ژست اپتیک

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بارها تماشاگر هیجان جوانان با موتور و ماشین در خیابان ها بوده ایم و متاسفانه گاهی این تفریح منجر بوسیله حادثه های ناگوار و جبران ناپذیر بوده است. در اکثر استان های ایران پیست های موتورسواری و اتومبیلرانی در حال فعالیت هستند، اما استان کردستان برای فعال سازی و فعالیت چشمگیر علاقه مندان این لفافه دستخوش مشکلاتی است که عین درون نبود اسپانسر دارد. متد اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی هزینه بردار و فقط با امنیت اسپانسر و خصوصا سازمان کل ورزش و جوانان امکان پذیر است.

«نادر اسدی» (متولد ۱۳۶۲ درون سنندج) از کارکنان اداره ورزش و جوانان است. او ۸ ماه است که به عنوان حامی هیات اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت خویشتن را آغاز کرده است. از مسئولیت های قبلی وی می توان بوسیله رئیس هیات شهرستان سنندج و سخن سنج هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اشاره کرد.  گفت وگوی همشهری را با وی در مورد نبود پیست مناسب و مشکلات هیات در ادامه می خوانید.   در این مدت که مسئولیت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی را به عهده داری گرفته اید، چه فعالیت هایی انجام داده اید؟  

با توجه بوسیله نبود زیرساخت و اماکن تمرینی در هیات، فقط مسابقات اتومبیلرانی شتاب و اسلالوم را در شهرستان ها برگزار کرده ایم. از فعالیت های دیگر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی می توانم به ۲ مورد گسیل بوسیله مسابقات آفرود قهرمانی کشور، چندین مسابقه درون استانی به مناسبت های متنوع از جمله روز «سنه» با باهم اتحاد کردن شهرداری و شورای شهر، همایش مبصر خودروهای کلاسیک، آفرود و اسپرت، محک منطقه ای به مناسبت روز پاکبان، محک اسلالوم بوسیله ربط هفته تربیت بدنی و ورزش، فتنه درگ بوسیله وابستگی روز دختر و چندین همایش و مسابقه دیگر رمز کنم.   تاکنون همایش خواه مسابقاتی با میزبانی کردستان برگزار شده است؟  

سال ۱۳۹۶ شهرستان دیواندره میزبان مسابقات قهرمانی کشور را به عهده داشت که میزبانی خوبی غم بود. چرا تو شهرستان هایی قرین آدامس بخش خصوصی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی دارد، اما در سنندج فعالیتی ندارد؟  

هیچ کدام از شهرستان ها پیست موتورسواری و اتومبیلرانی ندارد. در شهرستان سقز نیز اعضای هیات و علاقه مندان، با همت خود مکانی را برای تمرینات تسطیح کرده اند و همه هزینه ها را ورزشکاران و اعضای هیات موقر شده اند. در شهرستان سنندج یک پیست نیم تکمیل حیات دارد، ولی به دلایل عرفی ایستا است. به تازگی شهرداری سنندج یک پیست خریده که تمایل است با توجه بوسیله امکانات موجود شهرداری شاهد تکمیل شدن و فعال سازی پیست باشیم.   آیا در حال مجهز برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی در مکان های ناایمن و عمومی ورزشکاران و مردم را ترساندن نمی کند؟  

قطعا با توجه به نبود پیست مناسب، مشکلات زیادی به وجود می آید، ولی باید جوابگوی گوشه ای از دغدغه ورزشکاران این هیات نیز باشیم. برای برگزاری مسابقات درگ باید مجوز نهادهای ذی ربط را بگیرم. این هیات به منظور فرهنگ سازی موتورسواری و اتومبیلرانی داخل استان و جلوگیری از بروز ناهنجاری می تواند رفتار به برگزاری کلاس های آموزشی حرفه ای بخاطر رانندگان یواش. چرا تا بوسیله حال مکانی بخاطر دفتر هیات داخل اصالت شما صبر نگرفته است؟  

با توجه به مشی با معاونت موسسه بی مو ورزش و جوانان و مساعدت اداره کل، مقرر شده در آینده ای نزدیک دفتری به نشانی دکه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی درون وارستگی ما قرار گیرد.   چرا شهرستان های کوچک فعالیت بیشتری در بنیان اتومبیلرانی و موتورسواری نسبت به هیات استان دارند؟  

هیات های استانی از هیات های شهرستانی تشکیل شده است و چنانچه اعزامی از طرف هیات استان باشد، از همین ورزشکاران شهرستانی در قالب هیات استان است و قطعا فعالیت هیات های شهرستانی نقطه قوت استان محسوب می شود.   چه مشکلاتی بند روش پیشرفت و بوسیله اوج پیوستن این هیات است؟  

زیرساخت و نبود شرف مهم ترین دشوار این هیات است. به جرات می توان گفت این هیات پرهزینه ترین هیات ورزشی است، به دلیل این که خرج های جانبی این هیات به مراتب بیشتر از سایر هیات هاست. بوسیله نشانی مثال بخاطر اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری (موتورسواری و اتومبیلرانی) نیازمند برگ ایمنی بخاطر ورزشکاران و خودروها هستیم. هیچگاه خودرو مانور ای حق تردد در جاده ها و خیابان های شهر را ندارد، به همین دلیل لازم است با وسایل نقلیه یدکش خودروها را جابه جا و بوسیله مسابقات اعزام کنیم. این اقدامات نفقه ثقل دارد.   آیا تجهیزات آموزشی تو هیات بود دارد؟  

هیچ گونه برگ ورزشی و آموزشی در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی موجود نیست. هیات در مقدر شدن بانوان نیز فعالیت دارد؟

 درون پاره بانوان با مسئول امور بانوان دایره کل بازی و جوانان میتینگ ای برگزار شده است تا بتوانیم فردی آگاه و فعال را به عنوان کارپرداز مهتر بانوان معرفی کنیم و جزء بانوان نیز فعالیت خود را آغاز یواش. وضعیت اسپانسری هیات چگونه است؟

درون حال حاضر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان هیچ اسپانسری بخاطر امان مالی ندارد. با عنایت به نفقه های سنگین و زیاد می طلبد از بسرنوشت شوم دچار کردن خصوصی اسپانسر جذب شود. یکی از برنامه های این هیات که تو تقدم فراغت پژمان جذب اسپانسر برای رفع مشکلات است.   در تک بیمه ورزشکاران موتورسواری تشریح دهید.

 طبق قراردادی که بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران منعقد می شود، بیمه شامل حوادثی است که برای ورزشکاران رخ می دهد، البته در این حوادث هم هیات پزشکی ورزشی ویژگی های بودجه ای و درصد محدودی را در این خصوص درون نظر گرفته است.   چرا از موتورسواران فعال استان فراخوانی نمی شود در قالب هیات فعالیت ورزشی خود را ادامه دهند و استان را به سطح بالاتری برسانند؟

موتورسواران کردستان قابلیت های بالایی دارند. شهرستان های سنندج، بیجار و سقز ورزشکاران مستعدی دارند و اگر در مسابقه ای حضرت پیدا کرده باشند، بخاطر استان و به نام کردستان بوده است. همچنین در رویت داریم به محض آماده شدن پیست سنندج از ورزشکاران علاقه مند بوسیله این رشته دعوت شود تا بتوانیم با انبازی یکدیگر این هیات را به سطح بالاتری برسانیم.   چند مربی در استان کردستان خصوصا سنندج مبتلا بوسیله فعالیتند؟

داخل استان کردستان هیچ شخصی دارای مدرک مربیگری در لفافه موتورسواری و اتومبیلرانی نیست و این هیات در نظر دارد درون سال جدید گرداگرد مربیگری رشته های آفرود، درگ، اسلالوم و موتورکراس را برگزار کند.   تا به حال تو استان قهرمانی در سطح کشوری داشته ایم؟

سالار زاهدی، محمد خبات عزیزی، شورش امینیان و... همگی مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی ملک را تصرف کرده اند. همچنین در مقدر شدن بانوان ثنا نقشبندی، پرشنگ شکری، شیدا عمرانی تو مسابقات قهرمانی کشور آفرود توانستند مقام های مختلفی را تصرف کنند.   به نشانی حامی هیات چه پروگرام هایی در سال ساری برای این هیات دارید؟

دستور کار های غلام بخاطر این هیات، برگزاری گرداگرد های مربیگری بخاطر ورزشکاران، جذب اسپانسر، اعزام به مسابقات کشوری، مشورت با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها بخاطر فعال کردن هیات های ایستا و نیمه کوشا و همچنین شناساندن و گسیل کمیته های هیات موتورسواری و اتومبیلرانی است.
به گزارش مهر، حسین توکلی با اطلاع دادن این وقوف گفت: آزمون کارشناسی مبصر سال ۹۸ به همراه بدوی مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور درون روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت اشتهار کننده تعداد ۵۲۲ هزاره و ۸۷۳ نفر در میتینگ آزمون حاضر بودند.

وکیل عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: نتایج اولین آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ بوسیله رخ کارنامه درون سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مشروع به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته حلال به انتخاب لفافه شده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر داوطلب مجاز به گزینش رشته با توجه بوسیله پایان فرصت گزینش رشته، تعداد ۲۵۳ هزاره و ۷۳ نفر فرم تفویض رشته خود را تکمیل کردند. در واقع ۵۵.۴۰ درصد داوطلبان مجاز توانستند فرم خود را ارسال کنند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش عاری احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است و خراج نهایی در شهریور ماه اعلام می شود.
تحصیل در فنلاند بخاطر ایرانیان متقاضی تحصیل در بیرون از کشور نصیحت می شود، بوسیله ویژه کسانی که هواخواه زندگی، کار و پژوهش داخل کشوری با سطح رفاه، امنیت و کیفیت زندگی بالا و فرصت های تحقیقاتی مناسب اند. به طور کلی، تحصیل در فنلاند رایگان زدودن اما درون دو حالت می استعداد از پرورش رایگان تو این کشور روزی برد: نخست، تو مقطع دکتری با مصرف از فرصت های بورسیه تو دانشگاه های این کشور؛ دوم، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به تعهد تدریس به تعبیر سوئدی یا فنلاندی. برای درس به واژه انگلیسی در این کشور باید tuition fee (شهریه) پرداخت کنید.در این پیغام شما را با بهترین دانشگاه های فنلاند، شیوۀ اپلای، شیوۀ قبض بورسیه و معاون نفقه تحصیلی، و دانشگاه های تأییدشدۀ فنلاند ازنظرِ راه اندازی کل بینش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا می کنیم. با ما همراه باشید. آنچه بخاطر دریافت ویزای تحصیلی فنلاند احتیاج دارید

متقاضیان ایرانی دلبستگی مند به تحصیل داخل فنلاند باید با روادید تحصیلی داخل دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور تحصیل کنند؛ یعنی شما نمی توانید با ویزای گردشگری فنلاند در دانشگاه های این ناحیه تحصیل کنید، زیرا ویزای گردشگری ۹۰روزه است و اجازۀ اقامت محسوب نمی شود. به طور کلی، تدریس در فنلاند با اجازۀ اقامت (residence permit) امکان دارد. چنانچه اجازۀ اقامت نداشته باشید، امکان تدریس از شما سلب خواهد شد.

البته، با ویزای گردشگری و کمتر از ۹۰ روز می قابلیت درون اطراف های آموزشی کوتاه مدت و کارگاه ها و مجمع ها شرکت کرد و با اساتید و فرصت های پژوهشی گستردۀ این کشور آشنا شد. پس یکی از سیاق های خوب بخاطر آشنایی با ظرفیت های تحقیقاتی فنلاند و شناخت بسترهای لازم برای علنی کردن بورسیه تحصیلی و کمک خرج (financial aids)، عروج بوسیله این سرزمین به منظور همدستی در جلسه های بین المللی است. بدین ترتیب، امکان وفاق حضوری و مصاحبت چهره به چهره با اساتید فنلاندی حاضر خواهد شد. سایت ENTER FINLAND برای اپلای جهت دریافت ویزای تحصیلی و اندوه چنین اقامت دائم فنلاند الزامی است

شرکت درون گرداگرد ها و کارگاه ها و نشست های شریف داخل فنلاند یا دیگر کشورهای اروپایی برای دانشجویان، فواید زیادی دارد. یکی از مهم ترینِ این فواید، پیدا کردن اساتیدی است که درون زمینۀ موردعلاقۀ دانشجویان، مبتلا بوسیله کارند و بوسیله پشت پژوهشگر و معاون تحقیقاتی و آموزشی هستند. از طرفی، شما برای اپلای در دانشگاه های فنلاند و دیگر کشورهای اروپایی، باید توصیه مجله (letter of recommendation) داشته باشید. این توصیه مجله را می نبوغ با شرکت داخل رویدادهای آکادمیک، از اساتید و محققانی دریافت کرد که با شما آشنا می شوند. در studyinfinland.fi می توانید با دانشگاه ها و سیستم آموزشی و امتیاز دهی دانشگاه های فنلاند آشنا شوید. نمره دیگری که همکاری در کنفرانس های بین المللی فنلاند در وارستگی دانشجویان و علم آموختگان ایرانی قرار می دهد، سابمیت (عرضه) کردن مقالات و یافته های تحقیقاتی کیفی و کمّی (Qualitative/Quantitate papers) تو ژورنال های کنفرانسی فنلاند است. این سیاق در زمان و خرج های شما به نسبت سابمیت مقاله در ژورنال های محترم ISI با ضریب تأثیر (IMPACT FACTOR) بالا، نفع جویی خواهد کرد.

ناگفته پیداست که ارتباط با اساتید و محققانی که مقالات شما را داخل ژورنال های فنلاندی و اروپایی می بینند، بیش آسان تر از زمانی است که هیچ ردپایی از شما در نشریات برومند حوزۀ تخصص شما وجود ندارد. در اینجا باید به این نکتۀ اساسی رمز کرد که یکی از ترفندهای فراوان خوب، کاربردی و البته امتحان شدۀ موفق، تألیف سرانجام نامه کارشناسی ارشد زیرنظر استادی فنلاندی در دانشکدۀ موردنظر شما است. این ترفند برای جذب دیدن موافق و مساعد اساتید فنلاندی سبب اعطای بورسیه برای درخواست امتداد فراگیری شما مناسب است .

با این کار، هم از مقالات لله موردنظر خود در تز (انتها مجله) مصرف می کنید و نوشته های او CITE می شود (در پژوهش به آنها استناد می شود) و تیمار ایشان داخل جریان توانمندی شما به نشانی محقق مستقل (INDEPENDENT RESEARCHER) استراحت خواهد گرفت. همۀ اینها تأثیری عالی درون فرایند مطالعه اپلیکیشن شما خواهد داشت. با دانشگاه ها و جهیز آموزشی و نمره دهی دانشگاه های فنلاند در studyinfinland.fi آشنا شوید

بخاطر دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید صرفا تو مقطع غیر دکترا، از قانون سایت رسمی یکپارچه اپلای دانشگاه های فنلاند اقدام کنید. همۀ مدارک موردنیاز همچنین باید آنجا بارگذاری شود. تو این سایت، رشته و دانشگاه موردنظر را برمی گزینید و هزینۀ اپلای را هم بوسیله قیافه اینترنتی با کارت اعتباریِ ارزی شریف صیقلی می کنید.

می توانید فهرست ولایت ها هزار آخر نامه کارشناسی تا دکترا و مقالات اکادمیک دانشجویان و اساتید دانشگاه های فنلاند را در سایت www.theseus.fi ببینید.

می توانید دانلود رایگان متجاوز از ۶۸ هزار پایان نامه کارشناسی و بزرگ و دکترا دانشگاه های سوئد را در سایت www.dissertations.se عقب کنید.

پس از آن، اگر ادمیشن قبض کردید، بخاطر ویزای تحصیل رفتار کنید. اخذ ویزای تحصیلی فنلاند در تهران معمولا عاری قبض وجه است و ظرف ۱ ماه صادر می شود؛ جز اینکه نقص مدرک داشته باشید.

ویزای تحصیلی فنلاند به صورت سالانه است. هرسال باید براساس نمراتی که کسب می کنید، ادارۀ مهاجرت را دربارۀ تسلسل ویزای تحصیلی و اجازۀ اقامت خود قانع کنید؛ در جاهل این قیافه باید سرزمین را صرفنظر کنید.

اقامت دانشجویی هرسال تمدید می شود. باوجود این، چنانچه در مدت تحصیل، به رخ قانونی مشغول به کار باشید و کار شما وابستگی نزدیکی با درس تان داشته باشد و مالیات اندوه پرداخت کرده باشید، اجازۀ اقامت شما بوسیله اقامت دائم (permanent resident permit) تبدیل می شود. تو نتیجه، پس از آن می توانید برای دریافت گذرنامه و شهروندی فنلاند اقدامات لازم را انجام دهید. کارت اقامت فنلاند

با داشتن ویزای تحصیلی فنلاند، شما اجازۀ کار دارید و فردی ساعتی هم ندارید؛ یعنی می توانید روزانه چند ساعت امر کنید و مالیات دهید و پس از ۴ سال بی آرامی اقامت دائم ستاندن کنید. بنابراین یکی از رویه های آسان و خوب برای شهود اقامت دائم فنلاند، ستاندن ویزای تحصیلی و کار در زمان فراگیری و صیقل عوارض قانونی و شهود اقامت دائم است.

شما باید قبل از زمانی که اجازۀ اقامت شما باطل شود، بخاطر تمدید آن رفتار کنید. تمدید، از زمان اقدام به آن، معمولا ۱ تا ۳ ماه به کشش خواهد انجامید. داخل این مدت، اقامت شما عرفی قلمداد خواهد شد و هزینۀ آن را نیز باید پرداخت کنید و رایگان نیست. چگونه شانس گرفتن پذیرش تحصیلی فنلاند را افزودن دهیم؟



بخاطر آنکه شانس دریافت ادمیشن جهت یادگیری در دانشگاه های این ملک را داشته باشید، نکات دون را درنظر بگیرید. این نکات براساس تجربۀ افرادی است که موفق به دریافت ادمیشن و بورسیه از دانشگاه های این قلمرو در یک دهۀ اخیر شده اند: در زمان مقرر برای اپلای دانشگاه های فنلاندی اقدام کنید تا درون کورس رقابت باشید. شانس پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی بزرگ غیررایگان دانشگاه های فنلاند بالاست، اما این بوسیله انتزاعی معافیت شما از ارائۀ مدارک موردنیاز ادمیشن (admission’s requirements) ازاله. هیچگاه تضمینی برای قبض ویزای تحصیلی در صورت اخذ ادمیشن از دانشگاه های فنلاند، به ویژه برای افرادی که تازه دیپلم دبستان اندوهناک اند، بود ندارد. بخاطر اخذ پسند از دانشگاه های پزشکی و پیزاپزشکی فنلاند باید در آزمون های ورودی و مصاحبۀ مربوطه نیز نمرۀ قبولی اخذ کنید. برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فنلاند، باید CV (رزومه) آکادمیک خوب داشته باشید؛ بوسیله ویژه اگر مشیت اخذ ادمیشن مبصر یا دکترا دارید، باید همۀ توانمندی ها، دوره ها و قابلیت های خود را مستند و مستدل ذکر کنید. اگر قصد قبض بورسیه تحصیلی تو مقطع ارشد دارید، به سمت کمک نفقه های دولتی و خصوصی فنلاندی بروید. این مزایا معمولا داخل سایت دانشگاه های این کشور ارائه می شود. معمولا برای دریافت ادمیشن ارشد و دکترای فنلاند، از دانشجو خواسته می شود که حتما بیانیه هدف را که SOP (STATEMENT OF PURPOSE) نامیده می شود، ضمیمۀ مدارکش یواش. بیانیۀ مرام شما علنی می درنگ که چرا، به چه دلیلی، چطور و چگونه قصد تحصیل داخل این رشته درون این دانشگاه را دارید. بیانیۀ شعار شما نباید بیش از ۳ صفحه باشد و غلط نگارشی داشته باشد. بهترین SAMPLE برای نگارش SOP را تو سایت دانشگاه های آمریکایی مثل PURDUE مشاهده کنید. فارغ التحصیلان فنلاندی را درون Linkedin برملا کنید هراندازه بیانیۀ هدف و رزومۀ شما جذاب باشد اما نیازمندی های تصویب مثل زبان و امکانات مالی را در اصالت نداشته باشید، شانس قبولی شما کاهش خواهد یافت. دارا بودن حداقل مدارک برای اپلای دانشگاه های این کشور، شرط لازم بخاطر اخذ ادمیشن است و شرط کافی نیست. شرطِ کافی متقاعد کردن دانشگاه به اعطای ادمیشن یا بورسیه براساس مدارک مثبته رقابتی است، بمنظور فضای ادمیشن کاملا رقابتی است. دارا وجود داشتن ۲ مدرک کارشناسی مبصر مهندسی و مدیریت از دانشگاه های در یا بیرون از ملک نیز نمی تواند اعطای بورسیه برای امتداد تحصیل در مقطع دکترا را تضمین نرم. بنابراین اندرز می شود که حتما با اساتید دانشکدۀ مقصد، رایزنی و تعامل کنید. یکی از طرز های خوب برای آشنایی با فرصت های تحصیلی دانشگاه های فنلاند، ارتباط با دانشجویان فنلاندی است. این افراد در لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام در دسترس هستند. داخل هر دانشگاه، اتحادیه های بین المللی دانشجویان حیات دارد. با این انجمن ها می قابلیت دربارۀ فرصت های تحصیلی و بورسیه و ترجیح های تحقیقاتی رایزنی کرد. اطلاعات به روز و دقیقی که از این نحو دریافت می کنید، به اندازۀ هزاران شایسته کردن مشاوره و پرسه زدن در اینترنت نرخ دارد. برخی از اساتید فنلاندی برای محک زدن استعداد های دانشجویان طالب فراگیری در این کشور، پروژه یا مقاله ای بوسیله آنها پیشنهاد می دهند تا درون بازۀ زمانی خاصی پیاده شدن رویش فقره کنند. مثلا از آنها خواسته می شود که تحلیل آماری، نگاشتن بخش نرم کردن منابع یک مقاله (literature review)، جست و رود مفروضات دربارۀ موضوعات خاص، مدل سازی های متخصص و مهندسی یک پروژه و مقولاتی مانند این ارتکاب دهند تا توانمندی سندیت بررسیِ عملی شود. مشتاقانه درپیِ تایید توانایی های علمی خود به اساتید باشید تا نظر مساعد آنها را برای اعطای admission’s letter کسب کنید. تصویر کتابخانه مرکزی دانشگاه هلسینکی که مدل سازی دکوراسیونش مبتنی پهلو الگوهای معماری سبز (Green Architecture) است داشتن تشخیص آیلتس آکادمیک ۶ یا ۶.۵ از ۹ و تافل اینترنتی (TOEFL IBT) ۸۵ از ۱۲۰ برای ادمیشن بزرگ و دکترای فنلاند جبری است. با نمره آیلتس ۵.۵ از ۹ همچنین بخاطر مقطع کارشناسی می قابلیت ادمیشن گرفت. برای ادمیشن دکترا داخل رشته های مدیریت و بازاریابی، داشتن مدرک GRE یا GMAT الزامی نیست. اگر خواهان فراگیری در رشته های پزشکی فنلاند هستید، حتما دانشگاه های پزشکی موردتأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بررسی کنید. فداکار از انبازی های فنلاندی شبیه NOKIA, IKEA, STROAENSO, FINAIR و دیگران، پروژه های تحقیقاتی خود را برای انجام تو اختیار دانشگاه های فنلاند راحتی می دهند. می توانید تو این پروژه ها مشارکت مادی و تحقیقاتی کنید و شانس دریافت ادمیشن را افزایش دهید. برای آشنایی با موضوعات تحقیقاتی دانشگاه های فنلاندی، رجحان های علمی هر دانشگاه را مطالعه کنید، با توانایی و favorite research area (حوزۀ پژوهش موردعلاقه) خود تطبیق دهید و بیانیۀ شعار انعام بنویسید. بهترین دانشگاه های فنلاند

اگر متقاضی شهود ارز دانشجویی دولتی بوسیله منظور تدریس در فنلاند هستید خواه می خواهید مدارک بصیرت آموختگی شما پس از تدریس اعتباردهی شود و از مزایای مادی و معنوی آن برخوردار شوید، حتما در دانشگاه های فنلاندی موردتأیید وزارت علوم تحصیل کنید. شمایل دکوارسیون داخلی دوست داشتنی کتابخانه دانشگاه آلتو فنلاند که کارمزد نوآوری در مدل سازی را همچنین تصرف کرده است

دانشگاه های خارجی موردتأیید وزارت علوم، به ترتیبِ کیفیت علمی، بوسیله ۴ دسته ممتاز، خوب، متوسط و فرسوده تقسیم می شوند. اطلاعات تکمیلی در این باره را می توانید در سایت saorg تعاقب کنید. بهترین دانشگاه های فنلاند در گروه ممتاز، ۹ دانشگاه هستند. مقدور است در سال تحصیلی ۲۰۱۹، بعضی از آنها کسر خواه بوسیله آنها دانشگاه های دیگری افزایش شود. درس در همۀ لفافه ها در دانشگاه های برجسته توصیه می شود.

در گروه دانشگاه های خوب فنلاند ۵ دانشگاه وجود دارد. دانشگاه اقتصاد، دانشگاه هنر هلسینکی، دانشگاه هلسینکی، دانشگاه لاپلند و دانشگاه واسا.

همان طور که در لیست والا مشاهده می کنید، ۹ دانشگاه این کشور در فهرست ممتاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان قرار دارد که برای سال ۲۰۱۸ شریف است. دانشگاه آلتو سرلیست دانشگاه های ممتاز فنلاند است. این دانشگاه هموار در سیاهه ۲۰۰ دانشگاه برتر اروپا فراغت دارد. دانشگاه آبو، دانشگاه لاپرنتا، دانشگاه تمپر، دانشگاه فنلاند شرقی، دانشگاه ایواسکیلا، دانشگاه اولو و دانشگاه تورکو از آن جمله است. نیکوترین اساتید فنلاندی در این دانشگاه ها یادگیری می کنند. سالانه هزاران دانشجوی بین المللی می توانند از این دانشگاه ها برای مقطع دکترا بورسیه بگیرند. دانشگاه های گروه ممتاز فنلاند

Aalto University؛ Abo Akademi University؛ Lappeenranta University of technology؛ Tampere University of Technology؛ University of Eastern Finland؛ University of JYVASKYLA؛ University of Oulu؛ University of Tampere؛ University of Turku. دانشگاه های گروه خوب فنلاند Hanken Svenska Handelshogskolan (Hanken School of Economics)؛ University of the Arts Helsinki؛ University of Helsinki؛ University of Lapland؛ University of Vaasa. دانشگاه های دسته متوسط فنلاند Arcada University of Applied Sciences: صرفا در مقطع کارشناسی؛ HAAGA-HELIA University of Applied Sciences: صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد؛ HAMK University of Applied Sciences: داخل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ Helsinki Metropolia University of Applied Sciences؛ Oulu University of Applied Sciences: صرفا داخل مقطع کارشناسی؛ Savonia University of Applied Sciences: صرفا در مقطع کارشناسی؛ Tampere University of Applied Sciences: در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ Turku University of Applied Sciences: در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ Vaasa University of Applied Sciences: صرفا در مقطع کارشناسی.

برخی از دانشگاه های گروه متوسط فنلاند برای تحصیل در مقطع دکترا اعتبار نیکوکاری ندارند و از تجهیزات و امکانات نیکوکاری نیز برخوردار نیستند. از این رو وعظ می شود که از تفویض این دانشگاه ها برای مقطع ارشد خودداری کنید. چگونه برای بورسیه تو فنلاند اقدام کنیم؟

هزینۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های انگلیسی کلمه دانشگاه مطرح هلسینکی، سالانه ۱۳ تا ۱۸ هزار یورو است. میزان کنجکاو این مبلغ به رشتۀ شما ربط دارد. اگر شما تو آوریل، نامۀ قبولی بگیرید، باید شهریۀ ترم مطلع را صیقل کنید تا نامۀ ادمیشن برای شما صادر شود. فداکار از دانشگاه های این ناحیه در سایت خود، مدخل scholarship دارند که داده ها تکمیلی را درون اختیار دانشجویان علاقه مند قرار می دهد. چنانچه بخواهید از فرصت های بورسیه دانشگاه های فنلاند مطلع باشید، بهتر است به بخش vacancy رجوع کنید. درون این قسمت، هر هفته فرصت های استخدامی بخاطر محققان، دانشجویان دکترا و سخنرانان (lecturer) ارائه می شود. بدین ترتیب، شما می توانید به عنوان حقوق بگیر دانشگاه فنلاندی استخدام شوید و حقوق ثابت ماهانه شهود کنید. فرصت های قبض بورسیه تحصیلی داخل دانشگاه هلسینکی فنلاند

سیاهه بورسیه های بین المللی فنلاند را می توانید از www.scholarshipportal.com ببینید.

هیچ ویژگی اهل سنت ای بخاطر اپلای بورسیه محو. دانشجویان مستعد کارشناسی و کارشناسی مبصر غصه چنانچه نمرات و CV دهش داشته باشند، برای بخت گرفتن بورس، مورد تخمین همه جانبه قرار خواهند گرفت.

در برخی دانشگاه ها مثل دانشگاه هلسینکی، بخش VACANCY را با OPEN POSITIONS علامت می دهند. دانشگاه های پزشکی فنلاند



دانشگاه های پزشکی فنلاند اکثرا موردتأیید وزارت بهداشت هستند و تحصیل تو آنها ارتباطی به وزارت علوم ندارد. دانشگاه های طب درون این کشور، از نامی ترین و معتبرترین مراکز تحصیلی رشته های پزشکی اروپا هستند. خرد آموختگان می توانند پس از اخذ مدرک، در کشورهای مختلف گیتی مشغول به فقره شوند. دانشگاه تمپرو لاپلاند یکی از مقاصد خوب برای تحصیل در رشتۀ پزشکی است. البته به جز این رشته، در رشته های حقوق، فلسفه، هنر و علوم طبیعی غم می نبوغ تو این دانشگاه تحصیل کرد. احاطه به اصطلاح سوئدی یا فنلاندی برای درس درون این رشته ها جبری است.

برای تحصیل داخل رشته های پزشکی، دندان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های فنلاند نیز دانستن زبان فنلاندی یا سوئدی الزامی است، به اختصاص برای آموزش های بالینی و دوره های کارآموزی درون بیمارستان ها و بیمارستان های دولتی این ملک. از این رو به دانشجویانی که خواهان تحصیل تو رشته های پزشکی و دندان پزشکی در فنلاند هستند، توصیه می شود که به این واژه مسلط شوند یا تو پیرامون های آموزش رایگان زبان فنلاندی یا سوئدی در دانشکدۀ پزشکی مربوطه ثبت نام کنند.

به نسبت دانشگاه های پزشکی آلمانی و فرانسوی، دانشجویان ایرانی محدودی در دانشگاه های پزشکی فنلاند مبتلا به پرورش هستند. یکی از دلایل این مسئله، مواجب ای وجود داشتن دانشگاه های پزشکی این قلمرو و الزام به تدریس شفاهی است که فقط ۶ میلیون ناطق در دنیا دارد.

شما می توانید با مراجعه به سایت وزارت بهداشت، با شرایط فراگیری و ارزیابی مدارک معرفت آموختگان لفافه های پزشکی فنلاند آشنا شوید. همچنین، برای آشنایی با رشته ها و میل های تخصصی پزشکی در فنلاند، بوسیله اتحادیه های پزشکی این کشور مراجعه کنید.

دانشگاه های پزشکی و دهان پزشکی در فنلاند که موردتأیید وزارت بهداشت هستند عبارت اند از: دانشگاه تامپر (University of Tampere)، دانشگاه کوپیو (University of Kuoipio) و دانشگاه اولو (University of Oulu). زمان اپلای دانشگاه های فنلاند متقاضیان دوره های کارشناسی باید مدارک خویشتن را هرسال داخل ژانویه ارسال کنند. متقاضیان اطراف های کارشناسی مبصر باید مدارک خود را هرسال بین نوامبر تا دسامبر ارسال کنند. متقاضیان دوره های دکترا می توانند در هر زمان، اپلیکیشن خویشتن را بوسیله دانشگاه ها ارسال کنند. آشنایی با نحوۀ درخواست اقامت دانشجویی در فنلاند

برای تحصیل درون فنلاند باید درخواست اقامت دانشجویی خود را پیش از آمدن به این ملک ارائه دهید و اجازۀ اقامت (اقامت بیش از ۹۰ روز) اخذ کنید. بخاطر این کار، همان طور که قبلا توضیح دادیم، به سایت ENTER FINLAND بروید و پروفایل تشکیل دهید. پس از ایجاد پروفایل، کد کاربری و رمزِعبور دریافت خواهید کرد. شما باید نشانی یک ایمیل معتبر داشته باشید تا EMAIL VERIFICATION را شهود و عرض ایمیل خود را اعلام کنید. سپس LOGIN کنید و فرایند شش گانۀ اپلای را ادامه دهید. هزینه التماس اقامت دانشجویان فنلاند برای تمدید نیز بوسیله صورت اینترنتی با کارت اعتباری ارزی قابل پرداخت است. تصویر ایندکس سایت رسمی finland.fi که دانشجویان علاقمند به تحصیل داخل فنلاند باید حتما از آن بازدید کنند

بعد از تکمیل درخواست، باید برای اثبات هویت خود و ارائۀ نسخه های اصلی مدارک پیوستِ درخواست، به ایلچی گری فنلاند داخل خیابان قیطریه تهران مراجعه کنید. شما تا سه ماه بعد از تکمیل التماس اینترنتی خود برای مراجعه به کنسولگری مهلت دارید. بعد از مراجعه به کنسولگری و ارائۀ مدارک، درخواست تان مطالعه می شود. توجه داشته باشید که معمولا باید قبل از مراجعه به کنسولگری حین بگیرید.

بوسیله اندیشه داشته باشید که شمار کاربری خود را باید از طریق سرور Enter Finland -palvelu به طور منظم بررسی کنید. چنانچه بخاطر درخواست تان به مدارک و توضیحات بیشتری نیاز باشد، از طریق احصائیه کاربری تان به شما اطلاع داده می شود. چنانچه توانایی خواه امکان ارائۀ التماس بوسیله رخساره الکترونیکی را ندارید، می توانید برگۀ درخواست خود همراه با مدارک پیوست آن به انضمام نامۀ پسند را به ایلچی گری فنلاند در تهران ببرید و فرایند را دنبال کنید. برگه التماس را می توانید از وب سایت ادارۀ مهاجرت پرینت بگیرید.

بررسی درخواست اجازۀ اقامت نفقه دربر دارد. سکه مربوطه را باید هنگام تحویل تقاضای خود پرداخت نمایید.

مدارک زیر را باید به درخواست اجازۀ اقامت تحصیلی پیوست کنید: پاسپورت دانشجو که مشت اندک یک سال اعتبار و ۲ ورق تهی داشته باشد؛ نامۀ قبول تحصیلی؛ ۲ قطعه عکس ۳ در ۴ که بیش از شش ماه از تاریخ آن سپری نشده باشد؛ اصل نامه تمکن مالی بوسیله واژه انگلیسی؛ اصل فیش پرداخت شهریه (اگر ملزم بوسیله صیقلی شهریه بوده باشید)؛ مدرک بیمه خواه کپی کارت درمانی اروپایی؛ تأییدیۀ دانشگاه در عارض دریافت بورسیه تحصیلی؛ ترجمۀ رسمی کلیه مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد؛ مدارک کار کننده احتمالی (به استثنای دانشجویان معاوضه ای و دانشجویانی که تحصیلات آنها منجر به ستاندن مدرک تحصیلی می گردد)؛ ارائۀ income requirement درون زمان تمدید اقامت.

توصیه می کنیم که بخاطر تصرف اطلاعات بیشتر دربارۀ فرصت های تحصیلی و زندگی در فنلاند به سایت های ایلچی گری ایران در هلسینکی و سفارت فنلاند داخل تهران نگاهی بیندازید. هر سؤالی دربارۀ ستاندن اقامت دانشجویی و تمدید ویزا دارید، می توانید از پاره FAQ سایت اداره مهاجرت فنلاند بپرسید. همچنین، خدمات عمومی ای را که تو فنلاند بوسیله صورت اینترنتی در اصالت دانشجویان صبر می گیرد، درون www.suomi.fi می توانید مشاهده کنید. بخاطر آشنایی با فنلاند هموار به سایت رسمی FINLAND رجوع کنید. ایندکس سایت فارسی زبان سفارت فنلاند درون تهران که در FINLAND.ORG.IR قرار دارد. مشخصات ایلچی گری فنلاند داخل تهران خدمات مربوط به ویزا و اجازۀ اقامت: یکشنبه تا چهارشنبه از روزگار ۹ تا ۱۲ صبح؛ پاسخ بوسیله التماس های تلفنی: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ فقط با شماره تلفن ۲۳۵۱۲۲۵۰ (۹۸۲۱ )؛ امور مربوط به گذرنامه بخاطر اتباع فنلاندی: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر؛ آدرس ایمیل سفارت فنلاند در تهران: teh@formin.fi نمابَر سفارت فنلاند درون تهران: ۲۲۲۳۶۲۳۰ (۹۸۲۱ ). تمدید اجازه اقامت دانشجویی

مدت احترام اجازۀ اقامت تحصیلی صادره، هر مرتبه حداکثر ۲۴ ماه است. این مدت برای یک دوره ۲۴ ماهه مربوط باینده سزاوار سرزنش تمدید است. تمدید این مدت منوط به ارائۀ تأییدیۀ گذراندن توفیق آمیز واحدهای درسی است. اگر تحصیلات شما ادامه دارد ولی تاریخ اعتبار اجازۀ اقامت روبه پایان است، التماس تمدید اجازۀ اقامت کنید. بخاطر این کار، به بخش EXTENSION در سایت ENTER FINLAND بروید، التماس اینترنتی را ثبت کنید و منتظر بمانید.

بوسیله فکر کردن داشته باشید که بوسیله موقع و قبل از بوسیله پایان بزمین نشستن تاریخ اعتبار اولین اجازۀ اقامت خود، التماس تمدید اقامت کنید. توجه داشته باشید که Maahanmuuttovirasto (ادارۀ مهاجرت فنلاند) بررسی می نرم که آیا دلیل واقعی اقامت شما داخل فنلاند انجام تحصیلات بوده است یا خیر. پس لازم است مدارک مثبته مستند ارسال کنید.

مثلا اگر درون دانشگاه، مدارس عالی یا دانشگاه های علمی و کاربردی فنلاند درس می کنید، باید در کشش یک سال تحصیلی ۴۵ واحد تحصیلی را بگذرانید تا شرایط لازم بخاطر تمدید اجازۀ اقامت را به دست بیاورید. شما باید مدرک نشانگر سوابق تحصیلی خویشتن را ضمیمۀ التماس تمدید اجازۀ اقامت کنید؛ صحت ادعای شما نیز میانه روی آزمایی خواهد شد. اگر ۳۰ واحد گذرانده باشید و هنوز نمرۀ واحدهای دیگر اعلام نشده باشد، وضعیت متفاوت خواهد شد. زمانی که تحصیلات شما به انتها می رسد

چنانچه تحصیلات خود تو فنلاند را با توفیق به پایان رسانده اید، ممکن است برای التماس کار، به شما اجازۀ اقامت فوری داده شود. این گونه اجازۀ اقامت را فقط می استعداد بخاطر اقامت دانشجویی و به صورت تمدید اجازۀ اقامت پذیرفت. شما باید پیش از اینکه اجازۀ اقامت تحصیلی به پایان برسد، تقاضای این اجازه اقامت را نمایش دهید. در جاهل این صورت، با درخواست شما موافقت نخواهد شد و مجبور به زین فنلاند هستید.

اجازۀ اقامت بخاطر درخواست فرمان را می توانید حداکثر برای شش ماه شهود کنید. چنانچه حکم بی پرده کردید، می توانید فوری حکم خود را آغاز کنید. البته تا قبل از خاتمه زمان اعتبار اجازۀ اقامت صادرشده برای التماس کار، باید اجازۀ اقامت تازه ای را براساس انجام فقره درخواست کنید. مخاطب لایق!

اگر شما اندوه نیت تحصیل داخل دانشگاه های فنلاند را دارید، توصیه می کنیم که لینک ها و داده ها ارائه شده در این یادداشت را بوسیله مداقه مطالعه کنید. درصورتی که پاسخ سؤالات خود را نیافتید، سئوال تان را به عارض کامنت ارائه کنید تا معاینه شود. ارائۀ رزومه ای کوتاه از بنیۀ علمی و هدف شما از فراگیری داخل دانشگاه های این کشور، می تواند کارشناسان ما را در ارائۀ پاسخ بهتر به سؤالات شما یاری دهد.

دنیای تحصیل، بورسیه تحصیلی و مهاجرت را در چطور پشت کنید.

مقالات صوتی مجموعه یادگیری تعبیر اصول و وضع هایی کاملا عملی برای تدریس زننده و صلاحیت دار زبان جدید.

26،000 تومان
20،000 تومان مشاهده میوه
وقتی درباره ی DNA فکر می کنید، احتمالا ساختار مارپیچ مضاعف آن بوسیله ذهنتان می آید؛ ولی این فقط بخشی از حادثه است. یکی از بخش های رادیکال دیگر، DNA میتوکندریایی است که درون گیاهان حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این پاره از ژنوم کمپلکسی است که دانشمندان نمی توانستند ژن های آن را ویرایش کنند. اکنون، گروهی از پژوهشگران ژاپنی برای انجام این امر دست به امر شده و توفیق هایی بوسیله مشت آورده اند که می تواند به افزودن تنوع ژنتیکی محصولات کشاورزی معاون نرم.

میتوکندری موتورخانه ی سلول است؛ بجای با استفاده از مواد غذایی کارمایه تولید می بطی ء. این اندامک های سلولی DNA اختصاص ی خود را دارند که جدا از DNA هسته ای است. در حالی که DNA میتوکندری داخل جانوران ژنومی کوچک تر و میسر مرطوب است، در گیاهان خلاف این قضیه صادق است. شین ایچی آریمورا، یکی از پژوهشگران مطالعه می گوید:ژنوم میتوکندری گیاهان بزرگ و ساختار آن متجاوز تیره تر است و گاهی اوقات ژن ها درون بیش از یک نسخه وجود دارند. مکانیسم های اظهار ژن آن بوسیله خوبی دریافتن نشده است و فداکار از میتوکندری ها نیز اصلا ژنومی ندارند. در وارسی ی گذشته ی خود، نشان دادیم این میتوکندری ها بخاطر تبادل محصولات پروتئینی باهم ادغام و سپس، از غصه جدا می شوند.مقاله های مرتبط:تغییر ژنوم با CRISPR، راهی تازه برای مبارزه با ویروس موزامکان فراگیری حیوانات و گیاهان با ۲ کد ژنتیکیاصلاح ژنتیکی و محصولات تراریخته: سوگ در یک گلخانه مدرن

به برهان این پیچیدگی تا قبل ازاین، هرگز DNA میتوکندری تو گیاهان بوسیله نعوظ موفقیت آمیزی تصحیح نشده بود. این توانایی سودمند خواهد بود؛ زیرا محصولات زراعت بوسیله طور پیوسته ازنظر ژنتیکی بخاطر بهبود مختصات تولید یا پایداری به بیماری ها و شرایط اقلیمی ارامش می شوند؛ اما عاری دسترسی بوسیله پاره های اهمیت از DNA، تنوع ژنتیکی تا اندازه ای محدود می شود که می تواند پیامدهای ویرانگری داشته باشد. داخل سال ۱۹۷۰، مصیبت قارچی سوختگی جنوبی برگ ذرت (SCLB)  خسارات زیادی به ذخایر ذرت آمریکا زد. حضور ژنی خاص داخل میتوکندری که فراوانی اش داخل گیاهان ذرت زیاد است، موجب تشدید این اغتشاش شد. موزها نیز به دلیل تنوع ژنتیکی محدود، دربرابر چنین تهدیدهایی آسیب پذیر هستند. آریمورا می گوید:ما هنوز درمعرض خطر هستیم؛ بجهت تنوع ژنومی میتوکندری محصولات کشت درون گیتی بسیار کم است. ما قصد داریم از این توانایی برای دست کاری DNA میتوکندری گیاهی به منظور تکثیر این تنوع کاربرد کنیم.

پژوهشگران در ابتدای فرمان از فرایندی کاربرد کردند که برای ویرایش DNA میتوکندری در جانوران استفاده می شود. در این تکنیک که mitoTALENs نام دارد، از پروتئین برای بُرش و حذف ژن خاص از ژنوم میتوکندری مصرف می شود.



خار برنج نشان داده شده در جانب چپ که DNA میتوکندریایی آن برای حذف بارانی ناباروری ویرایش شده، درون مقایسه با خار بهسازی نشده که تو سمت راست نشان داده شده، بذرهای بیشتری دارد.

 پژوهشگران از تکنیک اصلاح شده ی mitoTALENs بخاطر بُرش یکی از ژن های میتوکندری به معروفیت ژن عقیمی سیتوپلاسمی (CMS) استعمال کردند که علت می شود گیاهان نر عقیم شوند و نتوانند گرده تولید کنند. آن ها با مصرف از این روش، چهار لاین متاخر از برنج و سه لاین جدید از کانولا ایجاد کردند. گیاهانی که میتوکندری آن ها تصحیح شده بود، بارور بودند و در مقایسه با گیاهان ویرایش نشده دانه بیشتری تولید می کردند.

پژوهشگران می گویند علاوه بر سودمندی این روش برای افزایش تولید، مزیت اصلی این کار آن است که بوسیله تنوع ژنتیکی محصولات کشاورزی می افزاید. پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشخص شود برای رسیدن به این هدف کدام ژن های میتوکندری را باید ویرایش کرد.

نتایج این پژوهش درون روزنامه ی Nature Plants منتشر شده است.بیشتر بخوانید:پس انداز سازی اطلاعات در DNA، اسلوب آینده ذخیره اطلاعاتآیا گیاهان از آگاهی برخوردارند؟موفقیتی در زمینه نمو ارگانوئیدهای جنینی انسان داخل آزمایشگاهبقای گیاهان چگونه پس از فاجعه چرنوبیل تداوم یافت؟انسان ها ۶۰۰ گونه گیاهی را در ۲۵۰ سال گذشته منقرض کرده اند
بوسیله گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و زیاده چرب یا شیرین بورس اوراق بهادار تهران ۲۸۰۵ واحد افزودن یافت و بوسیله رقم ۲۴۹ هزار و ۲۵۲ واحدی رسید. شاخص کل غم اندازه نیز با ۱۲۶۰ واحد نمو رقم ۶۱ هزار و ۳۱۶ را تجربه کرد.

متمایز آزاد شناور نیز پس از ۳۱۱۰ واحد رشد تا رقم ۲۷۹ هزار و ۸۰۶ واحدی بالا رفت و متمایز بازار اول و دوم نیز هر کدام بوسیله زیبایی ۲۱۲۳ و ۵۳۲۷ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس هر کدام به ترتیب ۲۷۹، ۲۲۸ و ۲۲۵ واحد روی شاخص های راسته سهام تأثیر مثبت داشتند و پتروشیمی جم، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی فناوران هر کدام به ترتیب ۹۷، ۳۷ و ۲۶ واحد شاخص های بازار تنخواه را بوسیله سمت پایین تربیت کردند.

در گروه محصولات شیمیایی امروز ۲۲۱ میلیون سهم به قیمت بسیار از ۱۷۶ میلیارد تومان دادوستد و سبب شد که این گروه زیادترین مقدار معاملات را از آن خود یواش شیمیایی ها اکثر امروز با رشد ارزش مواجه شدند.

خودرویی ها با قیمت معاملات ۱۰۷ میلیارد تومان در جایگاه دوم صبر گرفتند و توانستند شاهد معاملات ۵۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی باشد. داخل این گروه همچنین بیشتر سهم ها با قضیه افزایشی درون ارج پایانی مواجه شدند.

در قسمت قسمت کردن فلزات بنیانی تعداد معاملات بوسیله ۲۰ هزار و ۲۶۱ نوبت رسید و ارزش آن رقم ۸۷ میلیارد تومان را متعاقب سر گذاشت. ولی فلزی ها عمدتاً با کاهش ارزش مواجه شدند هرچند که بعضی از سهم های آنها از عموم فولاد مبارکه اصفهان، مس مثال باهنر، لوله و ماشین سازی ایران، سرمایه گذاری توکا فولاد و معدنی کیمیا زنجان با نمو ارزش مواجه شدند.

امتداد نمو قیمت سهم ها و به سبب آن تکثیر قیمت شاخص امروز داخل حالی رخ داد که بوسیله جز روز گذشته درون روزهای ماقبل معاملاتی قیمت تسهیم ها شاهد اصلاحی کاهشی وجود.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت بوسیله ۲۳۹ سهم و تعداد نمادهای منفی به ۹۴ نماد رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۱۶ سهم با افزودن نرخ و ۸۲ سهم با کاهش ارزش برملا شد.

آیفکس همچنین با ۱۷.۶ واحد نمو تا نما ۳۲۱۸ بالا رفت و مقدار معاملات فرابورس ایران به نما ۹۵۰ میلیارد تومان رسید. ظرفیت معاملات همچنین رقم ۱.۶ میلیارد تسهیم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مقاله های مرتبط:نظرسنجی: آیا خصوصی سازی، برای خودروسازی ایران متد گشا است؟دلیل کاهش ۷۲ درصدی تولید خودرو در کشور و روش برون رفت از آن

خودروسازی به عنوان یک صنعت استراتژیک تو کشورهای متنوع مطرح است. در نظرسنجی هفته ی گذشته، نقش مدیریت دولتی داخل سکا ن داری خودروسازان مبصر کشورمان برسی شد. بسیاری از مخاطبان زومیت، سیطره ی دولتی پهلو سهام شرکت های خودروسازی و به متعاقب آن اعمال نظر درون بالاترین سطح مدیریتی این مجموعه ها را، عامل تعاقب ماندگی بخشی و کیفی داخل تولید انواع خودرو دانستند. بر این اساس، با حیات تحدید ایجاد شده توسط شانس تو راسته و جلوگیری از رقابت آزاد بین بنگاه های فعال در زمینه ی تولید و واردات خودرو، بحث خصوصی سازی در این صنعت، چندان اهمیتی ندارد و منجر به پیشرفت خودروسازی نخواهد شد.

تو روزگاری که مدیران عامل ایران خودرو و سایپا با دخالت یمین وزارت صنعت و چند نهاد دولتی جابه جا می شوند؛ می توان بسیاری از مشکلات امروز تو بازار خودرو و صنایع مرتبط با آن را، بوسیله گردن شانس و جناب نهادهای دولتی تو راس سهام داران شرکت های خودروسازی انداخت. از سویی دیگر، نکته ی بسیار مهمی که نظرسنجی زومیت نشان می دهد؛ توجه به نقش پررنگ قضا و قدر داخل قانون گذاری و مدیریت بازار است. طبیعتا، قوانینی که رقابت آزاد بین فعالان صنعتی و اقتصادی را محدود کند، منجر به تقویت دسته های منفعت طلب، رانت خواری شرکت ها و درنهایت، غلبه شهود مافیا خواهد شد.



علاوه بر فساد اقتصادی و جلوگیری از خلق کردن فضای باز داخل رقابت تجاری، انحصار در راسته خودرو منجر به کاهش علاقه ی خودروسازان به ترفیع و ساختن نوآوری شده است. فرض کنید، شرکت هایی بزرگ مثل ایران خودرو و سایپا، میلیون ها مشتری دارند که بوسیله دلیل امانت شدن مرزها و اعمال مالیات های سنگین به خشکی امدن استاندارد های وارداتی، همیشه برای خرید، صف می کشند. غول های صنعتی خودرو، نه عزب از  بازار بسته و فقدان رقیب خارجی سود می برند؛ بلکه همراه با ترفندهایی مثل کاهش تولید و ایجاد طرح های پیش بیع بلندمدت، تقاضای کاذب و تشنگی درون بازار  را افزایش می دهند. این شرایط، توجیه اقتصادی بخاطر توسعه ی متخصص و تولید محصولات باکیفیت همراه فناوری های مدرن را، از بین می برد. وقتی میلیون ها خریدار درون راسته حضور دارند که چندبرابر درآمد سالیانه ی خود را برای ابتیاع محصولی با موعد تحویل چندماه تا یک سال بعد هزینه می کنند؛ توسعه ی تولیدات و پیشرفت متخصص موافقت نخواهد افتاد. با این اوصاف، مالکیت بخش خصوصی خواه دولتی تو غول های خودروسازی ایران، تغییری ابداع نخواهد کرد. 



دومین گزینه ای که بیش از دیگران، توجه مخاطبان نظرسنجی زومیت را احضار کرد؛ حکایت از پیش بینی آن ها درباره ی لیس اجرای صحیح و عادلانه ی مخصوص سازی در صنعت خودروسازی ایران دارد. حدود یک پنجم شرکت کنندگان در نظرسنجی، معتقدند انتقال سهم طالع از خودروسازان بوسیله دیگران، فرایندی سالم تو یک خصوصی سازی اصلی نخواهد حیات و صرفا، شرکت هایی که غیرمستقیم با نظارت بخت فعالیت می کنند، سید بنگاه های مبصر اقتصادی مشابه ایران خودرو و سایپا خواهند شد. چنین شرایطی، مسلما تأثیری کنار اوضاع فعلی ندارد و انحصار تو بازار خودرو، همراه با حاضر بودن پیشرفت فنی صنعت محصولات را، درپی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:امکان پرداخت اقساطی بخاطر خودروهای توقیفی با جریمه ی بالاطرح دگرگونی محصولات ایران خودرو خاص تیرماه اعلام شداولین خودرو برقی ایرانی وارد خیابان ها می شوداحتمال تولید تندر 90 و ساندرو با سواری سمند EF7 [بروزرسانی: سایپا نفی کرد]طرح سایپا بخاطر جایگزینی محصولات برلیانس اطلاع دادن شد
بیل گیتس درکنار پل آلن یکی از موفق ترین استارتاپ های عهد دات مراد یعنی مایکروسافت را تأسیس کرد. آن ها دوستان و همکاران همیشگی بودند که یادگاری مهمی از خود بر جای گذاشتند. آلن که درکنار گیتس یکی از مثال های بارز ثروت آفرینی تو دنیای مدرن بود، در سال ۲۰۱۸ از جهان رفت. گیتس، نزدیک ترین شناخت آلن، در تشریفات خیریه ی رسانه ی فوربز خطبه ای کرده وجود که در بسرنوشت شوم دچار کردن های اصلی آن، شخصیت آلن را توضیح انصاف. در دنباله ی این مطلب زومیت، چکیده ای از سخنرانی گیتس را با وفاداری به زبان و ندا مقاله ی اصلی می خوانیم.

پل آلن یکی از کنجکاوترین افرادی حیات که می شناختم. او تا اینکه از زمان بچگی کنجکاوی فراوانی به مسائل گوناگون دنیای پیرامونش علامت می قسط. او به همان حد که از مصاحبت کردن درباره ی کامپیوترها لذت می برد، به موضوعات هنری متشابه آثار شکسپیر یا قطعات موسیقی دلبستگی نشان می داد.مقاله های مرتبط:بیوگرافی پل آلن، اندوه بنیان گذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین سرمایه گذاران دنیای فناوریبیوگرافی بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و تشبیه کردن ثروت آفرینی دنیای کامپیوتر

پل پس از رسیدن به عهد بزرگسالی هم رویکرد کنجکاوی خود را دنباله انصاف. کنجکاوی روی همه ی بخش های زندگی او تأثیر گذاشت؛ تأثیری که تا اینکه بوسیله تلاش های خیرخواهانه اش غصه خاصیت کرد. اکثر مردم از بخشندگی او خبر دارند؛ ولی امیدوارم آن ها بیشتر با عمق و گستردگی تأثیرات کارهای او آشنا شوند. او تأثیراتی پا بر جا روی جزء های متعدد جامعه ی اطراف خود گذاشت؛ تأثیراتی که از تحقیقات علمی تا نگاهداری از منابع غریزی و تا اینکه بهبود زندگی های اجتماعی دیده می شوند.

اخیرا تو تشریفات خیریه ی فوربز خطبه و درباره ی پل صحبت کردم. عطیه ی Lifetime Achievement Award در قضیه همین رویداد به پل اهدا شد و غلام مصاحبت های زیر را درباره ی او قرائت کردم:

افتخار می کنم که تو این مراسم درباره ی خویش و همکار عزیزم، پل آلن، مصاحبت کنم. اول از همه بگویم که برای قدردانی بهتر از پل، باید شخصیت او را بهتر بشناسیم. او درون تمام زندگی، نیروی محرکه ای بوسیله نام کنجکاوی داشت که حرکت هایش را مسیردهی می کرد. پل که از طفولیت کنجکاوی اضافی تو زندگی می کرد، داخل ادامه ی خوش نویسی هم بوسیله موضوعاتی فرع مند می شد که واقعا در نگاه اول هیچگاه ارتباطی با هم نداشتند.



به عنوان مثالی از علایق و موضوعات فعالیت های متفرقه ی پل، او قصد داشت از سوءاستفاده از فیل ها جلوگیری یواش و مصونیت اقیانوس ها را بهبود دهد و درکنار آن ها، داخل مملکت ی شهرهای هوشمند هم فعالیت کند. به علاوه او داخل ساختن مسکن برای افراد بی خانمان هم فعال بود و در منطقه ی پیوجت ساند هم فعالیت هایی برای گشایش آموزش کرد.

در سال ۲۰۱۴، پل درون فعالیت های متعددی از کنترل ویروس افلیج اطفال تا تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس ابولا در آفریقا مشارکت کرد. او درکنار همه ی این فعالیت های خیریه و عام المنفعه، بوسیله رخ جدی به فعالیت های حقیقی اش درون مملکت ی هوش مصنوعی هم مشغول وجود.پل آلن به موضوعات بیش متنوعی در دنیای دانش و فناوری فرع مند وجود

چنانچه نگاهی کلی به همگی ی فعالیت های پل بیندازیم، دانا منطق و اصول او در انتخاب مسیرها خواهیم شد. او خویشتن را تقدیم کارهای دلخواهش می کرد و درون موضع هایی استراحت می گرفت که از اثرگذاری حداکثری خویشتن مطمئن وجود. دراین میان، با وجود اینکه او بوسیله مسائل متجاوز وسیع ای می پرداخت، بخاطر هریک از آن ها اشتیاق و انرژی کاملی اختصاص می داد. داخل ادامه، تعدادی از تصاویر پل را به شما نشان می دهم تا بهتر دانا توضیحاتم درباره ی شخصیتش بشوید.

اولین مرتبه ای که متوجه اشتیاق و عقب مانده فراوان پل درباره ی چیزی شدم، در کلاس هشتم تحصیل می کردم. شاید با نگاه به عکس زیر، فرض کنید که او معلم من باشد؛ ولی پل تنها سه سال بزرگ زیرفون از من بود. وسیله تله تایپ دستاویز ای حیات که موجب دوستی من و پل شد. مکتب ی ما، لیک ساید، پس از برگزاری دستور کار ی اشتراکی معامله محصولات، از درآمد خراج برای بیع تله تایپ استفاده کرد. ما از دخول وسیله متاخر به مکتب متجاوز ترس زده بودیم.



مشکل واقعی کاربرد از تله تایپ، ارزش هنگفت آن بود که بخاطر هر ساعت استفاده، باید ۴۰ دلار صیقلی می کردیم. تنها راه دیگر بخاطر دسترسی به دستگاه، پیداکردن باگ عملکردی درون آن بود. درنهایت تو حروف تلاش برای پیداکردن باگ برده شدیم؛ اما این همکاری بوسیله بدوی پیمان نامه مشترک من و پل انجامید. شرکت سابق الذکر با ما قراردادی امضا کرد تا در ازای پیداکردن مشکل در مایه های کامپیوتری، رایگان از آن ها استعمال کنیم. ما تقریبا همه ی زمان قرار خود را به کارکردن با کامپیوترها اختصاص می دادیم. من و پل با هر کامپیوتر دردسترسمان کار می کردیم. البته در همان زمان نیز کامپیوترها، تنها موضوع سلیقه پل نبودند. 

شمایل دامن برای نشریه ی سالانه ی دبیرستان ثبت شد. او همیشه عاشق تاریخچه خواندن بود و همه ی این تاریخ ها را هم خودش تفویض کرد. اگر نگاهی به کلکسیون ی تاریخ های موجود در عکس بیندازید، بااطلاع تمایلات متعدد پل می شوید. در میان کتاب های او از شعر تا کتاب های آموزشی و فلسفه و فیزیک تا کتاب های مذهبی همچون انجیل دیده می شوند. البته در دسته ی موجود داخل عکس، کتاب های اصلی دلخواه او یعنی داستان های علمی تخیلی را نمی بینیم. ابد فکر می کردم درون قرائت کردن تاریخچه های علمی تخیلی رکورددارد هستم؛ اما او از غلام کتاب های بیشتری داشت.



پدر پل معاون کتابدار دانشگاه واشنگتن بود و هربار که بوسیله خانه ی آن ها می رفتم، مملو از کتاب بود. به علاوه، ازآنجاکه پل زیاد کتاب می خواند، تقریبا درباره ی همگی چیز اطلاعات داشت. به عنوان مثال، یک بار درباره ی گازوئیل دقیق بودم و درباره ی واژه پالایش از پل بوسیله نشانی باهوش ترین دوستم سؤال کردم. او به بهترین شکل، مفاهیم علمی را برایم توضیح داد و به عطا همگی ی جزئیات را آموختم.

پل بیشتر از من فعالیت های جالب و جذاب انجام می داد. او گیتار می نوع دوستی و علاقه ی شدیدی تیمار به موسیقی های جیمی هندریکس داشت. تعلق ی شدید او بوسیله موسیقی و به طور کلی فرهنگ عامه پسند بوسیله اندکی بود که روی بسیاری از برنامه های آتی زندگی اش غصه تأثیر بسزایی گذاشت.پل می شوق حتما نقشی در دگرگونی دنیای کامپیوتر ایفا نرم

یکی از روزها که بور ی زیادی هم از محاسبه تاریخی با عکس بالا نداشت، من و پل هر دو در بوستون بی جنبش بودیم. او با من تماس گرفت و درخواست کرد هرچه سریع نمدار با او داخل کیوسک روزنامه فروشی ملاقات کنم. پل ناقلا شماره ی جدید روزنامه ی Popular Enelctronics را به غلام علامت داد که تصویری از کامپیوتری جدید روی آن چاپ شده بود. کامپیوتر جدید Altair 8800 نام داشت و از تراش ای متاخر و حرفه ای روزی می برد. بوسیله یاد دارم که او ناقلا را به من علامت داد و گفت:همگی ی این اتفاق ها عاری حضور ما می افتد.

پل استعداد اضافی درون مشاهده ی مسائل از دیدگاه های کلی زیرفون داشت. او پیش از بسیاری از انسان دانا شد هرچه ریزپردازنده ها قدرتمندتر شوند، عزب محدودیت آن ها تو بطی ء وسایل خواهد حیات. توانایی او در فکر کردن خلاقانه و محلول مشکلات بزرگ، عنصری بنیادی داخل بسیاری از موفقیت های مقدماتی ی مایکروسافت حیات.

عکس زیر دقیقا زمانی پژمان شد که تو مراحل نخستین ی رشد بودیم و دکه شرکت از آلبوکرکی به سیاتل منتقل شد. یکی از اتاق های آن دفتر زیاد بزرگ حیات و تعدادی میز و چند سیستم گوناگون در آن وجود داشت. من و پل اکثر کارهای خود را در این اتاق انجام می دادیم.



ماشین هایی که داخل عکس زیر می بینید، دستگاه هایی هستند که بسیاری از محصولات اولین ی مایکروسافت را با آن ها مخلوق بودیم. چنانچه داخل آن روزها به شدت روی ترقی ی کسب وکار متمرکز بودیم، پل به دیگر علاقه مندی های خودش هم می صیقلی و بوسیله کنجکاوی ابدی ادامه می انصاف. او پس از زین شرکت بی آرامی به کنجکاوی هایش ادامه داد و روش کار کننده و ماجراجویی هایش هم کاملا تحدید به خودش بود.

یک بار من و پل در حال تماشای مسابقه ی بسکتبال بودیم. او سؤال جالبی از من کرد که مرتبط با معامله تیم ورزشی وجود. فاتحه فرض کردم شوخی می بطی ء. هیچ یک از دوستان و هم کلاسی های ما فرض نمی کرد روزی پل سرور تیم ورزشی باشد. درنهایت در سال ۱۹۸۸، تیم پورتلند تریل بلیزرز را خرید و چند سال پس ازآن اندوه سیاتل سی هاکس به مایملک هایش افزوده شد. آویشن سیاتلی در واضح سرمایه گذاری بسیار پرسودی محسوب می شد؛ ولی پل بوسیله پندار سودآوری مالی آن تیم را نخریده وجود.



مالک قبلی آویشن سی هاکس اعلام کرده وجود تیم را به کالیفرنیای جنوبی منتقل خواهد کرد. سیاتل در آن زمان وضعیت مناسبی نداشت. مقام های محلی شهر به پل مراجعه کردند و از او خواستند سی هاکس را در سیاتل نگه دارد. او تنها سرمایه گذار با روحیات نزدیک بوسیله دنیای ورزش بود که تکیه مقام ها را دعوت می کرد. البته، پل فرع ی چندانی به فوتبال نداشت و این تیم غم تاریخچه ی قباحت از خود بر جای گذاشته وجود. به هرحال، او می مراد به سیاتل دستیار کند و با اجابت ریسک، به کارفرما جدید آویشن دگرگونی شد.سودا تیم ورزشی، تنها با کمال مطلوب کمک بوسیله شهر سیاتل انجام شد

خرید آویشن سیاتلی درنهایت به نفع تیم و شهر تمام شد. پل شهر نگرش تولدمان را دوست داشت و همیشه بخاطر تبدیل آن به جایی بهتر تلاش می کرد. او میلیون ها دلار برای بهبود عمر بی خانمان های دهات هزینه می کرد. پل با جدیت های خود منطقه ی مرکزی شهر را که دستاورد مهمی نداشت، بوسیله یکی از پر جنب وجوش ترین مناطق تغییر کرد.

پل ارسی ای بیش جذاب به معروفیت Museum of Pop Culture تأسیس و از ایستگاه رادیویی محلی پشتیبانی و سالن سینمای Cinerama را احیا کرد که داخل کودکی در آنجا فیلم تماشا می کردیم. معاون های او به مراکز شهری به حدی وجود که دانشگاه واشنگتن دانشکده ی علوم کامپیوتر خود را بوسیله اسم او نام گذاری کرد. بوسیله علاوه، سیاتل میزبان یکی از بنیادی ترین دستاوردهای زندگی پل هم هست: مرکز علمی آلن.



پل همیشه بوسیله اتساع مرزهای علم مراد داشت. او از همان سال های مقدماتی فعالیت در مایکروسافت، علاقه ی خویشتن را به بسط مرزها مدال می رحم. داخل آن زمان، عملکرد حداکثری خراش ها را در کار با نرم افزارهای مایکروسافت بررسی می کردیم. تا اینکه حالا و پس از مرگ پل هم تلاش هایش درون لباس مؤسسه ی علمی آلن به گسترش مرزهای علم منتهی می شود.

وقتی ابتدایی جنین شنیدم که پل دستور کار ای بخاطر تأسیس مرکز مطالعات مغزی دارد، با خویشتن گفتم قطعا او چنین اقدامی ارتکاب می دهد. او از دوران کودکی به درک ساختارها و عملکرد حافظه انسان علاقه مند وجود. او از خود می پرسید ذهن چگونه می آموزد؟ آیا نرم افزار می تواند این طور عملکردی داشته باشد؟ وقتی در صنعتی ساخت بطی ء افزار فقره کنید، اساسی ترین مسئله درک ساختار و عملکرد مغز خواهد بود. البته، هرچه بیشتر درباره ی این موضوع مطالعه کنید، واقف علم کم و محدود خود می شوید.

هریک از بسرنوشت شوم دچار کردن های مؤسسه ی علمی آلن رمزورازهایی ویژه از عملکرد بدن انسان را حساسیت می بطی ء. مؤسسه ی او علاوه بر مطالعه ی مغز، بخش هایی مخصوص علم سلول ها و زیست شناسی و پناه شناسی دارد. به علاوه، مؤسسه ی مجزایی هم در این کلکسیون وجود دارد که به رخساره اختصاصی فهم مصنوعی داخل خدمت بشر را معاینه خواهد کرد.



همگی ی مؤسسه های مرتبط با پل و تحقیقات آن ها درون مراحل اولیه صبر دارند. ای کاش پل می توانست نتایج این همگی بخشش خویشتن را از نزدیک مشاهده بطی ء. او یکی از متفکرترین و بااستعدادترین و کنجکاوترین افرادی وجود که می شناختم. اگرچه پل زندگی خوب و مرفهی داشت، قطعا لیاقت او متجاوز بیشتر بود. او وقتی به عنوان یکی از اولیه اعضای انجمن Giving Pledge برای اعطای ثروت خویشتن اعلام آمادگی می کرد، مصاحبت های جالبی کرد:ثروت ما درنهایت با دلار توصیف نمی شود؛ بلکه چگونگی خدمت کردن ما به دیگران ثروتمان را جلوه گر می کند.

عمر پل را می توان یکی از باارزش ترین زندگی های عصر مهیا دانست. غلام بسیار غمناک او خواهم وجود.بیشتر بخوانید:لینوکس از Windows Server در سرورهای آژور مایکروسافت پیشی گرفتپیشتازی مایکروسافت داخل میدان نرم افزارهای اجاره ایپایان پشتیبانی مایکروسافت از به روزرسانی اپ های ویندوزفون 8 و 8.1فیسبوک و فیسبوک مسنجر از فروشگاه ویندوزموبایل حذف شدندهشدار مایکروسافت، سونی و نینتندو به نوبت آمریکا درباره ی تأثیر تعرفه های تجاری گره
هورمون انسولین در لوزالمعده ترشح می شود. این هورمون قند را از خون بیرون می برد و تو سلول های بدن ذخیره می کند. وقتی سلول های بدن دربرابر انسولین دچار ایستادگی می شوند، نمی توانند بوسیله خوبی از انسولین کاربرد کنند و قند یدکی در خون باقی می ماند. همچنین چگونگی واکنش سلول های بدن به انسولین را «حساسیت به انسولین» می گویند. گشایش این حساسیت باعث می شود مقاومت به انسولین کاهش یابد و سربزرگی بسیاری از بیماری ها، از جمله دیابت در افراد کم شود. در ادامه، ۱۴ روش علمی برای بهبود دریافتن به انسولین معرفی شده است. با رعایت این اسلوب ها می توانید سلامتی خود را حفظ کنید.

حتما بخوانید:علائم دیابت در زنان؛ خطرات و راه های درمان آندیابت بی مزه؛ دلایل، نشانه ها، گوناگون و سیاق های درمان آنروش تداوی دیابت نوع ۱، علائم و علت ابتلا به آن

وقتی لوزالمعده ملتفت وجود مقدار یدکی قند تو خون می شود، بخاطر غلبه بر مقاومت به انسولین، انسولین بیشتری تولید می بطی ء و از قند خون می کاهد. این وضعیت به مرورِزمان لوزالمعده را از سلول های تولیدکنندهٔ انسولین تهی می کند و بلای ناگهانی دیابت سنخ ۲ ایجاد می شود. از این رو گشایش حساسیت به انسولین و کاهش مقاومت به انسولین عوارض و خطرات اتیه بخاطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و بوسیله حفظ سلامتی معاون می بطی ء. ۱. خواب بیشتر

رویا خوب شب هنگام بخاطر سلامتی بدن بیش عمده است. در مقابل، کم خوابی می تواند زیان بخش باشد و خطر ابتلا به گوناگون عفونت ها، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. بسیاری از پژوهش ها همچنین نشان می دهد که بین خواب ناچیز و کاهش حس به انسولین رابطۀ مستقیم وجود دارد.



مثلا درون پژوهشی روی ۹ داوخواه سالم، تأثیر مقیاس رویا بررسی شده است. در این استیناف مشخص شد که فقط یک شب کم خوابی داخل حد ۴ ساعت، از حساسیت بوسیله انسولین و توانایی تنظیم قند خون بی تا در مقایسه با زمانی که هشت ساعت و شقه خواب شبانه داشته است، می کاهد.

خوشبختانه، جبران خوابِ ازدست رفته می تواند اثرات بدِ کمتر خوابی روی مقاومت بوسیله انسولین را تلافی کند. ۲. ورزش

نیکو بازی کردن، یکی از نیکوترین نحو های اضافه حساسیت به انسولین است. ورزش باعث می شود قند برای ذخیره سازی ملتفت ماهیچه های بدن شود. تو نتیجه، بلافاصله دریافتن به انسولین افزایش می یابد. این شرایط سپرده به سنخ ورزش، ۲ تا ۴۸ ساعت ابدیت خواهد داشت.

مثلا درون پژوهشی مشخص شد ۶۰ دقیقه چرخه سواریبا شدت متوسط، حساسیت به انسولین را ۴۸ شایسته کردن افزایش می دهد.

ورزش های استقامتی غم می توانند دریافتن به انسولین را افزایش دهند. بررسی های متعددی مدال داده است که ورزش می تواند حساسیت به انسولین را داخل نسوان و مردان رفعت ببرد، چه به دیابت مبتلا باشند و چه نباشند.

در این باره، پژوهشی پهلو روی مردان دارای افزودن وزن مبتلا به دیابت خواه بدون دیابت انجام شد. در نتیجۀ این استیناف علنی شد که ادا دادن ورزش های استقامتی در یک دورۀ سه گانه ماهه می تواند درک به انسولین داخل آنها را افزودن دهد و البته هیچ ارتباطی بوسیله عوامل دیگر مانند کاهش قطع ندارد.

انجام دادن ترکیبیِ بازی های هوازی و استقامتی حساسیت بوسیله انسولین را به مراتب بیش از هر زمان دیگر بالا می سرما. ۳. کاهش سست شدن



ناراحتی روی توانایی بدن درون تنظیم قند خون، پی منفی می گذارد. ناراحتی معمولا بی نظیر را در حالت «فساد یا گریز» قرار می دهد. این وضعیت انگیزه نشت هورمون های اضطراب مانند هورمون کورتیزول و گلوکاگون می شود. این هورمون ها نوعی قند پس انداز شده داخل بدن به نام گلیکوژن را به گلوکز تبدیل و بااطلاع جریان خون می کنند. بدین ترتیب، بلافاصله انرژی بخاطر مصرف تو وارستگی بی همتا مضطرب قرار می گیرد.

هورمون های اضطراب می توانند بدن را دربرابر انسولین، مقاوم تر کنند. بدین ترتیب، جلوی ذخیره سازی مواد مغذی در بدن را می گیرند و کاری می کنند تا این مواد برای مصرف کارمایه بیشتر در جریان خون و در دسترس استراحت داشته باشند.

در حقیقت، بسیاری از استیناف ها نشان داده است که ارزش بالای هورمون های تشویش از حساسیت به انسولین بدن می کاهد.

این فرآیند احتمالا برای اجدادمان مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش بوده است. آنها برای حفظ بقای خویشتن بوسیله انرژی بسیاری نیاز داشتند. باوجود این، امروزه کاهش حساسیت بوسیله انسولین برای انسان ها مضر است، از طرف به اضطراب مزمن مبتلا هستند.

فعالیت هایی متشابه مدیتیشن، ورزش و خواب طرز هایی عالی برای کاهش تپش و تکثیر حساسیت به انسولین هستند. ۴. کاهش وزن

وزن اضافی، به ویژه در ناحیهٔ شکم، از حساسیت به انسولین می کاهد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را بالا می برد.

چربی های شکمی بوسیله متد های گوناگونی انگیزه این بغرنج می شوند. یکی از این روش ها تولید هورمونی است که مقاومت بوسیله انسولین را داخل ماهیچه ها و ریه تکثیر می دهد. پژوهش های بسیاری ارتباط بین افزودن چاقی بطن و کاهش حساسیت به انسولین را تأیید کرده است.

خوشبختانه، کاهش پیمانه روشی عالی برای رفع روغن های شکمی و افزایش حساسیت به انسولین است. بدین ترتیب، اگر به پیش دیابت مبتلا شده باشید، سربزرگی ابتلا به دیابت نوع ۲ در شما کاهش می یابد.

مثلا تحقیقی داخل دانشگاه «جان هاپکینز» مدال داده است: وقتی افراد مبتلا به پیش دیابت داخل یک دورۀ ریه ماهه، ۵ تا ۷ درصد لاغر شدند، سربزرگی ابتلا به دیابت نوع ۲ در آنها تا ۳ سال بعد کاهش یافت.

خوشبختانه وضع های زیادی بخاطر کاهش اندازه از طریق رژیم غذایی، ورزش و تغییر استیل زندگی بود دارد. حتما بخوانید: رابطه چاقی و دیابت چیست؟ ۵. کاربرد بیشتر فیبر محلول



فیبرها به دو دستهٔ حل و نامحلول تقسیم می شوند.

فیبرهای نامحلول معمولا به لول گاز از روده کمک می کنند. در مقابل، فیبر محلول فواید بسیاری از جمله کاهش کلسترول و کاهش اشتها دارد.

پژوهش های پرشماری توانسته اند ارتباطی بین کاربرد مقدار زیاد فیبر محلول و تکثیر حساسیت به انسولین بیابند.

مثلا در پژوهشی روی ۲۶۴ زن، مشخص شد که آن دسته از افرادی که بیشتر از سایرین فیبر محلول مصرف کرده بودند، ناچیز از بقیه مقاومت به انسولین نشان دادند.

همچنین فیبر حل می تواند بوسیله باکتری های مفید روده غذارسانی کند. درون نتیجه، حساسیت به انسولین افزودن می یابد.

از خوراکی های سرشار از فیبر محلول می قابلیت بوسیله عدس، جو دوسر، تخم کتان، سبزیجاتی مشابه کلم بروکسل و میوه هایی مشابه نارنگی اشاره کرد. ۶. مصرف دشت و سبزی های رنگی

میوه ها و سبزی ها نه تنها مغذی هستند بلکه روی سلامتی بسیار تأثیرگذارند. آنتی اکسیدان ها به مولکول های موسوم به مهم آزاد چسبیده و آنها را از فعالیت بازمی دارند. اساسی های آزاد می توانند در کامل بدن موجب خوف شوند.

در بسیاری از وارسی ها فاحش شده است که مصرف رژیم غذایی غنی از ترکیبات گیاهی می تواند حساسیت به انسولین را تکثیر دهد.

هنگام مصرف محصول در رژیم غذایی، باید تعادل را تجلیل کنید و نصیب ۲ تا ۵ وعده و داخل هر بار یک یا دو نوع میوه استفاده کنید. حتما بخوانید: ۱۰ میوه ای که برای دیابتی ها مفید است ۷. افزودن ادویه و انواع گیاهان خوراکی به غذای مصرفی

گیاهان خوراکی و ادویه ها مدت ها پیش از اینکه طرز خود را به غذاها بیابند، به شکل دوا استفاده می شدند. از چند دههٔ گذشته تاکنون، دانشمندان شروع بوسیله بررسی فردی های گیاهان در گشایش سلامتی انسان کردند.

ادویه و گیاهان دارویی مثل شنبلیله، زردچوبه، زنجبیل و سیر می توانند حساسیت به انسولین را افزایش دهند. بذر های شنبلیله: این دانه ها فیبر محلول فراوانی دارند و کارایی انسولین را افزایش می دهند. اضافه کردن آنها به مواد غذایی خواه نان، حساسیت به انسولین و کنترل قند خون را افزایش می دهد. زردچوبه: زردچوبه حاوی مواد فعالی به نام کورکومین است. کورکومین نوعی آنتی اکسیدان است که ویژگی های ضدالتهابی دارد. این ماده با کاهش اسید های چرب آزاد و قند خون، دریافتن به انسولین را تکثیر می دهد. زنجبیل: این ادویهٔ محبوب هم می تواند دریافتن بوسیله انسولین را اضافه دهد. مطالعه ها علامت داده اند که گینجرول (gingerol)، مادهٔ فعال زنجبیل، می تواند گیرنده های قندی سلول های عضله ای بدن را فعال تر نرم و اخذ قند را بهبود بخشد. عروج: در پژوهش ها روی حیوانات، رک شده است که سیر جهت گشایش تراوش انسولین در بدن می شود. این خوراکی بوسیله دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، حساسیت بوسیله انسولین را بالا می سرما.

این یافته ها مدال می دهد که گیاهان دارویی و ادویه ها برای بهبود حساسیت به انسولین، امیدوارکننده هستند. البته در حال حاضر، بیشتر پژوهش ها دربارۀ ویژگی های اثربخش این مواد خوراکی در بهبود حساسیت به انسولین، روی حیوانات ارتکاب شده است. برای اینکه مشخص شود این گیاهان و داروهای گیاهی چگونه دریافتن به انسولین را افزایش می دهند، باید این تحقیقات روی انسان عمل شود. ۸. استعمال دارچین



دارچین ادویه ای خوش طعم است. این ادویه می تواند علت کاهش قند خون شود و دریافتن به انسولین را افزایش دهد. مثلا در یک فراتحلیل فاحش شده است که مصرف روزانه ۱.۵ تا ۳ قاشق چای خوری (۱ تا ۶ گرم) دارچین موجب کاهش قند خون کوتاه مدت و طولانی مدت می شود.

وارسی ها نشان می دهد که دارچین بوسیله گیرنده های قند سلول های عضله ای معاون کرده و حساسیت به انسولین داخل آنها را تکثیر می دهد. در این حالت، سلول های ماهیچه ای کوشا ترند و قند را به داخل سلول ها نقل مکان می کنند.

جالب اینکه، در برخی از بررسی ها معین شده که دارچین حاوی ترکیباتی است که می توانند از ویژگی های انسولین تقلید کنند و مستقیما روی سلول ها پی بگذارند. ۹. نوشانیدن بیشتر چای سبز

چای سبز نوشیدنی ای برجسته برای حفظ سلامتی است. همچنین، این چای برای افراد مبتلا به دیابت جنس ۲ یا کسانی که تو معرض ابتلا به این بیماری اند، گزینه ای برجسته است. چندین تجسس مدال داده که اشامیدن چای سبز می تواند حس به انسولین را اضافه دهد و از قند خون بکاهد.

مثلا در بررسی ۱۷ تحقیق انجام شده دربارۀ آثار چای سبز روی قند خون و حساسیت بوسیله انسولین، مشخص شد این نوشیدنی می تواند قند خون را تا حد معناداری کاهش دهد و دریافتن به انسولین را ارتفاع ببرد.

این خواص چای سبز بوسیله دلیل وجود آنتی اکسیدان زیاد قوی «اپی گالوکتشین گالات» (Epigallocatechingallate) در آن است. بنابر پژوهش های بسیار، بی پرده شده است که این ماده حساسیت به انسولین را افزودن می دهد. ۱۰. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب کاربردهای متنوعی دارد. با استفاده از آن می توانید مواد خوراکی را بشویید و نظیف کنید و از آن کاربرد های دیگری هم ببرید.

سرکه سیب می تواند با کاهش قند خون و گشایش کارایی انسولین، حساسیت بوسیله انسولین را افزایش دهد. نیز برون رفت غذا و رسیدنِ آن به روده را به تأخیر می اندازد و زمان بیشتری برای جذب قند در خون فراهم می درنگ.

نتیجۀ پژوهشی که دربارۀ سرکه سیب انجام شد، نشان می دهد: استعمال سرکه سیب حساسیت بوسیله انسولین را هنگام استفاده غذای پر از کربوهیدرات، ۳۴ درصد در افراد مبتلا به مقاومت به انسولین و ۱۹ درصد درون افراد مشغول به دیابت نوع ۲ تکثیر می دهد. ۱۱. کاهش مصرف کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها اصلی ترین عامل افزایش انسولین در خون هستند. بدن کربوهیدرات ها را هضم می کند، از آنها قند می سازد و دانا خون موجودی می کند؛ سپس لوزالمعده انسولین رسوخ می کند و قند را از درون خون به جانب سلول های بدن می راند.

با کاهش مصرف کربوهیدرات می توان حساسیت به انسولین را افزایش داد، زیرا کربوهیدرات ها معمولا قند خون را بوسیله شدت بلندی می برند و جهت فشار متجاوز روی لوزالمعده برای حذف قند از جریان خون می شوند.

تقسیم استعمال کربوهیدرات یومیه داخل کل روز، روش دیگری برای افزودن حساسیت به انسولین است.

استعمال هوشمند خوراکی های کربوهیدرات درون روز باعث می شود که درون هر وعدۀ غذایی، قند کمتری دانا بدن شود و انسولین کار خود را راحت تر ادا دهد. پژوهش هایی که نشان می دهند استعمال منظم غذا موجب بهبود حساسیت بوسیله انسولین می شود، این موضوع را تأیید کرده اند.

گوناگون کربوهیدراتی که انتخاب می کنید هم عمده است.

کربوهیدرات هایی با متمایز گلیسمی کم، بهترین گزینه هستند. آنها قند را به کندی وارد خون می کنند و به انسولین دم کافی برای انجام وظیفه اش می دهند.

از غذاهای کربوهیدرات دار که دارای متمایز گلیسمی کم هستند، می توان بوسیله سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، کینوآ و گوناگون جوهای دوسر اشاره کرد. حتما بخوانید: میزان کربوهیدرات مشروع برای بیماران دیابتی چقدر است؟ ۱۲. پرهیز از چربی های ترانس

چنانچه قرار باشد مادۀ غذایی خاصی به طور طولانی از رژیم غذایی تان حذف شود، چه بهتر که روغن های مصنوعی ترانس را تفویض کنید!

این چربی ها برخلاف روغن های دیگر، نه تنها واکنش ای ندارند، بلکه بدن را در معرض خطر بیماری های پرشماری صبر می دهند.

شواهد مربوط بوسیله اثرات چربی های ترانس روی افزایش مقاومت به انسولین بوسیله دید ناهمگون می آیند. فداکار از بررسی های روی انسان، این روغن ها را مضر دانسته اند ولی فداکار دیگر چنین مولود ای نگرفته اند.

باوجود این، مطالعات روی حیوانات علامت می دهد که بین چربی های ترانس و کنترل ردی قند خون و ایستادگی به انسولین، ارتباط مستقیمی دارد.

بررسی های مربوط به حیوانات و انسان ها با یکدیگر همگون نیستند. بنابراین، دانشمندان نمی توانند به صراحت بگویند استعمال روغن های ترانس سبب اضافه مقاومت به انسولین می شوند. باوجود این، باید گفت این چربی ها عامل خطری برای بیماری های بسیار دیگر مثل دیابت هستند. بنابراین بهتر است آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

از خوراکی هایی که حاوی روغن های ترانس هستند، می توان به انوع کیک ها، دونات ها و فست فود قرمز شده اشاره کرد. همچنین غذاهای فرآوری شده حاوی چربی های قلابی ترانس هستند.

خوشبختانه در سال ۲۰۱۵، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، اخبار کرد که استفاده روغن های ترانس بخاطر بدن خسران دارد. این سازمان به تولیدکنندگان مواد غذایی سه سال فرصت عدل که این چربی ها را از محصولات خود بوسیله تدریج حذف خواه مجوز خاصی درون این بنیان دریافت کنند. ۱۳. کاهش مصرف شکر افزوده

بین شکرهای طبیعی و شکر افزوده، تباین بسیاری حیات دارد. شکرهای غریزی معمولا در گیاهان و سبزیجات یافت می شوند. این منابع حاوی مواد مقوی دیگری هم هستند.

در مقابل، شکرهای افزوده در خوراکی هایی بود دارد که بیش فرآوری شده اند. دو نوع اصلی شکر یعنی ساکاروز (شکر سفید) و شربت ذرت، سرشار از فروکتوز هستند. این دو هنگام فرایند تولید بوسیله محصولات غذایی تکثیر می شوند. هر دو نوع تشکر حاوی ۵۰ درصد فروکتوز هستند.

پژوهش های بسیاری نشان داده است که مصرف مقدار بالای فروکتوز، مقاومت به انسولین را درون افراد مشغول به دیابت افزایش می دهد.

درون این باره، ۲۹ استیناف وارسی شد. تو این پژوهش ها مجموعا ۱۰۰۵ بی مانند چاق خواه دارای اضافه اندازه آزمایش شده بودند. نتیجۀ این آنالیز علامت داد که اثرات بد فروکتوز روی مقاومت به انسولین، افراد غیرمبتلا به دیابت را هم تحت تأثیر استراحت می دهد.

نتایج علامت می دهد که مصرف بها زیادی فروکتوز درون ناچیز از ۶۰ روز، مقاومت به انسولین کبدی را افزودن می دهد.

فروکتوز موجود داخل خوراکی هایی که حاوی شکر افزوده هستند، بسیار بالاست. از این خوراکی ها می توان آب نبات، نوشیدنی های شیرین شده، کیک، کلوچه و شیرینی ها را نام برد. ۱۴. مصرف مکمل ها



ایدۀ استفاده مکمل های غذایی بوسیله منظور افزایش حساسیت به انسولین نسبتا جدید است.

مکمل های گوناگون سبب تکثیر حساسیت به انسولین می شوند. باوجود این، پژوهش ها اثربخشی کرومیوم، بربرین، منیزیم و رسوراترول (Resveratrol) را تو این زمینه تأیید کرده اند. کرومیوم: نوعی مادۀ معدنی است که در سوخت و ساز روغن و کربوهیدرات ها نقش دارد. پژوهش ها نشان داده است که مکمل های پیکولینات کروم در اندازه ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میکروگرم می تواند توانایی گیرنده های انسولین را اضافه داده و از قند خون بکاهد. منیزیم: نوعی مادۀ معدنی است که علت ذخیره سازی قند خون به وسیلۀ گیرنده های انسولین می شود. بررسی ها علامت داده است که وقتی منیزیم موجود درون خون کمتر می شود، مقاومت به انسولین افزایش می یابد. استفاده منیزیم سبب افزودن دریافتن بوسیله انسولین می شود. بربرین: یک مولکول گیاهی است که از گوناگون گیاهان دارویی، مانند زرشک، اندوهناک می شود. اثر این ماده روی انسولین چندان شناخته شده نیست. باوجود این، برخی از استیناف ها نشان داده است که این ماده می تواند حساسیت بوسیله انسولین را اضافه دهد و از قند خون بکاهد. رسوِراترول: نوعی پلی فنول درون پوست بذر های انگور قرمز و انواع توت است. این ماده می تواند حساسیت به انسولین، به خاص در افراد مبتلا بوسیله دیابت جنس ۲ را رفعت ببرد. باوجود این، نحوهٔ اثرگذاری این ماده به خوبی آشکار نشده است.

ظن این خطر وجود دارد که مکمل ها انگیزه تداخل درون داروهای تجویزی شوند. بنابراین پیش از استفاده هر نوع مکمل، بهتر است با پزشک کیاست کنید. کلام عاقبت

انسولین هورمون مهمی است که نقش های پرشماری در بدن به عهده دارد. وقتی حساسیت به انسولین پایین باشد، لوزالمعده بخاطر تولید انسولین بیشتر و پاک سازی قند از خون، عرشه فشار قرار می گیرد.

از لفظ دیگر، دریافتن پایین بوسیله انسولین باعث می شود که قند خون بوسیله شکل مزمن افزودن یابد. در نتیجه، خطر انواع مصیبت ها قرین دیابت و ناراحتی های قلبی به حیات خواهد آمد.

فدایی از رویه های پیشنهادشده در این مقاله را انجام دهید و از مقاومت بدن خویشتن دربرابر انسولین بکاهید. بدین ترتیب، از خطر ابتلا بوسیله بلای ناگهانی شاگرد از بالا وجود داشتن قند خون تو امان خواهید بود! در ادامه بخوانید: قند خون نرمال؛ جدول راهنما، دستورالعمل ها و روش اندازه گیری آن

مقاله صوتی

مدت ۲ شایسته کردن و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بلای ناگهانی ها



سلامتی ارزشمندترین دارایی آدم است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
این روزها نوشیدنی های انرژی زا بوسیله اختصاص داخل میان نوجوانان و جوانان محبوبیت بسیاری دارد. باوجود این، براساس یک کارآزمایی بالینی (یکی از انواع مطالعات پزشکی که بر روی جمعیت های انسانی انجام می شود) مصرف این نوشیدنی ها اختلالاتی در ریتم ضربان قلب و فشار خون ایجاد می نرم. تولیدکنندگان این نوشیدنی ها مدعی اند که این محصولات دارای کافئین و ترکیباتی مانند گوارنا، تائورین، جینسینگ و انواع ویتامین B هستند. این مواد بوسیله افزودن تمرکز، بهبود عملکرد بدن و کاهش خستگی دستیار می کنند. حال، باید ببینیم مضرات این نوشیدنی ها چیست؟ چرا نوشیدنی های انرژی زا بخاطر قلب زیان دارند؟ با ادامهٔ این یادداشت همراه شوید تا حقایقی را دربارهٔ این نوشیدنی ها بدانید. حتما بخوانید:چالش اشتی قلب در ۷ روز؛ ۷ قدم بخاطر حفظ مصونیت قلبآنژیوگرافی بیرونی چیست؛ مراحل ارتکاب و عوارض آنژیوگرافیبهترین رژیم غذایی کم قیمت بیرونی چیست؟

براساس پژوهش ها، کاربرد نوشیدنی های کارمایه زا در سال های اخیر درون آمریکا اضافه یافته است. این افزایش مصرف، نگرانی ها را دربارهٔ سلامت این نوشیدنی ها افزایش داده است. براساس اخبار مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین آمریکا، رجوع بوسیله بیمارستان در نتیجۀ استعمال این نوشیدنی ها از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلادی دوبرابر شده است.

در همین راستا، محققان دانشگاه پسیفیک کالیفرنیا درباره ٔ تأثیر نوشیدنی های انرژی زا بر دل به نتایج نو ای دست یافته اند. این محققان به کمک افرادی از سایر مؤسسات، ارشد ترین کارآزمایی بالینی ناگهانی و کنترل شده را ادا داده اند. نتیجۀ این پژوهش داخل نشریۀ «American Heart Association» منتشر شده است. پژوهشگر مسئول این پژوهش ساچین آ. شاه، استاد داروسازی در دانشگاه پسیفیک است. داخل ادامه، نتایج این پژوهش را ممارست می کنیم. تغییر ریتم خیز قلب



در این پژوهش، ۳۴ فرد ۱۸ تا ۴۰ ساله نامزد شده بودند. این افراد همه ناشتا بودند. بخاطر ایفا این پژوهش، از سه جنس نوشیدنی استفاده شد. دو نوع از این نوشیدنی ها انرژی زا و یک نوع از آنها «دارونما» وجود. این دارونما شامل آب گازدار با طعم لیمو و گیلاس بود. بوسیله هریک از این افراد دو بطری (با وزن تقریبی هرکدام ۴۷۵ میلی لیتر) از یک جنس نوشیدنی داده شد.

این استیناف به عارض «دوسوکور» (double-blinded) اجرا شد. خیر داوطلبان و نه پژوهشگران، نمی دانستند چه کسی کدام نوشیدنی را نوشیده است.

پس ازآن، پژوهشگران هر نصف ساعت، جست قلب و فشارخون افراد را بوسیله مدت ۴ شایسته کردن اندازه گیری کردند. عبرت خیز قلب با دستگاه نوار قلب استاندارد انجام شد.

نتیجهٔ این معاینه تغییرات چشمگیری را در فاصلۀ «QT» نشان داد. این فاصله بوسیله شاخصی گفته می شود که علامت دهندهٔ زمان لازم برای مجموع فعالیت بطن ها داخل طی یک حرکت دورانی ٔ قلبی است. مدت زمان فاصلهٔ QT با ضربان قلب افراد ربط دارد. بنابراین، اغلب دانشمندان بخاطر محاسبۀ مقیاس ضربان قلب از متمایز اصلاح شده ای بوسیله نام فاصلهٔ «QTc» کاربرد می کنند.

حداکثر فاصلهٔ QTc برای ریتم طبیعی ضربان قلب در مردان ۴۵۰ میلی وقت و در زنان ۴۶۰ میلی ثانیه است. تکثیر این مغز سبب ابراز سانحه ای به شهرت «افزایش فاصلۀ QT» می شود. در این حالت، سربزرگی ابراز مشکلاتی مانند آریتمی کُشندۀ قلب، اختلال در نبض قلب و ایست قلبی اضافه می یابد. کاربرد نوشیدنی دارونما باعث افزایش نهایتا ۱۱٫۹ میلی ثانیه ایِ فاصلهٔ QTc شد. تو مقابل، این مغز برای دو سنخ نوشیدنی کارمایه زا، ۱۷٫۹ و ۱۹٫۶ میلی وقت بود.

جالب است که پژوهشگران در طول ۴ ساعت پس از استعمال نوشیدنی انرژی زا افزودن چشمگیری در فاصلهٔ QTc مشاهده کردند.

براساس اعلام اداره طعام و داروی آمریکا (FDA) طولانی شدن فاصلهٔ QTc شاخص مناسبی بخاطر علامت دادن خطر بروز مشکلات آریتمی است. بنابراین، تکثیر زیاد از ۱۰ میلی حین ای این شاخص (تو این پژوهش) نیازمند وارسی بیشتر است.

امروزه نوشیدنی های انرژی زا به صبر تو دسترس شمار اضافی از نوجوانان و جوانان راحتی دارد. بنابراین، دانستن نحوهٔ دقیق تأثیر این نوشیدنی ها پهلو قلب بیش بنیادی است. حاجت به استفهام دربارهٔ ترکیبات نوشیدنی های انرژی ژا

این پژوهشگران علاوه کنار افزایش فاصلهٔ QT دریافتند: مصرف نوشیدنی های انرژی زا می تواند فشارخون دیاستولی مصرف کنندگان را تا ۳٫۵ میلی متر جیوه افزایش دهد؛ همچنین، فشارخون سیستولی آنها نیز می تواند بین ۴٫۶ تا ۶٫۱ میلی متر جیوه افزودن یابد.

به تعبیر این پژوهشگران، کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا تا حدی سبب تکثیر فشارخون مصرف کنندگان می شود. همچنین، سایر ترکیبات این نوشیدنی ها، بوسیله اختصاص تائورین، نقش مهمی در این روانی دارند.

البته، پژوهشگران بوسیله محدودیت ها و ضعف های این استیناف همچنین اشاره کرده اند. مثلا آنها از داوطلبان خواستند که حدود ۹۵۰ میلی لیتر نوشیدنی کارمایه زا یا نوشیدنی دارونما در روز استعمال کنند. با توجه بوسیله تفاوت در مدل مصرف افراد تو عمر روزمره، امکان پذیر است نتایج در افراد متنوع تضاد داشته باشد.

پژوهشگران درون این استیناف فقط اثرات این نوشیدنی ها را تا ۴ شایسته کردن پس از مصرف وارسی کردند. بنابراین تأثیرات درازمدت مصرف آنها در افراد نمایان ازاله. از لفظ دیگر، این پژوهش فقط پیاده شدن روی افراد سالم عمل شد.

درنهایت اینکه، بسیاری از افراد نوشیدنی های انرژی زا را همراه با نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند. این موضوع داخل این کارآزمایی بالینی وارسی نشد.

گفتنی است هیچ یک از شرکت کنندگان فاصلهٔ QTc بالای ۵۰۰ میلی ثانیه نداشتند. به رویت مؤلفان این پژوهش، فاصلهٔ QTc بالای ۵۰۰ میلی ثانیه یا افزودن ۳۰ میلی ثانیه ای آن نیازمند بررسی و کنترل باریک بین است.

باید تأثیر باریک بین نوشیدنی های انرژی زا را بر بدن تان بدانید؛ بوسیله ویژه اگر بوسیله بیماری هایی مبتلا هستید. پزشکان همچنین باید به بیمارانی که از مشکلاتی مانند سندروم کیو. تی و خواه فشارخون بالا رنج می برند، توصیه کنند که استعمال شان را محدود کنند یا با نظارت پزشک، کاربرد کنند.

۵ سوالی که باید قبل از نوشانیدن نوشیدنی های انرژی زا جوابشان را بدانید داخل ادامه بخوانید: ۱۷ روال عجیبی که انرژی شما را بیش از خوردن قهوه تقویت می کند

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و تداوی بیماری ها



سلامتی ارزشمندترین دارایی آدم است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی