ژست اپتیک

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین شرکت اسپیس ایکس در کشش سال گذشته بیش از ۵۰۰ ماهواره را بوسیله مدار عنف زمین فرستاده است تا مجموعه استارلینک را بسازد که هدفش دسترسی به اینترنت ماهواره ای در عملا هر نقطه ای از سیاره ما است.

اینک شرکت اسپیس ایکس تو سایت استارلینک از انسان دعوت می کند تا برای آزمایش درخت سرو بتا اینترنت ماهواره ای ثبت معروفیت کنند.

هنگامی که تو این سایت ای غبطه و کد پستی تان را ثبت می کنید، استارلینک پیامی برای شما می فرستد به این مضمون: «استارلینک برای نمایش اینترنت پهن باند با سرعت بالا به جا هایی که دسترسی به اینترنت درون آنها سزاوار سرزنش اتکا ازاله یا گران قیمت است یا اصولا دسترسی بوسیله اینترنت ندارند، مدل سازی شده است. انتظار می جوی آزمایش خصوصی بتا داخل این تابستان شروع شود، پس ازآن آزمایش اشتراکی بتا از قدر های جغرافیایی بالاتر شروع می شود.»

اگر به نشانی آزمایش کننده بتا انتخاب شوید، یک ترمینال کاربری با آنتن دیسک چاق دریافت می کنید که قطری حدود نصف متر دارد. آنتن این ترمینال به طور خودکار در سبب بهترین سیگنال ماهواره ای قرار می گیرد.

استارلینک اینترنت با سرعت تا یک گیگابیت در حین را با زمان تاخیری ۲۵ تا ۳۵ میلی ثانیه داخل اختیار می گذارد.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس ایکس گفته حیات که برای پوشش «جزئی» اینترنتی حدود ۴۰۰ ماهواره و بخاطر پوشش «متوسط» به ۸۰۰ ماهواره لازم است.

اسپیس ایکس قصد دارد که مجموعه بزرگ ماهواره ای استارلینک را به تعداد ۱۲۰۰۰ ماهواره برساند.

اما اسپیس ایکس با وجود ۵۴۰ ماهواره ای که تو مدار دارد، دعوت از کاربران بخاطر آزمایش بتا این درخت سرو اول کرده است.

 هنوز روشن نیست که چه تعداد افراد برای آزمایش بتا برگزینی می شوند خواه چگونه این افراد بوسیله کار گرفته خواهند شد.
ایران کشوری غنی از کتاب و فرهنگ است و شهرهایی شبیه شیراز و اصفهان نیکوترین مدل های تاریخی و فرهنگی کشور را پیشکش گردشگران می کنند. ملکی ها نیز یکی از مکان ها برای آشنایی هرچه بیشتر با این میراث گوهربار هستند. با اینکه برخی از بهترین ملکی های ایران را می توانید در تهران محسوس کنید که به قصبه ملکی ها معروف است؛ درواقع، موزه ها یکی از مهم ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می شوند. ولی موزه ها مختلفی تو شهرهای گوناگون بود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف محو.مهم ترین موزه های ایرانموزه ملی ایرانموزه ملی ملکموزه جواهرات ملیموزه آبگینه و سفالینهموزه هنرهای معاصر تهرانموزه رضا عباسیباغ موزه دفاع مقدسکاخ گلستانکاخ نیاورانکاخ موزه سعدآبادموزه آذربایجانموزه ها محضر قدس رضویموزه موسیقی اصفهانموزه سریر جمشیدموزه پارسموزه عاج رامسرموزه آب یزد

کفش ها پل مناسبت شما با دنیای گذشته اند. پلی که با قدم سرقت کردن روی آن از دنیایی که داخل آن زندگی می کنید به جهان گذشته می روید و با نیاکان، سرگذشت ملک و مکانی که در آن زندگی می کنید، آشنا می کند. هر ویترین روایتگر یک برحه از تاریخ است و هر شی هزاران افسانه و ادبیات با خویشتن دارد. اینک اگر شما هم می خواهید از این پل عبور کنید در ادامه همراه باشید تا با برخی از بنیادی ترین ملکی ها ایران آشنا شوید.موزه ملی ایران



دنیای باستان و هزاره های خیلی دور از اسرارآمیزترین و پر اشاره و رازترین پرگیر های عمر مردم و البته جذابترین آن ها است. خیلی ها تعلق دارند از عصر حجر بدانند، با آدم های پیش از کتاب آشنا شوند و از نحوه ی عمر کردن آن ها بیشتر بدانند. نیکوترین مکان برای این مشت از افراد کفش ی ملی ایران که در ولایت تهران قرار دارد. جایی که با گشتن در تالار های متنوع آن سفری قلق انگیز را تو اعماق جهان باستان شروع می کنید و از عصر پارینه سنگی تا دوره ی اسلامی را در یک جا و در قاب ویترین ها و اشیای آن ها می بیند. پس روال سرقت کردن بوسیله این مکان ها را که عمده ترین کفش ی باستان شناسی، بدوی و قدیمی ترین ارسی رسمی ایران است، در فهرست ملکی دایره وار تان در الویت صبر دهید.شایسته کردن بازدید: بهار و تابستان همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹؛ خزان و زمستان همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷آدرس ارسی ملی ایران: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یکموزه ملی ملک



منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان (عکاس: سعید ربیعی)

داخل کتاب ایران زمین کم نبودند افرادی که با اقدامات وقار که انجام دادند علاوه به خشکی امدن خدمت به کتاب و اتیکت این سرزمینشان اشتهار خود را نیز بخاطر همیشه جاودان کردند. حاج آقا کشور یکی از مبصر مردانی است که با وقف اموال و ثروت خود بوسیله آستان قدس رضوی گنجینه ی ارزشمندی را با صیت ارسی ملی ملک به یادگار گذشته است. در این موزه می توانید آثار و اشیای متنوعی مانند: سکه های از دوره های مختلف تاریخی، تابلوهای نقاشی هنرمندان چون کمال الملک غفاری، لطفعلی صورتگر، تمبر فرش آثار خوشنویسی نسخه های خطی و... ببینید. پس اگر یار دارید یکی از ارشد ترین و باارزش ترین ملکی های وقفی ایران را دیدن کنید، موزه ی ملی کشور را فراموش نکنید.ساعت ملاقات: خزنده و تابستان: ۸:۱۵ تا ۱۶:۴۵، روزهای پنجشنبه تا ۱۵:۴۵؛ خزان و زمستان : ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵، روزهای پنجشنبه تا ۱۵:۱۵روز تعطیل: ارسی ملی ملک درون روزهای جمعه و تعطیلات رسمی بسته است.آدرس ملکی ملی ناحیه: تهران، میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد یا میدان مشقموزه جواهرات ملی



موزه ی جواهرات ملی ایران داخل خزانه ی بانک مرکزی ایران قرار دارد و به رخ ملکی نیز کاربرد می شود. بازدیدکنندگان بخاطر دیدار از این انبار-ملکی می توانند به بناء بانک مرکزی ایران داخل خیابان فردوسی تهران مراجعه کنند. در عهد صفوی پادشاهان با ارسال سفرایی به کشورهای مجاور رفتار به خریداری، جمع آوری و حفظ جواهرات موجود و خریداری شده کردند.

تو دوران قاجار جواهرات گردآوری شده و بخشی از آن ها کنار کلاه کیانی و اکراه جواهر نشان و تخت نادری سوار و مرصع شد و در دژ گلستان نگه داری می شد. با روی فرمان آمدن رضا سلطان پهلوی، جواهرات سلطنتی به زیرزمین کاخ مرمر نقل مکان شده در سال ۱۳۱۶ و پس از تکمیل ساختمان بانک ملی ایران قسمت عمده ی این جواهرات به ملکی بانک ملی منتقل و پشتوانه اسکناس شد. بعدها این جواهرات به نشانی وثیقه بخت بابت بدهی به بانک استراحت گرفت.

این انبار درون مسکن بانک مرکزی ایران فراغت دارد و بوسیله عارض موزه همچنین استفاده می شود. بسیاری از جواهرات خسروانی ایران از دوره صفوی، دوروبر ی افشار، قاجار و پهلوی در این موزه به ارائه گذاشته شده است. از یکسره می توان به الماس دریای نور، جقه نادری، تاج شادی پهلوی، تاج کیانی، اکراه جواهرات نشان، تخت طاووس (قاجاری) (اورنگ خور) و تخت نادری رمز کرد.

ازآنجاکه تعداد بازدیدکنندگان این موزه محدود است، از قبل برای دیدار از موزه جواهرات ملی برنامه ریزی کنید. این محل به شدت کوچکتر جهیز های امنیتی و دوربین ها قرار دارد و باید پیش از ورود، دوربین و تلفن و کلیه ی اسباب حتی لذت تان را به تصویب تحویل دهید. ساعت دیدار: روزهای شنبه تا سه گانه شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۷روز تعطیل: چهارشنبه تا جمعه و تعطیلات رسمیآدرس موزه جواهرات ملی: تهران، بازار معصوم خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانموزه آبگینه و سفالینه



نسب عکس: خبرگزاری ایرنا (اصغر خمسه)

ملکی ی آبگینه یکی از موزه های روستا تهران است که به رخ تخصصی به لوزی و سفال ویژه دارد. این بنا خانه ای تاریخی مربوط به پرگیر قاجار است و آجرکاری های آن از استاندارد های عالی آجرکاری ساختمانی های تاریخی به حساب می آید که در تاریخ هفت اردیبهشت ۱۳۷۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این خانه ی باشکوه و هشت ضلعی که به دستور احمد قوام، یکی از سیاستمداران و نخست وزیرهای ایران مصنوع شد، برای مدتی به عنوان ایلچی گری کشورهای مصر و افغانستان استفاده می شد.

در دیدار از این موزه، نه تنها اشیای تو موزه، بلکه سازه ی این بنا نیز به شناخت خود قابل توجه و دیدنی است. خانه ی قوام علاوه به خشکی امدن آثاری که در خود جای داده است، جلوه های بی نظیری از کارهای آجری، گچ بری های فوق العاده، آینه کاری های ملیح و جواهرات و میناکاری را به عرضه می گذارد. طبقه ی نخست ازطریق پله های چوبی و باشکوه و به ریختگی پله های روسی بوسیله مرتبه دوم رابطه دارد. داخل ساخت این بنا به جای استفاده از درها و ورودی های چوبی، از پنجره های دوجداره استفاده شده است تا استاندارد نور و دمای ورودی های خانه بوسیله این وسیله تنظیم شود. در نمای اجنبی ساختمان از ۵۰ جنس طرح و شکل هندسی و میزان های گلدار آجری کاربرد شده که یادآور کارهای زبر العاده ی آجری پیرامون ی سلجوقیان است.

موزه آبگینه از دو اشکوب و شش تالار تشکیل شده است و هر بخش آن قسمتی از تاریخچه تیغ و خرمهره ایران را نشان می دهند. از ظرف های سفالی که تاریخچه پیدایش آن ها بوسیله هزاره ی چهارم قبل از میلاد باز می گردد تا کارهای شیشه ای که قدمت شان به هزار ی مطلع قبل از میلاد فرع دارد را در این کفش خواهید دیدن.آدرس موزه آبگینه: خیابان امام خمینی، خ سی تیر، نرسیده به خیابان جمهوری، پلاک ۵۹

  موزه هنرهای معاصر تهران



موزه هنرهای معاصر تهران یکی از سرشناس ترین کفش های ایران است که تو سال ۱۳۵۶ خورشیدی به کوشش و ابتکار فرح پهلوی درون گوشه غربی پارک فرح (بوستان لاله کنونی) در امیرآباد تهران بنا شد. بنای موزه را کامران دیبا به سبک معماری مدرن و با وحی از بادگیرهای کویری ایران طراحی کرد.

ساختمان کفش از سنگ و بتن ساخته شده و روی هم رفته (همراه باغ های اطراف) ۸,۵۰۰ مترمربع مساحت دارد. مساحت خود موزه بسیار از ۵,۰۰۰ متر مربع است و فقره پیدایش آن ۹ سال کشش کشید. محوطه ی موزه دارای دو ورودی است که یکی در سوی پارک لاله صبر دارد و خدماتی به شمار می رود و دیگری ورودی پا بر جا است که از لفظ خیابان کارگر در غرب سازه قرار دارد.

ارسی هنرهای معاصر تهران محتوی جامع ترین و بنیادی ترین طوطی های هنر مدرن تو خارج از اروپا و آمریکای شمالی و مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعه ی اساسی هنر نوگرا تو دنیا است. این کفش دارای کارهای مهمی از جنبش های هیجان نمایی انتزاعی، پاپ آرت، مینی مالیسم، مفهومی و فوتورئالیسم است. داخل طوطی ی دائمی موزه بیش از ۳,۰۰۰ اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی نگه داری می شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن ها، دارای نرخ استثنایی هستند. از عموم آثار مهم موزه می توان به کارهای شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت، و جاکومتی اشاره کرد. آثار هنرمندان ایرانی همانند سهراب سپهری، فریده لاشایی و پرویز تناولی نیز تو این مجموعه بوسیله نمایش درآمده است. میانگین قیمت آثار این گنجینه حدود پنج میلیارد دلار قیمت گذاری شده است؛ اما چندی ها تا ۱۰ میلیارد دلار حزن ارزیابی خورده اند.

ساختمان ارسی از دو پاره کلی، مجموعه ای از فضاهای ودیعه و محوطه میانی، تشکیل شده است. درون مسکن و درون فضای بسته آن، مسیری مارپیچی به صورت چرخشی طراحی شده است که افراد با پیمودن مسیری با شیب کم، به سوی پایین راهنمایی می شوند. این مسیر مارپیچی داخلی در فرق با نمای بیرونی، حالتی کاملا نوین دارد. فضاهای باز و محوطه میانی موزه شکلی نامنظم دارند. حیاط میانی داخل راستای سیرت–جنوب و عمود بر پایه ورودی موزه کشیده شده و شکل آن برآمده از پس و پیش نشستگی های ظرفیت گالری ها است. از سایر بخش های کفش می استعداد بوسیله کتابخانه ی تخصصی، سینماتک، کتاب فروشی تخصصی و رستوران اشاره کرد. باغ تندیس را نیز از دست ندهید که فضای سبزی واقع در سیرت مسکن موزه است و مجسمه هایی از ماکس ارنست، پرویز تناولی، هنری مور، ماکس بیل و سایرین تو آن بوسیله چشم می خورد.آدرس ملکی هنرهای معاصر: تهران، خیابان کارگر شمالی، نجس پارک لالهموزه رضا عباسی



موزه رضا عباسی کاشانی در سال ۱۳۵۶ گشایش یافت و بوسیله یاد نقاش اسمی پیرامون ی صفوی، رضا عباسی نام گذاری شد. این موزه شامل آثار هنری دوره ی پیش از تاریخچه تا قرن سیزده هجری است که داخل سه سالن پیش از اسلام، تالار هنرهای اسلامی، تالار نگارگری و تالار خوشنویسی به عرضه گذاشته شده است. این آثار براساس زیبایی زمانی به نمایش درآمده اند، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند سفر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را تو ایران زمین دنبال کنند. این چینش تو میان موزه ها دیگر ایران منحصربه بی مانند است.  

بناء ارسی درواقع متعلق به یک نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون شوهردار بود که به دلیل فردی های معماری و محل قرارگیری تک توجه مسئولان حین قرار گرفت و از صاحب اصلی خریداری شد. این ملکی بارها و بارها تعطیل و بازگشایی شد، تا اینکه ته در ۱۵ بهمن سال ۱۳۷۹ بخاطر پنجمین بار و پس از انجام بازسازی مکرر آغاز به فرمان کرد. درحال حاضر این ارسی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اداره می شود.

پاره تعمیر و نگه داری کفش با دو آزمایشگاه و اتلیه به تعمیر و بازسازی نقاشی ها، اشیای فلزی و تاریخ های خطی خاص دارد و یکی از پیشرفته ترین کارگاه های تعمیر در کشور است؛ بنابراین، این کارگاه نه تنها به مرمت اشیای موجود در ارسی رضا عباسی می پردازد، بلکه ترمیم آثار ارسالی از موزه های دیگر کشور را نیز بوسیله عهده دارد.آدرس ملکی رضا عباسی: خیابان شریعتی تهران، روبه روی کالج برق دانشگاه صنعت خواجه نصیرالدین طوسیباغ موزه دفاع مهذب



منبع عکس: خبرکزاری ایمنا

ملکی «دفاع مقدس» به عنوان محلی بخاطر ارائه حصه کمی از حماسه ملت ایران تو دوران قیام و دفاع مقدس، درکنار مجموعه های ارشد فرهنگی قصبه نظیر باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی، فرهنگستان های جمهوری اسلامی، باغ هنر و مصلای بزرگ تهران به عنوان قطب فرهنگی ایالت تهران قرار گرفته است. این موزه داخل سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در اواخر سال ۱۳۹۵ با تغییراتی که تو ساختار و اهداف موزه ارتکاب شد، این کلکسیون به «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مهذب» تغییر صیت قسط. باغ کفش دفاع مهذب در اراضی عباس آباد و با زیربنای ۲۰۵ هزار مترمربع با احتساب محوطه سازی، یک مجموعه کم نظیر و دیدنی است. از بخش های متنوع موزه می نبوغ بوسیله تالارهای هفت گانه، باغ راه، دریاچه ی مصنوعی، آبنمایش، سالن های آمفی تئاتر و سراسرنما اشاره کرد.

تالار «پروانه ها»، عزب تالار موزه است که گنجایش کفش ای و حجمی دارد. هدف از برپایی این طور فضایی پاسداشت مقام شامخ شهدا و موثرین دوران دفاع مقدس است. این تالار به این جهت «پروانه ها» نامیده شده که به یاد شهدای هشت سال فساد تحمیلی و نیز معرفی فرماندهان مثال و شاهدی می پردازد که با رشادت ها و جان فشانی های خویشتن توانستند پرتو پرفروغ اسلام را برای قدیم داخل این سرزمین جاودانه نگه دارند. باغ دره ی کفش محتوی کلکسیونی کامل و تمامیت مشتمل بر ۴۰۰ روش ی گیاهی همیشه سبز و پایدار می شود که در نوع خود دیدنی است.ساعت بازدید: همه روزه از روزگار ۱۰ صبحآدرس موزه دفاع مقدس: تهران، راسته ونک، شاهراه مثال حقانی، انتهای خیابان سرو، رو به روی پارک طالقانی، ملکی انقلاب اسلامی و دفاع مقدسکاخ بوستان



قلعه گلستان با قدمتی کبیر بر ۴۴۰ سال مجموعه ای از بناهای ارزشمند و قدیمی ترین قصر تاریخی تهران است که تو زمان های مختلف مصنوع شده و اتمام شده اند. قلعه گلستان از عهد صفویه تا عهد معاصر دستخوش تغییراتی شده است؛ هر چند که اساس دژ گلستان به دوران شاه عباس صفوی و به سال ۹۹۸ ه‍.ق و با احداث چهار ظالم درون داخل حصار سلطان طهماسب و بعدها و در زمان پادشاه سلیمان صفوی (۱۱۰۹ – ۱۰۷۸ ه‍. ق) با پیدایش دیوان ساختمان ای در همان محدوده چنارستان شاه عباسی برمی گردد، ولی امروزه از آن بنیان ها اثری داخل میان نیست و داشته های موجود کاخ گلستان ازلحاظ دیرینگی محدود بوسیله بخشی از آثار و ابنیه از دوران زندیه می شوند.

این بنا از نظر تاریخی تماشایی وقایع متجاوز مهمی همچون انقلاب مشروطه و کلاه گذاری پهلوی مطلع و دوم بوده است. نیز آثار هنری زیبایی مثل اورنگ مرمر، عقل مزار ناصرالدین سلطان قاجار که از شهرری به اینجا نقل مکان شده و آثاری از کمال الملک و سایر هنرمندان ایرانی و خارجی در این دژ قرار دارند. بناهای زیبایی همچون شمس العماره و تالار آینه و عمارت بزرگ بادگیر هم بیش مورد توجه گردشگران است. قلعه گلستان در دوم تیرماه ۱۳۹۲ خورشیدی بوسیله عنوان میراث بشری از جانب یونسکو به ثبت رسید.

از بخش های مختلف کاخ گلستان می قابلیت بوسیله عمارت خروجی، ایوان تخت مرمر، ساکت کریمخانی، نگارخانه، موزه ی مخصوص، تالار اصلی، تالار آینه، تالار عاج، تالار برلیان، شمس العماره، خانه مسکونی بادگیر، تالار بلور و کاخ ابیض (ملکی ی انسان شناسی) رمز کرد.ساعت بازدید: خزنده و تابستان: از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰؛ برگ ریزان و زمستان: از زمانه ۹ لغایت ۱۸:۳۰آدرس کاخ بوستان: تهران، خیابان پانزده خرداد، راسته ارگکاخ نیاوران



منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: مجسن روشنده)



دید مکان زندگی و نحوه ی زندگی کردن پادشاهان و خانوداه ی آن ها می تواند دوست داشتنی و جالب باشد. بنابراین بخاطر بازدید از شاهان اطراف ی معاصر حتماً سری به قلعه ملکی ی نیاوران بزنید. مکانی خوش آب وهوا که روزگاری ییلاق شاهان قاجار و زمانی جا کاخ های شاهان پهلوی بود. قصر صاحبقرانیه، کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمدشاهی، موزه ی جهان نما، کفش کتابخانه سلطنتی، موزه ی خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و باغ لوحه ها قسمت های مختلف دژ نیاوران است.آدرس کاخ نیاوران: تهران، میدان شهید باهنر یا نیاورانکاخ موزه سعدآباد



منبع عکس: sadmu.ir مقاله مرتبط:برترین کفش های تهران که باید از آن ها بازدید کرد

کلکسیون فرهنگی تاریخی سعدآباد به مجموعه خانه مسکونی ها و دژ هایی گفته می شود که در دربند، شمالی ترین و خوش آب و هواترین منطقه تهران، در زمینی بوسیله مساحت ۱۱۰ هکتار بنا شده است. دژ ملت، بزرگ ترین کاخ موجود درون مجموعه کاخ سعدآباد است، که به علت رنگ جزیی سفید نمای آن به کاخ سفید صیت یافته است. درون سرسرای طبقه همکف، کلکسیون ای از سفالینه های ایران، از هزار چهارم پیش از میلاد تا سده هفتم هجری و نیز کریستال هایی از دوره قاجار نگه داری می شود. لوسترهای پیدایش ایتالیا، فرانسه و ضربت-اسلواکی، روشنایی بخش تالارهای وسیع این کاخ است که بزرگ ترین آن ۱۰۸ شاخه دارد. سه چلچراغی که سالن سفره خانه اشکوب شروع را روشن می کند و همچنین میز تحریر موجود در این خوان خانه، متعلق بوسیله ماری آنتوانت، ملکه فرانسه است.

از دیگر ملکی های کاخ سعدآباد می استعداد به کفش آب که درون زمان پهلوی بوسیله عنوان دفتر رئیس رسوم کاخ و سپس دکه مسئول نگاهداری ارتش استفاده می شد؛ ارسی استاد بهزاد که به قصر کرباس معروف بود و محل استراحت و فقره رضا خسرو بود؛ موزه برادران امیدوار که کالسکه خانه و استراحتگاه سورچی ها بوده است؛ کفش چهره های سزا که قصر عام ملکه توران امیرسلیمانی، همسر رضا پادشاه پهلوی، بود؛ موزه خط و کتابت میرعماد که محل سکونت فرحناز و علی رضا پهلوی بوده است؛ موزه ظروف سلطنتی، که بوسیله اشرف پهلوی فرع داشت؛ کفش انسان شناسی که کاخ شمس پهلوی بود؛ کفش مینیاتور استاد آبکار که بوسیله عنوان اقامتگاه تابستانی لیلا پهلوی استفاده می شد؛ موزه فرشچیان به کاخ ملکه عصمت دولتشاهی، همسر رضا سلطان پهلوی، دلبستگی داشت؛ کفش نظامی که قصر شهرام وجود و موزه آشپزخانه سلطنتی و موزه اتومبیل های خسروانی رمز کرد.ساعت دیدار: خزنده و تابستان همه روزه از روزگار ۹ تا ۱۸:۴۵؛ برگ ریزان و زمستا همه بسرعت از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰آدرس قلعه موزه سعدآباد: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان مثال کمال طاهری

حالا که با تعدادی از مهم ترین ارسی های ایران داخل شهر تهران آشنا شدید باهم بوسیله شهرهای دیگر ایران سفر می کنیم و بهترین و بنیادی ترین موزه های ایران را درون سایر استان ها معرفی کردن می کنیم.موزه آذربایجان



منبع عکس:eachto.ir

اگر به استان آذربایجان شرقی سفر و از شهر زیبای تبریز دید کردید از موزه ی آذربایجان هم ملاقات کنید. این ملکی که یکی از قدیمی ترین و بهترین موزه های ایران محسوب می شود، گنجینه ی باارزشی از تاریخچه و تمدن سرزمین را در خویشتن جای داده است. نقشه ی این ارسی را که قدمت آن به پرگیر ی پهلوی می رسد، معمار نامدار فرانسوی؛ آندره گدار انتظام و اسماعیل دیباج آن را ترسیم کرد. در موزه ی آذربایجان اشیایی از دوران های متنوع تاریخی در چهار تالار به ارائه گذاشته است.آدرس کفش آذربایجان: تبریز، خیابان معصوم خمینی ، کثیف صومعه کبود موزه موسیقی اصفهان



نسب عکس: خبرگزاری ایرنا

ارسی موسیقی اصفهان مقدماتی و تنها موزه موسیقی مخصوص در کشور است که توسط دو تن از موسیقی دانان فرع مند به موسیقی سنتی ایران، مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی، در یازدهم آذر سال ۱۳۹۴ تأسیس شد. این ملکی داخل یک خیابان سرسبز در برزن قدیمی جلفا در اصفهان (مهم ترین شهر توریستی ایران)، به دور از بازار نقش جهان و راسته تاریخی معروف اصفهان واقع شده است. این ارسی کوچک ارائه دهنده ی بیش از ۳۰۰ نمونه از آلات موسیقی از سراسر ایران است که ظاهر بسیاری از آن ها با آنچه درون نقاشی و مینیاتورهای قدیمی در محوطه های تاریخی اصفهان می بینیم، تغییری نکرده است.

این موزه در مدت زمان کمی که از بازگشایی آن گذشته است، چیره به کسب دو جایزه شده که آخرین آن از لفظ شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) به عنوان بهترین ارسی خصوصی ایران بود. ارسی مذکور نخستین ملکی مخصوص موسیقی در ایران است که دو تالار بوسیله نام های تالار سازهای ملی و تالار سازهای محلی دارد که مجموعه ای بسیار مختلف از سازهای ایرانی را شامل می شود. بازدیدکنندگان می توانند ضمن بازدید از موزه، تسلط خود درون نواختن را با آلات موسیقی ارزان مقدار تجربه کنند.

آدرس کفش موسیقی: اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان مثال قندی (مهرداد)، پلاک ۷۴موزه جناب قدس رضوی



منبع عکس: museum.razavi.ir

یکی از بی نظیرترین مجموعه های موزه ای ایران را در ایالت مشهد و در حرم مطهر معصوم رضا می توانید ببنید. مکانی مذهبی که درکنار زیارت در لابه لای تاریخ نیز خواهید تفرج و از فرهنگ و هنر نظر می کنید. سنگ بنای ملکی ی آستان قدس رضوی در سال ۱۳۱۶ و درون محل کنونی قبر روحانی بهایی گذاشته شد و از سال ۱۳۱۸ اشیای نفیسی از جمله ظروف، منسوجات، کتیبه و... به نمایش گذاشته شدند. اما اولین ساختمان ارسی داخل خاکی به مساحت ۵۷۰۰ متر مربع درون آذرماه ۱۳۲۴ برپا شد. موزه های جناب قدس رضوی شامل کفش ی مرکزی، موزه ی فرش، ارسی ی قرآن و نفایس، ارسی ی هدایای مقام معظم رهبری، تالار استاد فرشچیان و کفش ی مردم شناسی (دوش مهدی قلی بیگ) است. داخل این ملکی ها گنجینه های تماشاگر از هنرهای تجمسمی، فرش، تمبرها، سلاح ها، نجوم و... درون معرض ملاقات قرار دارند.آدرس موزه ها درگاه قدس رضوی: مشهد، حرم معصوم رضا

کفش تخت جمشید



ملاقات از ارسی ها ما را به دنیای اسرار آمیز گذشته می برد، زمان حال اگر ملکی در یک مکان تاریخی و باستانی هم باشد قلق این سفر دو چندان خواهد. با عدول کردن به موزه تخت جمشید می توانید این هیجان خاص را تجربه کنید. موزه ای که داخل یکی از اساسی ترین بناهای تاریخی ایران یعنی اورنگ جمشید صبر دارد و شما درحالی که تو یکی از دژ های تخت جمشید قدم می زنید از کفش نیز دید می کنید. این موزه در کاخ حرم سرای خشایارشاه برپا شده است جایی که بازسازی شده است و یادآور شکوه این مجموعه ی بی بسان تو دوران خودش است. در این کاخ موزه اشیا و آثار از دوره های مختلف در معرض نمایش فراغت دارد.موزه پارس



منبع عکس: امیر حسین ذوالفقاری

موزه پارس خواه عمارت کلاه فرنگی شیراز در باغ دیدن شیراز قرار دارد و اشیایی از عهد پیش و پس از اسلام تو آن نگه داری می شود. این موزه بوسیله عنوان قدیمی ترین موزه استان فارس شناخته می شود و آثار با ارج بسیاری از ادوار مختلف تاریخی در خویشتن جای داده است و آثار نقاشان مشهور دوره زندیه بسان آقا صادق، میرزا بابا نقاش باشی و جعفر بوسیله همراه آثاری از نقاشان معاصر نظیر صدرالدین شایسته و میر منصور (شاگردان کمال الملک) به چشم می خورد. این اثر در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۱۴ به نشانی یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و جالب است بدانید آرامگاه کریم خان زند که مربوط به دوره زند است، درون این جا استراحت دارد.

کریم خان زند در میان باغ نظر، عمارت هشت ضلعی (هشت و نیم هشت) زیبایی تاسیس که بوسیله روزگار او این عمارت باشکوه محل پذیرایی از مهمانان، سفیران خارجی و اجرا سنت رسمی و اعیاد گوناگون حیات. نمای دل عمارت کلاه فرنگی بوسیله صورت هشت ضلعی است با تزیینات کاشی نگاره های گل و مرغ و داخل بالای عمارت اسپرها و لچکی های کاشیکاری شده بنا را مزین کرده اند. این نگاره ها منظره ی صید و روایت بر تخت نشستن جناب سلیمان را نشان می دهند. چهار آب نما در چهار سوی ساختمان وجود داشت که آب نمای شمالی آن در دست خط خیابان زند راحتی گرفت و خرابکاری شد. فضاهای درونی بنا شامل یک بخش مرکزی وچهار شاه نشین جانبی می شود و یک آب نمای یک پارچه از عقل مرمر در کف فضا طراوت خاصی به فضای داخلی داده است.

ملکی ی پارس به عنوان قدیمی ترین کفش ی استان فارس، آثار ارزشمندی از اشیای فلزی، سفالی، انواع مبلغ ها و مهرها و… از هزاره چهارم پیش از میلاد تا دوره معاصر را داخل خود جای داده است. مجموعه ی ۳۰ شیطان قرآن به شیار یحیی الجمالی الصوفی متعلق بوسیله قرن ۸ هجری قمری، مجموعه ای از نقاشی های آب ته رنگ لطفعلی صورتگر شیرازی، تابلوی معروف کریم خان در حال کشیدن قلیان، آثار لاکی از نقاشان نامی دوره زندیه شبیه آقا صادق، آثاری از نقاشان معاصر مثل صدرالدین لایق شیرازی در این ملکی به چشم می خورد.آدرس ملکی پارس: شیراز، خیابان زند، باغ نظر، نزدیک ارگ کریمخانموزه عاج رامسر



جوهر عکس: خبرگزاری ایرنا (عکاس: موسوی)

اگر علاقه مند هستید تا اشیای مختلف مخلوق شده از عاج را ببینید پیشنهاد می دهیم به شمال کشور و شهر رامسر سیر کنید و از ارسی عاج رامسر دیدن کنید. این موزه ابتدایی موزه تخصصی عاج تو ایران و غرب آسیا است که در کاخ دو طبقه ی تاج الملوک پهلوی که بوسیله «آتابای» همچنین نامدار است در مجموعه باغ و کاخ رامسر قرار دارد. در این کلکسیون که تنها موزه ای است که از تمامی نقاط زیستگاه فیل ها آثار بسیاری در آن گردآوری شده، آثار هنری بی بسان و خیره کننده داخل مبنا ی هنر تراشکاری روی انواع عاج در بخش های مختلف مانند اتاق تمثال انسانی و جاهل انسانی، اتاق مجادله افزارها و... تماشا خواهید کرد.زمانه بازدید: شایسته کردن ۹ الی ۱۷آدرس موزه عاج رامسر: رامسر، خیابان شهید رجایی خواه ابدار سر سابق، غرب هتل رامسر و در مجتمع فرهنگی - موزه ای شهدای رامسرموزه آب یزد



عکاس: تمایل تفتیش

امروزه بوسیله لطف دسترسی اسودگی به آب آشامیدنی، ما به ندرت به مشقت تمهید آب داخل گذشته اندیشه می کنیم، هرچند بازدید از موزه ی آب یزد می تواند دیدگاه شما را کاملا تغییر دهد. یزد شهری بیابانی است که تهیه ی آب داخل این منطقه چالش برانگیز و بسیار مهم بوده است.

کفش ی آب یزد در سال ۱۳۷۹ درون خانه ی تاریخی کلاهدوزها (سمت شمالی میدان امیرچخماق یزد) فعالیت خود را آغاز کرد و بازدیدکنندگان با ورود به آن می توانند بوسیله کتاب چند هزار ساله ی آب در این شهر تاریخی پی ببرند. آنچه که این ملکی را از دیگر موزه ها آب متمایز می کند، عبور یک لفافه کاریز صدها ساله از میان آن است؛ کاریزی که روزگاری آب مورد نیاز مردم را تأمین می کرد.

این موزه محل مناسبی برای شناخت آثار و ابنیه های تاریخی مربوط به آب و کالا مختلف حفر قنوات، ابزار و ادوات کمیت گیری حجم آب، افزار تأمین شعاع تو قنات، اسناد و مدارک خریدوفروش آب و وقف نامه های قدیمی، کتابچه میراب ها و اسناد توزیع آب، ظروف نگه داری و حمل آب و متاع ارزشمند دیگر است.

در پایین ترین طبقه ی موزه، انشعابات دو کاریزی رحیم آباد و زارج فراغت دارد و امروزه قنات زارچ با بسیار از ۲۰۰۰ سال قدمت و ۷۵ کیلومتر طول، هنوز هم فعالیت خودش را ادامه می دهد. در مرتبه ی بعدی، ازار راحتی دارد که در گذشته از آن برای نگه داری مواد غذایی استفاده می شد. در میان این سطح حوضی وجود دارد که به دلیل عبور آب کاریز از آن هوای این طبقه را مطبوع نگه داشته است. داخل طبقه ی بعد، اتاق ها و دالان های متعددی حیات دارد که برای گذراندن روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان گزینه مناسبی به شمار می رفت. پس ازآن از اقامتگاه تابستانه به سطح چهارم ساختمانی می رسیم، جایی که اتاق های پنج دری، تالار، حجره ارسی، آشپزخانه و محل زندگی خدمتکاران خانه قرار دارد. قسمت پایانی ساختمان یا همان سطح پنجم پشت بام ساختمان است که به آن چاه خانه می گفتند. ازطریق این چاه ساختمان و با استفاده از چرخ چاه، آب‎ چاه‎های معروف به چهل گز را پهلو می داشتند و بخاطر آشامیدن و موارد بهداشت تبعه خانه استفاده می کردند.آدرس ارسی آب یزد: دهکده یزد، خیابان امام، شمال بازار امیرچخماق، خیابان قیامدر این مقاله سعی شد تا برخی از عمده ترین کفش های ایران را شناساندن کنیم. شما تا حالا از کدام موزه ها دیدن کردید و با کدام  یک از ملکی ها مهم آشنایی دارید؟بیشتر بخوانید:چطور به ییلاق سوباتان برویم؟در سیر تکاملی به شمال از کدام ییلاقات گیلان نظر کنیم؟انواع ویزای شینگن و فرق آنهاراهنمای جامع تحصیل تو کانادا 2020ستاره های هتل ها چگونه تعیین می شوند؟
مؤسسه تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI سال گذشته اطلاع دادن کرد که سرویسی صنف ای بخاطر تولید متن ترقی داده است. آن ها در اخبار خود مطالبه کردند که سرویس مذکور، اقتدار های زیادی در تولید متن، حتی اخبار دروغ دارد و نمایش ی عمومی آن، خطرناک خواهد بود. ادعای لیس عرضه به پندار خطرناک بودن سرو به سرعت از بین رفت، چون دو فارغ التحصیل دانشگاهی همان کند افزار را بازسازی کردند و OpenAI نیز نسخه ی اصلی را نمایش کرد. مدیران اعتقاد داشتند که آگاهی و نگرانی از تهدیدها به سطح مناسبی روان است و شواهدی مبنی پیاده شدن سوءاستفاده از سرویس وجود ندارد.

اخبار متاخر تقاضا می کنند که آزمایشگاه درایت مصنوعی، یک درخت سرو تولید متن قوی تر آماده کرده و ارائه ی هوشمندانه ی تجاری غم برای آن دارد. آن ها به کسب وکارها می گویند که می توانند با پرداخت پول، سرویس تولید متن را در در همکاری فعال کنند. OpenAI چند روز پیش سرو ابری رونمایی کرد که تعدادی از تصرف وکارها زمان حال از آن بخاطر بهبود نتایج جست وجو و نمایش ی بازخورد روی پاسخ روند های ریاضی استعمال می کنند. سرویس جدید، یک آزمایش روی اسلوب جدید برنامه نویسی درک قدر یا بهای چیزی جعلی محسوب می شود و درون دست خط استاندارد کسب وکاری نامعمول آزمایشگاه مذکور قرار دارد.

ایلان ماسک و بعضی دیگر از چهره های مطرح سیلیکون اما درون سال ۲۰۱۵ آزمایشگاه OpenAI را به صورت سازمانی غیر انتفاعی روش اندازی کردند تا توسعه ی هوش مصنوعی را در مسیری موثر بخاطر بشر، مدیریت کند. او در سال ۲۰۱۸ از آزمایشگاه استثنا شد و OpenAI اندوه تو سال ۲۰۱۹ جهیز فعالیت جاهل انتفاعی را کنار گذاشت. آن ها یک میلیارد دلار سرمایه غصه از مایکروسافت شهود کردند. مدیران کنونی آزمایشگاه تقاضا می کنند که عزب با تجاری کردن تحقیقات و سودآوری برای تنخواه گذاران، می توان میلیاردها نفقه ی تک احتیاج برای ترفیع در خطوط بزرگوار محل فعالیت OpenAI را مجهز کرد.OpenAI از سال گذشته دیگر بوسیله رخساره غیر انتفاعی فعالیت نمی بطی ء

عرضه ی تجاری سرویس تولید متن OpenAI، دگرگونی این آزمایشگاه را به نواخت مدال می دهد. مؤسسه ی تحقیقاتی که با شعار رقابت با غول های فناوری تو توسعه ی هوش مصنوعی بیش پیشرفته خیس از انسان سیاق اندازی شده بود، اکنون درون رویکردی مالی، با آن ها رقابت می کند و سرویس های ابری را به رخ تجاری بوسیله مشتریان می دهد. سرویس OpenAI مبتنی پیاده شدن رویه فراگیری ماشین مصنوع شد که از دو سال پیش، مدیریت ساختارها و وظایف مبتنی بر زبان را برای کامپیوترها متجاوز نیکوترین کرده است. الگوریتم های یادگیری در درخت سرو مذکور، مجموعه های مجلل متنی را داخل سرتاسر اینترنت اسکن می کنند تا الگوهای ثابت تو استفاده از زبان معارفه شود. این نرم افزار می تواند سپس با اندکی بهینه سازی، بخاطر انجام وظایفی همچون پاسخ دادن به سؤال های اصلی خواه خلاصه سازی متون، استفاده شود.

گوگل از مدت ها پیش از فناوری فهمیدن مصنوعی برای مدیریت ضربان وجوها و پرسش های تمام استفاده می کند. مایکروسافت آفیس نیز از همان روش ها بخاطر بهبود سیستم تجسس گرامر نصیب می برد. OpenAI از همین فناوری برای اهداف مبصر تیز استفاده و آن را بوسیله نرم افزاری با قابلیت تولید متن دگرگونی کرد. این بطی ء ابزار با دریافت تلخیص ای از متن، متن بزرگ رطوبت را روی آن تولید می کند. نتایجی که تاکنون از نرم افزار OpenAI اندوهناک شده اند، درون برخی موارد مناسب و در فداکار دیگر نتایج نه چندان خوبی داشته اند.



سرویس های تولید متن از مدت ها پیش در دنیای فناوری استفاده داشته اند و برخی افراد بی قراری برای کاربردهای تفریحی از آن ها یکروز می برند. البته هیچگاه گاه خروجی تجاری قابل توجهی از آن ها دیده نشد. زهر آلتمن، مدیرعامل OpenAI اعتقاد دارد نسخه های جدید، برای کار پا بر جا و استفاده ی تجاری آمادگی تمام دارند و به نوعی برای تبدیل شدن به محصول، آماده هستند. سرویس تولید متن OpenAI از نزدیک بوسیله یک تریلیون اصطلاح متن منتشرشده داخل سرتاسر اینترنت و تاریخ های دیجیتال بخاطر یادگیری اصول مصرف می درنگ. سیستم پردازشی، یک ابرکامپیوتر مجهز به هزاران پردازنده است که توسط مایکروسافت مصنوع شد. مایکروسافت برای ساخت ابرکامپیوتر از آزمایشگاه پول دریافت کرد تا بخشی از تنخواه گذاری یک میلیارد دلاری را تکرار کرده باشد.

سرویس تولید متن OpenAI نسبت بوسیله سرو های دیگر ابری متنی بر درایت مصنوعی، استعمال متنوع تازگی دارد. برنامه نویس هایی که نیت استفاده از سرویس را دارند، متن قابل خواندن توسط انسان را به هوش مصنوعی می دهند و متن تولیدشده ی جدیدی اخذ می کنند. شاید در نگاه اول، مواجب ای ساده به نظر برسد، اما با ارائه ی ورودی مفت می توان کند وسایل را به سمت انجام وظایف متفاوت سوق داد. بوسیله عنوان مثال اگر یک پاراگراف از متن نوشته شده توسط دانش آموز ابتدایی را به همراه یک پیام بدون ویرایش به نرم ادوات بدهیم، متن جدیدی با قابلیت قرائت کردن آسان تر، تولید می نرم. به علاوه می توان با نمایش ی پیام ها و متن های شعار دار، قابلیت سئوال و پاسخ هوشمند را نیز داخل بطی ء افزار پیاده کرد.مقاله های مرتبط:OpenAI نسخه کامل ادراک مصنوعی تولیدکننده ی متن GPT-2 را منتشر کردشرکت پژوهشی OpenAI پروژه هوش تقلبی Jukebox را معرفی کردن کرد

درحال فراهم سرویس OpenAI نخست به رایگان و بوسیله مدت دو ماه به مشتریان عرضه می شود. از مشتریان کنونی می قابلیت بوسیله استارتاپ Algolia رمز کرد که برای اپلیکیشن ها و وب سایت ها، موتور جست وجو توسعه می دهد و می تواند با کاربرد از ادوات جدید OpenAI، امکان درک بهتر جست وجوهای طولانی را به جهیز بدهد. مشتری دیگر، Art of Problem Solving است که از نسخه ای بهترین سازی شده از درنگ افزار، متمرکز بر مقرری ی خاص، استفاده می بطی ء. این وب سایت آموزش ریاضی، سرویس تولید متن را بخاطر ارسال نظر گرداگرد پاسخ های دانش آموزان برای مسائل ریاضی، به امر می گیرد.

مدیران OpenAI با حیات استقبال اولیه ی کم ارزش اعتقاد دارند هنوز نمی نبوغ اظهارنظر کاملی پیرامون آینده و کاربرد ی اشتراکی و گسترده از درخت سرو تولید متن داشت. از مشکلات اساسی سرویس OpenAI می استعداد بوسیله پایداری و نبوغ توکل بوسیله آن اشاره کرد. درواقع اگرچه چنین سرو هایی توان تولید متن را دارند، اما هیچ گونه درکی از متن تولیدشده و جهان پرگیر خود نخواهند داشت.

OpenAI می گوید از مشتریان می خواهد تا از هرگونه سوءاستفاده از سرویس بخاطر کارهایی همچون مزاحمت یا ارسال اسپم، جلوگیری کنند. برخی از مشتریان، مصرف از فناوری برای تولید متون مزاحم را فیلتر می کنند و OpenAI نیز درحال کار روی استعداد های حفاظتی بیشتر است. درنهایت آلتمن پیش دماغ درآمد زیادی را برای شرایط کنونی سرویس نمی کند، اما اعتقاد دارد با بهبود آن می توان جریان درآمد ثابتی را بخاطر آزمایشگاه تأمین کرد. دراین میان همکاری آن ها با مایکروسافت و ارائه ی درنگ اسباب تولید متن به صورت یک خدمت ابری داخل مایکروسافت آژور می تواند مسیر را بخاطر درآمدزایی بهتر هموار درنگ.بیشتر بخوانید:کووید 19 سرعت تحول شعور قلابی بهداشت و درمان را افزایش خواهد داداپل استارتاپ حوزه ی فهمیدن قلابی Inductiv را برای بهبود موجودی داده ی Siri خریداری کردمایکروسافت و اینتل پروژه مشترکی با مرام اطلاع بهتر بدافزارها ادا می کنندنسخه وب اوت لوک به قابلیت پیش بینی کلمات حاضر می شودمایکروسافت چگونه ماهانه متجاوز از ۳۰ هزار باگ را در سرویس های خویشتن مدیریت می کند؟
همشهری آنلاین_ مریم قاسمی:این طور که اهالی برای ما تعریف می کنند، این مکان ورزشی تا چندماه پیش در جوانمردی پیمانکار بود و بوسیله دیدن می رسد پس از عالمگیر ویروس کرونا و تعطیلی آن به حال و روز کنونی تو آمده است. در گذشته مدیریت پیست اسکیت تو کنار نگهداشت آن، در کامل ساعات شبانه روز به خشکی امدن ورود و خروج افراد به این محوطه بازرسی داشت، اما به محض احاله کابین نگهبانی و آموزش اسکیت از این محل، برخی از شهروندان با انواع ادوات تفریحی واقف آن می شوند و خسران های یدکی به آن می زنند.  



حیاط داخل پیست اسکیت شلوغ کار و پرتردد است. کودکان و نوجوانان بسیار از دیگر قسمت قسمت کردن های اهل سنت داخل تو پیست دیده می شوند. عده ای با دوچرخه و بعضی غصه با اسکیت و اسکوتر و... پا به زمین بازی گذاشته اند. گوشه ای از پیست اسکیت می ایستیم تا از نزدیک  حال و هوای تو آن را رصد کنیم. چند دوچرخه سوار نسبتاً ماهر با انجام حرکات نمایشی روی سکوهای پرش معرکه بوسیله گونه انداخته اند. حرکت دورانی سواران با سرعت متجاوز حرکت می کنند و با پرش های اهتزاز از روی سکو روی زمین، سقوط آزاد می کنند. دیدن این صحنه ها حتی برای افراد بزرگسال و سالمند هم جالب و هیجانی بوسیله دیدن می رسد. شماره ای کودکان و نوجوانان حزن تقلا می کنند از این دوچرخه سوارها تقلید کنند و مثل آنها از روی سکوها بپرند، اما قادر به کنترل دوچرخه نیستند و روی زمین می افتند. «اعظم فروغی» که همراه فرزند نوجوانش بوسیله محل آمده عنوان می کند که اینجا هیچگاه نظم و انضباطی بود ندارد و هر کسی کار خودش را می کند و مربی و مسئولی نیست که این مجموعه ورزشی را ساماندهی کند. فرزند فروغی که ۹ ساله است، چند بار از روی سکوی پرش روی زمین افتاده و زانو و ساق پایش آسیب دیده است. فروغی به صغیر های همسن فرزندش اشاره می کند و می گوید: «از زمانی که کابین مدیریت پیست اسکیت منتقل شده، اوضاع به بی قراری ریخته شده و هر روز چند نفر از بچه ها با دست و پای زخمی و خون آلود به خانه های شان می سیلان. » وقتی نفس در سینه بردگی می شود

درددل اهالی بسیار است و چنانچه دقایقی بر آنها بنشینید، ملتفت نگرانی هایشان می شوید. از یک روشنایی نمی توانند جلوگیری کننده بازی کودکان شان شوند و از سوی دیگر می بینند که جان بچه ها درون کار بزرگ است و امکان دارد عارضه تلخی برایشان اتفاق بیفتد. با یکی از والدین داخل این باره مشغول گفتگو هستیم که ناگهان متوجه جمع شدن کودکان و نوجوانان تو گوشه ای از زمین می شویم. به جانب آنها می رویم. بیش از ۲۰ کودک و نوجوان اینجا ایستاده اند تا شاهد حرکات نمایشی چند جوان باشند که لحظاتی سپس اجرا می شود.  
باورش سخت است، ولی دوچرخه سوارها ۱۰ کودک را راضی کرده اند ردیف به صف کنار غم دراز بکشند تا با دوچرخه از روی آنها بپرند. یکی از کودک ها درود می کند که این دوچرخه سوارها هر روز اینجا می آیند و پرش از روی صغیر ها یکی از تفریحات مورد علاقه و پایا سندیت است. خردسال هایی که روی زمین دراز کشیده اند بین ۹ تا ۱۱ سال سن دارند و البته رنگی به رخسارشان همیشگی نمانده و می ترسند دوچرخه سوارها روی سر و بدنشان بیفتند. خوف تماشاچی ها بیشتر و بیشتر می شود تا ببینند آیا دوچرخه سوارها موفق می شوند از روی بچه ها بپرند یا نه. دوچرخه سوارها ۳ نفر هستند که می خواهند بوسیله نوبت از روی بچه ها بپرند. به آنها نزدیک می شویم. مشغول شرط بندی و درون حال کری خوانی برای هم هستند و مهارت گیرایی را به صورت همدیگر می کشند. یکی از دوچرخه سوارها آماده پرش می شود. پاهایش را روی رکاب قائم می یواش و به سرعت به سمت بچه ها رکاب می زند. همه نگاه ها بوسیله حرکت چرخه سوارها خیره باقی مانده است. او با پرش بلند از روی صغیر ها رد می شود و به سلامت روی زمین فرود می آید و نوبت را به دیگری می دهد. گویا چرخه سواری نمدار است که بتواند از روی تعداد زیادتری از کودکان پرش بی عیب داشته باشد.  
«علی اصغر سلطانی» تیمار که مشابه ما نفسش را در سینه حبس کرده، می گوید: «این دوچرخه سوارها با جان بچه ها ورزش می کنند. اگر خدای ناکرده به یکی از آنها آسیب یا تباره ای برسد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ » به گفته این شهروند اگر اینجا را زودتر ساماندهی نکنند، باید هر روز مشتاق شنیدن حوادث شور باشیم.  

تا دیر نشده کاری کنیم

 پیست اسکیت بوستان قائم(عج) که روزی نگرش آموزش و تمرین ورزش اسکیت بود، چند ماهی است که کارکرد پا بر جا اش را از دست داده است.  
«مهدی ذوالفقاری» ازدیگر جوانان هم محله ای است که از این بابت زیاد ناراحت است. می گوید: «هر روز که اینجا می آیم مسبوق استثنا شدن کمی از نرده ها و تجهیزات آهنی آن می شوم. اگر این نعوظ پیش برود، تا چند ماه دیگر اثری از پیست باقی نمی ماند و معتادان و سارقان اینجا را غارت می کنند. »
او نشانی می بطی ء که ول کردن این کلکسیون ورزشی که با هزینه یدکی ساخته شده فقره درستی حلق. والدین از اینکه نوزاد هایشان به این پیست اسکیت بیایند و ورزش کنند احساس خوبی ندارند، ضمن اینکه شب ها حزن معتادان و کارتن خواب ها شب ها را در پیست بوسیله بامداد می رسانند. به نظر من مسئولان مربوطه باید هرچه زودتر تکلیف این پیست اسکیت را محسوس کنند تا بیش از این مشکلاتی برای اهالی به بود نیاید.  

تنها کیاست کار انتخاب پیمانکار جدید یا تغییر کاربری است مصطفی حسنی/ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۸

کارشناسان واحد شادکامی و پیشگیری از آسیب های مدنی شهرداری منطقه ۱۸ از نگرش مورد دید ملاقات کردند. پس از تأیید این مشکل نیروهای خود را درون این محل مستقر کردند تا در رخساره مشاهده کارتن رویا ها و معتادان آنها را جمع آوری و به مراکز خدمات رسان شناساندن کنند. مدت قرارداد این با پیمانکاران پیست اسکیت سواری بوسیله پایان رسیده و بخاطر فعالیت مکرر آن ۳ مرتبه بوسیله مزایده گذاشته شده، ولی بی نتیجه مانده است. عزب اقدامی که می قابلیت تو این زمینه عمل رحم این است که مسئولان خدمات شهری این محیط را تبدیل بوسیله فضای سبز یا شهربازی کنند تا در این نگرش نظارت وجود داشته باشد.   فرهنگسازی باید کرد

پیست اسکیت سواری گلستان قائم(عج) فضای ورزشی ارزان برای ساکنان منطقه است که با قضا و قدر شهروندان همراه بوده، اما مدتی است که قرارداد پیمانکار این پیست بوسیله انتها رسیده و حالا این مجموعه بوسیله حال خود مستقل شده است. موضوع زیبنده توجه این است که این پیست با هزینه ای بالغ پهلو یک میلیارد تومان ساخته شده است و نباید به دلیل استفاده نادرست فداکار از شهروندان جمع آوری خواه تبدیل بوسیله فضای دیگری شود. به عقیده من در این اساس باید اندیشه عمده کرد. به عنوان مثال می توان آموزش های لازم را از قاعده انتصاب بنرهای اطلاع رسانی به مراجعان قسط و فرهنگسازی کرد.  
سعادتمند بختیاری، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۸
به گزارش همشهری آنلاین، دویچه وله به نقل از نچرال نیوز؛ محققان کالج پزشکی دانشگاه میامی که نتایج مطالعه خود را درون مجله "Neurology" منتشر کرده اند، دریافته اند که بین شاخص مجعد بدنی (BMI) و سرعت پیری مغز بستگی وجود دارد. شاخص مجعد بدنی، به نسبت وزن به عضو بی همتا اطلاق می شود و روشی برای محاسبه میزان چربی های بدن است. چطور شاخص توده بدنی را کاهش دهیم؟

محققان طی یک بررسی شش ساله بر روی شاخص توده بدنی هزار و ۲۰۰ نفر اخبار کردند که داشتن متمایز بالاتر از ۳۰ و سایز کمر بالاتر از ۱۰۴ سانتی متر، مخاطره نازک شدن قشر عدد و کاهش ماده سفید مغز را افزودن می دهد. ظرفیت ماده سفید عدد به طور غریزی به خشکی امدن اثر اضافه سن کاهش می یابد؛ اما چاقی این روند را تسریع می کند. به گفته محققان، چاقی و اضافه وزن می تواند مغز بزرگسالان را ۱۰ سال پیرتر کند و مخاطره ابتلا به مشکلات شناختی و بیماری هایی مانند دمانس را در آنها افزودن دهد. مفاهیم: معیار چاقی چیست؟

بر بنیاد اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، تقریبا ۷۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی در سنین ۲۰ سال و اعلی دارای اضافه حد خواه چاقی هستند. این آمار هشداردهنده است، به خصوص که افزودن کمیت افراد را تو معرض مخاطره ابتلا به فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، آرتروز، سرطان های کبد، کلیه، لوزالمعده، کیسه صفرا و همچنین اضطراب و ملالت قرار می دهد.

شاخص توده بدنی دامن ۲۵ مدال دهنده اندازه سالم، شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۳۰ نشان دهنده اضافه پیمانه و شاخص مجعد بدنی بالای ۳۰ علامت دهنده چاقی است. مجله چطورهای بدن
ویندوز ۱۰ یکی از بهترینسیستم عامل ها برای گیمرها است که بازی های بومی را ترکیب و از بازی های قدیمی و تا اینکه استریمینگ کنسول Xbox Oneپشتیبانی می کند.  ۱. بهینه سازی ویندوز ۱۰ با Gaming Mode

در نسخه های جدید ویندوز ۱۰، حالتی به نام Gaming mode وجود دارد که بهینه سازی تعبیه شده برای گیمرهای ویندوز ۱۰ را شامل می شود. روی دکمه های ترکیبی Windows I ضیق دهید. Game mode را تایپ کنید. روی Game Mode Settings یا Turn on Game Mode کلیک کنید. تو ورقه ی Gaming روی Game Mode کلیک کنید. برای استعمال از Game Mode کلید On را فعال کنید.

اگر کامپیوتر شما از Game Mode پشتیبانی می کند، منابع به ترانه بهترین سازی مدیریت و Windows Update تعلیق خواهد شد. با اینکه Game Mode یکی از راه های بهبود عملکرد در ویندوز ۱۰ است، خالی از عیب نیست.

۲. غیرفعال سازی الگوریتم Nagle

الگوریتم ناگل با هدف همراهی اینترنتی هموارتر پکت های داده ای را دسته بندی می کند. این الگوریتم مفید است؛ ولی فعال سازی آن می تواند بخاطر بازی های آنلاین دشوار ساز شود. برای غیرفعال سازی و بهبود عملکرد ورزش ها درون ویندوز ۱۰، آدرس آی جای پا خود را تجسس کنید. کلید Windows X را فشار دهید. Windows Powershell را برگزینی کنید. Ipconfig را واقف کنید. برای خبر آدرس آی اثر سیستم خویشتن به متعاقب IPv4 address بروید.

با توجه به آدرس آی پی، رجیستری ویندوز را ویرایش کنید. روی Start کلیک کنید. Regedit را تایپ کنید. Registry Editor را انتخاب کنید.

در نوار آدرس مسیر عرشه را کپی کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces

در پنل سمت چپ، مجموعه ای از پوشه ها را می بینید که اسامی فایل آن ها ترکیبی از حروف و اعداد هستند. برای دسترسی به فایل مناسب، آدرس IP خویشتن را با آدرس سیاهه شده داخل DhcpIPAddress در یکی از پوشه ها تطبیق دهید.





وقتی پوشه ی منطبق را جلوه گر کردید، مراحل دامن را انجام دهید: روی پوشه حق کلیک کنید. New > DWORD (32-bit) Value را برگزینی کنید. نام آن را به TcpAckFrequency تغییر دهید. روی OK کلیک کنید. باز غم گزینه ی New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. شهرت آن را به TCPNoDelay تحول دهید. روی هرکدام کلیک کنید و پارامترهای آن ها را به ۱ تبدیل دهید.

با طی مراحل فوق، الگوریتم Nagle غیرفعال می شود. درصورتی که به مشکلی برخوردید، مقادیر پارامتری آن ها را به صفر تحول دهید. مقاله های مرتبط: نگاهی به استعداد های معرفی شده برای ویندوز 10 درون کنفرانس بیلد 2020 ویندوز 10 هوم یا پرو؛ ویندوز 10 هوم خود را به پرو ارتقا دهیم؟ ۳. بهترین سازی بازی آنلاین در ویندوز ۱۰ با DNS نوک تیز تیز

اگر تو حالت چندکاربری آنلاین خواه روی سروری ریموتبازیمی کنید، ترافیک شبکه می تواند مشکل ساز شود. با اینکه مصرف از اینترنت پرسرعت نمدار می تواند به محلول این مشکل کمک کند، راه محلول سریع تر و کم قیمت تازگی غم وجود دارند. کلید Windows I را بخاطر باز شدن Settings تنگ کردن دهید. Network and Internet > Change Adapter Settings را ظاهر کنید روی شبکه ی بی سیم خویشتن عبث کلیک کنید. Properties را انتخاب کنید. Internet Protocol Version 4 را تفویض کنید. دو ورودی DNS را مطلب کنید. آن ها را با 1.1.1.1 و 1.0.0.1 جایگزین کنید. روی Ok و سپس Close کلیک کنید. مرورگر پیش تصور خود را ری استارت کنید.

با اعمال تنظیمات یادشده، اینترنت شما باید سریع نم اجرا شود و بدین ترتیب، عملکرد بازی آنلاین گشایش پیدا می درنگ. ۴. غیرفعال سازی بوسیله روزرسانی های خودکار برای عملکرد بهتر ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰به عارض خودکار جهیز عامل را بوسیله روزرسانی و عاری اجازه ی شما سیستم را ری استارت می کند. با اینکه این استعداد اغلب اوقات کوشا نیست، خطر پس انداز نشدن بازی بود دارد. ری استارت و به روزرسانی های خودکار نه عزب عاری هشدار هستند؛ بلکه دانلود به روزرسانی ها در پس بنیاد بی آرامی می تواند اتصال شبکه را محدود نرم. با اینکه امکان غیرفعال سازی ری استارت خودکار وجود دارد، می استعداد آن را عقب انداخت. برای کاهش احتمال تداخل Windows Update در عملکرد ورزش مراحل ذیل را دنبال کنید: Settings را با کلیدهای Windows I باز کنید. روی Update and Security > Windows Update کلیک کنید. بوسیله دنبال Advanced Options بگردید و سپس روی Update Options کلیک کنید. گزینه ی Restart this device as soon as possible when a restart is required to install and update را غیرفعال کنید. Show a notification را فعال کنید (با این قابلیت، ویندوز پس از به روزرسانی برای ری استارت چند اشکوب بانگ می دهد). از Pause Updates بخاطر عقب انداختن نصب به روزرسانی ها تا ۳۵ روز استفاده کنید.

با تنظیمات گفته شده، می توانید در طول شایسته کردن های فعالیت از نصب و دانلود Windows Updates جلوگیری کنید.



۵. غیرفعال سازی نوتیفیکشن ها داخل ویندوز ۱۰

استعداد Focus Assist در ویندوز ۱۰ امکان تعریف چگونگی و زمان دریافت نوتیفیکیشن ها را می دهد. پاپ آپ ها و هشدارها اغلب با نوتفیکیشن هایی همراه هستند که می توانند بازی را مختل کنند. راه حل حداقل سازی تأثیر نوتیفیکشن ها، استعمال از Focus Assist است. با این قابلیت می توانید سطح تمرکز خود بر حکم را مدیریت کنید. کلیدهای ترکیبی Windows I را بخاطر بازکردن تنظیمات ضیق دهید. روی System > Focus Assist کلیک کنید. Alarms Only را بخاطر مخفی کردن بی مو نوتیفیکیشن های دیگر انتخاب کنید. صفحه ی Settings را ببندید.

۶. پیشگیری از به روزرسانی خودکار ورزش ها داخل Steam

اگر از ویندوز برای بازی استفاده می کنید، احتمالا بازی های خود را ازطریق Steam خریده و نصب کرده اید، یکی از بزرگ ترین اختلال های Steam قابلیت بوسیله روزرسانی آن است. این قابلیت باعث فعال سازی به روزرسانی های خودکار درون ورزش ها می شود. نیز با به روزرسانی بازی های غیرفعال می تواند حافظه را هدر دهد و سرعت وحدت اینترنتی را کاهش دهد. بخاطر پیشگیری از به روزرسانی بازی ها در Steam مراحل والا را انجام دهید: کلاینت Steam را اجرا کنید. Steam > Settings > Downloads را باز کنید. گزینه ی Allow downloads during gameplay را غیرفعال کنید.





همچنین، می توانید از دانلود به روزرسانی های بازی های بی مصرف در Steam جلوگیری کنید: بخش Steam library را باز کنید. روی ورزش بی استفاده ضایع کلیک کنید. Properties را گزینش و Automatic Updates را پیدا کنید. گزینه ی Always keep this game up to date را بوسیله Only update this game when I launch it تغییر دهید.



با بهینه سازی بی عیب Steam، ویندوز ۱۰ بخاطر بازی AAA آماده خواهد بود. ۷. تغییر جلوه های ویژه ی ویندوز ۱۰ بخاطر گشایش بازی ها

واسطه های کاربری گرافیکی (GUI) می توانند مانعی برای نبوغ پردازشی سیستم باشند. معلوم ویندوز ۱۰ به طور پیش فرض برای تأثیرگذاری بر مخاطب تنظیم شده است و اجرای ورزش ها می تواند در تفاوت با GUI در پس زمینه باشد. به منظور بهینه سازی ویندوز ۱۰ برای بازی، این تنظیمات را عمل دهید: Settings را با کلید های مشترک Windows I باز کنید. Performance را تایپ کنید. Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید. درون تنظیمات، گزینه ی Adjust for best performance را تفویض کنید. روی Apply کلیک کنید. روی تب Advanced کلیک کنید. مطمئن شوید Adjust the best performance of روی Programs انتظام شده است. مجدد Apply کنید و برای تأیید OK را انتخاب کنید.



۸. تنظیمات ماوس برای بازی در ویندوز ۱۰

آیا امکان پذیر است ماوس روی عملکرد بازی داخل ویندوز ۱۰ تأثیر بگذارد؟ برای جای پا بردن بوسیله این مسئله، می توانید تنظیمات ماوس خود را بهینه سازی کنید. قابلیتی به اشتهار Pointer precision یا Mouse acceleration می تواند بر عملکرد ماوس در ورزش ها تأثیر بگذارد. با غیرفعال سازی این قابلیت می توانید عملکرد بازی ها را در ویندوز ۱۰ بهینه سازی کنید. Settings را باز کنید. روی Devices > Mouse کلیک کنید. تب Pointer Options را رک کنید. گزینه ی Enhance pointer precision را از حالت انتخاب خارج کنید. روی Apply کلیک کنید. برای در رو روی OK کلیک کنید.

درصورت گشایش کشف کردن ورزش ها، احتمالا ماوس شما عامل کاهش سرعت بوده است.



۹. حداکثرسازی استعداد برای گشایش عملکرد بازی داخل ویندوز ۱۰

تنظیمات Power اغلب اوقات به برهان تأثیر اندک، نادیده خمود می شوند. برخی گیمرها دعوی می کنند عملکرد بهترین ای دارند؛ در حالی که تأثیر تنظیمات Power را بی سابقه می گیرند. تنها سیاق بخاطر اطمینان از تنظیمات Power درون سیستم، تغییر آن است: Settings را باز کنید. Power را تایپ کنید. روی Power
آمار کرونا در ایران

روند شیوع ویروس کرونا درون ایران (نمودار سرزمین ای و خطی)

موارد ابتلا، بهبودی و مرگ ومیر روزانه کووید ۱۹ در ایران

دنیاگیری ویروس کرونا جدید (کووید ۱۹)

راهنمای قرنطینه

مهم ترین مقالات زومیت درباره ویروس کروناویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه احاله و روند شیوعویروس کرونا جدید چگونه منتشر می شود؟شیوع ویروس کرونا با گرمای هوا متوقف می شود؟ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک نم است؟تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست؟ویروس کرونا در ایران؛ بخاطر پیشگیری از ابتلا چه کنیم؟آموزش همگانی ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی های ضروریچگونه با ترس ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کنیم؟ویروس کرونا؛ مصرف مکمل ویتامینی می تواند از ابتلا پیشگیری کند؟ویروس کرونا؛ چگونه بوسیله طور بی عیب از ماسک استفاده کنیم؟

نیز در ادامه می توانید تمامی اعلام و مقالات زومیت درون خصوص ویروس کرونا را مشاهده کنید.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از تسنیم، حسین فهیمی گفت: از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فوت شدند که سهام عدالت متجاوز از ۲۰ هزار نفر بوسیله وراث منتقل شد. وی افزود: وراث می توانند با رجوع بوسیله سایت شریک شدن سپرده گذاری بوسیله صورت آنلاین از طریق میز خدمت، گواهی حصر وراثت را در سامانه بارگزاری کنند و شرکت سپرده گذاری بعد از استخبار مدارک، سهام عدالت را بین وراث شاخه می درنگ.

فهیمی بیان کرد: درون جلسه روز گذشته شورای برجسته بورس، مهلت گزینش متد آزادسازی سهام عدالت تا ۱۵ خرداد تمدید شد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان باطل تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام تو انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

فهیمی دنباله داد: زیاد از ۳ هزاره عمه تو کشور کار احراز هویت را ادا می دهند که علاوه بر بانک، کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان امکان احراز هویت به عارض انلاین نیز مهیا شد و افراد با رجوع بوسیله سایت سجام می توانند به رخ انلاین احراز هویت شوند.

