ژست اپتیک

بوسیله گزارش ایسنا، حکیم فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره بوسیله تجربیات این پژوهشگاه در زمینه پرتاب محموله زیستی و میمون تا بلندی زیر مداری، گفت: بر اساس مدرک تمامیت توسعه هوافضای ملک لازم است به جانب گسیل فضانورد به هوا رفتار کنیم که تو این راستا کپسول هایی را برای این قصد در اذن کار داریم که داخل فاز اول رباتی تا ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری پرتاب می شود و سپس از ۵ پرتاب فیروز وارد پروژه گسیل انسان خواهیم شد. روزنامه محیط

وی طراحی و ساخت کپسول E1S را از جمله پروژه های پژوهشگاه هوافضا نام برد و یادآور شد: سپس از پرتاب خجسته ها دیگر نمی خواهیم سبع پرتاب کنیم، بلکه در صدد اعزام انسان به فضا هستیم.

امی با بیان اینکه داخل این راستا تو فاز اول اعزام آدم به عرشه مداری را در رخصت کار راحتی دادیم تا به گسیل مردم به مدار برسیم، خاطرنشان کرد: در این پروژه کپسول E1S معیار انسان، رباتی را داخل اشل ۷۵ درصد مردم بوسیله خوش نویسی کوچکتر مداری و داخل بالا ۱۵۰ کیلومتری می برد.

رییس پژوهشگاه هوافضا، معادل محموله ای را که این کپسول می تواند حمل کند، حدود ۳۰۰ کیلوگرم دانست و یادآور شد: البته این هدف گذاری بسیار بنیانی است که ۳۰۰ کیلوگرم را به بلندی ۱۵۰ کیلومتر پرتاب کند و سالم بوسیله زمین باز گرداند.

امی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ۵ پرتاب کپسول E1S را با موفقیت طی کنیم، داخل وهله بعد به سراغ طرح اعزام مردم خواهیم رفت.

رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به اجرای پروژه آزمایشگاه فضایی (C5) داخل این پژوهشگاه، توضیح رحم: C5 آزمایشگاه فضایی است که محموله های تک دید از عموم موجود زنده را به همان ارتفاع (۱۵۰ کیلومتری) می برد.

بوسیله گفته وی، میمون فضایی به ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری پرتاب شد، ولی داخل E1S علاوه بر آنکه وزن محموله اعلی است، برای پرتاب بوسیله ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری طراحی می شود.
  • ۹۸/۰۷/۱۵

نظرات (۱)

به ایرانی بودنم افتخار میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی