ژست اپتیک

به گزارش ایسنا و بوسیله نقل از دیلی میل، ذره نقره ای صحرای مبصر آفریقا(اگر محاسبات پهلو مبنای قد انسان باشد و فرض کنید یک انسان بتواند ۱۰۸ موافق کشش بدنش بدود) قادر است با سرعتی معادل ۳۶۰ مایل پیاده شدن زمانه (۵۸۰ کیلومتر در ساعت) بدود.

 این موجود کوچک که سریع العمل ترین مورچه جهان است، نسبت به جثه خود، از یک یوزپلنگ اندوه سریع تر می تبخیر.

به گفته محققان سرعت انقباض ماهیچه مورچه به محدودیت های فیزیلوژیکی نزدیک است.

این ذره با چرخاندن زبر العاده سریع شش پای کوچک خویشتن به رکورد سرعت ۸۵۵ میلی متر در ثانیه روان است.

این سرعت ذره را قادر می سازد تو هر ثانیه ۵۰ گام بردارد. بخاطر تصور این میزان می توان مورچه را با "یوسِین بولت" سریع ترین انسان دنیا مقایسه کرد.

بولت می تواند در لحظه ۴ شلنگ بردارد.

علاوه پهلو این مورچه نقره ای صحرای بزرگ آفریقا این فرمان را در گرم ترین خال کره زمین ادا می دهد. جایی که خورشید بی رحمانه می تابد.

این ذره ها زمانی که گرمترین هنگام روز است و ماسه ها تا ۶۰ منصب سانتی گراد دما دارند، از لانه خود بیرون می آیند.

ذره های نقره ای صحرای آفریقا در پشته و طرفین بدنشان پوششی از موهای منحصربفرد با سطح مقطع مثلثی شکل دارند که بوسیله دو شیوه آنها را خنک می کند.

اول اینکه، این موها در عرشه نور مرئی و اشعه مادون سرخ به شدت بازتابنده هستند. علاوه پیاده شدن آن، موها در مدخل میانی والا سرخ طیف الکترومغناطیسی نیز بسیار انتشاردهنده هستند و به عنوان یک لایه ضد انعکاسی عمل می درنگ که استعداد مورچه ها را برای خالی کردن گرمی یدکی از عادت تابش حرارتی ارتقا داده و این گرما را از بدن داغ مورچه به آسمان سرد انتقال می دهد.

این اثر سردکنندگی انفعالی تو زیر تابیدن مستقیم خور و هر زمان که مورچه ها در معرض گردون صاف قرار می گیرند، عمل می درنگ و بدن مورچه را خنک نگه می دارد.

با بود ویژگیهایی که از این مورچه کشف شده است، محققان مجددا آن را بررسی کردند.

جالب است که مورچه ها داخل آزمایشگاه که دمای آن ۱۰ منصب سانتی گراد بود، تنها با سرعت ۵۷ میلی متر پهلو ثانیه دویدند.

در مبادله یک مورچه صحرایی دیگر که تیمار تو صحرای ارشد آفریقا عمر می کند، تنها ۵۰ موافق طول بدن خود را دوید.

ذره نقره ای صحرای بزرگ آفریقا بوسیله عنوان سریع ترین ذره دنیا لقب گرفته است و داخل فهرست سریع ترین موجودات جهان جای دارد. نتایج این مطالعه تو مجله "Journal of Experimental Biology" انتشار یافت.
  • ۹۸/۰۷/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی