ژست اپتیک

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

طبق آمار پژوهشگاه علم های بنیادی تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۱۲ هزار دامنه ی فعال ir تو مرکز ثبت دامنه ی کشوری ثبت شده است. از میان قدم های ثبت شده، گام ir با زیاد از یک میلیون و ۲۰۴ هزاره دامنه ی فعال تو صدر قرار دارد. سپس از آن گام ی co.ir با ۳۹۶۷ مورد و دامنه ی ایران با ۱۷۳۸ تک در رتبه ی دوم و سوم هستند.

موافق آمار پژوهشگاه دانش های رادیکال ۱۳۰۴ مورد قدم ی ac.ir فعال، ۵۷۰ مورد دامنه ی id.ir فعال، ۲۸۱ تک دامنه ی org.ir فعال، ۲۵۲ تک قدم ی sch.ir فعال، ۲۱۲ تک دامنه ی gov.ir فعال و ۲۹ مورد دامنه ی net.ir کوشا درون کشور ثبت شده اند.



دامین خواه دامنه (Domain) بوسیله نام اختصاصی گفته می شود که وب سایت ها از روال آن قابل دسترسی هستند و از دو بخش معروفیت و پسوند تشکیل شده اند. پسوند ‎.ir‏ پسوند دامنه ی اینترنتی ایران است و پژوهشگاه دانش های بنیادی مسئولیت ثبت دامنه های با این پسوند را برعهده دارد.قدم ی ac.ir مخصوص دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی دارای مجوز رسمی از آموزش عالی ایران است که با ارائه ی مجوز رسمی و احراز هویت فرید ثبت کننده به نشانی نماینده خواه کالبد رسمی هیئت علمی مؤسسه یا دانشکده قابل ثبت است.دامنه ی co.ir برای شریک های سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود و تضامنی است و با ارائه ی مدارک ثبت شریک و احراز هویت فرد ثبت کننده به عنوان نماینده یا عضو هیئت مدیره ی باهم اتحاد کردن قابل ثبت است.دامنه ی gov.ir فقط برای مؤسسات یا سازمان های دولتی است و با احراز هویت بی تا ثبت کننده به عنوان نماینده یا قامت هیئت رئیسه ی موسسه یا مؤسسه ی دولتی شایان ثبت است.دامنه ی id.ir بخاطر افراد دارای ملیت ایرانی بوده و با عرضه ی کارت ملی و کد پستی ۱۰ رقمی قابل ثبت است.گام ی net.ir برای سرویس دهندگان رسمی اینترنت است که تنها با نمایش ی مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی، مدارک ثبت شرکت و احراز هویت فرد ثبت کننده به عنوان پاسبان خواه عضو هیئت مدیره ی شرکت برازنده ثبت است.قدم ی org.ir برای مؤسسات و سازمان های خصوصی بوده و با نمایش ی مدارک ثبت و احراز هویت فرد ثبت کننده به عنوان نماینده یا پیکر هیئت رئیسه ی راه اندازی یا مؤسسه ی خصوصی سزاوار سرزنش ثبت است.گام ی sch.ir فقط برای مدارس است و با عرضه ی مجوز آموزش وپرورش و احراز هویت مدیر دبستان برازنده ثبت است.دامنه ی .ایران خصوصی ثبت دامنه با خوش نویسی فارسی قرین شانس.ایران است؛ این گام ها فقط از قاعده مرورگرهای خاصی مانند فایرفاکس تو دسترس راحتی می گیرند. بیشتر بخوانید:جهرمی: فروش حضوری سیم کارت به متقاضیان وام یک میلیون تومانی را متوقف کنیداینترنت داخل فضای پلتفرم عام آموزش و فراگیری رایگان می شودهمه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۳۰ فروردین ۹۹]شرایط آغاز فعالیت تصرف وکارها با ریسک متوسط مشخص می شودموج دوم عالمگیر کرونا در ۶ استان کشور آغاز شده است
وان پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) پس از مدت ها انتظار آخر بوسیله صورت رسمی رونمایی شد. گوشی هوشمندی که از هفته ها و حتی ماه ها پیش شاهد انتشار هذیان و افشای داده ها درمورد آن بودیم. گوشی وان پلاس ۸ پرو مجموعه ای از جدیدترین دستاوردهای وان پلاس را با ظاهری چشم نواز دربر دارد و بخاطر به چالش کشیدن بزرگان بازار شناساندن شده است. این گوشی هوشمند که جدیدترین نسل از «قاتل پرچمداران» به حساب می آید، این بار قیمتی بیشتر از حد معمول دارد، اما در ازای آن ابکی افزاری توانمند ارائه می دهد. آیا این گوشی واقعا می تواند به هدفش برسد و پرچمداران رده بالای دیگر شریک شدن ها را به چالش بکشاند؟ 

وان پلاس ۸ پرو از لحاظ طراحی ظاهری، چیزی از محصولی بی نقص کم ندارد. این گوشی به نمایشگری تمام صفحه حاضر شده است که در بخش بالای آن، حفره ای کوچک بوسیله مشیت میزبانی از دوربین سلفی به چشم می خورد. چینی ها دروان پلاس ۷ پرو از دوربین سلفی بالاجهنده (پاپ آپ) مصرف کرده بودند، اما داخل نسل جدید تصمیم گرفتند به مصرف از حفره روی بیاورند.



وان پلاس ۸ پرومقاله های مرتبط:وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 معرفی شدندوان پلاس 8 و 8 پرو دربرابر وان پلاس 7 و 7 پرو

در حصه فوقانی گوشی های هواوی پی ۴۰ پرو پلاس، گلکسی اس ۲۰ اولترا و همچنین شیائومی می ۱۰ پرو نیز حفره به چشم می خورد؛ با این حال حفره ی موردبحث در پرچمداران سامسونگ و هواوی فرمی بیضی دارد. درنهایت آیفون ۱۱ پرو مکسرا داریم که از ترک خوردگی داخل بالای نمایشگر استفاده می کند.

البته آیفون ۱۱ پرو مکس را نمی توان رقیب وان پلاس ۸ پرو به شمار آورد؛ بخاطر مقایسه ی بهتر پرچمداران اپل و وان پلاس، بهتر است خواستار معرفی کردن آیفون ۱۲ پرو مکس بمانیم. با این حال احساس کردیم حضور یک پاسبان از اپل برای مقایسه ی بهترین پرچمداران راسته لازم است.

درون نمایشگر گوشی های هوشمند المانی زیر عنوان ارزش ترمیم یا رفرش ریت مطرح می شود. به زبانی ساده هرچه ارج نوسازی نمایشگر بیشتر باشد، محتوای بصری بوسیله شکلی رسیده تر در آن به تمثال کشیده می شوند. طی چند ماه گذشته شاهد معرفی گوشی های هوشمند رده بالای جدیدی از لفظ شریک شدن های مختلف بوده ایم که بسیاری از آن ها از نمایشگری ۱۲۰ هرتز استعمال می کنند.



گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگمقاله ی مرتبط:تجسس گلکسی S20 اولترا سامسونگ

وان پلاس نیز پا جای پای شرکت هایی همانند سامسونگ گذاشته و در جدیدترین پرچمدار خود از نمایشگری با قیمت نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. وان پلاس همچنین اعلام کرده که گوشی جدیدش تراش ای اختصاصی به معروفیت MEMC دارد که برای افزایش ارزش فریم ویدئوها بوسیله کار می رود.  بوسیله دنبال وان پلاس ۸ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا، گوشی های هواوی پی ۴۰ پرو پلاس و شیائومی می ۱۰ پرو جای گرفته اند که هر دو از نمایشگر ۹۰ هرتز استفاده می کنند. در نهایت پرچمدار سال گذشته ی اپل را داریم؛ محصولی که از نمایشگر ۶۰ هرتز بهره می گیرد.

وان پلاس غرض پژمان است جدیدترین گوشی پرچمدار خود را با تراشه ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام معرفی کردن کند. این پردازنده از هشت هسته ی پردازشی استعمال می کند و بر پایه ی لیتوگرافی ۷ نانومتر پلاس مدل سازی شده است. یکروز مندی از این خراش علامت می دهد وان پلاس ۸ پرو از فناوری 5G نیز پشتیبانی می بطی ء.



هواوی اثر ۴۰ پرو پلاس

سامسونگ، گلکسی اس ۲۰ اولترا را به رسم سال های پیش درون دو نمونه عرضه کرده است که یکی از آن ها از پردازنده ی اکسینوس ۹۹۰ و دیگری از اسنپدراگون ۸۶۵ کاربرد می کنند. پرچمدار متاخر هواوی از تراشه ی 5G عام این همکاری با نام کرین ۹۹۰ روزی می گیرد و مبتنی پیاده شدن لیتوگرافی ۷ نانومتری است. می ۱۰ پرو شیائومی نیز تراش ای مشابه با وان پلاس ۸ پرو دارد. در نهایت آیفون ۱۱ پرو مکس را داریم؛ موبایلی که از خراش ی پرچمدار و بیش قدرتمند A13 بایونیک اپل استفاده می یواش.

وان پلاس ۸ پرو در پنل پشتی میزبان چهار دوربین جداگانه است. گلکسی اس ۲۰ اولترا و شیائومی می ۱۰ پرو نیز از مجموعه دوربین چهارگانه استعمال می کنند، حال آن که جدیدترین پرچمدار هواوی از دوربین پنج گانه می گیرد. آیفون ۱۲ پرو مکس اپل «از شمارش تعداد دوربین» درمانده ترین گوشی درون بین محصولات موردبحث به احصائیه می آید؛ اما تجربه مدال داده است تعداد و حتی روشنی حسگر دوربین ها، عامل نهایی چونی تصاویر و ویدئوها نیستند. واکاوی دقیق دوربین گوشی های پرچمدار متاخر نیازمند مقاله ای جداگانه است و در حوصله ی این مقاله نمی گنجد؛ این گوشی ها هر یک دارای کلکسیون ی خاصی از حسگرها و لنزها با استعداد ها و فناوری های مختلف هستند که جزئیات باریک بین هر یک از آن ها را می توانید در ورقه ی رسمی موجودی داخل بخش محصولات زومیت مطالعه کنید.

مقاله های مرتبط:وارسی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل

پرچمدار جدید وان پلاس بوسیله باتری ۴٬۵۱۰ میلی آمپرساعتی با شارژ نوک تیز سیمی ۳۰ وات مجهز شده است. نکته ی جالب توجه درمورد وان پلاس ۸ پرو، این است که گوشی موردبحث از فناوری شارژ سریع بی سیم ۳۰ وات نیز پشتیبانی می کند. کنار شالوده گفته های وان پلاس، فناوری یادشده می تواند درصد باتری وان پلاس ۸ پرو را تو عرض نیمه شایسته کردن از صفر به ۵۰ برساند. ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا از تمامی گوشی های دیگر بیشتر است؛ ولی این موضوع لزوما بوسیله معنی شارژدهی بهتر آن ازاله. برخی کاربران مدل اکسینوس گلکسی اس ۲۰ اولترا اخیرا بوسیله شدت درمورد شارژدهی نامناسب آن از سامسونگ احشام کرده بودند. باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می نرم.

هواوی پی ۴۰ پرو پلاس دیگر پرچمدار اساسی بازار است که از باتری ۴٬۲۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده می کند، اما از فناوری شارژ سریع ۴۰ وات بهره می گیرد. اثر ۴۰ پرو پلاس همچنین به فناوری شارژ تند بی سیم ۴۰ وات مجهز شده است و از شارژ بی سیم معکوس هم پشتیبانی می کند. شیائومی می ۱۰ پرو باتری ۴٬۵۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ سریع العمل سیمی ۵۰ وات و شارژ سریع العمل بی سیم ۳۰ وات دارد و در نهایت پرچمدار ۲۰۱۹ اپل از باتری ۳٬۹۶۹ میلی آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸ وات بهره می گیرد. این فناوری، درصد باتری آیفون ۱۱ پرو مکس را در عزت نیم شایسته کردن از صفر به ۵۰ می رساند. 



وان پلاس ۸ پرو از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه ی رم در به خشکی امدن ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی از نوع UFS 3.0 استفاده می یواش. این گوشی با جدیدترین نسخه از رابط کاربری اکسیژن OS مبتنی پیاده شدن سیستم عامل اندروید ۱۰ روانه ی بازار خواهد شد. بر بنیاد اطلاعات رسمی، وان پلاس ۸ پرو با ۸ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی پس انداز سازی، ۸۹۹ دلار مقدار دارد. از طرفی مقیاس دیگر دستگاه با ۱۲ گیگابایت ذهن ی رم و ۲۵۶ گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی با ارج ۹۹۹ دلار در دسترس قرار می گیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت تو این زمینه چیست؟قیمت بوسیله روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای معامله کم قیمت و آگاهانه ی گوشی موبایل را تو حصه محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه پهلو مشخصات فنی باریک بین و پاسخ به استفسار های شما، امکان مقایسه ی دو یا چند میوه درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد حیات. همچنین، می توانید برای اطلاع از آخرین  مقدار گوشی سامسونگ،  شیائومی،  هواوی و  اپل از بخش محصولات زومیت مصرف کنید. مشاهده لیست قیمت گوشیبرای تجسس ی طولانی مطالب مرتبط با گوشی های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک، به صفحه های آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:وان پلاس از هدفون بی سیم بولتس وایرلس Z رونمایی کردوان پلاس از شارژر بی سیم ۳۰ واتی وارپ برای وان پلاس 8 پرو رونمایی کردوان پلاس 8 و 8 پرو دربرابر وان پلاس 7 و 7 پروiFixit به میزان راحتی تعمیر هواوی میت ایکس اس نمره ۲ از ۱۰ را دادمقایسه سرعت شارژ سامسونگ گلکسی S20 اولترا با اپل آیفون 11 پرو مکس
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش ۳، بوژیدار رادوشوویچ که پس از عالمگیر ویروس کرونا و تعطیلی فوری لیگ ایران به کشورش کرواسی رفت، در هفته های اخیر با ایفا تمرینات خانگی آمادگی خود را حفظ کردن کرده و زمان حال با اتفاقی غیر فوتبالی مورد توجه هوادارانپرسپولیس راحتی گرفته است.

او موهای خود را از ته زده تا با مدل موی تراشیده امر را امتداد دهد. رادو با نشر تصویری از چهره اش با موی جدید، این وقوف را منتشر کرد که این موضوع در شبکه های اجتماعی یا واکنش های زیادی همراه بوده است.



رادو ۹ بازی در سال ۹۸ برای پرسپولیس انجام داد و حالا به عنوان باسابقه ترین خارجی کتاب سرخ ها امیدوار است که پس از حضور بیرانوند در آنتورپ، بوسیله گلر شماره یک قرمزها تبدیل شود. تراب محمدی: کدام لیگ در دنیا باطل شده است؟
همشهری آنلاین - مریم باقرپور:هر سال با فرارسیدن نیمه شعبان، از چند روز قبل کوچه ها و خیابان ها بهم خورده می شد و ساکنان هر کوچه ای با ریسه ها و کاغذهای رنگی و درفش خودشان را بخاطر برپایی جشن ولادت معصوم دوازدهم آماده می کردند. در این میان جشن ها تو خیابان کوچک های قدیمی با بی قرار و حال خاصی برگزار می شد که می توان به محله طرشت منطقه 2 اشاره کرد. درون این کوچه از گذشته جشن ها تو 3 محدوده طرشت بالا و پایین و حسینیه برگزار می شد و اهالی هر محدوده از  روزها قبل دور تیمار جمع شده و بخاطر  برگزاری مراسم محضر ولیعصر(عج) خودشان را آماده می کردند. یکی از ساکنان قدیمی کوچه می گوید:«یکی از فعالیت های اصلی جوانان تا اینکه قبل از پیروزی تنش اسلامی تو خیابان کوچک طرشت، نصب طاق نصرت بود. برای برپای جشن داخل خیابان کوچک هم برگزار کننده ها ازمردم پاکت می گرفتند و کسبه تیمار پای فرمان بودند. روز جشن غصه هر کس تو حد توان خود از خانه اش هر وسیله ای که داشت می آورد. به عنوان مثال یکی شربت و دیگری انگبین مستحکم می کرد و از کودک تا کهنسال همه داخل جشن ها پیشگاه داشتند و کسی در ساختمان اش نبود.» عزت به بزرگان

 البته احترام به بزرگان همیشه حرف اول را می زد. حسین مردی می گوید:« «ناصرخان قهرمانی» یکی از شهروندان محله هر سال در برگزاری جشن میلاد امام باهم اتحاد کردن می کرد. به یاد دارم  در یکی از سال های پیش از تنش پس از چند روز تلاش بخاطر آذین بندی محله حدود ۳ بعدازظهر وقوف آوردند حاج بذل الله یکی از بزرگان طرشت و پدر مرحوم حاج «غلامعلی شکوهی»  متورم کرده است. ناصر خان  به ناموس حزن خیابان کوچک ای اش از ادامه آرایش دست از امر کشید و همگی اهالی با هم داخل مراسم بی آرامی محله ای خود انبازی کردند.»

