ژست اپتیک

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

هنگام مهاجرت یا مسافرت مسئله ی افزودن بار از آن مسائلی است که برای بیشتر افراد مشکل ابداع می بطی ء. فریت وعده به عنوان نحو حل می تواند به شما دستیار درنگ از جزا ی گزاف بوسیله برهان اضافه بار و سوءاستفاده ایرلاین خلاص شوید.هزینه ی تکثیر جنین مسافری چقدر است؟

فرض کنیم شما در فرودگاه هستید و می خواهید هرچه زودتر وعده خود را تحویل دهید و کارت پرواز بگیرید. در این موقعیت، چگونه می توانید بیدار شویدچقدر بار همراه خود حمل می کنید یا درصورت داشتن اضافه بار مسافری، چقدر جریمه باید برایش به شرکت هواپیمایی پرداخت کنید؟ در این وضعیت، مجبورید هرچه ایرلاین به شما می گوید گوش کنید و جریمه را بپردازید. آیا حمل افزودن بار برای شما مقرون به صرفه است یا راه دیگری نیز با هزینه ی کمتر برای حمل مرحله هوایی خویشتن می شناسید؟ اینجا است که فریت یار بوسیله نشانی انبازی خدمات آسمانی وعده سفیران، می تواند «فریت بار مسافری» را پیشنهاد دهد.نفقه ی فریت بار مسافری چگونه محاسبه می شود؟ تحسین فریت بار مسافری 

فریت بار (فریت مسافری) بوسیله حمل بار هوایی مسافران و مهاجران با خرج ی بسیار ناچیز از جریمه ی افزودن مرحله مسافری گفته می شود که در سرنوشت بار فرودگاه (خدمات بار فرودگاه) ادا می شود. شرکت سفیران می تواند با حضور داخل منزل شما و سپرده بندی لوازم منزل خواه اضافه وعده مسافری شما و نیز حمل جنین به فرودگاه مبدأ و انجام امور گمرکی، بوسیله حفظ منافع شما کمک کند.

خرج ی فریت بار درمقایسه با جزا های اضافه کود همکاری های هواپیمایی متجاوز کمینه و تعرفه ی حمل جنین هوایی بوسیله صورت فریت مسافری برای مسافران و مهاجران مقرون به صرفه است. برای اطلاعات بیشتر درباره ی فریت بار مسافری حتما مقاله ی راهنمای جامع فریت کود مسافری را مطالعه کنید.حمل وهله هوایی از فرودگاه های ایران 

درون صورتی که بوسیله فریت کردن بار خود به مقاصد مختلف نیاز دارید، می توانید از خدمات شرکت سفیران درون فرودگاه های مختلف ایران از جمله فرودگاه امام خمینی، فرودگاه شیراز، فرودگاه مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه اهواز و فرودگاه بندرعباس کاربرد کنید. این شرکت برای حفظ کردن منافعتان، اولویت حمل هوایی کود شما را بها تمام شده ی حمل در نظر می گیرد. داخل این صورت، حمل بار هوایی شما با نازل ترین قیمت و بهترین بسته بندی تخصصی برای حمل هوایی از قسمت مرحله فرودگاه امام خمینیبه نیکوترین لباس و کندرو ترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت. کاهش خرج ی فریت کود بوسیله وسیله ی انبازی سفیران

اگر تصعید مدنظر شما از فرودگاه های ذکرشده اجرا نگیرد خواه اینکه درخت سرو دلخواهتان از تقدیر کود فرودگاه معصوم خمینی (خدمات بار فرودگاه معصوم خمینی) با ارج ارزان تری انجام گیرد، این شرکت با در ترجیح قراردادن حفظ کردن منافع شما و به مشیت کاهش هزینه های حمل توسط فرستنده ی کالا، بار شما را به صورت فلکی یا زمینی بوسیله تقدیر بار فرودگاه امام خمینی (خدمات وهله فرودگاه امام خمینی) و با کمترین مقدار امکان پذیر بوسیله آماج سلیقه شما انتقال خواهد انصاف.

شرکت سفیران می تواند شما را در امر فریت بار به اقصی نقاط گیتی و بوسیله بهینه راه یاری یواش. برای مثال، کارشناسان مجرب این شرکت شما را در فریت وعده به انگلیس، فریت بار به آمریکا، فریت کود به کانادا، فریت بار به سوئد، فریت بار بوسیله استرالیا و سایر مقاصد مهاجرتی دلخواهتان به بهترین لباس و با مقرون به صرفه ترین نفقه و از تمامی فرودگاه های ایران یاری می کنند.شریک سفیران پلیس ی ایرلاین های محترم دنیا

سفیران نماینده ی هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمای قطر، هواپیمایی عمان ایر، هواپیمایی کویت، هواپیمایی بریتیش ایر ویز، هواپیمایی لوفت هانزا، هواپیمایی العربیه، هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی امارت، هواپیمایی KLM، هواپیمایی ایر فرانس، هواپیمایی فلای دبی، هواپیمایی اتریش، هواپیمایی اطلس جت، هواپیمایی پگاسوس و ... داخل ایران است. این شرکت می تواند از ظرفیت موجود در قسمت مرحله هواپیمایی های ذکرشده فریت بار شما را تو اسرع حین و کمترین هزینه به مقصد مدنظرتان برساند. درصورت نیاز به بررسی هزینه ی فریت مرحله خود، با شریک شدن سفیران وفاق بگیرید.بیشتر بخوانید:تخفیف ویژه تجهیزات عکاسى و فیلمبردارى داخل نورنگارراه های افزایش انتصاب اپلیکیشن؛ پارس ادوردزسریع ترین طرز دستیابی به وام، فروش وام استخرید سرور مجازی از سایت برتیناکاران چگونه مشکل استخدام شما را حل می کند؟
یادگیری، موتور محرکه ی پیشرفت است. ابد داخل طول زمان، فهم و بینش های جدیدی تجلی می نرم که جایگزین باورهای باستانی می شود. به همین ترتیب ما از دوران کودکی، به تکلیف و ارشد سالی قدم می گذاریم، یا شرکت ها ترقی و رشد پیدا می کنند، یا معرفت ترفیع می کند. ولی اعمال این نظری داخل حوزه ی استراتژی کار ساده ای زدودن. البته داخل کشش سال ها، بینش های جدیدی ارائه شده اند، اما سطوح درس واقعی به طرز شگفت انگیزی پایین است. مشکل اصلی، درون ۱۰ باور نادرست و بازدارنده ریشه دارد که ما از چندین دهه ی قبل، به آن ها پایبند مانده ایم. تو این یادداشت ششمین افسانه ی استراتژی را تجسس می کنیم: استراتژی توسط بالاترین مقامات تنظیم می شود.

قصه

مفهوم افسانه ی ششم، بی شباهت بوسیله ابتدایی قصه ی استراتژی نیست. اندکی از افسانه ی اول (استراتژی اطراف جنگ تنظیم می شود)، به هنر عمومی نگری استراتژی دلالت داشت. ایده ی افسانه ی ششم نیز استراتژی را موضوعی قلمداد می درنگ که بوسیله بالاترین مقامات مربوط می شود. بر این اساس بسیاری از تعاریف استراتژی، به تعریف جورج اشتاینر داخل کتاب پروگرام ریزی استراتژیک بازمی گردند. اشتاینر، استراتژی را چیزی یا مفید می داند که «مدیریت ارشد انجام می دهد.»

سال ۲۰۰۷، مطالعات سه محقق (نگ، هامبریک و چن) در مجله ی مدیریت استراتژیک منتشر شد. این مطالعات نشان می داد که یک سوم تعاریف استراتژی، مرجع استراتژی را مقام های بالا رتبه ی سازمان نظیر مدیرعامل، مدیر اجرایی، رهبران، مدیران ارشد و آویشن های مدیریت عالی شناساندن می کنند.

به طور خلاصه، ایده ی قصه ی ششم این است که افرادی که داخل رتبه های بالای موسسه قرار دارند، مسئولیت تنظیم استراتژی را نیز به عهده داری دارند. در مراحل بعد، استراتژی به سطوح پایین تر سازمان ابلاغ شده، برحسب بنیاد ی کاری افراد، توجیه و سپس عمل می شود. استراتژی فوق کارآمد است، زیرا مقامات ارشد، از افق دید بهتر و دانش جامع رطوبت برخوردار هستند. بنابراین می توانند علت عمومی سازمان را تعیین کنند. سایر سازمان هم مسئولیت جزئیات و اجرای استراتژی را به عهده دارد.

چرا این ایده مغلوط است؟

قرین همگی ی افسانه های دیگری که تو سرنوشت های قبل معاینه کردیم، افسانه ی ششم همچنین خالی از واقعیت محو. کاملاً حساب دان بوسیله دیدن می رسد که فداکار از افراد، دیدگاه بهتری برای بازرسی بر سازمان داشته باشند و فدایی مقامات، بهتر از سایرین مسبوق شوند که سازمان به کدام جهت حرکت می نرم. نیز حساب دان است که این افراد، داخل بین مدیران بزرگ محضر داشته باشند. اما این ایده که تنظیم استراتژی درون انحصار گروه محدود خواه حتی مقالات بالارتبه است، به دلایل متنوع نادرست است:

۱- طراحی و اجرای استراتژی، شایان تفکیک نیستند: طبق ایده ی اسطوره ی ششم، مسیر ساخت و اجرای استراتژی در طول زمان و درون یک سازمان، از یکدیگر جدا می شود. به عبارتی، داخل بار ی اول، استراتژی داخل سطوح بالای سازمان لباس می گیرد و پس ازآن، اعضای سطوح پایین تر باید آن را عمل کنند. ولی این ایده، خیر در گذشته کارایی داشته است و نه داخل دنیای بی ثبات، سرشار از حاضر بودن قطعیت، پیچیده و تیره امروزی (جهان VUCA) به نتیجه می رسد. حتی می توانیم بگوییم که این تفکیک، اساسی ترین عامل قیمت بالای شکست استراتژی ها است. نقشه کشی و اجرای استراتژی، باید تو تعامل مؤثر و دائم باشند. به این نظم یک حرکت دورانی ی مثبت پدیدار می شود که در آن ایده ها و اقدامات به طور مداوم یکدیگر را استحکام می کنند.

۲- به مشقت می توان کسی را لله یا متخصص عالی استراتژیست نامید: ما انسان ها هواخواه قهرمانان هستیم، یعنی افرادی که از احاطه های فوق العاده ای برخوردار هستند و در ماخذ های مختلف، بسیار فراتر از ما پیش می روند. اما در دنیای واقعی، به ندرت می توانیم چنین افرادی را در مملکت ی استراتژی بیابیم. فریدمن این واقعیت را «اسطوره ی استاد استراتژیست» می نامد. برخلاف چیزی که ما خواهش داریم، بیشتر رهبران از چشم انداز عالی و همه جانبه ای نصیب نمی برند. نکته ی مهم این است که تصورات و انتظارات واهی، هم به ما و حزن به مدیران مبصر آسیب می زند. ما ناامید و دلسرد می شویم، بجهت آن ها نمی توانند انتظاراتمان را برآورده کنند. آن ها همچنین دائماً دون فشار هستند، از طرف ما از آن ها انتظارات بالایی داریم.



۳- فهم و فراست و ایده پردازی، ارتباطی با درجه و مقام ندارد. اگر کسی بخواهد متخصص استراتژی شود، بوسیله فراست و ایده پردازی برجسته احتیاج دارد. بنابراین ایده ی افسانه ی ششم این است که مقامات رده بالای سازمان، از بصیرت و ایده های غنی تری نسبت به سایر اعضای سازمان برخوردار هستند. اما هیچگاه مدرکی بخاطر از کار افتادن این ادعا حیات ندارد. تاکنون هیچ تحقیقات و مطالعاتی ثابت نکرده است که فهمیدن و ایده ی افراد، به رتبه و مقام آن ها بستگی دارد. بی وسواس همگی ی افراد درایت و فراست یکسانی ندارند. اما داخل هر سازمان، امکان پذیر است افراد زیادی باهوش مرطوب از مقامات ارشد خود باشند و در طراحی ایده های استراتژیک همچنین بهتر ادا کنند.

۴- شبکه ها و قسمت قسمت کردن ها، مسلط تر از افراد هستند. هنگامی که قسمت قسمت کردن های مردم، تعامل مناسبی با یکدیگر دارند، تو اموری نظیر تجزیه وتحلیل و غرض گیری بهتر از افراد عزب انجام می کنند. این موضوع در مورد تیم ها، دایره ها و اجتماعات مبصر نیز صادق است. آلوسون و اسپایسر، عکس این نظریه را «پارادوکس سفاهت» نامیده اند، بدین معنی که اداره ها می توانند به عادت ای بسیار ابلهانه تر از افراد انجام کنند. اما اگر دسته ها از تعاملات درونی خوبی برخوردار باشند، بیش هوشمندتر از افراد خواهند حیات. اگر واقعیت یادشده را درون مورد استراتژی شمارش نکنیم، کاملاً بوسیله بیراهه می رویم.

۵- مسائل پیچیده برنده از آن هستند که صرفاً به بخش مدیریت ارشد واگذار شوند. چه درون سطح سازمانی و چه در سطح جهانی، ما با پیچش فزاینده ای رو به رو هستیم. استاندارد تاریکی بسیار فراتر از آن است که سازمان، به تنهایی آن را درک و کنترل کند. به بیان ساده، این موضوع که مقامات مبصر یک سازمان می توانند سخت ترین مسائل مرموز را حساسیت کنند، به یک افسانه مثل است. همه ی اداره هایی که درون بازارهای بسیار رقابتی محضر دارند، برای بقا و پیشرفت، به کمک همه ی اعضای خود نیاز دارند. آن ها نه فقط برای تولید و نمایش ی خدمات، بلکه بخاطر نقشه کشی و تنظیم و اجرای استراتژی نیز باید از تلاش و ایده پردازی همگی ی پرسنل خویشتن استفاده کنند. اداره ها درون چنین دنیای مرموز ای، هرگز نمی توانند موضوعی به مهمی استراتژی را فقط به مدیران و مقامات ارشد بسپارند.

حرف آخر

بی تردید تاکنون بسیاری از سازمان ها وارد شده اند که استراتژی، فعالیتی ازاله که صرفاً به مدیران ارشد محدود شود. آن ها در تنظیم استراتژی، از همفکری مدیران میان رده و مشاوره با دیگران نیز بهره می برند و به جای رویکرد سنتی «نشت بوسیله پایین»، یک رویکردهای مشارکتی را دنبال می کنند. بااین حال هنوز هم باور و فرض عمومی، مدیریت عالی را مسئول اصلی تنظیم استراتژی می داند.مجموعه مقالات افسانه های استراتژی:۱۰ افسانه نادرست درباره استراتژیافسانه های استراتژی؛ شماره یک: استراتژی حول محور مجادله طراحی می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۲: استراتژی اندازه پروگرام ریزی استافسانه های استراتژی؛ شماره ۳: استراتژی با اهداف آغاز می شودافسانه های استراتژی شماره ۴: استراتژی باید تو سطوح بلندی تنظیم شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۵: استراتژی باید میسر باشد

چه اتفاقی قیافه می دهد اگر ما این ایده را کاملاً کنار بگذاریم و تصور کنیم که انتظام استراتژی، بوسیله عهده ی همه ی افراد است؟ شاید اندکی بی سابقه و موهوم بوسیله نظر برسد. اما چنانچه بیشتر اندیشه کنیم، می بینیم که ایده ی فعلی عجیب تر از گزینه ی پیشنهادی دوم است. ایده ی فعلی، مسئولیت مدل سازی و تنظیم استراتژی را بوسیله مدیران ممتاز واگذار می کند. اگر به درستی استراتژی را یکی از اساسی ترین مقولات کارمند بدانیم، اسطوره ی ششم به این معنا است که هرچه اهمیت یک موضوع بیشتر شود، افراد کمتری در مورد آن غرض گیری می کنند. آیا این تفکر، غیرمنطقی و موهوم برنده از گزینه ی «مسئولیت گذشت به همه ی افراد» نیست؟

مناظره در مورد چگونگی اجرای پیشنهاد فوق، فراتر از یک مقاله ی ساده است. ولی سفارش می کنیم بوسیله انواع نمونه های مدیریت کیفیت نگاهی داشته باشید. یکی از بنیادی ترین عناصر رویکردهایی مانند «مدیریت کیفیت تمامیت»، «بهبود بی وقفه»، «تولید ناب»، «ریه سیگما» و بسان آن، این است که نه فقط یک تیم یا یک دپارتمان، بلکه همه ی اعضای سازمان مسئول کیفیت محصولات هستند. همگی ی افراد، از افق تامل و دیدگاه خودشان مسئول هستند. این ایده می تواند درون مورد استراتژی همچنین صادق باشد.

بیشتر بخوانید:قصه های استراتژی؛ عده ۵: استراتژی باید میسر باشدبرای پیروزی درون هم چشمی پرمخاطره، از تصمیم گیری نوک تیز اجتناب کنیدافسانه های استراتژی شماره ۴: استراتژی باید داخل سطوح ارتفاع تنظیم شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۳: استراتژی با اهداف آغاز می شودافسانه های استراتژی؛ شماره ۲: استراتژی اندازه برنامه ریزی است
پژوهشگرانی دون هدایت دانشگاه کمبریج دریافته اند که وقتی دمای فضا تکثیر پیدا می کند، رشد درختان سریع مرطوب می شود اما از طول زندگی آن ها همچنین کاسته می شود. وقتی این درختان دارای رشد تند می میرند، کربن ذخیره شده درون آن ها بوسیله چرخه ی کربن بازمی گردد. نتایج این مطالعه که تو مجله ی Nature Communications منتشر شده، دارای تلویحاتی برای دینامیک دوچرخه کربن جهانی است. همان طور که اقلیم زمین گرم می شود، رشد درختان نیز سریع تر می شود؛ اما مدت زمانی که درختان کربن را پس انداز می کنند یعنی همان «مدت زمان اقامت کربن» نیز کاهش خواهد یافت.

در مسئله فتوسنتز، درختان و گیاهان دیگر کربن دی اکسید را از اتمسفر جذب کرده و از آن برای ساخت سلول های جدید کاربرد می کنند. درختان دارای زندگی تمام نظیر کاچ ها درون ارتفاعات بالا و دیگر کونیفرهای موجود داخل جنگل های واقع تو جاه های جغرافیایی شمالی می توانند بخاطر چندین قرن، کربن را در خود ذخیره کنند. اولف بانجن از دسته جغرافیای دانشگاه کمبریج می گوید:همان طور که سیاره گرم می شود، سرعت نمو گیاهان نیز بیشتر می شود. شاید ما تخیل کنیم درختان بیشتر بوسیله مفهوم حذف مقادیر بیشتری از کربن موجود در اتمسفر است ولی این تنها نیمی از رمان است. نیمه دیگر چیزی است که مورد توجه فراغت نگرفته است: گیاهانی که بوسیله سرعت رشد می کنند، کربن را بخاطر مدت کوتاه تری داخل خویشتن ذخیره می کنند.

بانجن از داده ها مربوط بوسیله جماعت های درختان کاربرد می کند تا شرایط اقلیمی گذشته را تک وارسی قرار دهد. این حلقه ها مانند اثر انگشت هستند: عرض، غلظت و آناتومی هرکدام از حلقه های سالیانه، حاوی اطلاعاتی درمورد وضعیت اقلیمی آن سال خاص است. پژوهشگران با جمع آوری نمونه های درختان زنده و راحت قادر هستند نحوه ی رفتار جهیز اقلیمی جهان در گذشته را بازسازی کنند و بفهمند چگونه اکوسیستم ها دربرابر تغییرات دمایی نفوذ کردن علامت می دهند. پژوهشگران مطالعه ی فراهم با همکاری پژوهشگرانی از آلمان، سوئیس و روسیه از حدود ۱۱۰۰ کاج کوه زنده و راحت از رشته کوه پیرنه اسپانیا و ۶۶۰ سیاه کاج های سیبری داخل آلتای روسیه نمونه برداری کردند: این جنگل ها هزاران سال است که دست نخورده همیشگی الباقی اند. پژوهشگران با کاربرد از این مقیاس ها توانستند طول عمر طاسی و سرعت نمو درختان را داخل عهد صنعتی شدن و دوران پیشاصنعتی تقویم بزنند.



نتایج این معاینه نشان می داد که وضعیت سرد و شاق محیطی موجب کاهش رشد درختان شده اما آن ها را قوی تیز کرده است؛ بوسیله طوری که توانسته اند بخاطر مدت زمان بیشتری حی بمانند. برعکس، درختانی که طی ۲۵ سال نخست عمر خویشتن رشد سریعی را امتحان کرده بودند، نسبت بوسیله درختان مشابهی که رشد آهسته تری داشتند، زودتر می مردند. این ارتباط ی منفی در نمونه های درختان حی و مایه تسلی داخل هر دو منطقه ازلحاظ آماری مجرد دار حیات. ایده ی «مدت زمان اقامت کربن» اولین بار از سوی کریستن کورنر استاد دانشگاه بازل سوئیس مطرح شد؛ ولی نخستین بار است که بوسیله وسیله ی داده ها تأیید می شود.

تماس ی بین سرعت رشد و طول عمر درختان مشابه رابطه ی بین ضربان قلب و طول عمر است که درمیان جانوران دیده می شود: جانورانی که ضربان قلب تندتری دارند، رشد سریع رطوبت داشته ولی به طور میانگین از کشش عمر کمتری نیز برخوردار هستند. بانجن می گوید:ما می خواستیم فرضیه ی «رشد نوک تیز-اجل نوک تیز» را امتحان کنیم و باخبر شدیم که به نظر می رسد چنین بستگی ای در درختانی که در اقلیم های سرد می رویند، امین باشد. ما در حال به چالش کشیدن فرضیات قدیمی داخل این زمینه هستیم و این امر دارای نتایجی تو ارتباط با دینامیک چرخه ی کربن در مقیاس وسیع است.بیشتر بخوانید:دی اکسید کربن رود بوسیله بالاترین سطح در تاریخ انسانیت رسیدنفوذ کربن رادیواکتیو خراج از آزمایش بمب هسته ای در اعماق اقیانوس هاکاهش جنگل زدایی و فقر، با مدیریت محلی جنگل ها امکان پذیر می شودببرهای بنگال از تغییرات اقلیمی جان تندرست بوسیله درون می برند؟شواهدی از ردپای مردم درون خشکسالی های اوایل قرن بیستم
اندک آبی بدن زمانی رخ می دهد که میزان مصرف یا استفاده از آب درون بدن بیشتر از حجم آبی است که به آن باخبر می کنید. وقتی آب کافی در بدن حیات نداشته باشد، عملکرد آن با بغرنج مواجه خواهد شد. اگر آب و مایعات کافی به بدن وارد نشود، شاق اندک آبی یا دی هیدراته شدن به وجود می آید. این مشکل بخاطر همه افراد درون سنین مختلف رخساره می دهد، اما تصادف آن درون افراد مسن و کودکان خطرناک است. داخل ادامه این مطلب بیشتر درباره ناچیز آبی بدن می خوانید. حتما بخوانید:علائم سردرد ناشی از کم آبی بدن؛ طرز های پیشگیری و علاج آنچطور در انفصال تابستان دچار کمبود آب بدن نشویم؟۹ نشانه که می گوید بوسیله وزن کافی آب نمی نوشید

دلیل پا بر جا اندک آبی بدن درون کودکان، لینت مزاج و استفراغ است. افراد مرشد غصه به طور طبیعی، آب کمتری نسبت بوسیله دیگران در بدن دارند و استفاده فداکار داروها هم باعث کاهش حجم آب و مایعات تو آنها می شود. درون نتیجه، بیماری های نه چندان اکید قرین فداکار عفونت های ساده حزن می توانند روی مثانه و شُش ها معلول بگذارد و موجب کم آبی بدن در بزرگسالان شود. علاوه کنار اینها، کم آبی تو هر فردی که کم آب می نوشد، در معرض گرما صبر دارد یا بازی های سنگین می یواش هم بوسیله وجود می آید. بخاطر رفع کمینه آبی باید مایعات و آب بیشتر بنوشید، اما در موارد اکید احتیاج به درمان وجود دارد. علائم و نشانه های کم آبی بدن چیست؟



تشنگی برهان کافی بخاطر کم آبی بدن نیست. یعنی بسیاری از افراد به اختصاص افراد مُسن اصلا احساس نهل نمی کنند ولی بدن گیرایی فاقد آب کافی است. به همین خاطر باید تو هنگام ورزش کردن و بیماری بوسیله نوشیدن مقدار آب کافی مداقه کنید تا دستخوش اندک آبی بدن نشوید. علائم و نشانه های اندک آبی بنا به سن و سال متفاوت است: علائم کم آبی بدن داخل نوزادان و کودکان هوازی دندان و زبان؛ نبود اشک داخل چشم در هنگام زاری کردن؛ تیز نکردن پوشک، سه زمانه پس ازآن از پوشیدن آن؛ گود شدن دون چشم و گونه ها؛ فرورفتگی قسمت نرم بالای جمجمه؛ بی قراری و بی حالی. علائم کم آبی بدن در بزرگسالان نهل زیاد؛ تعداد ناچیز دفعات خالی کردن ادرار؛ سیاه شدن ادرار؛ خستگی؛ سرگیجه؛ تحیر. چه زمانی باید به پزشک رجوع کنید؟

در صورت مشاهده موارد زیر داخل خویشتن خواه اطرافیان باید با پزشک تماس بگیرید: دچار شدن به لینت مزاج بیش از ۲۴ ساعت؛ بی حالی، کاهش استاندارد فعالیت و رویا آلودگی؛ ناتوانی در نگه داشتن مایعات در بدن و خالی کردن آنها؛ خونی یا سیاه شدن گاز. دلایل اندک آبی بدن چیست؟

گاهی اوقات، کم آبی بدن دلایل ساده ای دارد. مثلا سرتان اشفته است، ناخوش هستید یا در کوه نوردی، سفر خواه گردش هستید و به آب سالم دسترسی ندارید. دلایل دیگر کم آبی بدن به شرح زیر است: اسهال و استفراغ: لینت مزاج شدیدی که تصادفی ظاهر می شود در مدت زمانی کوتاه، مقدار قابل توجهی از آب و الکترولیت های بدن را از بین می برد. اگر همراه با اسهال بوسیله استفراغ حزن دچار شوید گمان از دست رفتن مواد معدنی و مایعات بدن بیشتر می شود. تب: هر چقدر درجه تب تان بیشتر باشد، آب بیشتری اندوه از دست خواهید انصاف. اوضاع وقتی وخیم تیز می شود که علت تب، لینت مزاج و استفراغ باشد. تعریق زیاد: زمانی که عصاره می کنید، آب بدن خود را از مشت می دهید. چنانچه آب ننوشید، دستخوش اندک آبی می شوید. هوای گرم و زیرفون باعث تعریق بیشتر و از دست اعطا کردن آب بدن می شود. افزایش تعداد دفعات پیشاب: ادرار کردن به دفعات بسیار می تواند آماج ابتلا به دیابت باشد. فدایی از داروهای قلب و داروهای ادرارآور اندوه باعث افزودن ادرار می شوند. عوامل ابداع کم آبی داخل بدن چیست؟



همگی ٔ افراد می توانند بوسیله ناچیز آبی دچار شوند اما فداکار بیشتر تو معرض سربزرگی هستند: نوزادان و کودکان

این گروه از افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر کم آبی هستند. زیرا بیشتر دچار اسهال و استفراغ می شوند. تب و سوختگی داخل نوزادان باعث می شود آب بیشتری نسبت به دیگران از مشت بدهند. ضمن اینکه این گروه اهل سنت نمی توانند نیازشان به نوشیدن آب را مطرح کنند یا خودشان آب بنوشند. پس احتمال کم آبی بدن تو آنها زیاد است. افراد مسن

با افزودن سن، حجم آب موجود در بدن کاهش واضح می کند و احساس تشنگی کمتری در بدن به بود می آید. ابتلا به دیابت، انحطاط عقل و استعمال بعضی داروها اندوه باعث کمتر آبی بدن می شود. فداکار از کهنسالان بی آرامی مشکلات جسمی و حرکتی دارند و نمی توانند آب بنوشند. افراد مشغول بوسیله بیماری های مزمن

دستخوش بودن بوسیله بیماری هایی که علاج نشده اند بی آرامی بدن را داخل معرض کم آبی قرار می دهد. بیماری های کلیوی غم دفعات ادرار کردن را افزایش می دهد و بدن را بوسیله کم آبی دچار می کند. تا اینکه سرماخوردگی و گلودرد بی آرامی امکان ناچیز آبی بدن را بیش می کند. برای اینکه در این حالات، میلی برای خوردنی خوردن و نوشیدن آب وجود ندارد. بازی کردن در فضا باز

هوای گرم و برنده تیمار باعث کم آبی بدن می شود. بجهت در هوای مرطوب، عرق تبخیر نمی شود و بدن را مثل هوای معمولی یخ نمی بطی ء. درون خراج دمای محیط افزایش می یابد و نیاز به مصرف مایعات بی قراری بیشتر می شود. خطرات و عوارض کمتر آبی بدن چیست؟

اندک آبی بدن خطراتی غصه در پِی دارد: آسیب های ناشی از گرما

چنانچه طی ورزش و تعریق شدید، آب ننوشید دچار مشکلاتی جدی خواهید شد. این مشکلات بنا به معیار از دست دادن آب بدن می تواند بوسیله شکل گرمازدگی خواه خستگی گرمایی(سرسام و شکوفه شدید) یا حتی مشکلات حادتری مانند سکته گرمایی(افزایش غیرعادی حرارت بدن) شود و حتی امکان مرگ غم حیات دارد. مشکلات کلیوی و ادراری

کم آبی بدن به طور مداوم می تواند باعث عفونت ادراری، ایجاد سنگ کلیه و حتی نارسایی کلیه شود. جهش

الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیم به احاله سیگنال ها از سلولی به سلول دیگر کمک می کنند. اگرتعادل الکترولیت ها در بدن از بین برود، پیام های الکتریکی میان سلول های بدن از بین می رود. در حاصل امکان تصادم انقباض و گرفتگی ناخواسته عضلات و بی هوشی به وجود می آید. کم حجمی خون

این دشوار بسیار خطرناک و گاهی اوقات اجل آور است. زمانی که کاهش حجم خون باعث هبوط فشار می شود، سطح اکسیژن بدن هم کمبود شدیدی علنی می کند. چطور باید از کمینه آبی بدن جلوگیری کرد؟



برای جلوگیری از بی آب شدن بدن باید ارج یدکی آب بنوشید و ثمر ها و سبزیجات یدکی استفاده کنید. افراد سالم معمولا به مقدار آب بدن شان توجه یدکی دارند. اسقاء کردن آب کافی به سلامت بدن معاون شایانی می کند. چه زمانی بدن به آب بیشتری نیاز دارد؟

درون موارد زیر، نیاز به خوردن آب بیشتر هم می شود: لینت مزاج و استفراغ

چنانچه صغیر تان به اسهال یا استفراغ دچار شد، در همان آغاز به او آب و مایعات بدهید و از کم آبی بدنش به کمک مایعات و داروهای خصوصی جلوگیری کنید. دستور ندهید که بدن ناچیز آب شود و بعد به خیال درمان مشکل باشید. ورزش وزین

بهتر است، قبل از ابتدا بوسیله بازی های سنگین، بدن خود را هیدراته کنید و آب بنوشید. ادرار پیدا و شیرهدار تیر کمینه آب نبودن بدن است. در فواصل عمل تمرینات ورزشی و بعد از آن، مایعات و آب مصرف کنید. هوای گرم یا سرد

در هوای گرم و مرطوب باید دمای بدن خود را کاهش دهید و آبی را که با تعریق از مشت داده اید به بدن بازگردانید. در هوای سرد بوسیله اختصاص داخل ارتفاعات هم برای جبران خشکی هوا و از دست روبیدن آب بدن باید آب اضافی بنوشید. بلای ناگهانی ها

افراد مسن داخل هنگام بیماری هایی مشابه آنفلونزا، برونشیت یا عفونت های ادراری دچار کم آبی بدن می شوند و بوسیله همین خاطر باید داخل دوران مصیبت و بیمار احوالی، آب و مایعات یدکی کاربرد کنند. در دنباله بخوانید: فواید نوشیدن آب چیست و معیار لازم آن برای بدن چقدر است؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و علاج بیماری ها صلح و صفا ارزشمندترین دارایی مردم است

9000تومان مشاهده محصول
در آوریل سال ۲۰۱۵، کمی پیش از عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰، مایکروسافتاعلام کرده بود که انتظار دارد سیستم‌عامل جدیدش طی مدت دو تا سه سال روی یک میلیارد دستگاه نصب شود. اگرچه جدیدترین سیستم‌عامل غول دنیای فناوری تو این مدت عملکرد قابل‌قبولی داشته است و به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها اندوه از آن راضی باشند؛ اما ویندوز ۱۰ پس از چشم پوشی چهار سال همچنان نتوانسته است به تعداد نصب مورد دید مایکروسافت دست بی پرده کند.مقاله‌های مرتبط:مایکروسافت تأیید کرد که ۱.۵ میلیارد نفر از ویندوز استفاده می‌کنندمایکروسافت بخش موبایل را مقصر واقعی نرسیدن به یک میلیارد دستگاه مبتنی به خشکی امدن ویندوز ۱۰ می‌داند

ازآنجایی‌که مایکروسافت مدت زمانی است که دیگر آمار تعداد نصب‌های فعال ویندوز ۱۰ را به‌صورت رسمی اخبار نمی‌کند، علاقه‌مندان مجبورند با جست‌وجو در اسناد تویی شرکت و گمان و گمان، تعداد دستگاه‌های فعال را تقویم بزنند. آخرین باری که مایکروسافت به‌طور رسمی آماری از سیستم‌عامل خویشتن گزارش داد، مربوط‌به سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی و رسیدن ویندوز ۱۰ بوسیله مرز ۷۰۰ میلیون انتصاب کوشا بود. پس از آن، کاربران کنجکاو با وارسی سایت «Microsoft by the Numbers» وارد شدند که تعداد دستگاه‌های حاضر بوسیله ویندوز ۱۰ از مرز ۸۰۰ میلیون غصه گذشته‌ است.

اگرچه در جریان کنفرانس اخیر توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم‌به بیلد (Build) ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت، هیچ اشاره‌ای به تعداد دستگاه‌های ویندوزی نکرد، اما به‌گزارش سایت Thurrott.com درون این کنفرانس گزارشی منتشر شده که درون لابه‌لای آن، تعداد دستگاه‌های کوشا حاضر به ویندوز ۱۰ مغز ۸۲۵ میلیون عنوان شده است.

داخل ادامه‌ی این گزارش، آمارهای جالبی از اپلیکیشن‌های موبایلی مایکروسافت همچنین آورده شده است. بنابه اعلام مایکروسافت نسخه‌ی موبایل مرورگر اج تابه‌امروز بیش از ۵/۴ میلیون ولانچر اندرویدی مایکروسافت ۴ میلیون مرحله دانلود شده‌اند. اوضاع برای سوئیفت‌کی بسیار بهتر است و بنابه اعلام مایکروسافت، درحال‌حاضر متجاوز از ۱۵۹ میلیون کاربر فعال از این صفحه‌کلید هوشمند استفاده می‌کنند.



ورق کلید SwiftKeyبه‌نظر می‌رسد ویندوز برای آویشن رهبری مایکروسافت عظمت قبلی را ندارد

علاوه‌بر آمار تعداد نصب‌های فعال ویندوز و اپلیکیشن‌های موبایل، در این گزارش، اخباری از برخی تغییرات درون بخش رهبری ویندوز نیز به‌چشم می‌خورد. براساس این تغییرات، اران مگیدو، به‌عنوان «معاون بخش ویندوز و محصولات آموزشی مایکروسافت» منصوب شده است و از این پس به‌صورت یمین به جو بلفیوری گزارش می‌دهد. باتوجه به‌عنوان سمت مگیدو بی پرده می‌شود که او جایگزینی بخاطر ‌تری میرسون، مدیر پیشین حصه منحل‌شده‌ی «ویندوز و دستگاه‌ها» نیست و ویندوز هم اهمیت گذشته را نزد تیم رهبری مایکروسافت ندارد.

بنابه اطلاع دادن مایکروسافت، اهداف مگیدو و تیم تحت رهبری او از این راحتی است:شفاف‌سازی استراتژی مایکروسافت در وفاق با ویندوزمدیریت بهتر و هماهنگ کردن تجربه‌ی کاربری بین ویندوز و دستگاه‌های موبایلادامه‌ی درگاه قدرتمند ویندوز در کاربردهای آموزشی

کلکسیون اهداف اعلام‌شده برای آویشن مگیدو نشان می‌دهد که مایکروسافت کوچکتر رهبری ساتیا نادلا، دیگر به‌دنبال متقاعدکردن کاربران به مصرف از ویندوز روی همه‌ی دستگاه‌ها نیست؛ بلکه می‌خواهد کاربران قادر شوند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این همکاری روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کنند.

همچنین باتوجه‌به گزارش‌های اخیر، عبارت «شفاف‌سازی استراتژی مایکروسافت برای ویندوز» احتمالا به نسخه‌ای سبک‌شده از ویندوز برای دستگاه‌های شایان انعطاف و تاشو، و تلاش مایکروسافت برای تحول ویندوز از یک پلتفرم، به بخشی از یک اکوسیستم چند پلتفرمی اشاره دارد.بیشتر بخوانید:گوگل عاقبت جزئیاتی درباره‌ پروژه فیوژا نمایش کردمایکروسافت: پلتفرم یونیورسال نقشی داخل آینده برنامه‌های ویندوزی نداردجدیدترین آپدیت ویندوز 10 نبوغ جست‌وجوی فایل اکسپلورر را بهبود می‌بخشددَه ادوات و ویژگی کم شناخته‌شده‌ ویندوز 10ساتیا نادلا؛ مدیری که مایکروسافت را به دوران اوج بازگرداند
در ماه‌های گذشته تلاش کرده ‌برای پیشبرد اهداف یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور با بسیار از ۴۰میلیون بیمه‌گذار و افراد دون پوشش، با سازمان‌ها و نهادهای متنوع روابط عمیقی برقرار بطی ء تا علاوه به خشکی امدن اخذ مطالبات این سازمان، بتواند خدمات بهتری را بوسیله بیمه‌شدگانش ارائه دهد. در شرایطی که کشور به‌دنبال تحریم‌های یکجانبه آمریکا با مشکلات اقتصادی دست‌به‌گریبان است و سفره مردم خالی‌تر از قبل شده، دایره تامین مدنی می‌تواند با عرضه خدمات کم ارزش و حمایت از بیمه‌شدگان به‌خصوص بازنشستگان،

بخشی از چالش‌ها را پوشش دهد. محمد زدا، سرپرستسازمان تامین اجتماعیکه مجاهدت می‌کند با رسانه‌ها وابستگی خوب و نزدیکی داشته باشد، هفته گذشته مهمان روزنامه همشهری بود و علاوه بر ملاقات از بخش‌های مختلف تحریریه و دیدار با مدیرعامل، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه، گفت‌وگویی اختصاصی هم با روزنامه انجام انصاف.

او در این گفت‌وگو از اجرای همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به‌عنوان مهم‌ترین مطالبه این قشر جامعه، صیقل مطالبات مراکز درمانی طرف پیمان نامه با سازمان تأمین اجتماعی ازجمله داروخانه‌ها، تعامل با وزارت بهداشت و همچنین مقیاس طلب‌های راه اندازی تأمین اجتماعی از طالع گفت. او با رد هرگونه ورشکستگی و خطر آن داخل راه اندازی تامین اجتماعی، گفت: در تامین اجتماعی بوسیله هیچگاه نشانی با بحران مالی مواجه نیستیم چراکه ۱۸۰هزار میلیارد تومان از طالع طلب داریم. موضوع بدهی‌های موسسه تأمین مدنی به وزارت بهداشت و... در سال‌های گذشته بارها مطرح شده و مسئولان این سازمان بارها به پرداخت این مطالبات ضامن شده‌اند، ولی همچنان شاهدیم که این چالش ادامه دارد، چرا این شاق حل نمی‌شود؟

۴۶هزار شخص و بنگاه اقتصادی درمانی ازجمله بخش‌هایی ازوزارت بهداشت برای کمک به ارائه خدمات بهتر از لفظ سازمان تأمین اجتماعی (داخل فضاهایی که درمان یمین ما نمی‌توانند درخت سرو ارائه دهند) با ما طرف قرارداد هستند. درواقع اینها جایگزین شده‌اند تا آدم بتوانند با پرداخت فرانشیز از خدمات بهتری بهره‌مند شوند. درنظر داشته باشید که تأمین اجتماعی مخاطبان بی‌شماری دارد و ما هم‌اکنون تغییر شده‌ایم به نخستین خریدار نوکری درون تداوی کشور و البته دومین تولیدکننده خدمات درمان در کشور با حدود ۸۱بیمارستان و ۳۵۰درمانگاه، کلینیک، پلی‌کلینیک و دیکلینیک و...

و همگی اینها باعث می‌شود که ناخودآگاه گردش مالی سنگینی برای سازمان تأمین اجتماعی خلق کردن شود. به همین برهان هم‌اکنون راه اندازی به‌دلیل دشوار نقدینگی و تأکید می‌کنم نه مشکلات مالی، نتوانسته بخشی از بدهی‌های خود را صیقل کند. البته غلام برای این موضوع رسما عذرخواهی می‌کنم، به این علت که درک می‌کنم شرایط را و اینکه می‌دانیم که بیمه‌شده‌ها و به‌خصوص بازنشسته‌های ما با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند و می‌دانیم که بخاطر یک بنگاه اقتصادی کوچک مشابه یک آزمایشگاه و یا داروخانه‌ای که ناچیز از ۱۰نفر کارمند دارد، تأخیر در پرداخت‌ها تا چه اندازه مشکل ابداع خواهد کرد. می‌دانم آنها اگر نتوانند به‌موقع درآمد خود را تأمین کنند، با چالش روبه‌رو می‌شوند و به‌طور قطع جنگ در اینگونه بنگاه‌ها به‌مراتب سنگین‌تر از بنگاه‌های اقتصادی ارشد است که دارای زیاد از یک هزارنفر شاغل هستند. بوسیله شرایط داروخانه‌ها اشاره کردید، بسیاری از داروخانه‌ها به‌دلیل مشکلات مالی و مطالباتشان از شرکت‌های بیمه ازجمله تأمین مدنی اعلام ورشکستگی کرده‌اند و اعلام می‌کنند که چندین‌ماه است که هیچگاه دریافتی از شرکت‌های بیمه نداشته‌اند؛ دایره تأمین اجتماعی چقدر بدهی به داروخانه‌ها دارد و آخرین پرداختی شما مربوط بوسیله چه ماهی است؟

اتفاقا تأمین اجتماعی داخل صیقل بدهی‌هایش در چند ‌ماه اخیر بهترین و مناسب‌ترین حالت پرداخت را بوسیله داروخانه‌ها داشته است؛ به‌طوری که مهتر انجمن داروسازان ایران، داخل نامه‌ای که در رسانه‌ها همچنین منتشر شد، از به‌روزشدن پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از لفظ سازمان تأمین مدنی تشکر کرد، البته این وظیفه موسسه بوده است. ضمن اینکه در مسئله صیقل بوسیله داروخانه‌ها داخل این دوره سیاست جدیدی اجرا شد که باعث شد مشکلات کم شود. تا چندماه پیش دادرسی تأمین اجتماعی بر این وجود که درون سراسر کشور یک پرداختی داشته باشد فقط بخاطر داروخانه‌ها و خواه بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی ولی در دوره ما برنامه‌ریزی‌ اینگونه است که مبلغ پرداختی داخل اختیار مدیر علاج استان استراحت داده شود تا با توجه بوسیله شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم بگیرد که اولویت با داروخانه‌هاست خواه بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها و...

در واقع اولویت‌ها براساس نیازسنجی‌ها عمل می‌شود، برای همین نمی‌توانیم بگوییم که داروخانه‌ها و یا بیمارستان‌ها چندماه طلبکار هستند؛ بوسیله این علت که در برخی استان‌ها با توجه به اولویت‌های گفته‌شده فداکار جلوتر هستند و فداکار عقب‌تر. البته یک سری اقدامات هم برای حل مشکلات انجام شده است. به‌طور مثال، ۵هزارمیلیارد تومان التماس کردیم به‌عنوان اسناد انبار که این رقم مسبوق فاز عملیاتی شده است یعنی قبول و تأمین اعتبار در حال ادا است و به‌زودی درون جوانمردی سازمان قرار خواهد گرفت و با این منابع بدون‌شک سعی می‌کنیم که بار مطالباتمان را کمتر کنیم. داخل فروردین‌ماه با وجود عزب ۱۵روز کار کننده و اینکه تقریبا جهیز وصولی‌مان تعطیل بود، نزدیک به ۲۸۰میلیارد تومان به طرف‌های بخش خصوصی پرداختی داشتیم. همچنین به‌زودی مبلغی هم برای دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز خواهیم کرد. زمان دریافت ۵هزارمیلیارد تومان و پرداخت‌های جدید براساس آن معین نیست؟

نمی‌توانم زمان دقیقی را بگویم به این علت که باید موسسه دستور کار و بودجه زمان دقیق را اعلام کند اما با توجه به پیگیری‌هایی که دوستان انجام می‌دهند، می‌توانم بگویم جای نگرانی نیست و به‌زودی این نما جستجوگر می‌شود. همچنین بحث تهاتر را انجام داده‌ایم. به‌عنوان مثال، تخیل کنید که ما در منطقه‌ای از شهرداری طلبکار هستیم، شهرداری آن منطقه بابت تغییر کاربری و خواه هر موضوع دیگری از یک بیمارستان دانشگاهی یا بیمارستان خصوصی بستانکار است این امکان را مجهز و نرم‌افزارش را تهیه کردیم که بین این بدهی‌ها و مطالبات متبادل صورت گیرد.

همچنین بخشنامه‌ای نوشتیم و در سراسر ملک آماده هستیم که از محل تهاترهای سه‌جانبه غم بخشی از فشار را اندک کنیم. در دو سه‌ماه گذشته که مسئولیت اداره تأمین اجتماعی را برعهده داشته‌ام، برای پرداخت بدهی‌ها و کاهش آن کامل تلاشم را کرده‌ام و نزدیک به ۴هزار میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم. تمام کوششم این است که از شرمندگی دوستان بیرون شویم و مکان دارد باز حزن بگویم که مشکلات را دریافتن می‌کنم و غلام و دوستان دیگرم درون سازمان به‌دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات هستیم. یکی از مهم‌ترین مطالباتی که هموار از شما خواسته شده؛ اجرای همسان‌سازی‌ حقوق بازنشسته‌های تأمین اجتماعی است، البته شما هم در این زمینه قول‌هایی برای انجام داده‌اید و اینک بازنشسته‌ها به‌خصوص باتوجه بوسیله شرایط اقتصادی کنونی و فشارهای مالی چشم‌انتظار اجرای آن هستند. لطفا درباره زمان ایفا و مشکلاتی که در این بنیان وجود دارد، توضیح دهید؟

تو قانون تأمین مدنی موضوعی بوسیله نام همسان‌سازی‌ حیات ندارد اما تو قانون برنامه ششم این مناظره وجود دارد. یعنی دولت مکلف است که این حکم را انجام دهد و این وظیفه بر عهده ما گذاشته شده، البته ما برای ارتکاب دو بار حکم داشتیم؛ نخست اینکه مدل اجرایی فرمان را پیش‌بینی کنیم به این علت که همسان‌سازی‌ استاندارد مشخصی نداشت. مثلا یک مدل این بود که بوسیله همه عددی را اضافه کنیم خواه یک مدل دیگر این حیات که بوسیله حداقل‌بگیرها یک عدد را اضافه کنیم و بوسیله سایر سطوح یک عدد دیگر و خواه استاندارد دیگر این حیات که افراد بازنشسته و افراد شاغل را در همان پست هماهنگ کنیم و درصدی بدهیم و یا اینکه مقیاس دیگر این بود ببینیم درون سال‌هایی که فرد ضایع بیمه پرداخت کرده، چه کسری و چه حدی بین حداقل و حداکثر حقوق را داده است، آن را میانگین بگیریم و مادام‌العمر آن را صیقل کنیم؛

به هر حال مدل‌های مختلفی حیات داشت و هرکدام از این مدل‌ها هم طرفداران و مخالفان خاص خود را داشتند. اما نیکوترین حکم را در این دیدیم که از مجلس برجسته بازنشستگان تأمین اجتماعی دعوت کنیم که بخاطر رسیدن بوسیله مقیاس ویژه با ما انبازی کنند. جلسات فشرده و سنگینی برگزار شد و درون نهایت به مدل واحدی رسیدیم. درواقع فاز یک را انجام دادیم اما داخل فاز۲ به‌دنبال تأمین منابع مالی هستیم. همچنین براساس آن مدلی که کمیسیون بازنشستگی کشوری تدارک دیده‌است، برای سال اول ۱۲هزار میلیارد تومان پول نیاز است که ما این رقم را بوسیله دولت اخبار کرده‌ایم و به محض اینکه تأمین اعتبار شود، از نظر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طی ۴۸ساعت می‌توانیم آن را اجرایی کنیم. این تأمین مالی چه زمانی قیافه خواهد گرفت و عملا چه زمانی بازنشسته‌های تأمین مدنی می‌توانند تماشایی اجرای همسان‌سازی‌ حقوق باشند؟

ما فرکانس‌های متجاوز عطا را از لفظ اقبال داشته‌ایم که علامت می‌دهد منظور دارند این حکم را انجام دهند و منابع لازم را پرداخت کنند اما بوسیله هر حال مواجه شدیم با ضربت که بوسیله گفته بسیاری در ۱۰۰سال اخیر بی‌سابقه بوده است و دولت بخاطر حل مشکلات سیل‌زدگان اعتبارات بسیاری را هزینه کرده است. به‌نظرم اگر این رخداد پیش نمی‌آمد، می‌توانستیم زودتر از اینها ناموس را شهود کنیم اما به هر حال باید مشکلات کشور را درک کرد، چراکه اقبال از دید نقدینگی دچار مشکل است. یعنی اینکه در سال‌جاری بازنشستگان منتظر اجرای همسان‌سازی‌ حقوقشان نباشند؟

نه رد می‌کنم و نه تأیید، به این علت که غلام نمی‌توانم از طرف مقابل یعنی دولت حرف بزنم اما آنچه در مصوبه بودجه سال‌۹۸ و در تبصره‌۵ بند واو آمده است، این است که ۵۰هزارمیلیارد تومان از دولت به سازمان تأمین مدنی پرداخت شود بابت مطالبات این سازمان خیر بابت همسان‌سازی،‌ اما حتی چنانچه این پول را غم ‌بگیریم، حاضر هستیم این نما را داخل جوانمردی بازنشسته‌ها فراغت دهیم. به‌دلیل اینکه باید توجه ویژه‌ای به بازنشسته‌ها داشته باشیم چراکه می‌دانیم که سفره‌شان تو اثر نوسانات اقتصادی کوچک‌تر شده است به همین برهان حاضر هستیم از نگرش منابع اداره تأمین اجتماعی این کار را عمل دهیم. از بین ۳ ابرچالشی که کمک فاتحه رئیس‌جمهور آقای جهانگیری برای ناحیه اشعار کرده است، یکی به موضوع صندوق‌های بازنشستگی بازمی‌گردد و داخل این بین بسیاری از کارشناسان بر این باورند که موسسه تأمین اجتماعی به‌دلیل مشکلات مالی دچار بحران موکد شده ‌و پیش‌بینی می‌شود که به‌دلیل نبود تعادل در درآمدها و هزینه‌ها، سازمان ورشکسته شود؛ موضوعی که نگرانی‌های بسیاری را درون بین بیمه‌شدگان شما و بازنشسته‌ها به‌وجود آورده است، لطفا به این نگرانی پاسخ مشخصی دهید. آیا دایره تأمین اجتماعی درحال افلاس است؟

ما در تأمین اجتماعی به هیچ عنوان با بحران مالی مواجه نیستیم و جای نگرانی اصلا حیات ندارد، به این علت که ما حداقل از طالع ۱۸۰هزار میلیارد تومان طلبکار هستیم. ضمن اینکه بدهی ما در حدود ۵، ۶هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها و در مجموع با بدهی‌ها به وزارت بهداشت و... در مجموع ۱۲، ۱۳هزار میلیارد تومان است به همین دلیل می‌گویم که اصلا جای نگرانی ازاله. تو واقع چالش‌ اصلی ما به‌دلیل کاستی نقدینگی است. قاطعانه به تمام افرادی که مافوق پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند (که زیاد از ۴۰میلیون نفرند) می‌گویم به هیچ نشانی جای نگرانی داخل سازمان حیات ندارد؛ اگرچه با مشکلات و بدهی‌های دپوشده روبه‌رو هستیم. ضمن اینکه داخل سال‌های اخیر حقوق بازنشسته‌ها رجحان مطلع ما بوده است و یک روز تا به حال نیز این پرداخت‌ها دیر نشده است. ما حتی عیدی بازنشسته‌ها را یک روز دنبال نینداخته‌ایم. از جهت دیگر باید بیمه‌شدگان و بازنشستگان و افراد زیر پوشش ما درنظر داشته باشند که برای سازمان‌هایی از سنخ تأمین اجتماعی در دنیا ورشکستگی مفهوم ندارد. تو ماده۲۸ روال تأمین مدنی ۳درصد صیقل ضایع بیمه به‌عهده نصیب و قسمت است و این ۳درصد اصلا به‌منزله همکاری مالی نیست؛ این امضایی است که دولت تعاقب سفته تأمین اجتماعی می‌زند، یعنی اگر به هر دلیل و تو هر زمانی اداره تأمین اجتماعی نتوانست تعهدات خویشتن را ارتکاب دهد، اقبال  ضامن تعهدهای تأمین اجتماعی است. بنابراین اخبار می‌کنم افلاس در تأمین مدنی اصلا مفهوم و معنایی ندارد و سازمان تأمین اجتماعی اصلا در شرایط ورشکستگی نیست. البته الان وضع مالی‌مان خوب است، خیلی غصه خوب و از همگی مهم‌تر اینکه از دولت ۱۸۰هزار میلیارد تومان طلبکاریم، برای همین هیچگاه نگرانی نداریم چراکه درصورت پرداخت این مطالبه قول می‌دهیم تا ۲۰سال آینده مشکلی نداشته باشیم. البته مقرر شده است تا به‌زودی۵۰هزار میلیارد تومان طبق تبصره‌۵ بند واو به موسسه پرداخت شود. علاوه براین، قرار است به‌زودی ۳۰ تا۴۰هزار میلیارد تومان بی آرامی داخل عوض بدهی‌های بانک‌ها به سازمان تهاتر رخساره گیرد و درصورت عملی‌شدن این پرداخت ما نه‌تنها طولانی بدهی‌هایمان را پرداخت می‌کنیم، بلکه دیگر مشکل نقدینگی هم نخواهیم داشت. ما در سرزمین باوجود مشکلات بسیار اقتصادی، هم‌اکنون تماشاگر یک همکاری بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای دیگر هستیم، مثلا رابطه متجاوز خوبی بین تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت شکل گرفته است و با توجه به این شرایط و با همکاری دستگاه‌ها امیدواریم که بتوانیم وضعیت را گشایش ببخشیم و بتوانیم به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی به‌خصوص بازنشستگان خدمات مناسب‌تری را ارائه دهیم و در شرایط شاداب اقتصادی کنونی حامی و پشتیبان آنها باشیم.

ـ  ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از شانس طلب داریم
ـ ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای هم پایه سازی حقوق بازنشستگان لازم است
ـ سیل، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را با تاخیر رو به رو کرد
ـ موافق قانون بودجه، دولت باید امسال ۵۰ هزاره میلیارد تومان به تامین مدنی پرداخت کند

 ـ افلاس تامین اجتماعی مفهومی ندارد
 ـ صیقل حقوق بازنشستگان تقدم واقعی ماست
ـ صیقل حقوق بازنشستگان یک روزهم تاخیر نخواهد داشت
ـ وضعیت مالی مطمئن اجتماعی خیلی خوب است
عصبانیت احساسی طبیعی است و می‌تواند خلال عبور از مشکلات و مسائل مختلف، چه درون ساختمانی و چه در محل کار، بوسیله شما کمک کند. اما چنانچه عصبانیت، از کنترل خارج شده و تهاجمی، انفجاری خواه تا اینکه منجر به برخوردهای فیزیکی شود، مشکل‌ساز است. کنترل عصبانیت بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند که حرفی نزنید یا کاری نکنید که بعدا باعث پشیمانی‌تان شود. درون این مقاله، به ۲۵ روش‌ و ترفند خاص برای کنترل عصبانیت اشاره شده است که می‌توانید با مصرف از آنها عصبانیت‌تان را قبل از اینکه کاملا فراز بگیرد، کنترل کنید. حتما بخوانید:۲۰ کاری که درون زمان عصبانیت بهتر است انجام دهیدعصبانیت های بی دلیل ما از کجا نشأت می‌گیرد؟علت عصبانیت نسوان چیست اسلوب های کنترل عصبانیت

۱. بشمارید

تا ۱۰ بشمارید. اگر به‌شدت اوقات تلخ هستید، شمارش را از ۱۰۰ ابتدا کنید. در این مدت، نرخ خیز قلب آهسته شده و خشم‌تان بوسیله احتمال متجاوز فروکش خواهد کرد. ۲. لمحه عمیق بکشید

خلال عصبانیت، نفس‌‌تان به شماره می‌افتد و هر چه خشم‌تان بیشتر شود، سرعت لمحه کشیدن‌تان غم بیشتر می‌شود. این شرایط را با تنفس آهسته و عمیق کنترل کنید. بخاطر تنفس عمیق، هوا را از بینی مخبر بدن کنید و و از دهان بیرون بفرستید. این حین و بازدم را به‌آرامی و در مدت چند دم ایفا دهید. ۳. قدم بزنید

ورزش می‌تواند اعصاب را دنج بطی ء و از خشم بکاهد. بنابراین هر زمان که عصبانی شدید، به پیاده روی بروید خواه دوچرخه سواری کنید خواه چند ضربه بوسیله توپ بزنید. این تهی سازی انرژی، برای ذهن و بدن‌تان کاری است. ۴. ماهیچه‌هایتان را در حالت آرامش قرار دهید

در آرام‌سازی عضلانی باید ماهیچه‌های مختلف بدن‌تان را اول کمی سفت و بعد آزاد کنید. هنگام قرص و آزاد کردن عضلات، نفس عمیق و آهسته بی قراری بکشید. ۵. نوعی «مانترا» با خویشتن اعاده کنید

درون فداکار از آیین‌ها مثل هندو و زرتشت، به مجموعه‌ای از کلمات و آواهایی که با آهنگ خاصی بوسیله دفعات تکرار می‌شوند، مانترا می‌گویند. از مانترا در مدیتیشن مصرف می‌شود.

بنابراین برای خود زبان خواه عبارتی در رویت بگیرید که تکرار آن در مواقع عصبانیت شما را آرام و افکارتان را متمرکز کند. هر ثانیه ناراحت هستید، آن کلمه یا عبارت را بارها جبران کنید. عبارت‌های «آرام باش»، «رقیق نگیر» و «حالت خوب می‌شه»، نمونه‌های خوبی از این مانتراها هستند. حتما بخوانید: چطور پهلو هجوم افکار ناخوشایند غلبه کنیم؟ ۶. حرکات کششی انجام دهید

حرکات کششی گردن و شانه، مثال‌های عطا از حرکات حلیم یوگا هستند که بوسیله شما در کنترل بدن و مهار احساسات‌تان کمک می‌کند. هیچ نوع افزار خاصی برای انجام دادن این حرکات کششی حاجت ندارید. ۷. حواس خود را پرت کنید

هنگام عصبانیت به‌سرعت مخبر اتاقی معقول شوید، چشم‌هایتان را ببندید و خود را در محیطی خوش‌منظره و آرامش‌بخش تصور کنید. در همین حال، روی جزئیات متمرکز شوید. مثلا آبی که در این شبح روان است، چه رنگی است؟ کوه‌ها چقدر بلند هستند؟ صدای پرندگان شبیه چیست؟ این مانور به شما کمک می‌کند که خلال عصبانیت، خودتان را تسکین کنید. ۸. موسیقی بشنوید

دستور دهید موسیقی، احساسات خشم‌ را از شما دور کند. هدفون گذاشته و به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید تا عصبانیت‌تان برطرف شود. البته به موسیقی‌های پرسروصدا یا گرایش متال (Heavy Metal) شنوایی ندهید. ۹. سکوت کنید

وقتی از عصبانیت حرارت‌ بدن‌تان فراز می‌رود، ممکن است وسوسه شوید و دستور دهید حرف‌هایی انباشته از غضب بزنید. این حرف‌ها معمولا بیشتر از اینکه تأثیرگذار باشند، صدمه می‌زنند. در این‌گونه مواقع مانند زمانی که طفل بودید، وانمود کنید لب‌هایتان با چسب به غم چسبیده‌اند و نمی‌توانید دست افزار بزنید. ۱۰. به خودتان فرصت دهید

به خودتان اندکی فرصت دهید. دور از دیگران بنشینید. در این لحظه که ساکت هستید، می‌توانید اتفاق‌ها را بررسی کنید و در همان حال احساسات‌تان به حالت خنثی بازگردد. حتی ممکن است این لحظات کوتاهی که دور از سایرین هستید، برایتان آن‌قدر طرز کار باشد که تصمیم بگیرید، هر روز این طور فرصتی برای خود فراهم کنید. ۱۱. اقدام کنید

انرژی خشم‌تان را مهار کنید. امر خوبی برای کسی انجام دهید. در مورد مشکلی اجتماعی به یک مقام رسمی نامه بنویسید. انرژی‌ و احساسات‌تان را صرف مسائل طرز کار و پربار کنید. ۱۲. موضوع و دلیل عصبانیت‌تان را پیغام کنید

چیزی را که نمی‌توانید بگویید، شاید بتوانید بنویسید. به‌سرعت، احساس‌تان و اینکه چگونه می‌خواهید به آن واکنش نشان دهید را یادداشت کنید. ذهن‌تان خلال یادداشت، آن موضوع را بررسی می‌کند و سبب آرامش‌تان می‌شود. داخل این حالت می‌توانید موضوعی که احساسات‌تان را برانگیخته است، مجدد تقویم کنید. حتما بخوانید: بهترین راه مدیریت خشم چیست؟ ۱۳. داخل دسترس‌ترین راه‌حل را انتخاب کنید

ممکن است از اینکه کودک‌تان اتاقش را نامرتب رها کرده و پیش دوستش رفته باشد، عصبانی شوید. بهترین کار فقط بسته شدن در اتاق است. با این کار می‌توانید بوسیله نعوظ موقت به خشم‌تان پایان دهید. برای هر موقعیتی، این طور راه‌حل‌های مشابه بیابید. ۱۴. پاسخ‌تان را تکرار کنید

با تکرار پاسخی که می‌خواهید در مورد موضوع ناراحت‌کننده بدهید یا جنس واکنش‌تان در مقابل آن، می‌توانید عصبانیت‌تان را کنترل کنید. این تمرین حتی می تواند کاری کند که شما به راه‌‌حل‌های احتمالی دیگر برای کنترل عصبانیت خود دست یابید. ۱۵. علامت «اسکان» برای خود تصور کنید



علامت توقف را که در جهان مجرد واحدی دارد، تو حافظه خویشتن تصور کنید. این علامت می‌تواند هنگام عصبانیت، آرام‌تان درنگ. این روش، فورا شما را راکد می‌کند و معاون می‌کند بخاطر لحظه‌ای محل را ترک کنید. ۱۶. در روش معمول‌تان تغییر ایجاد کنید

اگر خلال روبیدن به سرکارتان، بی حد زود می‌رسید، طرز جدیدی پیدا کنید. مثلا از راهی بروید که ممکن است کمی طولانی شود، ولی شما را ناچیز ناراحت کند. ۱۷. با یک یار صحبت کنید

در مورد موضوعی که عصبانی‌تان می‌کند، به‌تنهایی فکر نکنید. بخاطر اینکه بتوانید مستقر فکر و اقدام کنید با دوستی تک توکل و حامی مصاحبت کنید. او ممکن است بتواند چشم‌انداز جدیدی داخل مقابل شما قرار دهد. ۱۸. بخندید

هیچ‌چیز به غیر از حال خوب نمی‌تواند زهر حال بد را از بین ببرد. بنابراین هر زمان نسبت بوسیله موضوعی عصبانی شدید، کاری بیابید که موجب خنده‌تان شود. مثلا با کودکان‌تان بازی کنید. ۱۹. قدرشناسی را مانور کنید

زمانی که همه‌چیز به دید نادرست می‌آید، بوسیله خود حین دهید و روی مواردی که پایدار است، متمرکز شوید. با خویشتن بیندیشید که چه موارد دهش در زندگی‌تان دارید و سپاسگزار آنها باشید. این کار کمک می‌کند تا عصبانیت‌تان برطرف شود و آرامش جای خشم را بگیرد. ۲۰. تایمرتان را تنظیم کنید

وقتی عصبانی هستید، اولین چیزی که بوسیله ذهن‌تان می‌آید معمولا چیزی محو که باید بوسیله زبان بیاورید. قبل از هر پاسخ و واکنشی، کمی فراغت کنید. این زود به شما کمک می‌کند که آرام‌تر شوید و کلمات مناسبی کنار زبان برانید. ۲۱. مجله بنویسید

بوسیله فردی که شما را عصبانی کرده است، نامه بنویسید یا ایمیلی آماده کنید. بعد آن را پاک کنید. بیشتر مواقع اعتراف احساسات‌‌تان، طولانی چیزی است که می‌خواهید؛ تا اینکه اگر آن احساسات هرگز دیده یا خوانده نشوند. ۲۲. فرض کنید که آنها را می‌بخشید

مسلما احاطه عاطفی اضافی لازم است تا شجاعت بخشیدن کسی را که باعث آزارتان شده، بیابید. اگر نمی‌توانید به این وزن از تسلط دست یابید، حداقل پیش خودتان وانمود کنید که او را بخشیده‌اید. این کار کمک می‌کند که خشم‌تان را کنترل کنید. ۲۳. تمرین دلسوزی کنید

تلاش کنید خود را جای دیگری بگذارید و موقعیت پیش‌آمده را از نگاه آنها ببینید. وقتی بتوانید داستان را آن‌گونه که آنها دیده‌اند، فرض کنید، ممکن است به حس جدیدی از موقعیت برسید و کمتر عصبانی شوید. ۲۴. عصبانیت‌تان را بیان کنید

چنانچه بتوانید به اسلوب درستی احساس‌تان را اعتراف کنید، خوب است که بگویید چقدر عصبانی هستید. از یک یار ثابت قدم بخواهید که به شما درون ابراز واکنشی آرام کمک کند. عصبانیت‌های انفجاری هیچ مشکلی را محلول نمی‌کنند، اما گفت‌وگوی کم قیمت و عالمانه از اضطراب‌ و عصبانیت‌تان می‌کاهد. نیز این روش ممکن است از مشکلات آینده پیشگیری بطی ء. ۲۵. روشی خلاقانه بیابید



خشم‌تان را به موضوعی مفید تغییر کنید. به طور مثال، زمانی‌که ناراحت و عصبانی هستید نقاشی کنید، به باغچه‌تان برسید یا رمان بنویسید. کلام پایان

عصبانیت احساسی کاملا طبیعی است که هر کس داخل عمر خویشتن هرازگاهی آن را امتحان می‌کند. اما اگر خشم‌تان به تاخت یا حالت‌های انفجاری تحول شود، باید روش‌های جدیدی برای کنترل عصبانیت‌تان معلوم کنید.

اگر این ۲۵ راه‌ حل ارائه‌شده در این مقاله کمکی به شما نکرد، بهتر است نزد پزشک رفته و مشکل‌تان را حل کنید. روان‌درمانگر می‌تواند عواملی را که باعث می‌شود شما نتوانید هیبت خواه احساسات دیگرتان را کنترل کنید، معارفه و داخل کنترل عصبانیت به شما کمک یواش. درون ادامه بخوانید: خشم چیست و چگونه می‌توان آتش آن را خاموش کرد؟
لرزه قیمت ارز، تاثیرگذاری همه‌جانبه و غیرقابل‌انکاری به خشکی امدن سود یا زیان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای متنوع دارد. اما مقیاس این تاثیرگذاری درون حوزه‌های مختلف کسب‌وکارها، متفاوت است و باتوجه‌به ماهیت فعالیت اقتصادی مجموعه‌ها و بستگی آن‌ها به منابع ارزی قابل معاینه است.

درون شرکت‌های صادرات‌محور، افزایش نرخ ارز آثار مثبت و قابل‌توجهی به‌همراه دارد. براین‌اساس، با رشد نرخ ارز به‌ویژه دلار، محصولات تولیدی با قیمت بالاتری بوسیله فروش می‌رود و سودآوری بیشتری بخاطر صادرکننده‌ها حاصل می‌شود. البته میزان تاثیر‌پذیری این شرکت‌ها از افزایش ارزش ارز، باتوجه‌به نوع فعالیت و شکل تماس آن‌ها به قیمت ارز متفاوت است و اگر شرکتی برای تولید محصول صادراتی خود به میزان بیشتری نیازمند مواد نخستین خارجی باشد، اثر مثبت اضافه نرخ ارز به خشکی امدن سودآوری آن کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. اگر به موضوع از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، نوسانات ارزی بخاطر شرکت‌هایی که ابتیاع دلاری ندارند و صادرات‌محور نیستند، اثرات نامطلوبی به‌همراه دارد. درصورتی‌که یک بنگاه اقتصادی بخاطر تأمین مواد اولیه، از تقاضاکنندگان ارز باشد، افزایش قیمت دلار می‌تواند برنامه‌های تولیدی این شرکت را دچار تغییرات عمده کرده و بهای تمام‌شده محصولات تولیدی آن را با شیب تصاعدی روبه‌رو کند. شرکت‌هایی که مواد اولیه‌ی خود را با ارز خارجی تهیه می‌کنند و درمقابل، معامله صادراتی چندانی ندارند، قرین استارتاپ‌‌های گروه صنایع غذایی، شرکت‌های دارویی و تولیدکنندگان خودرو، در شرایط اضافه ارج ارز تو تأمین منابع مالی خویشتن دچار مشکلات جدی می‌شوند و هزینه‌های آن‌ها در مدار تصاعدی فراغت می‌گیرد.



این شرکت‌ها اغلب بخشی از ارز مورد نیاز را به‌صورت مبادله‌ای گرفتن کرده و بخش دیگری را در بازار آزاد تمهید می‌کنند. این درحالی است که در شرایط نوسانی شدید و اعمال سیاست تک‌نرخی ارز، تأمین منابع ارزی در راسته آزاد تا اینکه به‌فرض موجودبودن منابع ریالی، بخاطر شرکت‌ها با مشکلات فراوانی همراه خواهد حیات. حال اگر این موضوع را درکنار شفافیت‌نداشتن در نرخ‌گذاری، قیمت ارز با گوناگون و اقسام اسامی که بیشتر جنبه بازی‌های اقتصادی دارند، بالاوپایین‌شدن تو اجرای قوانین و صحبت‌های ضدونقیض مسئولان مختلف هم فراغت دهیم، می‌توانیم شاهد فشارهای متعدد بر استارتاپ‌ها از تصمیم‌گیری تا تمهید مواد اولیه باشیم.

ازطرفی، تیک ارزش ارز می‌تواند برای بعضی از استارتاپ‌ها مشکلاتی خلق کردن نرم و خرج تبلیغات را اضافه دهد؛ به‌عنوان مثال، اکثر کسب‌و‌کارهای گردشگری از تبلیغات گوگلی کاربرد می‌کنند، این اضافه اکید ارج ارز، نفقه تبلیغات آن‌ها را تقریباً دو تا سه گانه موافق می‌کند.اثرات تحریم روی استارتاپ‌ها و ایجاد مشکلات اقتصادی بخاطر کسب‌وکارهای نوپا

در ماه‌های اخیر، کسب‌و‌کارهای اینترنتی بارها با مشکلات کلیشه‌ای درراستای معضلات اقتصادی روبه‌رو بوده‌اند؛ به‌عنوان نمونه، استارتاپ‌ها بخاطر فعالیت‌های خویشتن به سرویس‌های مشخصی نیازمندند. از آن جمله می‌توان به سرویس‌های «ایمیل مارکتینگ» و «موبایل پوش نوتیفیکیشن» و... اشاره کرد. ارائه‌کنندگان خدمات اصلی در چارچوب این سرویس‌ها را شرکت‌ها و برندهای آمریکایی تشکیل می‌دهند که بدبختانه انواع و اقسام تحریم‌ها را ازسوی این شرکت‌ها دشت کسب‌وکارهای ایرانی تماشایی هستیم. قدری از نتیجه‌ی این تحریم‌ها، تاثیری است که پیاده شدن قیمت ارز گذاشته است. ازاین‌رو، تغییر و نوسان درون راسته ارز بر دادوستد استارتاپ‌های داخلی با شرکت‌های بین‌المللی شدیدا اثرگذار بوده است.تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی درحال به‌هم‌زدن تمرکز اصلی استارتاپ‌ها است

در فدایی موارد، استارتاپ‌ها ناچار هستند سرویس‌های موردنیاز خویشتن را با رقمی تا اینکه تا چندبرابر قیمت سابق از سرویس‌دهنده آمریکایی یا شرکتی که خرید و فروش‌های خویشتن را با محوریت دلار عمل می‌دهد، دریافت کنند. این نوسانات و تغییرات تو ارزش که موجب قیام در بازارهای داخلی شده، مفهومی جدا از محدودیت‌هایی مربوط به تحریم و ممنوعیت مبادله و بیع با شرکت‌های ایرانی است.



شرکت‌ها ناچاربه لحاظ «بازده سرمایه‌گذاری» هستند. با افزایش و جابه‌جایی در قیمت دلار و ارز، محاسبه مقدار بازگشت سرمایه دگرگونی خواهد کرد. یعنی با بالارفتن هزینه‌های جاری شرکت، کامل معادلات صورت‌گرفته ازبین می‌روند. در این طور شرایطی، استارتاپ‌ها ناچاربه تحول رویکرد هستند.

تو شرایط تحریم و اوضاع نامشخص اقتصادی، مشکل دیگری که بخاطر استارتاپ‌ها به‌وقوع می‌پیوندد، خواه بهتر بگوییم به‌وقوع پیوسته، تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذار است. وقتی پریدن ارزی رخ می‌دهد، افراد خواه مجموعه‌هایی که تا قبل از آن درون استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند، ابتدا تقلا می‌کنند که بها اموال خود را حفظ کردن کرده و درنتیجه، ریسک کمتری قبول کنند. این امر باعث می‌شود این شرکت‌ها، دارایی خویشتن را به‌جای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها به بازارهای دیگری همانند طلا، مسکن، خودرو و موارد مشابه نقل مکان کنند. و این به‌معنی فاجعه‌ای برای دنیای استارتاپی به‌شمار می‌رود که بدبختانه تا حد زیادی غم نما خورده است. نه‌تنها سرمایه‌گذار، بلکه خود استارتاپ هم درون تقلا است تا کم سرمایه جذب‌شده‌ را به کالای سرمایه‌ای تغییر درنگ تا از کاستی ارزش آن جلوگیری کند و این یعنی ادخال استارتاپ‌ها به حوزه‌ای غیر از تخصصشان و درنهایت، به‌هم‌خوردن تمرکز روی موضوع پا بر جا.

حال داخل چنین شرایطی بهترین اسلوب مقابله با مجادله چیست؟ توجه‌به بازاری با سودهای عایدشونده یا ضررهای وارده و گذشتن از آنچه در این چند سال جوان‌های ایرانی ساختنه‌اند و‌ می‌سازند؟ رویت شما کاربران زومیت چیست؟بیشتر بخوانید:یادداشت امیر ناظمی و پیش‌بینی آینده آیفون در ایرانطراحی جدید شریک شدن لایر بخاطر صندلی پروازهای اکونومیچرا شرکت‌های فناوری به استخدام اقتصاددانان روی آورده‌اند؟رکود اقتصادی بعد اینده چطور می‌تواند جان انسان‌ها را خلاصی دهدمصر ده‌ها مومیائی متاخر را در معرض دیدن جمله راحتی داد