ژست اپتیک

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، مریم جوادی در گفت وگو با رمز به تغذیه مبتلایان بوسیله کرونا در منزل تصریح کرد: در دوران ابتلا به کرونا جهیز ایمنی افراد مشغول ضعیف می شود. بنابراین با بهبود سبک زندگی و با تأکید بر تغذیه صحیح و رویا کافی می قابلیت بوسیله استقامت سیستم حمایت بدن کمک کرد، در این میان با توجه به این که برخی از افراد مبتلا بوسیله کرونا به مدت دو هفته در منزل رنجور و قرنطینه هستند بایدها و نبایدهای تغذیه ای شکوه بالایی دارد.

وی افزود: تو روزهای اولین ابتلا به کرونا بی مانند دچار بی اشتهایی می شود و مراد بوسیله خوردن طعام در فرد کاهش می یابد. درنتیجه شاهد کاهش وزن وی خواهیم بود، بخاطر جلوگیری از کاهش وزن مبتلایان، اطرافیان باید به تغذیه بیماران توجه و مبتلایان به کرونا را مانند کودکی تخیل کنند که هر زمانه نیاز بوسیله خوردن تغذیه دارد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: داخل طول روز باید هر ساعت، مقداری سوپ بوسیله فرد مبتلا داده شود، توجه کنیم که فرید تمایلی بوسیله خوردن ندارد، بنابراین در هر جنین نمی تواند یک کاسه سوپ بخورد بلکه باید سوپ تو ظرفیت کم و در زمانه های متوالی به وی داده شود، همچنین در سه گانه روز اول ابتلا که فرد شرایط مساعدی ندارد حتماً پیشنهاد می شود که سوپ را با دستگاه خردکن یا مخلوط کن به ریزترین حالت امکان پذیر تبدیل کنید و با نی به بی نظیر بدهید.

وی بیان کرد: انواع سوپ مشابه سبزیجات، جو، ورمیشل و سیب زمینی برای این افراد مفید است، آب گوشت، سبزی، دشت له شده نیز بخاطر سه گانه روز اول توصیه می شود، نیز برای استحکام بی همتا مشغول می قابلیت از جوانه گندم، عدس و ماش استفاده کرد، برای تمهید جوانه مثل سبزه عید عمل کنید اما دستور ندهید که غله خواه پناد سبز شود بلکه همان جوانه را باید مصرف کرد.

جوادی یادآور شد: اگر فرید کام بوسیله استفاده شیرینی دارد می تواند عسل و عرق انگور را همراه با آب ولرم استفاده کند، نیز استفاده زیتون، چربی زیتون، نان کنجدی، پوره بادام، نان به همراه سیاه دانه در این ایام نصیحت می شود، تو تغذیه مبتلایان به کرونا توجه داشته باشید که مصرف گوشت سرخ را کاهش دهید اما می توان مرغ و تخم مرغ مصرف کرد همچنین می قابلیت ماهی را بدون روغن خبره و بوسیله همراه برنج استعمال کنید.

وی تأکید کرد: برای نوشیدنی نیز توجه داشته باشید که نوشیدنی حتماً باید ولرم باشد می توان از آب ولرم، چای، چای سیب، چای به و چای سبز استفاده کرد، استفاده خودسرانه دم نوش قرص نیست فرد مبتلا به کرونا سیستم زنهار آسیب دیده دارد و چنانچه لحظه نوشی بدون مشورت با پزشک استفاده شود ممکن است براثر تداخل دارویی مشکلاتی را بخاطر بی نظیر ایجاد کند، دم نوش ها ممکن است به خودی خود تأثیر مثبتی داشته باشند اما گاهی تداخل آن با یکدیگر یا تداخل دارویی آثار سویی بخاطر بیمار دارد.

مدیر دسته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: بعد از اغماض سه روز بی همتا تقریباً اشتها دارد و می توانیم از انواع فرنی، سوپ و آش استفاده کنیم، باید توجه کنیم که استعمال زنجبیل و دارچین تو این ایام کم قیمت محو اگرچه این ادویه ها به خاطر طبع گرمشان اثر پیشگیرانه دارد ولی در زمان ابتلا به کرونا به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی کاربرد آن ها اصلاً توصیه نمی شود و نباید استفاده شود. بیشتر بخوانید: نحو تهیه فرنی با نشاسته | ترفندهایی برای مستحکم کردن این دسر خوشمزه

وی تصریح کرد: اتحادیه متخصصین غدد سال گذشته با صدور دستورالعملی تأکید کردند هر ارشد سال تو ماه و افراد زیر ۱۲ سال هر دو ماه یک بار یک مکمل ۵۰ هزاره واحدی ویتامین D مصرف کنند، می توان گفت این مکمل در علاج کرونا همچنین تأثیر مثبت دارد.

جوادی اظهار کرد: کاربرد سیگار و مصرف ادویه تند، غذاهای چرب، فست فود و شیرینی نیز در این ایام به شدت ممنوع است، درنهایت افراد با داشتن آرامش خاطر، فراغت و خوابی کافی تو پیاده شدن تغذیه مناسب می توانند زودتر بوسیله بهبودی برسند.
  • ۹۹/۰۸/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی