ژست اپتیک

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

محصولات اپل اصولا در گره طرفداران بی شماری دارند و بسیاری از کاربران چینی از نمونه های مختلف آیفون ها استعمال می کنند. این موضوع درباره ی سران و مقام های بلندپایه ی شریک شدن های چینی همچنین چاکری می کند؛ اما نکته ی جالب این است که گویا فدایی از مقام های بلندپایه ی شرکت های سازنده گوشی هوشمند همچنین بوسیله جای استعمال از محصولات خود از آیفون های اپل استعمال می کنند.

یکی از این مقام ها لی جون، مدیرعامل و یکی از مؤسسان شرکت شیائومی است. چندی پیش، لی جون پستی در حساب شخصی ویبو خویشتن ارسال کرد که بررسی ی کتابی را پیشنهاد می داد؛ ولی آنچه بیش از توییت لی جون سروصدا بوسیله پا کرد، پست وی نبود. او بخاطر ارسال پست خویشتن از گوشی هوشمند آیفون اپل استفاده کرده حیات.

اصولا ویبو، شبکه ی اجتماعی چینی، دستگاهی را مشخص می درنگ که پستی با آن ارسال شده است. جالب است بدانید تاکنون چندین گوشی هوشمند معرفی نشده در ویبو خبر شده اند که مقام های مبصر باهم اتحاد کردن های سازنده ی تلفن هوشمند از آن ها بخاطر ارسال پست داخل ویبو مصرف می کردند.



پس از ارسال پست لی جون بخاطر خرید کتاب های سفارش شده، بسیاری از کاربران بوسیله ارسال چنین پستی با گوشی آیفون واکنش های مختلفی علامت دادند؛ بوسیله نحوی که مدیرعامل شیائومی را مجبور کردند به آن ها پاسخ عدل. لی جون پست خود را حذف کرد؛ اما پن جیوتانگ، یکی از سرمایه گذاران شیائومی، درون دفاع از مدیرعامل این همدستی پستی ارسال کرد و گفت مدیران شرکت های سازنده ی تلفن هوشمند اصولا محصولات شرکت های دیگر ازجمله سامسونگ و اپل را امتحان می کنند.

جیوتانگ ادامه عدل نوآوری های موجود تو محصولات را اصولا شریک شدن های دیگر کپی می کنند و به مرورزمان معیار ای بهتر از آن ها همچنین به کاربران معرفی می شود. تاکنون مدیران و مقام های بلندپایه ای از مشارکت های متنوع چینی دیده شده اند که از گوشی های هوشمند اپل استفاده می کنند.



چندی پیش، مؤسس هواوی گفت اکوسیستم اپل را می پسندد؛ مدیرعامل ریلمی نیز سال گذشته، پستی با آیفون ارسال کرد؛ و لی نان، یکی از مقام های ارشد میزو، پس از زین این شرکت، گوشی هوشمند ساخت میزو را با آیفون اپل جایگزین کرد.مقاله های مرتبط:بررسی شیائومی می نوت 10 (CC9 Pro)شیائومی بعد از اتهامات مبنی بر جمع آوری اطلاعات کاربران، مرورگرهای خویشتن را بوسیله روز کرد

به دید می رسد درون شیائومی عرفی وجود ندارد که مقام های این مشارکت باید تنها از محصولات شیائومی کاربرد کنند؛ اما فدایی متقی هستند استفاده ی لی جون از آیفون اپل نوعی بی احترامی بوسیله کاربران و طرفداران شیائومی محسوب می شود. درهرصورت فرع ی مدیرعامل شیائومی به اپل و محصولات آن می تواند توضیحی باشد که چرا رابط کاربری MIUI شباهتی بسیاری به رابط کاربری iOS دارد.بیشتر بخوانید:گلکسی A51 سامسونگ پرفروش ترین گوشی اندرویدی تو سه گانه ماهه مقدمه ۲۰۲۰هدفون شیائومی Mi AirDots 2 SE با قیمت ۲۴ دلار معرفی کردن شدبرخورداری ردمی 9 شیائومی از باتری پنج هزاره میلی آمپرساعتی تأیید شدسامسونگ و هواوی بازار گوشی های هوشمند سازگار با 5G را تصاحب کرده اندپوکو F2 پرو با تراشه اسنپدراگون 865، پنل سوپر AMOLED و دوربین چهارگانه معرفی کردن شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، سردار سیدکمال هادیانفر اظهار داشت: با توجه به کاهش نسبی مراجعان بوسیله مراکز تعویض پلاک، اجرای طرح فاصله گذاری و مدیریت درون ادخال خودروها به پارکینگ ها با هدف جلوگیری از تجمع داخل سالن های مراکز تعویض پلاک با تکریم کامل پروتکل های بهداشتی عمل می گیرد.

رئیس پاسبان راهور ناجا افزود: درون همین راستا محدودیت ارائه خدمات تعویض پلاک بر اساس  فرد و زوج بودن پلاک خودروها از روز شنبه کتاب ۹۹.۰۲.۲۷ بطلان و  روزگار کارگر در تهران تا زمانه ۱۷ و در استان ها با نمره رییس راهور استان تا زمان کاهش مراجعین بوسیله حالت عادی امتداد دارد.
یکی از نیازمندی های رادیکال کاربران تبدیل فایل مناجات بوسیله اثر دی اف محسوب می شود. فایل های PDF با بیشتر جهیز عامل ها سازگار و انتقال آن ها هم فقره بسیار راحتی است. نحو های زیادی بخاطر تغییر فایل ورد بوسیله اثر دی اف وجود دارد که البته نباید داخل میان آن ها از گونه های آنلاین هم بی خبر شد. در این مقاله، عزم داریم سیاق های تحول ورد به معلول دی اف را در مک یا ویندوز آموزش دهیم. با ما همراه باشید.تبدیل مناجات بوسیله پی دی اف درون ویندوز



۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. بخاطر عمل این کار، کافی ا ست روی فایل دابل کلیک کنید تا وارد مایکروسافت ورد شوید. درصورتی که هنوز این فایل را ایجاد نکرده اید، وارد Microsoft Word شوید و سپس روی سند Blank کلیک کنید تا بتوانید فقره خود را انجام دهید.



۲. روی گزینه ی فایل (File) کلیک کنید. این گزینه داخل گوشه ی جانب چپ قسمت رفعت قرار دارد.



۳. باید روی گزینه ی ی Export کلیک کنید. این گزینه در استوانه جانب چپ قرار دارد. باید چندین گزینه ی جدید را در وسط دریچه مشاهده کنید.



۴. روی گزینه ی Create PDF/XPS Documents کلیک کنید. این گزینه تو گوشه ی سمت چپ قسمت پشته قرار دارد.



۵. روی گزینه ی Create PDF/XPS کلیک کنید. این تنظیمات داخل میانه ی پنجره قرار دارد.



۶. جا ذخیره سازی را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره، باید روی پوشه ای کلیک کنید که می خواهید نسخه ی PDF فایل مناجات خود را ذخیره کنید. از آنجاکه فایل PDF را می توان نوعی متفاوت از فایل ورد بوسیله احصائیه آورد، می توانید این فایل را در همان جا فایل قرین ذخیره کنید.



۷. روی گزینه ی نشر (Publish) کلیک کنید. این گزینه در گوشه ی سمت عبث تقدیر پایین فراغت دارد. با گزینش این گزینه، حکم تبدیل Word بوسیله PDF را صادر خواهید کرد.استفاده از ورد تو مک



۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای ارتکاب این کار می توانید روی فایل دابل کلیک کنید. درصورتی که هنوز چنین فایلی را ایجاد نکرده اید، می توانید با واردشدن به پروگرام ی مایکروسافت مناجات و انتخاب Blank Documents، به راحتی فایل مدنظرتان را ایجاد کنید.



۲. گزینه ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه ی جانب چپ تقدیر بالای نمایشگر مک راحتی دارد. هنگامی که روی آن بروید، منو کشویی نمایش داده خواهد شد.



۳. گزینه ی پس انداز سازی (Save as) را انتخاب کنید. این پاره از تنظیمات ورد تو منو آبشاری File وجود دارد و عرضه داده خواهد شد.



۴. نام فایل را دانا کنید. هر نامی که تمایل دارید برای فایل PDF صبر دهید، انتخاب و بعد وارد کنید.



۵. در این مرحله، باید نگرش ذخیره سازی را انتخاب کنید. شما می توانید داخل سمت چپ دریچه جدیدی که نمایش داده می شود، پوشه ی مدنظرتان برای ذخیره سازی را انتخاب کنید.



۶. داخل این مرحله، باید باکس مربوط بوسیله فرمت فایل (File Format) را انتخاب کنید. این بخش در پایین پنجره و در منو کشویی ارائه داده می شود.



۷. روی گزینه ی PDF کلیک کنید. این تنظیمات درون جزء Export و در منو کشویی ارائه داده خواهد شد.



۸. گزینه ی Export را برگزینی کنید. این گزینه ی آبی رنگ تو گوشه ی جانب راست قسمت پایین استراحت دارد. توجه کنید با انتخاب این گزینه، فایل بازپسین شما درون پوشه ای ذخیره خواهد شد که برای قبض فایل خروجی روشن کرده اید.

تو پهلو دو راه ذکشرده برای دگرگونی فایل ورد به اثر دی اف، نباید متد های آنلاین تبدیل این دو فایل را حزن فراموش کرد. درادامه، شما را با روش های آنلاین تحول ورد به پی دی اف آشنا خواهیم کرد. درون حقیقت، از این طرز بوسیله نشانی تبدیل ورد بوسیله اثر دی اف بدون نرم ابزار هم یاد می کنند. البته مشکلات تبدیل مناجات به جای پا دی اف را اندوه نباید فراموش کرد؛ اما این روش ها نیکوترین عملکرد را در تبدیل فایل مناجات خواهند داشت.مصرف از ابزار آنلاین SmallPDF



۱. ملتفت وب سایت SmallPDF شوید. این فرمان را می توانید ازطریق مرورگر کامپیوتر ادا دهید.



۲. گزینه ی Choose File را انتخاب کنید. این گزینه در میانه ی صفحه SmallPDF قرار دارد.



۳. فایل ورد مدنظرتان را انتخاب کنید. درحقیقت، باید مخبر مکان ذخیره سازی فایل شوید و سپس با کلیک روی آن، فایل را برای برای عملیات انتخاب کنید.



۴. گزینه ی بازکردن (Open) را گزینش کنید. این گزینه در گوشه ی سمت راست تقدیر پایین صبر دارد. با تفویض آن، فایل را برای بارگذاری انتخاب کرده اید. توجه کنید این گزینه در مک Choose خواهد حیات.



۵. درادامه روی گزینه ی دانلود فایل (Download File) کلیک کنید. این گزینه در پایین ترین قسمت جانب چپ وب سایت قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فایل مدنظرتان را به قیافه PDF قبض خواهید کرد و درادامه، می توانید محل ذخیره سازی فایل در سیستم را گزینش کنید. توجه کنید این کار امکان پذیر است چند دم ای طول بکشد.استفاده از گوگل درایو (Google Drive)



۱. گوگل درایو را بازکنید. می توانید این کار را با ادخال به مرورگر خود انجام دهید. درصورتی که واقف جهیز نشده اید، کافی ا ست در حصه ورود، اطلاعات ایمیل و رمزعبور خود را وارد کنید تا بتوانید بااطلاع شمار کاربری اختصاصی تان شوید.



۲. گزینه ی New را انتخاب کنید. این گزینه داخل سمت چپ قسمت بالای صفحه قرار دارد و در منو آبشاری نمایش داده خواهد شد.



۳. گزینه ی بارگذاری فایل (File Upload) را انتخاب کنید. این گزینه در منو کشویی عرضه داده خواهد شد.



۴. فایل مناجات مدنظرتان را گزینش کنید. برای این کار، باید باخبر محل ذخیره سازی فایل ورد شوید و پس ازآن با کلیک روی آن، مراحل انتخاب و تأیید را انجام دهید.



۵. گزینه ی Open را انتخاب کنید. این گزینه تو گوشه ی سمت راست سرنوشت پایین قرار دارد. با گزینش این گزینه، فایل ورد مدنظرتان در گوگل درایو بارگذاری خواهد شد. داخل سیستم عامل مک، احتمالا باید گزینه ی Choose را انتخاب کنید.



۶. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. هنگامی که بارگذاری فایل در گوگل درایو طولانی شود، کافی ا ست روی آن دابل کلیک کنید تا بتوانید فایل را تو مرورگر بازکنید.



۷. گزینه ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه درون سمت چپ قسمت بالا قرار دارد و در منو آبشاری نمایش داده خواهد شد. درون سیستم عامل مک، مطمئن شوید روی گزینه ی File داخل مرورگر کلیک کرده اید. درحقیقت، این گزینه تو منو بالای نمایشگر قرار ندارد.



۸. گزینه ی دانلود (Download as) را انتخاب کنید. این تنظیمات در بخش میانی منو آبشاری قرار دارد.



۹. گزینه ی PDF Document را تفویض کنید. با انتخاب این گزینه، فایل PDF ورد شما درون سریع ترین زمان امکان پذیر دانلود خواهد شد. امانت به نوع مرورگر کامپیوترتان، امکان دارد نیازمند گلچین آدرس پس انداز سازی فایل باشید که این امر به صبر و با تعیین دقیق آدرس محل ذخیره سازی ادا خواهد شد.استفاده از ادوات آنلاین iLovePDF

یکی دیگر از گونه های تبدیل فایل ورد به پی دی اف استعمال از وب سایت iLovePDF دانست. این وب سایت درون سریع ترین زمان ممکن می تواند فایل مناجات شما را بوسیله پی دی اف دگرگونی کند. برای اجرا این کار، می توانید مراحل پایین تر را تعاقب کنید:

۱. وارد وب سایت iLovePDF شوید.



۲. روی گزینه ی Select Word Files کلیک کنید که تو باکس قرمزرنگ است.

۳. فایل های مدنظرتان را انتخاب کنید.

۴. درادامه روی گزینه ی تبدیل (Convert) کلیک کنید تا فقره تبدیل فایل ورد بوسیله جای پا دی اف انجام شود.



۵. درادامه، می توانید فایل را دانلود کنید. بهتر است بدانید امکان تعیین جا پس انداز سازی فایل همچنین وجود دارد.



امیدواریم توانسته باشیم روش های کارامدی بخاطر تغییر ورد بوسیله پی دی اف را به شما شناساندن کرده باشیم. چنانچه متد های بهتری برای انجام این کار را می دانید، با ما در میان بگذارید.بیشتر بخوانید:ورد و پاورپوینت بوسیله صورت آزمایشی به استعداد چند پنجره ای iPadOS مجهز شدندبا وضع های تغییر PDF به پاورپوینت و پاورپوینت بوسیله PDF آشنا شویدآموزش رمزگذاری روی فایل های آفیس و PDFچگونه فایل های PDF را به راحتی به JPG خواه فرمت های دیگر عکس تغییر کنیم؟گوگل درون اثر تکثیر تیراندازی داخل آمریکا، الگوریتم های اتومبیل جست وجوی خویشتن را اصلاح کرده است
Barcroft Media via Getty Images
همشهری آنلاین: ابوالنجم احمد بنیان قوص زمینه احمد دامغانی معروف به منوچهری دامغانی و از بدوی شاعران ایرانی بود که اشعارش از سرایندگان تازی واکنش فراوان داشته است. 

علت تخلص او به منوچهری دامغانی، فراگیری علوم و فضایل نزد امیر منوچهر گردون المعالی فرزند شمس المعالی امیرقابوس وشمگیر والی گرگان بوده است. 

او اظهار زیاد و زیبایی با مزمون طبیعت دارد که تصویرپردازی ها و مظفر دستی او در این زمینه، اسم «شاعر فطرت» را برایش به ارمغان آورده است. 

ویژگی آثار منوچهری

وی پیاده شدن ادبیات تازی و اشعار شاعران تازی و به خشکی امدن احوال و آثار شاعران پارسی مهارت داشت و نیز بر علوم دینی هوشیار بود. داخل دربار سلطان محمود غزنوی منزلتی والا داشت. منوچهری دامغانی ظاهراً پدیدآورنده قالب شعری مسمط است. دربار او دوباره به طبع فصیح و قریب بوسیله سه هزاره بیت دارد. وفات او بوسیله سال ۴۳۲ هجری قمری اتفاق افتاده است.

منوچهری علاوه به خشکی امدن ادبیات و زبان عربی از بصیرت های دیگری مربوط به موسیقی، پزشکی و بازیگر شناسی همچنین یکروز داشت که بازخورد آن ها را می نبوغ در اعتراف او عقب کرد.

بسیاری از افراد، خواندن دربار منوچهری را دشوار می دانند. جهت این موضوع استعمال موچهری دامغانی از اسامی بسیاری از شاعران عرب یا شاعران ارشد فارسی واژه پیش از خویشتن است. 

درون ادبیات منوچهری، موسیقی آهنگین خاصی وجود دارد چنانکه هنگام خواندن بیان او، رامشگر با آهنگی از موسیقی سرگرم است که همین انفراد جوانی و شادابی روح این شاعر، شعرهای او را بی حد زیبا و قلب انگیز کرده است.

منوچهری دامغانی از آن دسته شاعرانی است که به دربار پادشاهان زمان خود آمد و شد بسیار داشت و بخاطر آنان مدیحه سرایی می کرد.

این شاعر پرآوازه دامغانی، با حضور نزد طاهر دبیر، فرمانروای ری توانست بوسیله دربار امپراتور مسعود غزنوی راه یابد و از آن پس به ستایشگری وی مشغول شد.



منوچهر پدیدآورنده قالب مسمط

جان شعر منوچهری همیشه سهل و قدرت این شاعر در وصف حالات و احوالات مختلف به حدی است که می نبوغ او را از دیدن توصیف شعری تو میان شاعران قصیده گوی دوره غزنوی ممتاز دانست.

دیوان منوچهری مشتمل بر اشعاری است که داخل قالب غزل، قصیده، مسمط، قطعه، و ترکیب بند سروده شده و موضوعاتی زیرا ستایش، وصف، و خمریه را دربرمی گیرد. منوچهری قالب مسمط را برای نخستین بار درون رمان پارسی پدید آورده است.

اشعار او معمولاً در دو ریختگی تغزل و اشعاری که به شباب او خلال شاعری بازمی گردد و دیگری مدح و ستایش سلاطین و بزرگان ساعت که از رسوم متعارف شاعری آن زمان بوده است.

دیوان اشعار او محتوی ۲ هزار و ۸۱۷ بیت با تصحیح عزیزالله علیزاده داخل قالب های قصیده، قطعه، مسمط، رباعی، دوبیتی و ابیات دیگر در انتشارات فردوس تهران تو سال۱۳۹۰ تو ۳۳۶ ورقه منتشر شد.

وفات منوچهری دامغانی

با توجه به این که در اشعار وی از حوادث سال ۴۳۰ و ۴۳۱ دیده می شود ولی از آن پس اثری از وقایع تاریخی در دیوان او مشهود نیست، کارشناسان معتقدند این شاعر بلندآوازه درون 34 سالگی و تو سال ۴۳۲ هجری قمری از دنیا رفته است.

درباره مکان دفن وی، خبر دقیقی تو دست نیست اما عده ای معتقدند که وی تو محل گنبد زنگوله واقع درون شهر دامغان، استان سمنان دفن شده است. این حکم عزب گمانه زنی است و هرگز تایید نشده.



بند اول مسمط اسمی منوچهری

خیزید و خز آرید که هنگام برگ ریزان ست

نفخ خنک از جانب خوارزم وزان ست

آن برگ رزان بین که برآن شاخ رزان ست

گویی بوسیله مثل پیرهن رنگرزان ست

دهقان به تعجّب سر انگشت گزان ست

کاندر چمن و باغ ، خیر گل ماند و خیر گلنار
بوسیله گزارش گاردین، ایالات متحده از برنامه ی بین المللی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای تسریع مشارکت ها بر قاعده ساخت واکسن ویروس کرونا و تعهد پرداخت گذاری آزادانه ی مفروضات درباره ی علاج های احتمالی و فناوری ها خارج شد. یکی از سخن گویان آمریکا در ژنو سوییس به نقل از رویترز گفت:آمریکا بوسیله طوررسمی مشارکتی [درون دستور کار ی جهانی پیدایش واکسن] نخواهد کرد.

تدروس آدانوم، دبیرکل دایره بهداشت جهانی، پس از آنکه آمریکا غرض گرفت به تیم یادشده نپیوندد، بر وقار شریک شدن ها تأکید کرد و گفت:در حال مواجهه با ترساندن مشترکی هستیم که فقط با رویکردی مشترک می توانیم آن را شکست دهیم.

شماری از رهبران و شخصیت های دنیا ازجمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امائونل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بیل گیتس به لطافت ازطریق ویدئوکنفرانس درباره ی همدستی ها برای پیدایش واکسن گپ کردند و کفالت دار شدند پژوهش ها دراین باره را بدون درنگ بوسیله ابونمان بگذارند. با تداوم رشد حساب موارد ابتلا و و مرگ ومیر در سرتاسر جهان، ابونمان گذاری بصیرت علمی بسیار از ابد از شکوه برخوردار است. درهمین حال، دانشمندان نیز با سرعتی بی سابقه بوسیله دنبال یافتن درمان های احتمالی بخاطر کووید ۱۹ هستند. واکسن می تواند درنهایت کلید بازگشت جوامع به وضعیت معمولی باشد و اقتصاد جهانی را از رکود کنونی بیرون کند.

معارفه خروج آمریکا از تیم جهانی پیدایش واکسن پس از آن منتشر می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، هفته ی گذشته تصمیم گرفت بودجه ی سازمان بهداشت جهانی را کاملا حد کند؛ اقدامی که به طورگسترده با انتقاد کارشناسان روبه برو شد. بیل گیتس این حرکت را خطرناک توصیف و استدلال کرد جهان اکنون بسیار از همیشه به سازمان بهداشت جهانی احتیاج دارد.مقاله ی مرتبط:نسخه متاخر ترامپ برای درمان کرونا با انتقاد شدید متخصصان رو به رو شد

واکنش ایالات متحده به تلاطم ویروس کرونا به واسطه ی برخی اظهارها و تصمیم های خطرناک ترامپ پایین تر سؤال رفته است؛ ازجمله برنامه های او بخاطر بازگشایی زودهنگام کل ایالت ها برخلاف بی شمار هشدارهای کارشناسان و ناکامی در فراهم کردن شمار کافی از آزمایش های کرونا و قراردادن دردسترس تمام شهروندان. رئیس جمهور فرانسه نیز از غرض آمریکا بخاطر کناره گیری از تیم جهانی ساخت واکسن انتقاد کرد. ماکرون در جلسه ی یادشده با دیگر همتایانش گفت:زمان حال بوسیله دایره دهی تمام کشورهای عضو جی۷ و جی۲۰ دنباله خواهیم داد تا پشت این برنامه بیایند. امیدوارم ما و چین و ایالات متحده بتوانیم درباره ی این دستور کار ی مشترک به سازش برسیم؛ در برابر این همکاری بدان معنی است که مبارزه با کووید ۱۹، بوسیله صلاح کچل بشر است و به منظور پیروزی درون این نبرد نباید هیچ اختلافی بود داشته باشد.

فداکار از دیگر موضوعاتی که رهبران جهان داخل نشست ویدئویی برسر آن مصالحه کردند، محتوی حاضر کردن دسترسی جهانی به استیناف های متاخر مرتبط با درمان و واکسن کرونا و شرط بوسیله غرض گیری جمعی است.بیشتر بخوانید:نتایج امیدوارکننده واکسن جدید کووید ۱۹ در میمون هاهمه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۶ اردیبهشت ۹۹]استفاده از ماسک تو مترو قهری شدروحانی: چنانچه کرونا بلندی بگیرد، ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت ها هستیمافشای اطلاعات ۲۵هزار حساب کاربری راه اندازی جهانی بهداشت و چند نهاد کوشا در حوزه ی اشتی
یکی از محققان امنیتی فوریه ی سال ساری مقاله ای درباره ی بدافزار درِ پشتی در اندروید منتشر کرد که جزئیات مهمهی از آن را دراختیار رسانه ها می گذاشت. مقابل تحقیقات اولیه، این بدافزار «جان پر اب» حتی از بازیابی کارخانه ای گوشی هم جان تندرست به داخل می برد و در جهیز عامل پایا می ماند؛ درنتیجه، ازبین بازی کردن بدافزار مذکور به روش هایی غیرمرسوم نیاز داشت.

انتزاع اولیه روی بدافزار جان سخت اندرویدی نشان داد مشکل مقاومت آن دربرابر بازیابی کارخانه ای، بود پوشه ای حیات که نصب کننده ی تروجان در تو آن قرار داشت. پس از بازیابی کارخانه ای دستگاه اندرویدی، فایل نصب و پوشه از بین نمی رفتند. بوسیله محض اسلوب اندازی مجدد دستگاه، فایل نصب کننده ی تروجان مجددا درِ پشتی امنیتی را گمارش می کرد. محققی که جزئیات مقدماتی بدافزار را منتشر کرد، اطلاعی از چگونگی اجرای این نوع مقاومت نداشت. حال جستجوگر امنیتی دیگری پس از چند ماه بررسی، جزئیات مقاومت بدافزار را منتشر کرده است. پیش از توضیح یافته های جدید، مطلع ببینیم بدافزار xHelper چه کارهایی اجرا می دهد.بدافزار xHelper یا درِ پشتی با دسترسی بالا

نرم ادوات مخرب اندرویدی که شامل تروجان درِ پشتی می شود، با معین سرویسی برای بهبود کارایی دستگاه و پاک کردن فایل های بی استفاده منتشر می شود. سرویس آنتی ویروس Malwarebytes نصب این اپلیکیشن را روی ۳۳ هزار مایه اندرویدی تأیید می یواش که اکثر آن ها نیز در ایالات متحده استراحت دارد. سرویس آنتی ویروس دیگر که به غول روسی دنیای امنیت،  یعنی کسپرسکی، تعلق دارد، تعداد دستگاه های آلوده را ۵۰ هزاره وسیله بیان می بطی ء. درنهایت، شواهدی بود ندارد که xHelper ازطریق گوگل پلی توزیع شده باشد.



بدافزار xHelper پس از نصب، درِ پشتی داخل وسیله آلوده انجام می کند. سپس، درِ پشتی اپلیکیشن هایی را از سرور مادون کنترل هکرها روی وسیله انتصاب می کند. به علاوه، درِ پشتی اقتدار اجرای دستورهایی با دسترسی کاربر سطح بالا (Superuser) را همچنین دارد. دسترسی این چنینی، توان های نامحدودی در سطح سیستمی دراختیار بدافزار صبر می دهد. به علاوه، درِ پشتی به اطلاعات حساس کاربر نیز دسترسی محسوس می نرم که از میان آن ها می نبوغ بوسیله کوکی های مرورگر رمز کرد که بخاطر ورود خودکار به احصائیه های کاربری تو وب سایت ها استفاده می شوند. پس از انتصاب درِ پشتی، اپلیکیشن مخرب و ظاهرساز آن از صفحه ی اصلی گوشی و منو برنامه ها حذف می شود و تنها در تنظیمات سیستم می قابلیت آن را رویت.

پست اطلاع رسانی فوریه را نیتان کالیر، محقق انبازی Malwarebytes، نوشته بود. او تحقیقات خویشتن را پس از گزارش کاربر فداکاری ارتکاب انصاف که بدافزار xHelper پس از دوبار پاک شدن بوسیله وسیله ی آنتی ویروس، بازهم در دستگاه اندرویدی او اجرا می شد و حتی پس از بازیابی کارخانه ای دستگاه، بازهم بدافزار شروع بوسیله کار می کرد.

کالیر در نتایج تحقیق خویشتن خبردار شد انتصاب و اجرای مکرر بدافزار به دلیل بود فایل نصبی بوده است که تو پوشه ای نهان در دستگاه قرار دارد. پوشه ی مذکور با روش های مرسوم پاک شدنی نبود و نحوه ی ورود و کپی شدن پوشه در دستگاه آلوده نیز روبرو نمی شد. کالیر مقدمه تصور کرد پوشه به صورت پیش فرض و از مبدا در گوشی وجود داشته است؛ البته این انگاره ی او بازهم چرایی ناتوانی آنتی ویروس در پاک کردن آن را نمودار نمی کرد. به علاوه، او نمی دانست چرا پس از پاک شدن احتمالی فایل برنگ خون یا بازیابی کارخانه ای دستگاه، بازهم بدافزار گمارش می شود.بدافزاری بوسیله نام Triadaبدافزار با تو دست شهود کنترل سیستمی، خود را دربرابر هرگونه اقدام برای پاک کردن مقاوم می بطی ء

ایگور گالوین، جستجوگر آزمایشگاه امنیتی کسپرسکی، هفته ی گذشته مقاله ای منتشر کرد که بوسیله بسیاری از استفسار ها درباره ی بدافزار جان سخت پاسخ عدالت. او می گوید آلودگی مجدد مایه ها به دلیل دانلود و نصب مجدد فایل ها به وسیله ی تروجان مشهوری به نام Triada بوده است. این تروجان پس از انتصاب بدافزار xHelper روی دستگاه قربانی اجرا می شود. Triada ابتدا وسیله را روت و سپس با بهره گیری از دسترسی های سیستمی سطح بالا، تعدادی فایل مخرب در پارتیشن سیستمی نصب می کند. این روند با تغییر حالت پارتیشن سیستمی بوسیله نوشتن ایفا می شود. Triada برای منیع ترکردن فایل های مخرب، «بارانی تغییرناپذیر» داخل مشخصات آن ها اضافه می کند که عایق از پاک شدنشان حتی بوسیله مشت کاربر با دسترسی سطح بالا می شود. البته می توان این صفت را با اجازه chattr پاک کرد.

فایلی به معروفیت install-recovery.sh فایل های موجود در پوشه ی /system/xbin را طلبیدن می یواش. این اقدام بوسیله بدافزار امکان می دهدبا هر بار بارگذاری مجدد دستگاه ایفا شود؛ درنتیجه به گفته ی گالوین، با آلودگی «جان ابدار» روبه رو می شویم که کنترل فوق العاده ای روی جهیز قربانی دارد.



گالوین درون مصاحبه ای با تشریح عملکرد بدافزار می گوید:آلوده شدن به xHelper آن چنان شاق نیست. دستگاه هایی که با حمله ی این بدافزار مواجه می شوند، احتمالا به حفاظ های امنیتی سیستمی مجهز نیستند و دربرابر گمارش این سنخ بدافزارها آسیب پذیر هستند. بوسیله علاوه پس از نصب بدافزار، پاک کردن آن برای کاربر بسیار دشوار می شود؛ درنتیجه، تعداد کاربران آلوده به xHelper احتمالا با سرعت اضافی افزایش رک می کند و بدافزار تا مدتی طولانی داخل مایه های قربانی باقی می ماند.

جستجوگر امنیتی کسپرسکی ابتدا احتمال عدالت شاید با انتظام مجدد پارتیشن سیستمی به حالت نوشتن، بتوان بدافزار را پاک کرد. البته او اندکی بعد نظری ی خود را پس گرفت. گالوین درباره ی این نظریه می گوید:ترقی دهندگان Triada این راهکار را نیز بست کرده اند. آن ها روش محافظتی دیگری برای فایل خود اجرا کرده اند که با تبدیل کتابخانه ی سیستمی /system/lib/libc.so امکان پذیر شده است. این کتابخانه شامل کدهای مرسومی می شود که تقریبا تمامی فایل های اجرایی موجود تو مایه از آن ها استعمال می کنند. Triada کدهای عام خود را برای عملکرد mount تو حافظه ی سیستمی جایگزین کدهای پیش فرض می کند؛ درنتیجه، کاربر نمی تواند مجددا پارتیشن سیستمی را بوسیله حالت نوشتن تغییر دهد.مقاله های مرتبط:بنیانی ترین رخدادهای امنیتی سایبری درون دهه اخیرآلودگی ۴۵ هزاره دستگاه اندرویدی به بدافزار xHelper

خوشبختانه رویه آلوده سازی دوباره که در مقاله ی اخیر کشف شد، تنها روی دستگاه های اندرویدی حاضر بوسیله نسخه های باستانی جهیز عامل اجرا می شود که آسیب پذیری های سطح روت دارند. بوسیله هرحال، گالوین هنوز احتمال می دهد در برخی موارد، شاید xHelper ازطریق فایل های مخرب نصب شده به صورت پیش فرض در گوشی هوشمند خواه تبلت، درگاه خود را حفظ کردن می نرم.

کاربران قربانی می توانند با استعمال از حالت Recovery گوشی هوشمند (درصورت وجود)، فایل مخرب libc.so را با فایل اصلی و پیش تخیل موجود در فرمور اصلی تعویض کنند. آن ها سپس می توانند فایل های بدافزار را از پارتیشن سیستمی پاک یا برای اطمینان نهایی دستگاه را فلش کنند.

تحقیقات گالوین جزئیات بسیاری از روش هوشمندانه ی آلوده سازی مایه را تطویل می دهد که شاید در حمله های مشابهی تو آینده استعمال شود. درواقع، چنانچه آسیب پذیری های سطح روت جدید در نسخه های جدید اندروید پیدا شوند، شاید شاهد پیاده سازی حمله های امنیتی مشابه تو نسخه های جدید هم باشیم.بیشتر بخوانید:با ساده ترین نحو ها بخاطر تحول کیبورد اندروید آشنا شویدآیفون SE 2020 دربرابر رقبای اندرویدی؛ میان رده ای با قوی ترین پردازنده بازارگوگل با به روزرسانی Camera Go عکاسی را در گوشی های مفت قیمت بهبود می بخشدگوگل دیگر آمار توزیع نسخه های گوناگون اندروید را درون وب سایت خود منتشر نمی کندآمریکایی ها در فصل شروع ۲۰۲۰ بیشتر بوسیله خرید گوشی های اندرویدی تمایل داشته اند