وی اعتراف داشت: آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خرداد جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری بسان سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

فهیمی ادامه داد: البته این به معنای درخواست خواه تشویق برای معامله سهام نیست بلکه التماس ما این است که این مایملک ارزشمند را در زنبیل دارایی خود نگهداری کنند، اما چنانچه اراده خرید این سهام را دارند، می توانند با دو روش وصیت یکجای معامله با اعطای اختیار بوسیله شبکه بانکی به شعب بانک ها مراجعه کنند و یا اینکه از روز دهم خردادماه جاری در دفاتر انبازی های کارگزاری آستان یابند و بوسیله انتخاب خود تا سقف ۳۰ درصد از سهامشان را به خرید برسانند.
دورابوک یکی از شرکت های نام آشنا داخل مرزوبوم ی تولید دستگاه های رایانشی فوق درست است که محصولاتی مختلف شامل لپ تاپ، تبلتو رایانه های آل این وان روانه ی میدان می کند. این شریک شدن هموار مجاهدت کرده دستگاه هایی تولید یواش که ضمن داشتن ابکی افزار مناسب، اندام ای بیش مقاوم داشته باشند و مزیت هایی متنوع به کاربران ارائه دهند.

دورابوک روز گذشته مدل ارتقاء یافته ی تبلت فوق مقاوم یو ۱۱ (Durbabook U11) را رونمایی کرد که از ابدار افزاری قدرتمندتر نسبت به نسل گذشته استفاده می یواش و بهبودهایی متنوع بوسیله خود دیده است. دورابوک می گوید مدل ۲۰۲۰ تبلت بوسیله میزان تقریبا ۲۶۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به قبل دارد که ادعای اهمیت به حساب می آید. تو زورمند ترین کانفیگ ۲۰۲۰ تبلت U11 تماشاچی استفاده از خراش ی نسل دهمی توانمند Intel Core i7-10510Y هستیم. بوسیله علاوه این تبلت بوسیله لطف داشتن معیار نظامی ایالات متحده یعنی MIL-STD-810G تنه ای فوق مقاوم دارد و دربرابر عوامل محیطی مقاومتی برجسته از خود علامت می دهد. U11 2020 ابتدایی تبلت دورابوک به شمار می آید که از حافظه ذخیره سازی قابل تعویض SSD بهره می گیرد. همچنین کاربر درصورت خواهش می تواند کانفیگ های رده بالاتر محصول را با ماژول RFID تدارک نرم. 

نگاهی کلی به جدیدترین تبلت دورابوک به ما مدال می دهد که U11 2020 شباهتی زیاد زیاد به مقیاس پیشین دارد و ازلحاظ مدل سازی با محصولی رادیکالی طرف نیستیم. با این حال تو میزان ۲۰۲۰ تبلت یو ۱۱ شاهد نبوغ های مختلف خیس و پر اب افزاری قدرتمندتر بسان تراشه ی نسل دهمی اینتل هستیم. کنار مبنا اخبار رسمی، کانفیگ های مختلف تبلت علو متین جدید دورابوک با یکی از سه گانه پردازنده اینتل i5-10210Y یا i5-10310Y خواه i7-10510Y داخل دسترس صبر می گیرند.

Core i5-10210Y پردازنده به کاررفته در کانفیگ پایه ی تبلت دورابوک یو ۱۱ است. تناوب مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش این تراشه بین ۱ تا ۴ گیگاهرتز است، به علاوه Core i5-10210Y مجموعا ۶ مگابایت حافظه ی کش سطح ثالث (L3 Cache) دارد و از ۴ هسته ی پردازشی درکنار ۸ ترد بهره می گیرد. این تراشه که بر مبنای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری مصنوع شده است توان طراحی حرارتی (TDP) معادل هفت وات دارد.

کانفیگ دوم تبلت از تراشه ی Core i5-10310Y بهره می گیرد که همچون تراشه ی شروع از ۴ هسته و ۸ ترد نصیب مند است. تناوب طرز کار این تراشه ۱/۱ تا ۴/۱ گیگاهرتز است. خراش ی موردبحث همچون Core i5-10210Y دارای ۶ مگابایت ذهن ی کش سطح سوم، لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و توان مدل سازی حرارتی هفت وات است. درنهایت بوسیله خراش ی به کاررفته در کانفیگ ثالث محصول یعنی Core i7-10510Y می رسیم. فرکانس کاری این تراشه ۱/۲ تا ۴/۵ گیگاهرتز اخبار شده است. i7-10510Y مجهزبه ۴ هسته به همراه ۸ شکننده است بر مبنای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری باریک شده.

دورابوک مطالبه می کند خراش های سراب دهمی موردبحث نسبت به قبل گرمای کمتری تولید می کنند و این موضوع نهایتا به بهبود روند خنک ماندن دستگاه کمک شایانی خواهد کرد؛ پردازنده های موردبحث همچنین خلال اجرای وظایف چالش برانگیز عملکردی بسیار بهتر و باثبات تر دارند. نصیب مندی U11 از این تراشه ها، اطلاع خوبی است.

تبلت موردبحث دورابوک بوسیله لطف داشتن معترف IP65 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت مدال می دهد. همچنین قد ی این تبلت دربرابر ضربات تصادفی و البته هبوط از فاصله ی ۱۸۲ سانتی متری زمین از خود مقاومت تمام نشان می دهد. تبلت U11 دورابوک نیز دربرابر لرزش معتمد است. داخل این تبلت از فن بوسیله منظور خنک سازی فضا تویی استفاده نشده است. کاربر درصورت میل می تواند در تبلت متاخر دورابوک به استعمال از حافظه ذخیره سازی SSD با پشتیبانی از رابط های PCIe و SATA روی بیاورد. همانطور که رمز کردیم این SSD برازنده تعویض است.

تبلت جدید دورابوک از پردازنده ی گرافیکی سری UHD اینتل استفاده می یواش که بسامد کاری پویای آن به حداکثر ۱/۱۵ گیگاهرتز می رسد. این پردازنده ی گرافیکی درمقایسه با میزان ۶۱۵ در فدایی مواقع تا ۱۲۸ درصد سریع تر است. دورابوک یو ۱۱ ۲۰۲۰ عمر باتری بسیار دهش دارد و درصورت بروز هرگونه دشوار می استعداد به سادگی باتری آن را تعویض کرد. طبق ادعای دورابوک، تبلت جدید این شرکت با یک بار شارژ می تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد. تو این تبلت از بلوتوث ۵ تیمار استفاده شده است.

تبلت جدید سری U11 همچنان بوسیله صفحه نمایشی ۱۱/۶ اینچ با وضوح فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) حاضر شده است و از فناوری داخلی دایناویو (DynaVue) نصیب می برد؛ جدیدترین نسخه از فناوری دایناویو باعث افزایش خوانایی ورقه نمایش و گشایش واکنش آن بوسیله لمس شدن توسط انگشت می شود. جالب است بدانید ورق نمایش تبلت تا اینکه با دست تر و دست کش هم فرمان می کند. ورقه نمایش دورابوک یو ۱۱ توانایی دست یابی به حداکثر فروغ ۱٬۰۰۰ اراده را دارد. داخل این تبلت نیز از حالتی ویژه استفاده شده است که دورابوک از آن با نام Efficient EMS یاد می کند. تبلت به لطف نصیب مندی از Efficient EMS می تواند از چندین کارت خوان عادی بوسیله همراه یک کارت خوان RFID پشتیبانی کند.

درون تبلت ویندوزی متاخر دورابوک می توان از ماژول هایی مختلف نظیر ExpressCard 54 یا PCMCIA تایپ II استفاده کرد. به علاوه این تبلت سال ۲۰۲۰ از درگاه USB 3.1 Type C کاربرد می کند و قرار است با ارج محور ی ۱٬۹۴۹ دلار روانه ی بازار شود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تبلت دورابوک U11 2020 چیست؟بیشتر بخوانید:لینوس توروالدز از تعویض پردازنده اینتل رایانه اش با پردازنده AMD خبر دادچگونه صدای کامپیوتر را پرونده کنیم؟بررسی پردازنده های نسل ۱۰ اینتل از نگاه نشریات معتبر جهانیاینتل شرکت سازنده کارت های رابط شبکه سری Killer را تصاحب کردبازی خاطره انگیز Solitaire مایکروسافت ۳۰ ساله شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تولیت های آستان های مقدس کشور در خصوص بازگشایی حرم های مطهر از دوشنبه ۵ خردادماه بیانیه مشترک صادر کردند.

متن این بیانیه به تطویل زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله علی ما عرّفنا من نفسه و الهمنا من شکره

خداوند متعال را شاکریم که سپس از دوره ای باطراوت و ناگوار، مجدداً توفیق نوکری گزاری بوسیله شما ارادتمندان همیشگی خاندان پیک خالق(صلی الله علیه وآله و سلّم) نصیب خادمان آستان های مقدس گردید.

بنا پیاده شدن مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ان شاءالله از روز دوشنبه ۵ خردادماه، صحن های حرم های مطهر مطابق زمان اعلام شده توسط ستاد بوسیله روی زائران ارجمند بازگشایی خواهد شد.

به قصد حفظ سلامتی شیفتگان و زائران محترم تقاضا داریم همه عزیزان در زمان تشرف به زیارت، حداکثر شریک شدن را با خادمان خود داخل حضرت های مقدس داشته باشند و نسبت به تکریم قاعده نامه های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ کردن فاصله اجتماعی کم قیمت (۲ متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن انحصاری و بانوان محترم چادر به همراه داشته باشند.

ان شاءالله با تکاپو خادمان و شریک شدن زائران ارجمند در اجرای شیوه روزنامه ها و حفظ ترتیب و بور اجتماعی مناسب امیدواریم شرایط تشرف به زیارت و یکروز مندی از انوار قدسی ائمه معصومین (علیهم السلام) و امامزادگان بخاطر جمیع استمرار داشته باشد و به زودی با ریشه کنی ویروس کرونا سنت شکرانه بازگشایی کامل حرم های مطهر را برگزار نماییم.

احمد مروی، تولیت حضور قدس رضوی
سیدمحمد سعیدی، تولیت حضور مقدس حضور معصومه (س)
سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت پیشگاه مقدس شاهچراغ (ع)
محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
محمد حسن رحیمیان، تولیت مقدس مسجد جمکران