ژست اپتیک

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

اگر تابه حال وقتی همه مکان خاموش بوده با صدای زنگی درون شنوایی خود بیدار شده اید، حتما این موضوع را می دانید وزوز شنوایی چقدر آزاردهنده است. اکنون پژوهشگرانی با هدایت دانشگاه آریزونا هدف درمانی جدیدی شناسایی کرده اند؛ هدفی که نه در گوش، بلکه در مغز راحتی دارد. این مطالعه نشان می دهد آنچه باید مدنظر قرار گیرد، التهاب های تندخو است و این شاید راهی جدید بخاطر حل این مشکل باشد.

وزوز گوش یکی از تیر های ازدست دادن شنوایی است که دراثر صداهای اهتزاز ساختن می شود. قرارگرفتن مداوم در مباشرت اسپیکرها تو کنسرت ها یا کارکردن کامل مدت درون کارگاه های چوب بُری عاری استفاده از محافظ گوش سبب آسیب دائمی شنوایی می شود. بااین حال، این آسیب فقط به جای کاهش محدوده ی شنوایی، ممکن است انگیزه آغاز وزوز گوش همچنین شود.

مطالعات اخیر شاید ارتباط را پیدا کرده باشند. بیم پاسخ بدن دربرابر آسیب خواه عفونت است؛ بنابراین، کاهش گوش ناشی از صدا ممکن است موجب بروز هیجان در مسیر شنوایی شود. این امر به نوبه ی خود می تواند همان چیزی باشد که سبب آغاز وزوز شنوایی می شود؛ اما چگونگی آن نامشخص مانده است. پژوهشگران برای تجسس این موضوع، روی موش های مبتلا بوسیله این حادثه تمرکز و خوف تندخو را در قشر گوش آن ها معاینه کردند.مقاله های مرتبط:چرا قدرت شنوایی افراد کور بیشتر است؟جدید ترین تکنولوژی های سمعک کدام هستند؟درمان دائمی ناشنوایی مادرزادی به دستیار ژن درمانی

پژوهشگران دریافتند در آن سرنوشت از مغز، موش ها سطوح بیشتری از مولکول هایی به نام سیتوکین های پیش التهابی داشتند و نیز سلول هایی بهنام میکروگلیا به رویت می رسید فعالیتشان افزایش یافته حیات. هر دو اینها تو پاسخ التهاب تندخو مشارکت می کردند. همچنین، پژوهشگران مولکولی به معروفیت فاکتور نکروز توموری آلفا (TNF-α) را شناسایی کردند که در التهاب عصبی و وزوز گوش مؤثر بود. وقتی پژوهشگران ژن مسئول TNF-α را ساکت کردند، بااطلاع شدند سست شدن عصبی رخ نداد و موش ها دیگر علامتی از وزوز شنوایی نداشتند. همین نتایج زمانی مشاهده شد که داخل گروه دیگری از موشها TNF-α با کاربرد از دارو مهار شد. پژوهشگران بخاطر معاینه معکوس ارتباط بین وزوز شنوایی و TNF-α، مقادیر بیشتری از این مولکول را بوسیله قشر شنوایی نخستین ی دسته دیگری از موش ها ملتفت کردند. آنچه آن ها مشاهده کردند، این وجود که مقادیر اضافی از این مولکول موجب آغاز رفتارهای وزوز شنوایی تو هر دو قسمت قسمت کردن موش ها شد؛ یعنی هم آن هایی که شنوایی طبیعی داشتند و هم آن هایی که درجهت فقدان TNF-α مهندسی شده بودند.

اگر این یافته ها بوسیله انسان ها برگردان شود، داروهایی که TNF-α را مهار می کنند، تداوی جدیدی برای وزوز شنوایی می توانند باشند. دیگر تداوی بالفعل هدست ترقی داده شده بوسیله وسیله ی پژوهشگران دانشگاه میشیگان است که پالس های الکتریکی ریزی به مغز ارسال می یواش.

نتایج این پژوهش تو روزنامه ی PLOS Biology منتشر شده است.بیشتر بخوانید:شش بلای ناگهانی عفونی که به لطف واکسن ها منبع کن شده اندباکتری عجیبی که می تواند بوسیله تولید واکسن استرس دستیار کندمردان نیز به افسردگی پس از وضع حمل شوهر دچار می شونددانشمندان معمای باطراوت شدن سرخرگ ها را حل کردندافزایش حد در زنان در اثر خوابیدن پایین تر نور قلابی
پیمان سنندجی صبح سه گانه شنبه ۲۸ خرداد تو آیین رونمایی از ناوگان متاخر اتوبوسرانی گفت: برای تحول شدن تهران به شهری برای همه، نیازمند ایجاد سرویس حمل و نقل عمومی قابل دسترس هستیم. متاسفانه درون سال های گذشته مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل به خصوص اتوبوسرانی را شاهد بودیم؛ به گونه ای که ۶۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی فرسوده هستند و تلاش های اضافی ارتکاب شده تا بتوانیم نسبت به تامین اتوبوس مورد نیاز اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، او افزود: جلسات متعددی برگزار شده و تلاش های زیادی از سوی معاون حمل و نقل برای مطمئن اعتبار ابتیاع اتوبوس متاخر انجام شده است. امیدواریم از محل مابه التفاوت سوخت، دگرگونی جدی تازگی درون اتوبوسرانی رخساره دهد تا تماشایی کاهش سرفاصله ها، عدم ازدحام در ایستگاه ها و نوسازی اتوبوس باشیم.

مدیرعامل شریک واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: ترمیم و خرید اتوبوس های دوکابین از محل مالیات طرح ترافیک بوده که درون این راستا صندوقی تشکیل شده تا مالیات تنها صرف ابتیاع وسائل حمل و نقل اشتراکی شود. با کمک پاره خصوصی و پست بانک توانستیم ۱۱۷ دستگاه مینی بوس از خودروسازان داخلی خریداری کنیم و تفاهم نامه ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس دیگر همچنین امروز منعقد خواهد شد و امیدواریم بتوانیم داخل کنار مینی بوس های متاخر به توسعه حمل و نقل عمومی بپردازیم.
استون مارتین به تازگی یک DB6 کلاسیک را با فناوری طولانی الکتریکی بازسازی کرده است. پاول اسپایرز، مسئول بخش اجرایی استون مارتین، پارسا است که هر محصولی باید تا صد سال بوسیله اشتهار خودش جاویدان بماند و نباید دانا موزه ها شود. البته این مسئله برنامه ی طاسی استون مارتین برای آینده ی خود محو.



آن ها عزیمت ندارند خودروهای احتراق داخلی را از رده بیرون کنند. وی معتقد است که مشتریان آن ها بوسیله دو قسمت قسمت کردن تقسیم می شوند؛ دسته ی ابتدا افرادی هستند که به عقب جایگزینی خودروهایی با سوخت فسیلی با انواع الکتریکی هستند و دسته ی دوم بی قراری خاندان جدیدی هستند که با بو و صدای پیشرانه های احتراق داخلی آشنا نیستند. اسپایرز این ایده را پیوند قلب نامیده است. ساخت خودرویی تمام الکتریکی در قالب و جسم ی خودرویی کلاسیک. آن ها داخل این خوش نویسی تا اینکه روزنه ای اضافی نیز در پیکر خلق کردن نکرده اند.

بوسیله جای پیشرانه ی خطی ۶ سیلندری که ۴۹ سال پیش روی این خودرو راحتی گرفت، این DB6 از ماژولی محتوی باتری، موتور و نرم ابزار کنترلی، باریک شده است. این ماژول دقیقا به جای پیشرانه ی قبلی این خودرو گمارش شده است. اطلاعات زیادی درباره ی این خودرو منتشر نشده است ولی مواردی از این قبیل که نسخه ی تولید انبوه بخشی با این استاندارد ی فعلی تفاوت خواهد داشت و اینکه حد و قدرت این خودرو دقیقا برابر با نسخه ی واقعی است، پیش دماغ می شوند.



شاید بوسیله دیدن شما تولید نسخه ی الکتریکی از خودرویی کلاسیک کمی آشنا به نظر برسد. قائم است؛ سال گذشته جگوار با سری E دقیقا همین فرمان را کرد اما اسپایرز معتقد است که استون مارتین زودتر از جگوار این کار را نخست کرده است. با اینکه درباره ی ایده ی پایه ی این محصول کاملا گپ شده است اما هیچ جزئیاتی از آن داخل اختیار نیست. گمان می جوی که در این خودرو از همان قوطی کنگره ی پنج سرعته ی اصلی که استعداد تبدیل بوسیله جعبه دنده ی مورد سرعته دارد، استفاده شده است. در این خودرو خبری از سیستم یخ کننده ی قدیمی غصه ازاله.مقاله های مرتبط:موردانتظارترین خودروهای برقی برای سال ۲۰۲۰خودروی الکتریکی مفهومی مینی رونمایی شد

مقابل گفته ی شرکت سازنده، داخل نسخه ی تولید انبوه شاهد قابلیت شارژ کندرو هم خواهیم بود. از بی پرده این خودرو اصلا معلوم تراشیدن که داخل آن از فناوری پیشران الکتریکی استفاده شده است. تا اینکه لوله های اگزوز هم درون آن دیده می شوند تا هویدا آن را تا جایی که مقدور است مانند به نمونه پا بر جا نگه دارند. عزب تفاوت آن، جایگزینی پورت شارژ به جای باک سوخت است. داخل خودرو هم اوضاع به همین قیافه است. دقیقا همان طراحی تویی مدل اصلی تو اتاقک این خودرو دیده می شود با این تفاوت که حال فقط عقربه ی سرعت شمار کار می کند و سرمد عقربه ها نمادین هستند. اسپایرز جنین داده است که مدل تولید متراکم این خودرو تمامی ملزومات یک خودروی الکتریکی را دارا است. 



با بود جعبه دنده ی دستی، دیگر نیازی به نیمه کلاچ ستاندن و کلاچ گرفتن نیست و به راحتی می قابلیت آن را داخل حالت مورد سرعته قرار داد. شتاب مقدماتی ی این خودرو کمی از آنچه که کام می رود ناچیز است و احتیاج است تا حسابی پدال سرگین را فشار داد. در این نسخه از DB6 خبری از سیستم کنترل اعتدال نیست ولی  نبود این جهیز هم حس نمی شود. سرعت گیری این خودرو به خوبی مدل اصلی و بنزینی آن محو اما داخل عوض، رانندگی بی صدا، کند و بدون آلودگی بوسیله ارمغان می آید. 



شتاب گیری این خودرو در کنگره های ۲ و ۳ بسیار ملموس تر از دیگر دنده ها است. جاهل از موارد ذکر شده، باقی خصوصیات این خودرو نسبت به میزان اصلی تغییر یدکی نکرده است. بخاطر همگام شدن با استانداردهای مدرن، DB6 از چسبندگی و تعادل بیشتری برخوردار است و شاسی خودرو اندوه کمی نیکوترین سازی را امتحان کرده است. تولید نسخه ی الکتریکی از خودروی کلاسیک DB6، مدال از استعداد الکتریکی سازی هر خودرویی دارد. پیشرانه ای که از DB6 حذف شده است، درون DB4, DB5, DBS دیده می شود. پس ظرفیت زیادی برای ادا این امر با خودروهای کلاسیک دیگر غم وجود دارد. به گفته ی او، هزینه ی تقریبی این بازسازی چیزی حدود ۲۵۳ هزار دلار بوده است. هدف تولیدکنندگان این است که ۳۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاه خودروی کلاسیک فروخته شده را بازسازی کرده و آن ها را به فناوری پیشران الکتریکی فراهم کنند.  بیشتر بخوانید:تیونینگ دوست داشتنی پورشه 356 کلاسیک مدل ۱۹۶۰ رونمایی شدشاسی اهتزاز استون مارتین DBX به مرحله پیش تولید وارد شدشاسی بلند برقی فورد تریتوری برای راسته چین معرفی شداستون مارتین DB4 GT زاگاتو بازتولید می شودعلت حضور شرکت های تولیدکننده فرآورده های نفت و سرگین در مسابقات فرمول E چیست؟
مصطفی قلی خسروی درون گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درون ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ بالغ پهلو ۴۷۰۲ فقره خرید و بیع مسکن در ده تهران ارتکاب شده که نسبت بوسیله زمان مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش یافته است. این مقدار افت نقطه بوسیله نقطه ی معاملات، زیادترین مقدار کاهش هفتگی از دی ماه سال گذشته تاکنون را مدال می دهد.

وی افزود: با وجودی که قراردادهای بیع و فروش، کاهش چشمگیری داشته، نزول اجاره مجله ها درون تهران کمتر بوده است. این نمایه می تواند مشعر از آن باشد که متقاضیان بالقوه خرید بناء پس از نمو قیمت ها به جانب میدان اجاره سوق یافته اند.

به گفته خسروی طی ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ جوان بر ۷۸۰۲ قرارداد اجاره در تهران بوسیله امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش مدال می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اظهار این که اوضاع معاملات تو طاس کشور نسبت بوسیله تهران مقداری بهتر است، گفت: ۳۱ هزاره و ۱۰۸ پیمان نامه خرید و خرید مسکن طی ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ منعقد شده است. این تعداد نسبت بوسیله ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۲ درصد کاهش یافته و نشان از اوضاع مناسب برنده معاملات در بی مو کشور نسبت به بطرف خانه تهران دارد.

خسروی تیمار چنین قراردادهای اجاره تو کچل کشور را طی زمان ذکر شده ۳۱ هزار و ۲۷۵ تک اخبار و اصرار کرد: این نما نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش ۱۷ درصدی مدال می دهد. نمو قیمت مسکن پایین تر از تورم صبر می گیرد

رئیس هم گذاری مشاوران املاک درون انتزاع شرایط کنونی بازار خانه گفت: نوسانات نرخ ارز و اثرات صرفه جویی کلان تأثیر خود را ابتدا با رشد نرخ و بعد با افت معاملات در بازار مسکن نشان داد. افزایش قیمت، طبیعتاً رابطه معکوسی با نرخ معاملات دارد و هرچه به سمت فراز حرکت کند، معاملات پایین می آید.

وی درباره پیش بینی از شرایط میدان در سال ساری اظهار کرد: تمایل داریم با روند کاهشی که ارج ارز در هفته های اخیر داشته شاهد ثبات نسبی بازار مسکن باشیم. اگر نوسانات چندانی در مرزوبوم ارز، طلا، بورس و حامل های کارمایه نداشته باشیم پیش دماغ ما این است که نرخ رشد قیمت مسکن در سال ساری پایین نم از تورم عمومی قرار گیرد.
بخش زیادی از پروگرام ریزی های تابستانی اندوه برای کودکان و نوجوانان داخل نهایت به باشگاه های ورزشی ختم می شود. در بین ورزش ها طبیعتا پرطرفدارترین آنها برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان پیاده روی است. به همین دلیل مدارس فوتبال معمولا پرجمعیت ترین مراکز ورزشی کودکان و نوجوانان تو تابستان هستند. هرچند که تو مازندران جماعت های کشتی و در چند سال اخیر محفل های رزمی هم تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان را جذب می کنند، ولی مدارس فوتبال یکی از گزینه های پا بر جا و همیشگی خانواده ها و فرزندانشان بخاطر گذراندن اوقات استراحت تو تابستان هستند؛ مدارسی که در سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی داخل تک آنها مطرح و نقدهای زیادی به آنها وارد شد و رسانه ها منتشر کردند، ولی این مدارس فوتبال حاشیه دار و غیرمجاز با وجود تو نظر ستاندن تمهیدات عرفی توسط هیات فوتبال مازندران، هنوز در شهرهای مختلف استان دایر هستند و این روزها برای جذب کودکان و نوجوانان علاقه مند به فوتبال دستور کار ریزی می کنند. هیات اسب سواری مازندران در مجاهدت است با پیگیری موضوع و کمک خواستن از نهادهای نظارتی و قضایی، جلوی فعالیت این مدارس را بگیرد. شعارهای پوشالی فوتبالی

 ضعف نظارت کنار مدارس فوتبال و رشد قارچ رویه این مراکز درون بکلی مازندران سبب شد که مسئولان ورزش استان به فکر کردن راه چاره ای برای ساماندهی این مدارس هندبال بیفتند. صدور مجوز و قرار قبض پایین تر چتر نظارتی هیات هندبال مازندران و همچنین راه اندازی طاس ورزش و جوانان استان یکی از این راهکارها بود که طی چند سال اخیر تلاش شد، ادا شود. این ساماندهی ها کمک می کند که فوتبال استان روند رو بوسیله رشدی تو پیش بگیرد.

وکیل رئیس هیات فوتبال مازندران در گفت وگو با همشهری پهلو ضرورت توجه خانواده ها به قانونی بودن این مراکز ورزشی ابرام کرد و گفت: نخستین موضوعی که باید هنگام ثبت نام کودکان و نوجوانان در مدارس فوتبال مورد توجه قرار بگیرد، مجوزدار بودن است. ما از خانواده ها می خواهیم بوسیله عنوان نخستین مجلس نظارتی به این موضوع توجه داشته باشند و به علت شعارهای برخی مدارس اسب سواری یا عناوین و نام هایی که برای تبلیغ مصرف می کنند، فرزندشان را به این مراکز غیرقانونی نسپارند.

«هادی خلردی» با اقرار این که امسال برای جلوگیری از فعالیت مدارس فوتبال غیرمجاز با ادارات ورزش و جوانان و نیز راه اندازی اماکن شهرستان ها و شهرداری های مختلف استان مکاتبه کردیم، تقریر کرد: مشکل بزرگ ما داخل این زمینه، شریک شدن نکردن برخی نهادها و دستگاه های نظارتی است. بارها در این مورد با نهادهایی قرین شهرداری ها، ادارات بازی و جوانان و اداره اماکن مکاتبه کرده ایم، اما اقدامی بخاطر جمع آوری این باشگاه های غیرقانونی که در واقع متخلف هستند، ادا نشده است. آکادمی نداریم

وی با رمز به نصب برخی بنرهای تبلیغاتی مدارس فوتبال با عنوان آکادمی فوتبال در مناطق متنوع مازندران تصریح کرد: بوسیله همگی خانواده ها و مسئولان استان اعلام می کنیم که در هیات فوتبال مازندران هیچ مجموعه آموزشی فوتبالی با عنوان آکادمی ثبت نشده است. یعنی اصلا در مازندران آکادمی فوتبال نداریم و همه این تبلیغاتی که ارتکاب می شود، غیرقانونی است. با شهرداری ها در این زمینه مکاتبه شده و این موضوع را اعلام کرده ایم. شهرداری ها باید بخاطر انتصاب بنرهای تبلیغاتی در ازای مبلغی که دریافت می کنند، هویت و سلامت کاری آن مجموعه را نیز جویا شوند و خود را در برابر آینده و کنف کودکان و نوجوانان مسئول بدانند.

مباشر رئیس هیات فوتبال مازندران اشعار کرد: داخل استان حدود ۸۰ مدرسه فوتبال دارای مجوز داریم که مورد اثبات هیات فوتبال فراغت دارند، اما هیچ کدام آکادمی هندبال نیستند. ضمن این که بدبختانه هنوز با وجود همه پیگیری هایی که داشتیم، به علت بی توجهی برخی نهادها، بین ۳۰ تا ۴۰ دبیرستان فوتبال غیرقانونی در استان فعالیت می کنند.  وی ادامه داد: ما ضابط قضایی نیستیم که قدرت اصابت و تعطیل کردن این مدارس را داشته باشیم، اما موضوع را بارها به ادارات ورزش و جوانان و نیز اداره اماکن اطلاع دادن کردیم تا با هماهنگی مراجع قضایی، نسبت بوسیله تعطیلی این مراکز اقدام کنند.

بارها اعلام کردیم که فعالیت این مدارس فوتبال پیامدهای نگران کننده ای می تواند داشته باشد که متاسفانه نمونه هایی از این پیامدها را نیز دیده ایم. خلردی با مداومت بر این که مدارس فوتبال غیرمجاز از خدمات پوششی هیات فوتبال و هیات پزشکی ورزشی برخوردار نیستند، تصریح کرد: خانواده ها باید بدانند که این مدارس به دلیل غیرقانونی بودن و مجوز نداشتن نمی توانند از خدمات حمایتی و بیمه ای برخوردار شوند. حتی چنانچه بیمه داشته باشند نیز از طرف هیات فوتبال به هیات پزشکی ورزشی شناساندن نمی شوند. افرادی بودند که در این مدارس فوتبال دچار حادثه شدند و نتوانستند از خدمات بیمه ای و پزشکی هیات کاربرد کنند. بارها حزن این موضوع را اعلام کردیم، اما هنوز بسیاری از قوم ها توجهی بوسیله این موضوع نمی کنند. تخلف فدایی ادارات ورزش و جوانان

وی با انتقاد قطعی به ادارات ورزش و جوانان فدایی شهرستان های مازندران بوسیله برهان عرضه خدمات به این حلقه های غیرمجاز گفت: ما از دوستان و همکاران خود تو ادارات ورزش و جوانان استان و اداره کچل گلایه داریم که علاوه به خشکی امدن بی توجهی بوسیله هشدارها و تذکرهای هیات فوتبال، گاهی در عمل از این مدارس ایمنی هم می کنند.  خلردی افزود: دبیرستان فوتبالی که مجوز فعالیت ندارد کنار چه رادیکال باید از زمین هندبال رسمی یک قریه برای برگزاری دوره های آموزشی مصرف کند؟ هر اداره خواه مسئولی بوسیله این مدارس غیرقانونی، خدماتی ارائه دهد، قطعا به فرزندان این سرزمین خیانت کرده است. داخل این مورد به سازمان ورزش و جوانان شهرستان مربوطه روزنامه زدیم و عاشق اسکان ارائه خدمات شدیم. قطعا اگر با چند دبیرستان فوتبال به این لباس با قاطعیت تلاقی شود، به نرم کردن مشکل برطرف خواهد شد.

مشاور رئیس هیات فوتبال مازندران از خانواده ها میل به قانونی وجود داشتن و مجوز داشتن مدارس اسب سواری توجه کنند و گفت: توصیه ما به قوم ها این است که فرزندانشان را تا ۱۰ سالگی به ورزش های پایه متشابه ژیمناستیک بفرستند و از ۱۰ سالگی بوسیله بعد برای مدارس فوتبال برنامه ریزی کنند، البته مدارسی که مربیان کارکشته و آشنا به بینش فوتبال این ورزش را تدریس کنند. این مسئول امتداد داد: فوتبال امروز یک دانش پیچیده و یک فرهنگ است. نمی نبوغ روی هر کسی که مدتی پیاده روی ورزش کرده به عنوان مربی و استعدادیاب احصائیه باز کرد. این افراد هم استعداد کودکان را می کشند و غصه ممکن است به برهان ضابطه های نامناسب تمرین، روی فیزیک و اندام کودک خاصیت منفی بگذارند. استعدادهای پا به توپ

مازندران بدون این که استعدادیابی خاص و گسترده و ساماندهی شده ای داخل استان ایفا شود، داخل اسب سواری قلمرو ده ها بازیکن شاخص دارد؛ بازیکنانی که عمدتا با تلاش و اشکال هایی که درون دست خط ورزشی شان پشت سر گذاشته اند توانسته اند به جایگاه کنونی برسند و حتی ۳ اندام از آنها چهره های مدلل آویشن ملی هندبال ایران داخل جام جهانی باشند. «اللهیار صیادمنش» که چند روز پیش نخستین تراب ملی اش را طبق سوریه به ثمر رساند، یکی از همین استعدادهای اسب سواری مازندران است. تردیدی زدودن که اگر استعدادیابی های ورزشی در استان به رخساره رسمی و گسترده و علمی انجام شود، فوتبال مازندران رشدی چشمگیر و معین را امتحان خواهد کرد.
میزان معامله کتاب در کشورهای غربی خیره کننده است. این آمار بخاطر کشورهایی بسان ایالات متحده و بریتانیا بوسیله ۱.۸ میلیون و ۰.۵ میلیون چابک تو هر روز می رسد. اینکه در میان هیاهوی دنیای دیجیتال و تنوع شدید سرگرمی های رنگارنگ رسانه ای، هنوز بسیاری از افراد در اطراف ما به خواندن عشق می ورزند، جای شگفتی دارد. کتاب می تواند چیزهای زیادی درمورد جهان پیرامونمان به ما بیاموزد. همین نعوظ مطالعه، خاصیت بوسیله سزایی درون اتساع دایره ی لغات و تقویت توان نویسندگی در افراد دارد. اما آیا علاوه به خشکی امدن همگی ی این مزایا، داستان ها می توانند از ما انسان های بهتری هم بسازند؟

قدم ی ادعاهای مطرح درمورد فواید داستا ن ها بی حدوحصر است؛ از نفوذ کردن مثبت بر فعالیت های نیکوکارانه و امور خیر اندوهناک تا ایجاد انگیزه برای شریک شدن سیاسی و عجیب تر از آن، کاهش تدریجی تندی خلال اعصار.

شخصیت ها داستان ها، ما را با خود به دنیای درون شعر می برند. ارسطو در این مورد می گوید:وقتی ما تماشاگر یک سخت گیر هستیم، دو احساس در ما غالب می شود: حس دلسوزی (برای شخصیت شعر) و حس وحشت (برای خویشتن).

اغلب بدون آنکه بیدار شویم، خود را جای این شخصیت ها می گذاریم و واکنش آن ها را نسبت به شرایط داستان، با تجربیات پیشین یا رفتار احتمالی خویشتن در آینده مقایسه می کنیم.



این بوسیله منزله ی تمرینی بخاطر دریافتن دیگران است. کیث اوتلی، روانشناس شناختی، داستان را یک «متشابه ساز پرواز برای ذهن» قلمداد می کند. همان نعوظ که یک خلبان درون شبیه ساز می تواند بدون بلندشدن از روی زمین، تصعید کند، افرادی که رمان می خوانند نیز با هربار گشودن یک رمان می توانند مهارت های مدنی خود را استقامت کنند. او در پژوهش های خود اخذ همان نعوظ که ما شروع به آشنایی با شخصیت های یک داستان می کنیم، به رخساره هم زمان اهداف و آمال آنان را با خود یکی می بینیم. وقتی آن ها در ریسک باشند، قلب ما نیز بوسیله سست شدن می افتد. ممکن است حتی وقت ما همچنین به عده بیفتد؛ بااین حال، همچنان با بینش بر اینکه هیچ یک از این حوادث برای ما اتفاق نیفتاده اند، همچنان به خواندن دنباله می دهیم. ما هرگز از ترس قالب تهی نمی کنیم و برای فرار، خویشتن را از دریچه بیرون نمی اندازیم.خواندن یک تاریخچه داستان، درواقع تمرینی بخاطر دریافتن سایرین است

با این همه، گویا برخی از سازوکارهای عصبی که مغز ما برای درک روایات تو این داستان ها بوسیله فرمان می گیرد، شباهت هایی با سازوکارهای مورداستفاده تو زندگی واقعی نیز دارد. مثلا ما وقتی با اصطلاح ی «ضربه» مواجه می شویم، ناخودآگاه بخش هایی تو مغزمان که مرتبط با دریافتن یک ضربه ی فیزیکی هستند، فعال می شوند. به همین شکل، وقتی مطلبی درمورد افکار شخصیت ها می خوانیم، بخش هایی در مغز که با عملی ی ذهن در ارتباط هستند، فعال خواهند شد. پس با بود این ظرفیت از تمرین دریافتن همدلی که حین خواندن کتاب ها جبران می کنیم، می نبوغ این نحو برداشت کرد که کسانی که کتاب ادبیات می خوانند، باید نسبت بوسیله طرفداران سایر سبک های ادبی خواه افرادی که به طاسی تجسس نمی کنند، مهارت های مدنی بهتری داشته باشند.

مشکل موجود درمورد انجام چنین تحقیقاتی آن است که بسیاری از ما تکاپو می کنیم درباره ی تعداد کتاب هایی که خوانده ایم، کمی اغراق کنیم. بخاطر حل این مشکل، اوتلی و همکارانش فهرستی از نویسندگان ریختگی های داستانی و غیرداستانی داخل اختیار دانشجویان قرار دادند و از آن ها خواستند که بگویند کدام نویسنده را می شناسند. نیز بوسیله آن ها اخطار داده شد که در این فهرست چندی اسامی ساختگی نیز حیات دارد تا از صحت اظهارات شرکت کنندگان طی آزمون اطمینان حاصل شود. تعداد نویسندگانی که هر فرد می شناسد، می تواند مقیاس نوع دوستی برای معیار مطالعه ی افراد باشد.مقاله های مرتبط:آیا بررسی شما را خوشحال تر می کند؟کتاب معرفی کنید، از زومیت جایزه بگیرید

بعد پژوهشگران آزمون «حافظه درون چشمان» را درمورد شریک شدن کنندگان ادا کردند که خلال آن، تعدادی تمثال مربوط به چند جفت چشم داخل اختیار افراد فراغت گرفت. مأموریت این حیات که افراد تنها با مشاهده ی چشمان و پوست اطراف آن بگویند که صاحب شمایل چه احساسی دارد. این احساسات در فهرست کوتاهی محتوی حس خجالت، گناه، خیال بافی و نگرانی خلاصه می شد. در نگاه اول، تصاویر بسیار خنثی بوسیله رویت می رسیدند و پاسخ دادن بوسیله استفسار چندان ساده نبود. ولی بی پرده شد که افرادی که از قبل، معاینه ی بیشتری درون ریختگی داستانی داشتند، موفق شده بودند امتیاز بیشتری را در این آزمون از آن خود کنند؛ معیاری که به نوعی نشان دهنده ی «حساسیت میان فردی» در شرکت کنندگان وجود.

داخل آزمایشگاه علوم خشمناک اجتماعی پرینستون، روان شناسی با شهرت دیانا تمیر نشان می دهد که چطور افرادی که بیشتر رمان می خوانند، از فهمیدن اجتماعی بیشتری برخوردار هستند. به عبارت دیگر، این افراد مهارت بیشتری داخل حساسیت افکار و احساسات دیگران دارند. او با اسکن مغزی این دسته افراد اخذ که هنگام تجسس ی داستان ، فعالیت بیشتری درشبکه های مغزی مربوط به مثل سازی افکار دیگران دیده می شود.

نتایج اسکن مغزی افراد هنگام وارسی ی تاریخچه ادبیات ، نشان دهنده ی فعالیت بیشتر درشبکه های مغزی مربوط به متشابه سازی افکار دیگران است

افرادی که بیشتر داستان می خوانند، به طور میانگین توانایی بهتری درون درک احساسات دیگران دارند؛ اما آیا این قضیه لزوما بدان معنا است که آن ها آدم های بهتری هم هستند؟ بخاطر آزمودن این قضیه، پژوهشگران همان آزمونی را به کار گرفتند که بسیاری از دانشجویان روان شناسی در دوران پرورش خویشتن به حکم می گرفتند؛ یعنی پخش کردن اتفاقی تعداد یدکی خامه روی زمین و نظر اینکه چه کسانی بخاطر جمع کردن آن ها به شما کمک می کنند. اما پیش از آنکه پژوهشگران این آزمون را انجام دهند، یک پرسشنامه در اصالت شرکت کنندگان قرار دادند که مملو از پرسش هایی با هدف سنجش نمونه همدلی بود. سپس شرکت کنندگان یک داستان کوتاه خواندند و پس از آن، به یک سری پرسش پاسخ دادند تا روبرو شود این داستان تا چه معادل مخاطب خود را با خود به عمق حادثه برده است؛ مثلا آیا آن ها توانسته اند یک تمثال جلوه گر از شخصیت های داستان در ذهن خود به دست آورند و آیا پس از بررسی ی شعر نیز فرع ای به آشنایی بیشتر با شخصیت های آن داشته اند یا خیر.

سپس پژوهشگران این روش وانمود کردند که نیاز به آوردن چیزی از اتاق کناری دارند و داخل همین حال، به رخ اتفاقی یک جعبه شامل ۶ خامه و خودکار را روی زمین انداختند.

جواب آزمون بدین ترتیب بود: «افرادی که بیشتر جذب فضای شعر شده بودند و بیشترین حس همدلی را با شخصیت های داستان داشتند، بیشتر از سایرین برای جمع آوری قلم ها خواهش نشان می دادند.»

ممکن است این ایراد را وارد کنید که شاید افرادی که زیادترین توجه را نسبت به شخصیت های در داستان داشته اند، از نخست خود افراد مشفق تری بوده اند. اما پژوهشگران با بررسی امتیاز همدردی افراد به این نتیجه رسیدند که افرادی که بیشتر از سایر جذب داستان شده بودند، واقعا اقدام نوع دوستانه تری از خویشتن نشان می دهند.

البته این نتایج تنها مربوط به یک آزمایش بوده و قبل از اینکه بخواهیم آن ها را به کل جامعه تعمیم دهیم، بهتر است درمورد جانب وسوی این وفاق ی انگیزه و معلولی قدری خیال کنیم. مقدور است درون عمر واقعی، افرادی که از اول دلسوزتر هستند، علاقه ی بیشتری بوسیله جریان زندگی افراد دیگر داشته باشند و همین علاقه آن ها را بوسیله سمت مطالعه ی کتاب های داستانی کشانده باشد. کشف صحت وسقم این موضوع چندان ساده حلق. درحقیقت، طرز صحیح پژوهش آن است که اول نمونه دلسوزی افراد را بسنجیم؛ سپس آن ها را به دو دسته تقسیم کرده و گروهی را برای چند سال مکلف به خواندن چند ادبیات کنیم و سایرین را از مطالعه بازداریم و نهایتا طی آزمایش دیگری، ببینیم که آیا این مطالعات تاثیری بر مقیاس دلسوزی آن ها داشته است یا خیر.



درعوض، پژوهشگران تلاش می کنند بوسیله مطالعات کوتاه مدت پر حرارت روی آورند. برای نمونه، پژوهشگران آلمانی، مقالاتی از جراید با موضوع آشوب های یونان، روز آزادی درون هلند و همچنین بخش اول رمان کوری (معلول ژوزه ساراماگو) را دراختیار گروهی از دانشجویان راحتی دادند. داستان کوری درمورد مردی است که داخل خودروی خود پشت چراغ سرخ خواستار است که ناگهان بینایی اش را ازدست می دهد. مسافرانش، او را به خانه می رسانند. رهگذری همچنین دراین میان مقاطعه می دهد که خودرویش را برایش به ساختمان بیاورد که درعوض، آن را می دزدد.

دانشجویان با قرائت کردن این داستان، نه تنها احساس افزایش حس همدردی را داشتند؛ بلکه عمیقا ازلحاظ احساسی همچنین جذب داستان شدند. پژوهشگران می گویند حتی یک هفته بعد از این مطالعه نیز تشخیص مربوط بوسیله حس همدلی این گروه بیشتر از قبل شده وجود.

البته ممکن است این استدلال را مطرح کنید که  کتاب های ادبیات تنها عامل تأثیرگذار نیستند. مردم مقدور است با دیدن شعر های خبری مربوط بوسیله عمر سایرین تو تلویزیونیا رسانه های خبری نیز دچار حس همدردی شوند. ولی شعر ها دارای حداقل سه مزیت اساسی هستند. اولی اینکه در ادبیات ها، نحوه ی ارتباط ما با شخصیت های شعر به شکلی است که معمولا در وابستگی با ژورنال های خبری دیده نمی شود. دوم اینکه ما داخل داستان ها معمولا هیچ جنس موقعیت گیری مثبت یا منفی درباره ی صحت و سقم روایات مطرح شده نداریم. درنهایت اینکه داستان ها، قابلیتی را دراختیار ما می گذارند که در زندگی حقیقی خود از آن بی روزی هستیم و آن، مزیت تماشای زندگی شخصیت ها در پس سالیان دراز است.

پس درمجموع این پژوهش می گوید که تجسس ی کتاب های داستان می تواند رفتار مردم را بهتر کند. برخی، اثر این مطالعه را آن احترام نمی دانند که بتوان میزان دقیقی برایش تعیین کرد. بوسیله نشانی مثال، جانا شاپیرو از دپارتمان پزشکی خانواده در دانشگاه کالیفرنیای خانه دادن ارواین عمیقا متقی است که قرائت کردن داستان می تواند پزشکان بهتری هدایت کند و ازاین رو، اقدام به بنیان گذاری یک برنامه ی علوم انسانی با مرام آموزش دانشجویان پزشکی کرده است.

شاید زمان آن فرارسیده است که تصورات خبط خود را درمورد انزوای مدنی دوستان اهل تاریخ و معاینه ی خویشتن کنار بگذاریم. درحقیقت، این افراد نیکوترین کسانی هستند که می توانند احساسات و افکار بشری را دریافتن کنند. زومیت همچنین قرین ابد تو اشاعه نزاکت تجسس درکنار شما است؛ از شما دعوت می کنیم هر هفته سری به بخش معرفی تاریخچه در سایت بزنید و ضمن آشنایی با بهترین عناوین، با شناساندن تاریخ های سلیقه ، شانس برنده شدن درون قرعه کشی هفتگی یک تاریخ را داشته باشید.بیشتر بخوانید:رویا نیمروزی باعث بهبود عملکرد تحصیلی کودکان می شودمعرفی کتاب بابا پولدار پدر بی پول پی رابرت کیوساکیآیا خاطرات ما از دوران کودکی واقعی هستند؟درون ذهن صیاد: چه کسی دوست دارد یک شیر را به قتل برساند؟معرفی کتاب «فروشگاه همگی چیز» معلول برد استون
فعالیت کامل شرکت های فعال درزمینه ی شبکه های عصبی تا بوسیله حال براساس تراشه های سیلیکونی بوده است. پردازنده ها (CPU)، پردازنده های گرافیکی (GPU)، تراشه های پردازش شبکه های عصبی (TPU) و مدارهای حلقه دستور کار ریزی شدنی (FPGA) همگی ی این ها ممکن است انفراد های عملکردی متفاوتی داشته باشند؛ اما از ماده ای واحد مخلوق شده اند. اینتلمشغول تاسیس شبکه های فهمیدن مصنوعی با مصرف از دانش فوتونیک سیلیکونی است؛ دانشی که درزمینه ی مطالعات تحقیقاتی و کاربرد انواعی از سیستم های فوتونی فعالیت و از سیلیکون به عنوان بستر نوری استعمال می کند.مقاله ی مرتبط:اینتل تراشه جدیدی با هسته های زئون و FPGA یکپارچه معرفی کردن کرد

دو سال پیش، کار تحقیقاتی پژوهشگران دانشگاه MITنشان داد شبکه های عصبی نوری (ONN) می توانند داخل عملیات های با قابلیت ضعیف و سرعت کمینه کاربردی باشند. این امکان به دلیل وجود نوعی مدار فوتونی به صیت تداخل سنج ماخ زندر (MZI) است. پیکره بندی تداخل سنج ماخ زندر بوسیله صورت حاصل ضرب ماتریس ۲ داخل ۲ ادا می درنگ. این تداخل سنج می تواند برای تعیین نسبت تضاد فاز بین دو موج برهم راستا مربوط به عین نوری همدوس کاربرد داشته باشد. درون این روش، از ضرب کردن فازهای دو پرتوی نور به رخساره ماتریس ۲ درون ۲ استفاده می شود و با قرارگرفتن MZIها تو حالت آرایه ی سه گوش شکل، ماتریس های ارشد تازگی ایجاد می شوند که هسته ی پا بر جا محاسبات مربوط به تحصیل ژرف هستند.

 کازیمیر ویرزینسکی، مدیر بزرگ دفتر CTO در قسمت قسمت کردن فهم مصنوعی اینتل گفت:هر فرایند توسعه و تولید می تواند نقایصی داشته باشد و فناوری متاخر به دور از نقص نیست؛ اما باید داخل نظر داشته باشیم تغییرات کوچک در داخل خراش ها می تواند پیاده شدن دقت محاسبات تأثیر بسزایی بگذارد. به منظور عملیاتی ترکردن شبکه های تندخو نوری (ONN) در تولید، باید بدانیم چقدر به تغییرات معمول در فرایند حساس هستند؛ به ویژه زمانی که در مدل های واقع بینانه و ارشد تری در نظر اندوهناک می شوند. همچنین، تقلا می کنیم بفهمیم چگونه می قابلیت این تغییرات را باتوجه به معماری مدارهای مختلف قدرتمندتر کرد.

تو مقاله ی متاخر اینتل، دو نوع شبکه ی تندخو نوری جماز دربرابر جرم معاینه شده است. یکی از شبکه های خشمناک نوری طراحی قابل انتظام تازگی (GridNet) دارد؛ داخل حالی که دیگری با تاب خطای بهتری (FFTNet) ساخته شده است. معماریGridNet با این پیش فرض حکم می یواش که MZI ها در یک شبکه هستند؛ داخل حالی که FFTNet الگویی پروانه ای دارد که معماری آن ها برای محاسبات تبدیل سریع العمل موقت (Fast Fourier Transforms) طراحی و میزان سازی شده است. مقاله های مرتبط:پیشرفت اینتل در توسعه خراش های نوری کاربردی درون فهم مصنوعیاینتل از تراش پردازنده Lakefield با فناوری تجمیع سه گانه بعدی Foveros رونمایی کرد

هر دو میزان شبکه ی تندخو نوری بخاطر امتیاز مشت خط آموزش دیده اند. GridNet از میزان دقت ۹۵ تا ۹۸ درصدی درمقایسه با FFTNet برخوردار است. باوجوداین، FFTNet بوسیله طورخاص برای استفهام به اشتباه ها و خطاهای تولید عملکرد قدرتمندتری داشت و با اضافه نویز و احاله فاز بوسیله هر MZI قرین سازی شده است. FFTNet بوسیله قیافه درخورتوجهی از GridNet عملکرد پایدارتری داشت و دراصل، کارایی اش با درنظرگرفتن نویز قلابی به ناچیز از ۵۰ درصد افت می کرد؛ درحالی که کارایی FFTNet در همان شرایط ثابت باقی می ماند. 

نمونه کارهای اولیه و شبیه سازی شده مدال می دهند شبکه های تندخو نوری می توانند جایگزین معتبری برای طرح های مبتنی به خشکی امدن تراش های سیلیکونی باشند. ویرزینسکی افزودن کرد:مدارهای مبصر نم به دستگاه های بیشتری در مدت MZI ها تو هر تراش نیازمندند؛ بنابراین، تلاش برای چسبیدگی به توان انتظام کنجکاو (Fine Tune) درون هر دستگاه درون تراشه ای پس از تولید، مشکلی روبه رشد است. راه مقیاس پذیرتر برای آموزش ONNها تو هوا کند افزار، مدارهای تولیدانبوه براساس این پارامترها خواهد بود. نتایج مدال می دهد انتخاب معماری مناسب می تواند احتمال دستیابی به مدارهایی با عملکرد مطلوب را افزایش خواهند داد؛ حتی چنانچه با تغییرات تو تولید مواجه شویم.

قابلیت خلق کردن ONNهای مؤثر در مواجهه با تغییرات تولیدی، یعنی بهتر است در وقت فرایند یادگیری ساخت این نمونه شبکه ی عصبی، بهترین سازی روش ساخت آن ها را فرابگیریم. این قابلیت می تواند درصورت انبوه سازی و رقابت پذیری با معماری تراشه های سیلیکونی معمولی، به تجاری سازی این تراش ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:مقایسه پردازنده های گرافیکی اینتل آیس لیک Gen 11 درون حالت ۱۵ و ۲۵ واتآینده کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها از نگاه اینتل داخل کامپیوتکس ۲۰۱۹طرح های مفهومی کارت های گرافیک سال ۲۰۳۵ سری Xe اینتل منتشر شدنسل دوم حافظه های Optane اینتل با بهبود عملکرد و تعداد لین PCIe بیشتر معرفی کردن شدAMD برتری دوبرابری عملکرد EPYC ROME را دربرابر Cascade Lake اینتل به عرضه گذاشت
گواواSGHAROOOON (Guava) میوهٔ شیرین و خوشمزه ای است که اهل آمریکای مرکزی بوده و در آب وهوای تیز و استوایی نمو می کند. اشتهار علمی آن «Psidium guajava» (گلابی بی بلدرچین یا آنچوچک) است. این دشت بیضی لباس با فام غشا سبز روشن یا زرد بوده و بذر های آن همچنین خوراکی است. رنگ ثمر بسته به گونهٔ آن سفید یا سرخ است. برگ این محصول نیز به عنوان دمنوش، آب میوه و در شیره گیری بوسیله منظور تهیهٔ مکمل ها مصرف می شود. تو ادامه این مطلب با خواص، کاربردها و نحوه مصرف آن آشنا می شوید. حتما بخوانید:خواص آووکادو؛ ۱۲ خاصیت این سوپر غذای خوشمزه بخاطر سلامتی بدنخواص پاپایا؛ ۱۴ خاصیت فوق العاده پاپایا بخاطر مصونیت بدنمیوه اژدها؛ ۷ خاصیت شگفت انگیز و نحوه خوردن محصول اژدها

راه های مرسوم این علیه شامل گواوا سیبی، گواوا گیلاسی با میوهٔ قرمز، گواوا توت فرنگی و گواوا سیب سبز می شود. مصرف این میوه بیشتر به صورت خام بوده اما داخل تهیهٔ مربا، آب میوه و ژله همچنین به کار اسیر می شود. فداکار طعم آن را چیزی بین امرود و توت فرنگی می دانند. نکته جالب دربارهٔ این ثمر استوایی این است که پرورش این گیاه شبیه انگور، سیب یا دیگر علیه های این چنینی، به سم و مواد شیمیایی زیادی نیاز ندارد. مواد مغذی گواوا

این میوهٔ محبوب بمب فایده است. طبق تحقیقات شان اطلاعاتی قفسه ملی کشاورزی آمریکا، گواوا منبع ممتاز انرژی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های گروه B بوسیله همراه پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، سدیم و زینک است. خواص گواوا



این محصول خاصیت اضافی برای سلامتی دارد؛ از جمله معاون به انتظام سطح قند خون، تنظیم تنگ کردن خون و تداوی اسهال، استواری سیستم حمایت و سیستم گوارش و کمک به کاهش وزن.سرطان بهبود اشتی پوست، درمان سرفه و سرماخوردگی، اسهال خونی و جبران کمبود ویتامین C، از دیگر خواص گواوا است. گواوا به خاطر داشتن موادمعدنی و ویتامین ها، به بلندی بازی کردن انرژی همچنین کمک می کند.

ضرب المثل قدیمی در آمریکا و اروپا وجود دارد که می گوید: «یکروز یک سیب بخور تا دیگر دکتر نروی». با وجود خواص یدکی که گواوا دارد، می توان این خدشه المثل را مناطق استوایی و بومی این محصول بوسیله «چند گواوا داخل فصلش مصرف کن تا داخل تمام سال از رفتن به حکیم بی نیاز شوی» تبدیل کرد. داخل امتداد می خواهیم به چند خاصیت عالی این میوه و تجهیزات رمز کنیم. ۱. کمک به کاهش سطح قند خون

در تحقیقاتی محسوس شده که این ثمر می تواند در کنترل قند خون مؤثر باشد. درون آزمایش هایی که روی حیوانات ارتکاب شده، نمایان شد که عصارهٔ برگ گواوا سطح قند خون را انتظام کرده و مقاومت به انسولین را کنترل می کند.

این اطلاع برای کسانی که مشغول به دیابت بوده و یا مخاطره ابتلا بوسیله آن را دارند، بسیار امیدبخش است.

داخل آزمایش هایی که روی مردم همچنین ایفا شده بوسیله نتایج تحسین برانگیزی دست یافته اند. در تحقیقی که روی ۱۹ نفر اجرا دادند، مشخص شد خوردن دمنوش برگ گواوا بعد از غذا به کاهش سطح قند خون معاون کرده است. اثر این دمنوش تا دو روزگار در بدن پایا مانده وجود.

در جستجو دیگر که روی ۲۰ نفر با دیابت نوع ۲ انجام شد، نتیجه گرفتند که اشامیدن دمنوش تجهیزات گواوا پس از غذا، به کاهش بیش از ۱۰٪ سطح قند خون دستیار کرده است.

استعمال این علیه نیز برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند کارگر است. گواوا دارای فیبر غذایی بالای است که تأثیر مثبتی روی کاهش سطح قند خون در بدن دارد. محققان درون آزمایشی که روی حیوانات انجام داده اند، به این نتیجه رسیدند که مصرف گواوا از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند. با این حال، هنوز به تحقیقات بیشتری در این بنیان نیاز است. ۲. استواری سلامت بیرونی و ضیق خون

گواوا به اسلوب های متعددی می تواند به استواری سلامت قلب کمک کند. بسیاری از محققان بر این باورند که سطح بالای آنتی اکسیدان و ویتامین ها در برگ های این میوه می تواند در حفظ مصونیت قلب درون برابر آسیب مهم های آزاد تأثیرگذار باشد.

تصور می شود که میزان بالای فیبر غذایی و پتاسیم تو گواوا نیز به گشایش سلامت قلب کمک کند.

علاوه بر این، عصارهٔ برگ گواوا با کاهش تنگ کردن خون و کاهش کلسترول بد ال دی ال و افزایش کلسترول خوب اچ دی ال درون ارتباط است.

از آنجا که فشار خون و کلسترول ال دی ال بالا با ریسک ابتلا بوسیله بلای ناگهانی های قلبی و سکته در بستگی هستند، استعمال عصارهٔ تجهیزات گواوا می تواند خواص باارزشی داشته باشد.

خود میوهٔ گواوا نیز می تواند برای حفظ کردن سلامت قلب مفید باشد.

درون تحقیقی که در ۱۲ هفته روی ۱۲۰ نفر عمل دادند، پدیدار شد کاربرد میوهٔ تازه کار پیش از غذا، به صورت کلی حدود ۸ تا ۹ مغز میزان فشار خون، و کلسترول تا ۹.۹٪ و افزایش کلسترول اچ دی ال تا ۸٪ را در معلول داشته است.

چنین نتیجه ای تو آزمایش های بی نهایت دیگری نیز مشاهده شده است. ۳. کمک به تسکین علائم دردناک پیش از قاعدگی



بسیاری از نسوان علائم دردناک پیش از قاعدگی، مثل دل درد، را تجربه می کنند. اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد عصارهٔ تجهیزات گواوا بوسیله کاهش دردهای قاعدگی معاون می کند.

در آزمایشی که روی ۱۹۷ زوجه با تجربهٔ دردهای قاعدگی انجام شده، مشخص شد استعمال ۶ میلی گرم عصارهٔ برگ گواوا بوسیله صورت یومیه بوسیله کاهش درد آنها معاون کرده است. بوسیله نظر می رسد که اثر ضددرد گواوا از فدایی مسکن ها اندوه بیشتر بوده است.

عصارهٔ برگ گواوا باعث کاهش دردهای شکمی همچنین می شود. ۴. کمک بوسیله مشکلات جهیز گوارش

گواوا ریشه عالی فیبر غذایی به احصائیه می آید. بنابراین مصرف این میوه بوسیله دلیل خاصیت قابضی که دارد، بوسیله داشتن حرکات روده ای بهتر، جلوگیری از یبوست و حفظ آب بدن دستیار می کند.

مصرف تنها یک میوهٔ گواوا، می تواند ۱۲٪ نیاز روزانهٔ موعظه شده برای مصرف فیبر را پوشش دهد.

همچنین، عصارهٔ تجهیزات گواوا نیز برای اشتی سیستم گوارش مفید است. تحقیقات علامت می دهد که این میوه می تواند داخل کاهش شدت و مدت اسهال مؤثر باشد.

داخل تحقیقات اضافی معلوم شده که عصارهٔ تجهیزات گواوا یک ضدمیکروب است. این بدین معناست که گواوا می تواند میکروب های مضر شکمی که سبب لینت مزاج می شوند را خنثی درنگ.

به علاوه، گواوا بوسیله دلیل داشتن ویتامین C، کاروتنوئید و پتاسیم به تقویت و ضدعفونی کردن جهیز گوارش کمک می کند. کاربرد گواوا به کسانی که مشکل التهاب معده ای روده ای (gastroenteritis) دارند نیز پند می شود.

دانهٔ میوهٔ گواوا نیز به نشانی یک ملین ممتاز کاربرد دارد.

گفته می شود که یبوست می تواند سبب بروز ۷۲ سنخ بلای ناگهانی روده ای شود، بنابراین هر رژیم غذایی که موجب از بین رفتن سیل گرفتن شود، کار کننده خواهد وجود. ۵. کمک به کاهش وزن



گواوا میوه ای است که رابطهٔ دهش با کاهش وزن دارد. با داشتن عزب ۳۷ کالری و تأمین ۱۲٪ از نیاز روزمره به استعمال فیبر، گواوا بوسیله یک میان وعدهٔ سیرکننده با کالری پایین دگرگونی شده است.

برخلاف دیگر میان وعده ها با کالری پایین، این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است؛ بنابراین کمبود هیچ مادهٔ مغذی را نخواهید داشت.

میوهٔ بی تجربه گواوا تو مقایسه با سیب، پرتقال، انگور و بسیاری ثمر های دیگر از شکر کمتری برخوردار است. با استعمال این علیه تو وعدهٔ ناهار، تا شب احساس سیری خواهید داشت. جالب است که این محصول بوسیله افراد لاغر نیز کمک می درنگ تا اندکی وزن بگیرند. احتمالا این موضوع بوسیله دلیل حیات مواد مغذی گواوا است که باعث تنظیم سوخت وساز و جذب بهتر مواد مقوی می شود. ۶. پی ضدسرطانی گواوا

داشتن اثر ضدسرطانی عصارهٔ برگ گواوا برملا شده است. تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصارهٔ گواوا می تواند بوسیله جلوگیری و توقف رشد سلول های سرطانی دستیار شایانی یواش.

این خاصیت احتمالا بوسیله برهان حیات آنتی اکسیدان های قوی در این میوه است که با اثر انقلابی رادیکال های آزاد روی سلول ها (که یکی از دلایل واقعی بروز سرطان است) جلوگیری می بطی ء.

در تحقیق آزمایشگاهی دیگری بی پرده شد که روغن برگ گواوا نسبت به دیگر داروهای خصوصی سرطان، ۴ مقابل مؤثرتر بوده است.

هرچند این آزمایش ها تا کمیت زیادی قابل اعتماد هستند، ولی این موضوع بدین مجرد نیست که عصارهٔ برگ گواوا کاملا در علاج سرطان مؤثر است. هنوز به آزمایش های یدکی درون این زمینه حاجت است. ۷. تقویت سیستم امنیت

کمبود ویتامین C موجب بلندی رفتن ریسک ابتلا به بیماری و عفونت های متنوع می شود. میوهٔ گواوا سرشار از ویتامین C است. در حقیقت، یک عدد ثمر گواوا دو موافق ارزش مورد نیاز روزانهٔ ویتامین C را تأمین می بطی ء. در واقع، ویتامین C موجود در گواوا، ۴ مقابل ویتامین C یک پرتقال است.

ویتامین C نقش مهمی در حفظ اشتی سیستم ایمنی بدن ارتکاب می درنگ. هرچند هنوز رابطهٔ استعمال این ویتامین و جلوگیری از سرماخوردگی مدلل نشده، اما ویتامین C می تواند مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد.

مزایای ضدمیکروبی این ثمر نیز مدلل شده است. این بدین معنی است که گواوا می تواند باکتری ها و ویروس های ردی ایجادکنندهٔ عفونت را از بین ببرد. از آنجا که ویتامین C به راحتی از بدن خالی کردن می شود، بسیار بنیانی است که استفاده این ویتامین بوسیله صورت نیکو داخل برنامهٔ غذایی روزانهٔ افراد گنجانده شود. ۸. داشتن پوست سالم



وجود ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان در میوهٔ گواوا برای داشتن پوست سالم معجزه خواهد کرد. آنتی اکسیدان ها جهت جلوگیری از ابداع چروک و مقصد های بالارفتن سن روی غشا می شوند.

همچنین اگر عصارهٔ برگ گواوا به عارض مستقیم روی پوست صبر بگیرد، برای تداوی آکنه سیاق حل مناسبی خواهد بود. داخل آزمایشی پدیدار شد که عصارهٔ تجهیزات گواوا به دلیل داشتن مواد ضدالتهابی و نقیض میکروبی، داخل کشتن باکتری های ایجادکنندهٔ جوش مؤثر بوده است. البته هنوز بوسیله تحقیقات بیشتری تو این بن نیاز است.

گواوا با داشتن خاصیت قابضش نیز به بهبود مشکلات پوستی و حفظ اشتی آن دستیار می کند. کاربرد خوراکی محصول یا شستن صورت با جوشاندهٔ میوهٔ نارس خواه تجهیزات آن به داشتن پوستی تندرست معاون می کند. این جوشانده جهت سفتی و بازگشت واکنش کشسانی به پوست می شود. نفوذ زهر زدایی و آنتی اکسیدان بالای گواوا همچنین بوسیله داشتن پوستی درخشان و کاهش آماج های پیری، چین وچروک و دیگر مشکلات پوستی معاون می کند. ۹. گشایش سلامت تیروئید

این میوهٔ استوایی گوهر غنی مس است. وجود این مادهٔ معدنی که با دستیار به کنترل تولید و جذب هورمون ها علت انتظام سوخت وساز بدن می شود، بسیار ضروری است. هورمون های تیروئید نقش مهمی در تنظیم انرژی و سوخت وساز بدن دارند. ۱۰. گشایش سلامت عدد

یکی دیگر از خواص بی نظیر گواوا بود ویتامین های B، B6 و B3 است. ویتامین B3 موجب بهبود گردش خون و عملکردهای روان شناختی (cognitive function) بی مانند می شود. ویتامین B6 نیز مادهٔ مقوی است که با عملکرد عدد و اعصاب در ربط است. ۱۱. علاج سرفه و سرماخوردگی



در تحقیقی که دربارهٔ فعالیت های میکروب زدایی و ضدسرفه بودن عصارهٔ برگ گواوا درون «Journal of Ethnopharmacology» منتشر شده، فاش شد که این میوه به علاج سرماخوردگی و سرفه دستیار می درنگ. آب میوهٔ میوهٔ خام یا نرسیدهٔ گواوا و یا جوشاندهٔ تجهیزات آن با کاهش خلط، ضدعفونی کردن دستگاه تنفس، گلو و شش ها و مهار فعالیت میکروبی برای تسکین سرفه ارزان است.

گواوا به دلیل ثروتمند بودن مقدار زیاد ویتامین C و آهن نسبت بوسیله سایر ثمر ها، تأثیر مثبتی روی جلوگیری و بهبود علائم سرماخوردگی و عفونت های ویروسی دارد. داخل برخی نقاط هند، میوهٔ رسا را کباب کرده و بوسیله عنوان درمانی بخاطر موارد حاد سرماخوردگی، سرفه و جمع شدن خلط استفاده می کنند. کسانی که دستخوش سرفه و سرماخوردگی هستند، باید از استفاده میوهٔ رسیدهٔ گواوا اجتناب کنند، چرا که مشکل موجودی وخیم خواهد شد. نیز از نوشیدن آب بلافاصله پس از خوردن دشت خودداری کنید چون امکان پذیر است باعث گلودرد شود. ۱۲. بهبود بینایی

این ثمر منبع ممتاز ویتامین A A است که به نشانی منبع غنی بخاطر سلامت چشم ها شناخته می. شود این میوه می تواند سرعت بروز آب مروارید و دژنراسیون (کاکولا macular) degeneration را کم کند و موجب بهبود اشتی کلی چشم ها. شود گواوا سلول های چشمی را محافظت می کند و سرعت زوال بینایی را پایین می. آورد. ۱۳ کاهش استرس

اکسیداتیو آب میوهٔ گواوا نسب غنی ویتامین C و دیگر گیامغذی هاست که به کاهش خواه حتی نابودی اساسی های آزاد کمک می. درنگ در نتیجه، میزان استرس (اکسیداتیو oxidative) stress تو بدن نیز پایین می. آید این نوشیدنی در مناطق استوایی بسیار محبوب. است. ۱۴ اشتی



دندان جدا از میوهٔ گواوا، برگ های این دشت نیز نفوذ کردن هایی. دارد آب برگ گواوا به عنوان درمانی برای دهان درد، کاهش بیم لثه و گزند های دهانی شناخته می. شود کاربردهای و شیوهٔ مصرف گواوا از برگ های این میوه در ساخت داروهای گیاهی بخاطر تداوی بسیاری از بیماری ها متشابه اسهال، دیابت، سست شدن و مرض چاقی مصرف می. شود چای برگ گواوا برای کاهش وزن، کنترل دیابت و جلوگیری خواه کاهش اسهال مصرف می. شود این چای را می توان به قرار درون خانه تمهید. کرد برگ گواوا به دلیل داشتن پالمیتیک (اسید palmitic) acid و پالمیتولئیک (اسید palmitoleic) acid پایهٔ حقیقی درون طب سنتی محسوب می. شود زمانی که میوهٔ گواوا مستقیم روی ضغطه صبر داده شود، سرعت گشایش زخم را بالا می. سرما نیز این ثمر عفونت های باکتریایی و مدت جنبش صرع را کاهش می. دهد مصرف دانه های گواوا بوسیله علاج مشکلات متداولی مشابه غرق کردن و دیگر مشکلات گوارشی کمک می. نرم این ثمر در ازدیاد مدفوع و روان سازی روده ها بدون هیچگاه مشکلی مؤثر. است می توان این میوه را به دو نیم انشعاب کرد و تقدیر ریشه دار و دانه های آن را بیرون. تجلی می توان این میوه را بوسیله قیافه خام و یا به صورت آبنبات، ژله یا اسموتی میوه مصرف. کرد گزینهٔ دیگر تهیهٔ آب علیه است که یک نوشیدنی خوشمزه و تندرست خواهد. وجود می نبوغ خرده های میوه را بوسیله سالاد افزودن کرد و یک وعده غذایی سالم.

داشت: نکته دقت کنید که محصول ٔ تازه و روان را گزینش کنید که پوست سالم و عاری لک داشته. باشد حتما پیش از میل کردن میوه، غشا آن را. بشویید سوال های

مد آیا می توان دانه های این میوه را استعمال

کرد؟ بله، می نبوغ دانه های این میوه را بدون هیچ مشکلی مصرف. کرد در واقع، برخی مردم این دانه ها را به برهان فیبر بالایی که به گشایش مشکلات گوارشی دستیار می کند، مصرف می.

کنند چگونه می قابلیت شجر آن را پرورش

داشت؟ اگر در منظقه ای استوایی زندگی می کنید، تحصیل درخت گواوا فرمان دشواری نخواهد. وجود این درخت با مرحله گیاهی میانهٔ احسان. دارد درخت را در قبر بکارید و آن را یک بار درون هفته آب. دهید ماهی یک جنین به این شجر کود. دهید رشد درخت تقریبا سریع خواهد بود اما امکان پذیر است به کوددهی بیشتری حاجت جلوه گر. کند هرس شاخ وبرگ های زیادی همچنین به رشد بیشتر درخت دستیار خواهد.

کرد نرخ کالری گواوا چقدر

است؟ یکی از نکات مثبت دربارهٔ این میوهٔ پرخاصیت، کم بودن کالری آن است؛ ۳۷ کالری در یک میوه ٔ. متوسط این میوه به دلیل دارا بودن مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها، یکی از ثمر های محبوب به احصائیه می. آید مصرف این محصول می تواند انرژی و مواد مغذی موردنیاز بدن در روز را بدون داشتن کالری بالا تأمین.

بطی ء: نکته داروهایی که حاوی بها زیادی عصارهٔ گواوا هستند، برای نسوان باردار خواه شیرده مناسب نخواهند. بود همیشه بهترین روش این است که دشت را به عارض طبیعی مصرف. کنید پیش از اضافه کردن آن به مکمل هایتان، با پزشک تان مشورت. کنید در امتداد: بخوانید میوه های استوایی؛ ۸ میوه ٔ عجیب، خوشمزه و



پرخاصیت:VM1816 75 مقالات &صوتی;/lt&p; gt مجموعه صوتی رژیم و تناسب هیکل با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته.

باشید 17،000
تومان 14،000 تومان مشاهده &ثمر;/lt&p; >/lt&p; >/lt&p;
به گزارش ایسنا، بوسیله تصنیف مجله فرامنطقه ای القدس العربی، "گو وی"، سفیر چروک درون فلسطین در جریان دیدار با نبیل شعث، وکیل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که پکن و مسکو در مجمع اقتصادی منامه که در راستای اجرای بخشی از طرح صلح آمریکا بخاطر فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "بیع قرن" برگزار می شود، شریک نخواهند کرد.

وی افزود: روسیه و گره توافق کرده اند که تو این نشست مشارکت نکنند.

فرستاده چین در ادامه پهلو موضع حمایتی کشورش از فلسطین و ملت آن، عبث گلچین سرنوشت، استقلال و تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی اصرار کرد.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند که منامه، پایتخت بحرین خلال روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئیه (سوم و چهارم مرداد) میزبان نشستی اقتصادی به عنوان اولیه بخش از اجرای معامله قرن خواهد بود.
ASGHAتحریمOOOON های آمریکا هواوی را داخل شرایط زیاد مشقت قرار داده است؛ به طوری که هرروز شاهد خبری جدید مبنی پهلو قطع همکاری یکی دیگر از شرکت های مبصر فناوری با شریک دیرینه ی چینی شان هستیم. شکی زدودن هواوی براثر تحریم ها، چه تو کوتاه مدت و چه در بلندمدت، با مشکلات زیادی رو بوسیله رو خواهد شد؛ اما بقای غول فناوری-مخابراتی گره به نشانی یکی از ارشد ترین شریک شدن های تولیدکننده ی تجهیزات زیرساخت و تلفن هوشمند، محل بحث و نفاق نظر بین صاحب نظران دنیای فناوری است. درحالی که برخی کارشناسان اقبال کمی بخاطر تو امان ماندن هواوی از تحریم ها قائل هستند و به عنوان شاهدی برای مدعای خود بوسیله فروپاشی تقریبی ZTE براثر تحریم های آمریکا استناد می کنند، بسیاری دیگر عقیده دارند «هواوی مبصر تر از آن است که شکست بخورد» و علاوه برآن، چینی ها با درنظرگرفتن مجموعه ای از تدابیر و اقدامات امکان پذیر است بتواند اثرهای مخرب تحریم ها را به حداقل برساند.مقاله های مرتبط:هواوی: ما قربانی زورگویی آمریکا شده ایم ولی درصدد توافق با گوگل هستیمترامپ تو مقابل هواوی؛ جریان ملی یا بازیچه ای برای تلاطم تجاری؟

پیش ازاین در زومیت، کتاب ی اختلاف هواوی و اقبال آمریکا و مشکلاتی را بررسی کرده ایم که بایکوت ها برای این مشارکت چینی ایجاد خواهد کرد. اکنون در این مطلب قصد داریم راهکارهای احتمالی هواوی بخاطر مظفر شده بر این مشکلات را واکاوی کنیم.جهیز عامل

با اختتام یافتن مهلت ۹۰ بسرعت ی شرکت مشارکت ها با هواوی، پشتیبانی گوگل از تلفن های هوشمند ساخت این همکاری (شامل هر دو برند هواوی و آنر) رسما بوسیله پایان خواهد رسید و درنتیجه، دیگر تماشاگر کاربرد از سرو ها و خدمات گوگل، فروشگاه اپلیکیشن پلی استور و ستاندن به موقع پیشانی های امنیتی گوگل در گوشی های جدید ساخت هواوی نخواهیم بود. پیش از دنباله مطلب، بد نیست باردیگر یادآوری کنیم که بنابر اخبار گوگل، این فردی ها عزب شامل تلفن های متاخر هواوی خواهد شد و پشتیبانی از گوشی های باستانی و فعلی هواوی همچنان دنباله خواهد داشت.

به مگر وصله های امنیتی گوگل که هواوی راهی برای اخذ زودهنگام آن ها نخواهد داشت و باید منتظر عرضه شدن عمومی کد آن ها در «پروژه ی اندروید متن باز» (AOSP ) باشد، چینی ها امکان پذیر است بتوانند سیاق محلول جایگزینی بخاطر سایر محدودیت های ذکر شده محسوس کنند.



رابط کاربری EMUI هواویهواوی تأیید کرده تمام اپلیکیشن های اندرویدی روی جهیز عامل جدیدش ارتکاب خواهند شد

سال ۲۰۱۲، زیاد پیش از شروع نهضت ها با آمریکا و قبل از به شنوایی رسیدن زمزمه های تحریم، هواوی کار روی جهیز عامل اختصاصی خود با اشتهار هانگ منگ (HongMeng) را آغاز کرده بود. بنابر اخبار یو چنگدانگ، مدیر بزرگ اجرایی بخش محصولات مصرفی هواوی، سیستم عامل هانگ منگ در حالت خوشبینانه پاییز امسال، و در بدبینانه ترین حالت بهار سال آینده عرضه خواهد شد. با اینکه گفته می شود هانگ منگ اختلاف هایی با اندروید گوگل و اندروید متن باز خواهد داشت؛ اما هواوی تأیید کرده است که تمام اپلیکیشن های توسعه داده شده بخاطر اندروید روی این سیستم عامل نیز عاری دشوار اجرا خواهند شد.

هنگامی که صحبت از جهیز عامل های موبایل مستقل از گوگل و اپل به میان می آید، مقدور است در ذهن بسیاری افراد اشتهار های شکست خورده یا کمتر موفقی متشابه ویندوزفون، بلک بری اواس، تایزن، فایرفاکس اواس و اوبونتو تاچ تداعی شود؛ اما درادامه توضیح خواهیم داد چرا جهیز عامل احتمالی هواوی بخت بیشتری برای توفیق دارد.فروشگاه اپلیکیشنمقاله ی مرتبط:هواوی پیش از تحریم شدن درحال توسعه پلتفرمی برای جایگزینی پلی استور بود

هر سیستم عامل هرچقدر حزن کامل، بهینه، مملو از قابلیت های مختلف و کاربرپسند باشد، تا وقتی اپلیکیشنی برای استفاده در آن وجود نداشته باشد، محکوم به انحطاط است. هواوی پیش از اینکه به سیستم عامل جدید اندیشه کند، باید به دنبال یافتن جایگزینی برای پلی استور گوگل باشد. هواوی همین حالا بی آرامی فروشگاهی با معروفیت اپ گالری (AppGallery) دارد؛ اما برای پرکردن تمام جای تهی گوگل پلی و رفع طولانی احتیاج های اپلیکیشنی کاربران، هواوی یا باید هرچه کندرو تر فروشگاه خویشتن را بسط دهد و با توسعه دهندگان مباحثه نرم خواه بوسیله فکر کردن استفاده از فروشگاهی ثالث تو تلفن های هوشمندش باشد. 

شاید درون نگاه اول، باتوجه به تجربه ی ناموفق ویندوزفون و بلک بری اواس (دو سیستم عامل موبایلی که همواره سپس از اندروید و iOS بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده بودند)، اقبال اندکی برای موفقیت سیستم عامل هواوی و فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی آن قائل شویم؛ اما نباید فراموش کنیم به گمان زیاد، فروشگاه هواوی با ویندوزفون استور و بلک بری ورلد (BBW) بسیار متفاوت خواهد بود و از بسیاری جهات به اپ استور آمازون شباهت بیشتری خواهد داشت.



فروشگاه اختصاصی AppGallery هواویهواوی حدود یک سال است فروشگاه عام اپلیکیشن خود با نام «اپ گالری» را معرفی کرده است

درحالی که مشکل دو فروشگاه ذکرشده درون جذب توسعه دهنده و اپلیکیشن بوسیله تباین ساختاری سیستم عامل هایشان با اندروید بازمی گشت، سیستم عامل هواوی به گمان زیاد با چنین مشکلی روبه رو نخواهد شد. به نشانی مثال، ازآنجایی که ترقی یا تغییر (پورت کردن) اپلیکیشن بخاطر جهیز عاملِ کاملا متفاوت کار چندان آسانی نیست، مایکروسافت برای متقاعدکردن شرکت ها به ترقی ی اپلیکیشن برای ویندوزفون مجبور وجود از مشوق های خاص مصرف کند.

بلک بری هم در مقطعی پشتیبانی بومی از اپلیکیشن های اندروید را به جهیز عامل خویشتن اضافه کرده بود؛ اما به دلیل تفاوت ماهیتی بلک بری او اس با اندروید، اپلیکیشن های اندرویدی روی گوشی های بلک بری با مشکل یا عملکرد ضعیف ایفا می شدند. همین موضوع اختتام بلک بری را متقاعد کرد تا تو تلفن های هوشمند جدید خویشتن بوسیله استفاده از سیستم عامل اندروید رو بیاورد.

تعدادی پیش جو بلفیوری، از مدیران ارشد مایکروسافت در پاسخ به استفسار یکی از کاربران در توییتر درباره ی کمبود اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ موبایل تصنیف بود:ما هنگفت تقلا کردیم تا ترقی دهنده ها را انگیزش [بوسیله پشتیبانی از ویندوز موبایل] کنیم. به آن ها پول پرداخت کردیم و حتی خودمان برایشان اپلیکیشن نوشتیم. اما تعداد کاربران به بخشی کم حیات که برای بیشتر شرکت ها نرخ سرمایه گذاری نداشت.



موجب کمینه بودن اپلیکیشن های فروشگاه ویندوزفون از زبان یکی از مدیران مبصر مایکروسافت استفاده از جهیز عاملی مبتنی کنار اندروید باعث می شود هواوی با مشکلات مشابه ویندوزفون و بلک بری روبه رو نشود

با وجود تقلای غول کند افزاری جهان، تعداد اپلیکیشن های فروشگاه مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ و دوران رفعت ویندوزفون به مشقت از مرز ۳۰۰ هزار تجاوز می کرد. این درحالی است که آمازون که درون بار ی شروع نه شرکتی نرم افزاری است و نه تلفن های هوشمند مقدر شدن عظمت از کسب وکار آن را تشکیل می دهد، با تلاشی بوسیله مراتب اندک از مایکروسافت توانسته است بسیار از ۴۵۰ هزار اپلیکیشن را به فروشگاه خویشتن جذب نرم.

با توجه بوسیله اینکه هواوی پس از سامسونگ بزرگ ترین تولید کننده ی تلفن هوشمند تو گیتی است و از این لحاظ حتی بالاتر از اپل استراحت دارد، در مذاکره با توسعه دهنده ها برای جذب اپلیکیشن به فروشگاه اختصاصی، قطعا مشت بالاتری از مایکروسافت، بلک بری و آمازون خواهد داشت. توسعه دهنده ها نیز به احتمال متجاوز لازم محو تا اپلیکیشن های خود را بخاطر عرضه درون فروشگاه هواوی از نو بنویسند یا آن ها را پورت کنند؛ بلکه تنها کافی است تا همان پکیج ارسالی بخاطر گوگل پلی را با قدری دگرگونی درون فروشگاه جدید به ثبت برسانند.

ولی تا اینکه اگر بیشتر توسعه دهنده ها از اپ گالری هواوی پشتیبانی کنند، همچنان یک مشکل دیگر بود خواهد داشت: اپلیکیشن های آمریکایی. همان طورکه تو تصویر والا مشاهده می کنید، تا اینکه با صرف نظر کردن از اپلیکیشن های پیدایش گوگل (شبیه یوتیوب و کروم و جیمیل و...)، باز هم بیشتر اپلیکیشن های پرطرفدار پلی استور آمریکایی هستند.



برترین اپلیکیشن های پلی استور بوسیله جز اپلیکیشن های گوگل (اپلیکیشن های با علامت ضربدر قرمز آمریکایی هستند)

خوشبختانه گوگل اذن ی کاربرد از چندین فروشگاه اپلیکیشن بوسیله صورت غم زمان روی مایه های اندرویدی را می دهد؛ درنتیجه هواوی می تواند علاوه بر فروشگاه عام خود، از فروشگاه های ثالث نیز درون جهیز عاملش استفاده بطی ء. ظن کاربرد ی هواوی از چنین راهکاری، با توجه به انتشار اطلاع مباحثه ی این شرکت با Aptoid چندان دور از واقعیت بوسیله نظر نمی رسد. با استفاده از فروشگاه های ثالث، هواوی ممکن است بتواند بوسیله نوعی شاق همکاری نکردن بعضی شریک های یواش افزاری با فروشگاه اختصاصی خویشتن به دلیل تحریم های آمریکا را نیز محلول بطی ء. برای مثال ازآنجایی که Aptoid فروشگاهی پرتغالی با زیاد از ۷۰۰ هزاره اپلیکیشن است و همین حالا غصه طیف وسیعی از اپلیکیشن های آمریکایی (ازجمله اپلیکیشن های گوگل) را در خویشتن جای داده است، می تواند در دورزدن تحریم ها بوسیله هواوی کمک یواش.

اما اگر هواوی بتواند با کمک فروشگاه های ثالث تحریم های آمریکا را دور بزند و دسترسی بوسیله تمام اپلیکیشن های موجود درون گوگل پلی را برای کاربران خود فراهم کند، همچنان تا اجرای کامل و رسیده این اپلیکیشن ها روی پلتفرم خود یک قدم فاصله خواهد داشت؛ هواوی باید جایگزینی بخاطر سرویس ها و API-های گوگل روبرو کند.



سرویس های اندروید گوگل داخل مقایسه با درخت سرو های پروژه ی اندروید متن بازسخت اسباب

اگرچه تقریبا تمامی قطعات سخت افزاری محصولات هواوی درون خاک چروک تولید می شوند؛ اما فن شناسی های بوسیله کار رفته داخل بسیاری از آن ها متعلق به آمریکا است. وب سایت ورج با مطالعه کالبدشکافی گوشی P30 Pro توسط سایت ifixit، قطعات سخت افزاری با منشاء آمریکایی را شناسایی کرده و جایگزین های غیر آمریکایی برای آن ها پیشنهاد داده است که درادامه بوسیله اساسی ترین آن ها اشاره می کنیم.

البته نباید فراموش کرد که هواوی با داشتن آزمایشگاه های پیشرفته و بودجه ی جستار و توسعه (R