نصب مهجور نصرت داخل برزن

نصب طاق نصرت تو محله طرشت و آذین بندی این محدوده از پایتخت و برگزاری جشن ها تا سال گذشته ادامه داشته و اهالی در کنار غصه جشن می گرفتند. تا جاییکه یکی از ساکنان برزن باغ حاج عابدین می گوید:« روزی نزدیک نیم شعبان بچه های کوچه غرض گرفتند یک سال با هم با کمترین امکانات برای نیم شعبان خیابان کوچک را تزئین کنند و مادر بزرگم خدابیامرز پارکینگ خانه اش را درون اختیار بچه ها صبر داد و گفت نگران میوه و شیرینی جشن نباشید و با طولانی امکانات از اهالی طرشت پذیرایی کنید. ما طاق نصرت را بخاطر اولین بار داخل کوچه مان نصب کردیم و تا همین پارسال نصبش داخل خیابان کوچک مان ادامه داشت. چون برایمان بنیادی وجود ومعتقد بودیم باعث می شود دلهای اهالی بوسیله غم نزدیک شود.» روشنایی مقابل هر ساختمان

اما امسال بوسیله دلیل مسری بلای ناگهانی کرونا و جلوگیری از تجمع مردم؛ اهالی شروع تصمیم گرفتند که طاق نصرت ها را نصب نکرده و آذین بندی نداشته باشند. به همین برهان «مهدی حسینمردی» یکی از ساکنان محله پیشنهاد قسط تا اهالی  برای پاسداشت عادات قدیمی ویادآوری جشن اهالی جلو درون بناء هایشان پرچم  و چراغ نصب کنند تا سالروز ولادت معصوم زمان(عج) قشنگ برپا شود. حسینمردی می گوید:« اول پیشنهاد نصب چراغ و پرچم مطرح شد و برخی از اهالی همکاری کردند. اما در یکی از شب ها خواب دیدم که جشن نیمه شعبان است و باز همان داربست باستانی محله را زده ایم و طاق نصرت برپا شده، صبح از بعضی از طفل ها خواستم که با بزرگداشت موارد بهداشتی  با کمک بی قراری رسم قدیمی کوچه را برپا کنیم و با کمک هم توانستیم با هم خیابان های کوچه طرشت به خاص  را چراغانی کرده و درفش بزنیم. البته مانند سال های گذشته شهد و شربت پخش نمی شود ولی راحتی است از کلیسا صدای مداحی و مولودی سال های قبل پخش شود.»

مشارکت شهرداری در جشن ها

البته شهرداری منطقه 2 بی آرامی امسال درون برپایی جشن ها شریک کرده است و با کاروان نور، شهر و کام به برزن ها آمده و تو این میان با مشارکت یک قسمت قسمت کردن منظور و پخش موسیقی و اجرای دعای فرج و آتش بازی فرح ونشاط را بوسیله بناء ها آورده است. البته اولین اصرار مدیران شهری خارج نشدن شهروندان از منازلشان به دلیل بزرگداشت فاصله اجتماعی است. به همین برهان این جشن ها داخل محدوده هایی برپا خواهد شد که برج های و کانون های مسکونی صبر دارند. «یوسف مزارعی» کمک اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 2 می گوید:« علاوه بر برپایی جشن در 3 محله توسط شهرداری، با شرکت بسیج حزن برنامه های خوشحالی برگزار می شود.»
رسانه ی اسکای نیوز ساعاتی پیش با انتشار گزارشی مدعی شد مدیران باهم اتحاد کردن ایمجینیشن (Imagination) جلسه ای اضطراری بخاطر اعضای هیئت مدیره تشکیل داده اند تا درباره ی اتفاقی بنیادی مناقشه کنند. مدیران این همکاری واقف شده اند تنخواه گذاری چینی که دولت این ملک از وی ایمنی می کند، می خواهد شرکت ایمجینیشن را ازآنِ خویشتن کند. 

اسکای نیوز تو گزارش خود می نویسد: یکی از سرمایه گذاران چینیِ کوچکتر امنیت شانس ترانه دارد شرکت بریتانیایی Imagination Technologies Group، باهم اتحاد کردن کوشا در مملکت ی تاسیس تراشه را بخرد. این موضوع ترس هایی به تعاقب داشته است؛ زیرا بریتانیایی ها معتقد هستند ممکن است بوسیله ناپدیدشدن دارایی ها و دستاوردهای باارزش ایمجینیشن از این کشور منتهی شود. اسکای نیوز به رخساره عام این عین را برملا می بطی ء. ایمجینیشن جلسه ای اضطراری بخاطر هیئت مدیره داخل هفته ی آینده برنامه ریزی کرده است. اعضای هیئت مدیره درون نشست ی پیش رو درباره ی گمارش چهار نماینده ی باهم اتحاد کردن China Reform Holdings بوسیله عنوان مدیران جدید ایمجینیشن بحث خواهند کرد.

اسکای نیوز تو بخشی از گزارش اختصاصی اش ادعا می کند شماری از اعضای ارشد پارلمان بریتانیا نیز از احتمال تصاحب ایمجینیشن وارد شده اند. گفته می شود این افراد مشیت دارند ته هفته ی سیال ازبوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، درخواست کنند به دلیل خطرهای احتمالی برای کنف ملی، تو این موضوع دخالت کند. ستاد ارتباطات دولت موسوم بوسیله GCHQ سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا بوسیله شمار می آید که ظاهرا از این تصادف مخبر شده است. اسکای نیوز همچنان دعوی می کند مرکز ملی امنیت سایبریبریتانیا همچنین از دستور کار های فعلی بخاطر انگیزش نخست وزیر به مداخله در موضوع یادشده خبر دارد. 

در کمی دیگر از گزارش اسکای نیوز می خوانیم: همدستی ایمجینیشن درزمینه ی تولید واحد پردازش گرافیکی (GPU) برای مشتریانی همانند اپل و سامسونگ فعالیت می کند. این شریک یکی از انبازی های فناوری پایه مهم بریتانیا است و فناوری های طراحی شده اش داخل ۳۰ درصد از گوشی های هوشمند گیتی و ۴۰ درصد از پردازنده های گرافیکی خودروهای خودران استفاده می شوند.

ایمجینیشن در اوایل سال ساری میلادی اعلام کرد اپل قراردادی که اولین وعده در سال ۲۰۱۴ بین دو شریک منعقد شده بود، با قراردادی متاخر جایگزین کرده است. تو اطلاعیه ی رسمی ایمجینیشن درون اوایل سال ۲۰۲۰ آمده است: Imagination Technologies رسما اعلام می درنگ پیمان نامه چندساله و چندمنظوره ی منعقدشده با اپل در ۶ فوریه ی ۲۰۱۴ را با پیمان نامه چندساله ی جدیدی جایگزین کرده است. براساس قرارداد جدید، اپل درون ازای پرداخت پول به گستره ی فراخ تری از دستاوردها و مایملک های معنوی ایمجینیشن دسترسی رک می کند.

اسکای نیوز در قسمت پایانی گزارشش درباره ی تصاحب ایمجینیشن بوسیله مشت شرکت سرمایه گذار چینی می نویسد: منابع ما داخل وست مینستر روز شنبه اخبار کردند مدیران اجرایی ارشد همدستی ایمجینیشن درباره ی تصاحب قریب الوقوع صندلی های هیئت مدیره و پیامدهای این اتفاق به شدت سراسیمه هستند. یکی از منابع ما مدعی شده است China Reform به ایمجینیشن گفته است درنهایت سرود دارد مقر واقعی این همکاری را از بریتانیا به چروک نقل مکان کند؛ اقدامی که چنانچه ته رنگ عین بوسیله خود گیرد، عواقبی اجتناب ناپذیر روی صدها اشتغال مهم فناوری پایه درون بریتانیا خواهد گذاشت.

اسکای نیوز همچنین مدعی شده است عملی شدن هدف اصلی China Reform باعث ایجاد هیجان های بیشتری نیز درزمینه ی انتقال جدیدترین دستاوردهای حوزه ی فناوری به ملک چین می شود. ظاهرا هم زمانی این تصمیم با شیوع ویروس کرونا اتفاقی نبوده است و درواقع، China Reform نیت دارد از فرصت ایجاد شده براثر شیوع کرونا استفاده یواش. اسکای نیوز می گوید شیوع کرونا باعث شده است اعضای پارلمان تمام حواسشان به این ویروس باشد و به مواردی این چنینی توجهی خاص نمی کنند. 

اسکای نیوز به نقل از یکی از منابعش در وست مینستر درباره ی نامه ی پیک شده برای ابتدا وزیر بریتانیا می نویسد: اعضای پارلمان می خواهند مطمئن شوند Imagination Technologies شرکتی بریتانیایی باقی بماند و همچنان بتواند عملیات کار کننده و نوآوری هایش را در این کشور ادامه دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این اطلاع چیست؟بیشتر بخوانید:Zoom بوسیله اشتباه خویشتن در راهنمایی داده های کاربران بوسیله سرورهای چروک اقرار کردآیفون های آینده احتمالا توانایی عکاسی پلنوپتیک را خواهند داشتاپل موزیک دومین سرویس مرجح استریم موسیقی تو سال ۲۰۱۹ شدبه روزرسانی دیگری برای بهبود عملکرد دوربین سری گلکسی اس 20 منتشر شدسامسونگ: تفاوتی میان عملکرد اسنپدراگون ۸۶۵ و اکسینوس ۹۹۰ حیات ندارد

ورزش تعطیل شدنی نیست

همشهری آنلاین / زهرا کریمی : ورزش های انفرادی و گروهی، جایگاه های تندرستی و صبحگاهی تعطیل شد و دیگر صدای هیاهوی ورزش و تمرین ورزشکاران شنیده نمی شود. سازمان ورزش شهرداری تهران در این شرایط دست روی دست نگذاشت و برنامه های مختلف ورزشی را درون دنیای مجازی تدارک دید. در این باره با «امیر محسنی» رئیس راه اندازی ورزش شهرداری تهران گفت وگو کرده ایم.

عمل فعالیت های ورزشی با توجه بوسیله مسری ویروس کویید 19 در پایتخت تعطیل شده اند. این روزها چه تمهیدات و پروگرام هایی برای ورزش پایتخت نشینان اندیشیده شده است؟
محل ما درباره ورزش این است که ورزشکار نباید بخاطر انجام فعالیت بدنی خود را به جا خاصی محدود کند. در منزل و با وسایل موجود هم می توان تمرینات ورزشی عمل عدالت. نباید اذن دهیم بدن دستخوش کمبود شود. این محل انگیزه شد سپس از تعطیلی ایستگاه های تندرستی در بوستان ها، سالن های چندمنظوره و استخرها بوسیله فکر اجرای برنامه های مجازی باشیم. اکنون بیش از صد آیتم 2 دقیقه ای تو مرزوبوم آموزش حرکات ورزشی برای همه قسمت قسمت کردن های اهل سنت تهیه شده است. این آیتم ها در ورقه های مجازی مخصوص راه اندازی ورزش شهرداری تهران منتشر می شود و با تعاملی که با رسانه های محلی داریم آموزش ها را به دست شهروندان بی حرکت داخل کوچه ها می رسانیم. قدم بعدی برگزاری لیگ نوروزی ورزش های الکترونیک است که دربرگیرنده ورزش های فوتبالی و موبایلی است. حدود 8 بازی در نظر گرفته شده و تعلق مندان برای ثبت معروفیت و شرکت در مسابقه تا آخر فروردین ماه فرصت دارند بوسیله موجودی اینترنتیeligo.ir  مراجعه کنند. حالا حدود 2 هزار و 500 نفر ثبت نام کرده اند. کار دیگر تهیه کلیپ 2 دقیقه ای با هشتک ورزش-در-خانه است. شهروندان این روزها درون خانه اوقات قرار زیادی دارند که بهترین فرصت برای معرفی بازی های باستانی و بومی است. مثل بازی های هفت سنگ، دوز و روبان بازی.



آموزش تمرینات برای چه معنوی از جامعه است و آیا هنگام 10روز گذشته به حاصل مطلوب روان اید؟
سال گذشته آمار حضور شهروندان درون تالار های ورزشی بوسیله زیاد از 3 میلیون شهروند رسا بود که متناسب توجه است. ولی جالب اینکه هر یک از کلیپ های آموزشی بازی و آموزش بازی درون بناء بازدید دهش می شود و می توان گفت روزانه حدود 18 سئانس خدمات نمایش می دهیم. می تواند نشاندهنده این باشد که شهروندان بومی بازی هستند ولی شاید گاهی زمان کافی نداشته باشند. حالا بازدیدکننده ما می تواند مستخدم یا کاسبی باشد که این روزها فرصت پیدا کرده است وقتی برای ورزش بگذارد. خوشبختانه استقبال بیش از انتظار بود. کلیپ های آماده شده در سازمان برای اقشار مختلف جامعه است و کودکان، بزرگسالان، میانسالان و توانیابان می توانند با رجوع به سایت varzesh.tehran.ir خواه ورقه اینستاگرام به نشانی sazmanvarzesh آنها را سیاحت کنند. افراد برای سهولت در دسترسی می توانند بوسیله عده 10006012 پیامک ارسال کنند.

تکلیف مسابقات کوچه ها چه خواهد شد؟
وضعیت این روزها پروگرام های سال 1399 را به هم ریخت. پس از برگشتن به حالت عادی بوسیله نعوظ حتم همگی پروگرام ها و مسابقات اجرا خواهد شد.
 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در صفحه توییتر خود داخل ربط با کوچیدن این سیاس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، نوشت:

«شناسایی کوچیدن آقای «پاتریک دووجیان» وزیر و پاسبان سابق پارلمان، مباشر و سیاستمدار کفالت دار ارمنی سلاله فرانسه که آشنا و علاقه مند بوسیله تحولات و کتاب ایران و منطقه بود، در متراکم اخبار بی آرامی بار این روزها، رقیق تیمار انگیز بود. ضمن دلداری و همدردی با خانواده او، یاد و خاطره اش را گرامی می دارم.»
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا روز جمعه شان خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی افزود: درون این مدت ۳۶ کار عارضه فوتی و جرحی در استان رخ داد که به خشکی امدن جای پا آن ۲ نفر کشته و ۶۸ نفر مجروع شدند.

وی گفت: بیشترین علت تصادفات، بی توجهی به جلو با ۴۰ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۱ درصد بوده است بطوری که در این مدت ۱۳ وسیله خودرو که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پلیس رویه توقیف شدند که درون این بنیان نسبت به مدت متشابه سال قبل ۸۹ درصد کاهش داشته ایم.

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: براساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین زمانه ۱۲ تا ۱۶ رخساره داده است که نشان دهنده خستگی و رویا آلودگی، بی توجهی بوسیله جلو و تخطی از سرعت حلال بوده است.

وی از سخت گیری برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ماموران پاسبان رویه با هرگونه تخلف عارضه ساز داخل جاده ها بطور شدید تلاقی می کنند بویژه در این ایام بوسیله علت شیوع ویروس کرونا که انگیزه خلوتی جاده ها شده است متاسفانه فدایی رانندگان قانون گریز از این موضع سوء استفاده کرده و با اجحاف از سرعت مشروع حادثه آفریدند.

سرهنگ رضایی یادآور شد: ترافیک درون ورودی فدایی شهرها به صورت مقطعی بوده و بوسیله برهان اجرا تست غربالگری ویروس کرونا لباس می گیرد.

وی پیش روی کرد: این موضوع بعضا درون شبکه های مدنی به تصویر کشیده شده و چنین وانمود می شود که مردم به پویش «#در_خانه_بمانیم» بی توجه بوده اند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: میزان تردد در راه های استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تاکنون نسبت بوسیله مدت مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: جا دارد از تیمار استانی هایی که با شریک شدن خود در این پویش (#در_خانه_بمانیم) با پرهیز از سفر، به پیمانه زنجیره شیوع ویروس کرونا معاون می کنند، قدردانی کنم.

تعداد بیماران مشغول به ویروس کرونا درون خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتمین فروردین با وقوف ۱۴ مورد مثبت جدید، بوسیله ۲۳۹ نفر رسید.

طرح تحکیم بور گذاری مدنی با هدف دستیار به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها، بامداد جمعه هشتم فرودین ماه با اعمال ویژگی هایی برای تردد خودروها در سراسر قلمرو آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد اهل بی حرکت هر شهر مجاز بوسیله ورود آن بطرف خانه بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این درون خراسان جنوبی ضمن گلچین ۹ نقطه اصلی داخل ورودی و خروجی های استان و با استقرار آویشن های مشترک هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، فداکار محدودیت ها برای ادخال مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و بخاطر تمامی افراد، معاینات بدوی کنترل مصونیت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از عالمگیر ویروس کرونا واحدهای صنفی خویشتن را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان بوسیله یک سوم کاهش یافت تا بوسیله اندازه زنجیره واگذاری ویروس معاون شود.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، دستیار امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران داخل دومین میتینگ شورای مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سومین روز از سال نو که با جناب غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل موسسه زیباسازی، امید محدث معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و مدیران ستادی امور اجتماعی  با تاکید بر اهمیت تداوم در خانه ماندن مردم بوسیله برهان تداوم بیماری کوید 19 (کرونا) گفت: شهرداری تهران در دیدن دارد با اجرا و پخش کنسرت مجازی و بازی در مسکن شرایط تداوم ماندن مردم در ساختمانی را زیاد از پیش محیا سازد.

محمدرضا جوادی یگانه با اعتراف اینکه نقش رسانه ها در ماندن مردم در مسکن و به تبع آن کاهش احتمال شیوع مصیبت کرونا تو پایتخت بیش حائز اهمیت است، تصریح کرد: ممکن است شهروندان بوسیله برهان ماندن روزهای پی تو پی در خانه ها و بزرگداشت وضعیت قرنطینه شوهردار درمانده شده و بخواهند فضای محفوظ از بیماری ساختمانی ها را صرفنظر کنند. از همین رو در نظر داریم با دستور کار ریزی های مدون شرایط ماندن مردم در بناء را آسان تر کنیم.
وی ادامه عدالت: تجربه ما در برگزاری اولین کنسرت آنلاین تو برج میلاد توسط هنرمند گرامی روزبه نعمت الوهیت بسیار خوب وجود و مورد استقبال عموم راحتی گرفت. از همین رو داخل نظر داریم با تکرار کنسرت های آنلاین فرصتی ارزان در موجب حفظ وضعیت مصون خانواده ها فراهم کنیم.

کمک امور مدنی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران همچنین داخل نظر دارد با توجه بوسیله وضعیت کنونی اجتماع با برگزاری و پخش مجازی بازی همگانی آدم را به حفظ کردن اشتی خود ترغیب کرده و مجموعه برنامه های ورزش در بناء را توسط رسانه ها پاشیدن و گسترش دهد.

گفتنی است معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مچنین مقرر کرده گروه هایی از مربیان ورزش درشهرک ها و محلات سطح شهر مستحکم شده تا ارتکاب حرکات ورزشی با موزیک بخاطر مردم پخش شود تا لحظات خوشی برای شهروندان رقم زده شود.

در ادامه این نشست با حضور سرهنگ مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن استقبال از طرح های مطرح شده ابعاد امنیتی و سرباز طرح ها را تک تجسس قرار رحم و افزود: تلاش ما این است که تو دستور کار ها بوسیله نحو ای برگزار گرددکه حول آن  تجمعی که باعث به کار بزرگ افتادن صلح و صفا شهروندان شود،  صورت نگیرد.

کلکسیون برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی نیز با عنوان نوروزخانه که محتوی پادکست و فتنه شهربازی که به صورت زنده هر روز ساعت 18و30 از شبکه 5 رخسار پخش میگردد مورد استقبال فراوان مخاطبان راحتی گرفته است.

معاونت امور اجتماعی  با محوریت کمپین نوروزخانه برنامه های گسترده ای را تو فضای رمزی و رسانه ملی با رویکرد در مسکن بمانیم و برای گروه ها و بخش های مختلف تمهید دیده است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، عبدالباری عطوان، تحلیلگر و سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت: در حالیکه درون صدد نوشتن مقاله ای درخصوص تب و تاب ور شدن فتیله های جنگ تو  پایگاه های آمریکایی در عراق بخاطر گرفتن انتقام جنایت سردار سپهد، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابو مهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی بودم، دوستم که جسم بزرگترین کانون وکلای بین المللی است، با من رابطه گرفت و گفت، تئوری توطئه تو عالمگیر ویروس کرونا در سطح جهان به ویژه در چین، کشورهای اروپایی و نیز ایران را متباعد نمی داند. تمامی این کشورها فداکاری تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با شعار تضعیف اقتصاد آنها بوسیله صرفه تقویت صرفه جویی ایالات متحده است.

این دوستم که ترجیح می دهد درون جماعت توجهات نباشد، بوسیله غلام گفت که بسیاری از رخدادهایی که در گذشته به ویژه در خاورمیانه رخ داده ، جای شک و شک داشتند که سپس مشخص شد این رخدادها مولود طرح ها و پروگرام های تبانی آمیز بودند. وی داخل این خصوص دو شهید زد: سلاح های جنایت جمعی در عراق و دیگری اظهارات نیروهای ائتلاف غربی در تلاطم بوسنی. برابر گفته دوستم، منابعی در این اتحاد دون امر واشنگتن بوسیله وی گفتند که طرحی برای نابود کردن چهار کشور (سه گانه ملک عربی و ایران) وجود دارد و وقتی دلیل آن را پرسید، تو پاسخ بوسیله او گفته شد که دلایل آن را بعدا خواهی فهمید.

رولان دوما، وزیر خارجه پیشین فرانسه درون جریان مصاحبه ای تلویزیونی تصریح کرد، دو سال قبل از آغاز فساد تو سوریه، از سوی طرف های تاثیر گذاری درون دولت انگلیس با وی تماس پژمرده شد و از او و امتحان هایش درون خصوص بایگانی سوریه طلب کمک شد و هنگامی که دلیل را پرسید، پاسخ داده شد که "طرحی" ارتشی برای تغییر در سوریه بود دارد اما وی با این پیشنهاد عاری تشکر، کشمکش کرد و مثال داخل این خصوص متجاوز است.

بوسیله ویروس کرونا و تشدید اغتشاش لفظی میان آمریکا و گره در این روزها بازمی گردیم. این اتهامات با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه گره به موسسه اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" آغاز شد که طی آن، سیا را به مسری ویروس کشنده کرونا تو شهر "ووهان" از طریق سربازانش تو ماه اکتبر گذشته متهم می درنگ. بالا این افترا زنی ها وقتی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این ویروس را "ویروس چینی" نامید و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا  نیز بارها با مرام متهم کردن طرف چینی این موضوع را تکرار کرد. این صیت گذاری، بیانگر اوج نژادپرستی و فروپاشی اخلاقی آمریکایی ها است.

فصل اخیر این اغتشاش درخواست کارشناسان چینی از قلعه سفید و کنگره آمریکا جهت ارائه توضیحات در خصوص  دلایل بسته شدن مرکز تحقیقات ویروسی وابسته بوسیله فرماندهی پزشکی ارتش آمریکا "فورت ویتریک" بوده است. این آزمایشگاه که در دهکده "مریلند" واقع شده است داخل اواخر سال گذشته میلادی سرزده امانت شد.

پایگاه خبری چینی "گلوبال تایمز" به نقل از کارشناسان چینی که به مقاله منتشر شده درون روزنامه نیویورک تایمز در پنجم اوت گذشته تحت نشانی "متوقف کردن تحقیقات در خصوص بیماری های کشنده درون آزمایشگاه متعلق بوسیله ارتش آمریکا به دلیل نگرانی های مربوط به سلامت اشخاص" استناد کرده اند، گزارش داد: از میان ویروس هایی که کارشناسان درون حال انجام آزمایش درخصوص آنها بودند، ویروس "ابولا" و "سارس" بودند و ویروس کرونا از خانواده آنها است. اما سخنگوی این مرکز آزمایشگاهی در آن زمان درون تعبیر کردن بسته شدن این آزمایشگاه و لیس نشر هرگونه اطلاعاتی درخصوص دلایل این اقدام، "ضروریات مربوط بوسیله کنف ملی آمریکا" را مطرح کرد. چگونه ۳۸ هزاره تن به دلیل وجود ویروسی تیره و ناشناخته کشته شدند و دولت آمریکا بر روی آن سرپوش گذاشت و مدعی شد که این متوفیان قربانیان بیماری آنفولانزا هستند.

چینی ها از هزاران سال پیش خفاش ها، سگ ها، گربه ها و موش ها را می خورند، مستقر مانند ما عرب ها که ملخ، سوسمار، شتر و حتی جوجه تیغی می خوریم . طبق ادعاهای آمریکا که خفاش ها ذات ویروس های کرونا بوسیله شمار می آیند، جان صدها اندام را نگرفته اند به ویژه اینکه صدها میلیون چینی در فقری جدی به ضابطه می برند و تو معرض استعمار انگلیس بودند و تماشایی جنگ های بی حد ارتشی و قحطی هایی بودند که مانع می شد آنها تا ۲۰ سال پیش بتوانند در سه جنین غذایی برنج بخورند.

جماز است که دانشمندان آمریکایی کشف کردند که خفاش ها (که در فهرست حیوانات و نه پرندگان طبقه بندی شده اند)  یکی از واقعی ترین منابع ویروس کرونا هستند ، اما شبکور این ویروس را بوسیله انسان منتقل نمی کند.

ما تو خصوص دلایلی که باعث خلق این ویروس شده و تنها در کشورهای مبصر اروپایی قرین آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و همچنین ایران و چین شیوع یافته است، می پرسیم. این کشورها با دولت دونالد ترامپ، اختلاف نظرهای شدیدی دارند و درون معرض تحریم و اغتشاش های اقتصادی آن قرار دارند، در حالی که این ویروس تاکنون به کشورهایی مانند هند، پاکستان و بیشتر کشورهای آفریقای جنوبی، به رغم مناسب نبودن جهیز های بهداشتی آنها نرسیده است؟

ابهامات متعددی وجود دارد که متصل درک آنها باطراوت است و احتیاج به تحقیقات بین المللی غیر جانبدارانه برای رمزگشایی دارد. از یکسره این که مشخص شود آیا همانگونه که رئیس جمهور آمریکا می گوید، این "ویروس چینی" است یا طبق گفته مقامات چین، "آمریکایی" است؟

تا زمانی که این تحقیقات آغاز شود، ما اشعار می کنیم که روایت های چینی ها را بیشتر از کار افتادن می کنیم؛ بجهت که ما بوسیله ترامپ و طالع وی و فساد های نژادپرستانه فاشیستی و تحریم های آن علیه حدود یک سوم کشورهای دنیا اعتمادی نداریم. ترامپ که شعار "اول آمریکا " را در سیاست های دولتش و معیار تعامل با سایرین به خاص ملت های عربی و اسلامی و فقرای آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی استراحت داده است و  شاید جدیت وی برای تصرف امتیاز یک انبازی آلمانی که در آستانه تولید واکسن کرونا است، یکی از مهمترین دلایل در این باره باشد.

ما از دولت آلمان تشکر می کنیم که یک "نه" بزرگ به این اقدام فاشیستی آمریکا گفت تا این اختراع خود در تولید واکسن را بدون هیچگونه تبعیض و استثنایی در خدمت تمامی انسان های جهان قرار دهد.